UUTINEN: kasvihuoneteoria menee uusiksi!

Anonyymi-ap

Juuri tulleen tiedon mukaan Ilmatieteen laitos on myöntänyt, että pitkään luotettavana pidetty kasvihuoneteoria onkin virheellinen.

Vanhan, jo peräti 1800-luvulla syntyneen kasvihuoneteorian mukaan kasvihuoneilmiön aiheuttavat ns. kasvihuonekaasut, joiden molekyyleissä on vähintään 3 atomia. Tämä rakenne mahdollistaisi Maan ulospäin lähettämän lämpösäteilyn absorboinnin tehokkaammin kuin kaksi- tai yksiatomisilla kaasuilla.

Nyt kuitenkin Ilmatieteen laitokseen on ollut useampaan kertaan yhteydessä yksityishenkilö, jonka todistelu nesteytetyistä kaasuista ja Vilppulan tuulikartoista on saanut ITL:n toisiin ajatuksiin. Siellä lopulta tajuttiin, että myös muut kuin kasvihuonekaasut kykenevät lämpenemään. Senhän todistaa vaikkapa se, että nestetyppi imee voimakkaasti lämpöä ympäriltään, kuten varmasti moni on itse päässyt todistamaan jo koulussa opettajan johdolla tehdyissä kokeissa (varoitus: nestemäinen typpi on hyvin kylmää!).

Ilmatieteen laitoksen suurmestari Petteri Taalas on ymmärrettävästi asiasta kovin kiusaantunut ja vaitonainen, mutta suostuu kuitenkin antamaan lyhyen kommentin:
- Kyllähän ilmastotieteen on nyt nostettava käsi pystyyn virheen merkiksi. Tiedeyhteisön olisi pitänyt herätä viimeistään siinä vaiheessa, kun nesteytettyjen kaasujen valmistus ja käyttö alkoi yleistyä noin 100 vuotta sitten. Olen jo ollut yhteydessä IPCC:n edustajiin, ja siellä puuhataan nyt kiireesti kriisipalaveria.

Meillä Suomessa alkoi heti vilkas keskustelu ja valmistelu jo suljettujen ja aivan uusienkin hiilivoimaloiden avaamisesta.

Uutinen päivittyy.
(Lähde: Uutistoimisto APH)

3

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Taitaa se fysiikan Nobelia tuupata Suomeen ensimäistä kertaa. Tämä saavutus ylittää jopa Gunnar Nordstömin saavutukset fysiikassa, ja erikoiseksi asian tekee se, että kyseinen tutkija on kansan syvistä riveistä noussut itseoppinut nero.

• Anonyymi

Denialisti uuvatti valehtelee kuten tavallisesti heidän on tapana tehdä ja vielä nyt itse keksityllä uutislähteellä!!!

• Anonyymi

APHrillia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1400
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      78
      1323
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1230
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      1001
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      941
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      930
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      17
      880
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      34
      846
    Aihe