että sen jälkeen elintarvikkeet saa hylätä ja laittaa pois.
Kaikki ryynit ja jauhot.
Joskus pakasteiden kanssa olen tuota miettinyt, varsinkin itsepoimittujen marjojen kanssa, olen vähän tuota viimeistä päivää venyttänyt.
Mutta yleensä heitän pois ylivuotiset.
Sitten saan tilaa uusille pakasteille myös.
Viimeinen päivänmäärä on tehty sitä varten,
8
117
Vastaukset
- Anonyymi
Ei nyt ihan niinkään, mm. riisi ja sokeri säilyy melkeinpä ikuisesti.
Vehnäjauhotkin, jos on kunnolla suljetussa tilassa.
Miksi muuten esim. vehhäjauhoja ei myydä esim. puolen kilon paketeissa lainkaan, itselläni kilon paketti kestää vuosikausia. - Anonyymi
tyväen lukkainen ei tunne kemiaa eikä osaa arvioida ohjeita eikä mitään
ja sen takia ohjet on annettu juuri näille pöntöille eli ne vaan nodtaa niitä sokeasti kuten hörhön pitääkin
en alan pskalistalla neuvomaan mutta näin se vain menee
mene läkäriin
ota läkees jne
ohjeet onkin tehty huluille ja osaaja tulee nistä huluksi
ei huluista vaan ohjeista - Anonyymi
söin nötkötti säilykkeen jossa parasta ennen oli mennyt 5v sitten hyvää oli.
- Anonyymi
Tarkoittaa siis mitä?
Tuotteisiin merkitään: VIIMEINEN Myyntipäivä
tarkoittaa, että saa käyttää senkin päivän jälkeen!
Mutta VIIMEINEN Käyttöpäivä
tarkoittaa, että tuotteen laatu taataan oikein säilytettynä
siinen päivään asti.
Viimeisen Käyttöpäivän jälkeen tuoteytta voi käyttää,
Mikäli ei ole hajua tai makuhaittaa ja
jos tuote näyttää käyttökelpoiselta.
Käytän jauhot, kahvit, kaakaot, suklaat , rusdinat, luumut, pähkinät, hiutaleet, riisit, ja kaikki muutkin tuotteet joita sääilytetään kuivissa ja muuten asianmukaisissa tiloissa.
On ihan turhaa kaataa jauhojakin roskikseen.
On eri asia jos niissä on jo toukkia ja riisihäröjä.
Turhaa pelkoa, kaikki ei mätäne kaapissa, lihat ja sellaisetkin selviää kun haistaa pakettiin.
Kananmuna ei vanhene viimeisenä käyttöpäivänä! - Anonyymi
Ei mene noi. Joku terveysvirasto vain vaatii että joku päivämäärä on oltava. Parasta ennen ei tarkoita oikeasti mitään ja tuote on hyvä pitkään sen jälkeenkin. Ota aivot pois narikasta ja käytä tervettä järkeä, eli jos tuote tuoksuu ja maistuu hyvältä niin se on hyvä.
Eri asia on sitten viimeinen käyttöpäivä. Se on tuore tuotteissa ja sitä kannattaa myös noudattaa. - Anonyymi
Äsken söin leivän päällä hummusta, se on kikhernetahna sisältäen sitruunamehua, mausteita, sesaminsiemeniä, oliiviöljyä. Ei siis mitään eläinperäisiä, vaan kasvistuote. Parasta ennen päivämäärä oli 21.3..25, ja aivan hyvää oli vieläkin.
Liha- ja kalatuotteet on ihan eri asia. - Anonyymi
Mutta Tiesittekö kananmunia voi käyttää viimeisen päivämäärän jälkeen. Kun vain tarkastaa että kananmuna on vielä kunnossa
Minä en tiennyt tytär ja lapsenlapsi kertoi - Anonyymi
Otin aamupuurin kanssa maitoa
jonka parasta ennen leimassa lukee 12. 03. 25 ja samalla parasta ennen päiväyksellä 12.03.25 olevasta kuohukermapurkista laitoin tilkan kahviini, kuten tähänkin asti joka aamu.
Maito oli ihan hyvää,
eikä kerma juoksettunut kahvissa.
Turha se on mitään sanoa, jos HÄN itse tietää kaiken paremmin, mutta sanoinpa kokemukseni , ja en ikinä heitä mitään ruokaa roskiin, ellei se ole täysin homeessa tai mädäntynyt väärin säilytettynä.
Ostin kerran kaupasta tarjous suolalihaa ja se oli jo paketissaan pilaantunut.
Vein kauppaan talksin ja melkeinpäs meionasi minun suulseni pilaantumisen kauppias laittaa, ostin samana päivänä, vein samassa muovipakkauksessa takaisin ja olihan siinä samat leimat kuin kuitissanio, mutta enteeksi ei puutänyt, mutta en ole sen kaupan oveakaan avannut,
Puhuin jaloillani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692713
- 632654
- 681792
- 241617
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 401203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197