Muistakaa valita ehdokas jostain muusta puolueesta kun hallituspuolueen ehdokkaista.
Hallituksen sosiaaliturvaleikkuri iski rajusti – tuloissa jopa neljänneksen pudotus
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011142380.html
Nyt äänestämään
11
293
Vastaukset
- Anonyymi
Persut pettää aina
https://www.youtube.com/shorts/BCZlgW6wbc4- Anonyymi
PERSUT hävisi 100% sti vaalit, luojan kiitos, sama olisi joutanut tapahtua Kokoomuksen pyrkyri rahastaja yksityisten terveysjättien hemmotellu rahoja jakava 600miljoonan edestä. Nuokin rahat olisi kuulunut sijoittaa julkisiin terveyspalveluihin. Nyt maakunnasta on Järvisen ja Risikon avulla katoamassa terveyspalvelut. Ei digiloikka auta vanhuksia wessan pöntölle tai pois. Missä järki haloo.
- Anonyymi
Kaiken huippu suomen persuriikka alias pikkutrummpi väitti äänestystä vilpilliseksi. Aivan olimma tukehtua nauruun työpaikan kaviossa🤣🤣
- Anonyymi
Suomen suurimmat rikolliset on Kepun ja persujen listalla..
Äänestän KD - Anonyymi
Hallitus vihaa työntekijöitä ja työttömiä.
- Anonyymi
Työehtojen heikennykset
Ensimmäiseltä sairauspoissaolopäivältä ei saa palkkaa
Työntekijän irtisanomiseen riittää ”asiallinen syy”
Vuoden määräaikainen työsopimus ei vaadi erityistä perustetta
Lomautuksen varoaikaa lyhennetään
Takaisinottovelvoite ei enää koske alle 50 henkilön yrityksiä
Työlainsäädännöstä halutaan poiketa sopimalla työpaikoilla heikommin ilman luottamusmiestä
Työriitojen ratkomista hankaloitetaan rajoittamalla valtakunnansovittelijan mahdollisuuksia
Lakko-oikeuden rajoitukset
Oikeutta poliittisiin lakkoihin rajoitetaan (voimaan 18.5.2024)
Oikeutta tukilakkoihin rajoitetaan (voimaan 18.5.2024)
Lakkoon osallistuneelle työntekijälle 200 euron sakko, jos lakko todetaan laittomaksi (voimaan 18.5.2024)
Lakkosakkoja korotetaan roimasti (voimaan 18.5.2024)
Sosiaaliturvan leikkaukset
Ansiopäivärahan saamiseen tarvittavaa työssäoloaikaa pidennetään (voimaan 2.9.2024)
Työttömyyspäivärahan työssäoloehto euroistetaan (voimaan 2.9.2024)
Työttömyysturvan lapsikorotukset poistetaan (voimaan 1.4.2024)
Sovitellun työttömyysturvan suojaosa poistetaan (voimaan 1.4.2024)
Työsuhteen päättyessä maksettava lomakorvaus estää työttömyysetuuden saamisen jaksotusajalta (voimaan 1.1.2024)
Ansiopäivärahaa leikataan jo kahden kuukauden jälkeen (voimaan 2.9.2024)
Työttömyysturvan omavastuuaikaa pidennetään (voimaan 1.1.2024)
Palkkatuettu työ ei kerrytä työttömyyspäivärahan työssäoloehtoa (voimaan 2.9.2024)
Ikääntyvien työttömien turvaa heikennetään (voimaan 2.9.2024)
Vuorotteluvapaa lakkautetaan (voimaan 1.8.2024)
Aikuiskoulutustuki lakkautetaan (voimaan 1.8.2024)
Asumistuen työssäkäyntiin liittyvä suojaosa poistetaan ja tukea leikataan (voimaan 1.4.2024)
Toimeentulotukea leikataan ja sen saamista vaikeutetaan (voimaan 1.4.2024)
Korotettuna maksettava vanhempainraha poistetaan ensimmäisen 16 arkipäivän ajalta *)
*) Hallitus ilmoitti 19.9.2023 budjettiriihen yhteydessä etsivänsä tilalle korvaavia toimia.
Lisää heikennyksiä on tulossa - Anonyymi
Ny ei ole eduskuntavaalit.
- Anonyymi
Hallitus puolueita ei kannata äänestää missään vaaleissa.
- Anonyymi
Äänestäkäämme siis Harkimoa.
- Anonyymi
Ei kosketa mua. Aina olen töitä saanut ja tehnyt. Nykyisessä työpaikassa ollut jo 15 vuotta. Menkööt pummit töihin jos kaljarahaa tarvii saada lisää.
- Anonyymi
Aloittaja antaa väärän kuvan ja totuuden siitä ketä syytetään ja kenen ei kannata korjata vielä sitä mitä vielä korjattavissa on.
Nykyinen hallitus, tämä oikeistolainen hallitus vastusti vihervasemmiston älytöntä ja virheellisin laskelmilla tehtyä SOTE-PÄÄTÖKSEN SYNTYMISTÄ LOPPUUN ASTI OIKEILLA LASKELMILLA.
Kuten jo entuudestaan tiedetään sosialisminen ajattelutapaan ei kuulu tai osata ajatella taloutta HE ELÄVÄT VAIN VALTION VELANOTON RAHOILLA JA RAHAA ON, HUSSATAAN SITÄ EIKÄ VÄLITETÄ YHTÄÄN MITÄ LAPSILLEMME JÄTETÄÄN. VAIN MINÄ OLEN TÄSSÄ JA NYT, MINULLE KAIKKI JA HETI.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742942
- 652793
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 231553
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259