Olen tätä jo pariin otteeseen ihmetellyt. Kun olen työtön työnhakija -statuksella, saan tukia yht. n. 810-840 e/kk. Nyt kun toistamiseen työnhakuni voimassaolo päättyi, tukien määrä nousi 987 euroon/kk. Mistä tämä yli satasen syrjintä johtuu työttömän työnhakijan tappioksi? Luulisi, että työnhaun laistaminen olisi pienemmällä rahalla tuettua, mikä kannustaisi hakemaan töitä, mutta sen sijaan järjestelmä oikein innostaa pysymään työnhaun ulkopuolella. Onko tämä Sipilän vai Marinin päätöksiä?
Tytötön työnhakija vs. työnhaun voim.olon päättyminen
2
283
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä ihmeen työnhaun voimassaolo?
Siellä on nyt jotakin viranomaisen temppuilua mukana, kyllä työnhaun pitää olla voimassa ihan juuri niin kauan kun sinä olet työnhakijana.
Yksi syy tähän on valtion lakiin perustuva palveluvelvoite työttömille, lisää laista PL sekä TSS-sopimus.
Kyse lienee vain siitä että yritetään vaikeuttaa asioiden hoitamista ihan turhan takia, aika huonoa palvelua sellainen. Jostakin ihmeen syystä työvoimapalveluita yritetään väkisin muuttaa vihamieliseksi ja huonoksi palveluksi, vaikka lakikin vaatii niiden palveluiden sisällön olevan jotakin muuta.- Anonyymi
Siis, ei tuo valtion velvollisuuksiin kuuluva palveluvelvoite ole mikään määräaikainen velvoite vaan se on pysyvä velvoite josta ei valtio ihan omalla päätöksellään voi irtautua.
Valtiolla on siis lakiin perustuva velvollisuus järjestää toimet eli palvelut työttömille, ja niiden palvelujen sisältö pitää noudattaa myös lakia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853141
- 883003
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191792- 271691
- 211681
- 241677
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321316Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299