Sähköauto kestää.
Sähköauto oli hajoamishetkellä vajaat kolme vuotta vanha, ja akun kapasiteetista oli jäljellä 87,7 prosenttia.
https://www.is.fi/autot/art-2000011140310.html
Hyundai Ioniq 5:n akku ylitti huiman 600 000 kilometrin ajamisen
6
134
Vastaukset
- Anonyymi
Diesel-Mersu olisi mennyt perushuolloilla tuollaisessa ajossa.
- Anonyymi
Tubettaja väittää, että autolla on ajettu keskimäärin käsittämättömät noin 900 kilometriä päivässä.
Saahan sitä väittää.- Anonyymi
Kannattaa lukea artikkeli loppuun saakka.
Luku tuntuu todella kovalta, mutta toisaalta maailmalta löytyy koko joukko esimerkkejä, joissa esimerkiksi kuriirikäytössä olevilla henkilöautoilla on tehtailtu vieläkin kovempia päiväsuoritteita.
Tuo on 668 tkm ja se että akun kapasiteetista on jäljellä vielä 87,7% on kova luku. Se tarkoittaa että jos akun alkuperäinen kantama on 500 km niin 668 tkm kohdalla kantamasta on jäljellä vielä 438 km. Sillä ei ole normaalikäytössä vielä suurta vaikutusta. Pidemmällä matkalla lataustauko tulee eteen hieman aiemmin. Luultavasti 300 tkm kohdalla akun kapasiteetti on ollut selvästi yli 90%. Tällaisia lukujahan Tesloilla on mitattu.
Alkaa näyttää enemmän ja enemmän siltä että monille akuille pitää kestää uusi käyttökohde sen jälkeen kun auto on hajonnut sen ympäriltä. Ei ole taattua että auto kestää mekaanisesti yli 500 tkm.
Suomessa auto romutetaan keskimäärin 21,3 vuoden jälkeen https://koeajolle.com/uutiset/autojen-romutus-suomessa/
Jos Suomessa ajetaan keskimäärin 14 tkm vuodessa niin romutettavan auton mittariin on ehtinyt kertyä keskimäärin 300 tkm. Se on alle puolet siitä 668 tkm mitä tuon Ioniq 5:n akku kesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lukea artikkeli loppuun saakka.
Luku tuntuu todella kovalta, mutta toisaalta maailmalta löytyy koko joukko esimerkkejä, joissa esimerkiksi kuriirikäytössä olevilla henkilöautoilla on tehtailtu vieläkin kovempia päiväsuoritteita.
Tuo on 668 tkm ja se että akun kapasiteetista on jäljellä vielä 87,7% on kova luku. Se tarkoittaa että jos akun alkuperäinen kantama on 500 km niin 668 tkm kohdalla kantamasta on jäljellä vielä 438 km. Sillä ei ole normaalikäytössä vielä suurta vaikutusta. Pidemmällä matkalla lataustauko tulee eteen hieman aiemmin. Luultavasti 300 tkm kohdalla akun kapasiteetti on ollut selvästi yli 90%. Tällaisia lukujahan Tesloilla on mitattu.
Alkaa näyttää enemmän ja enemmän siltä että monille akuille pitää kestää uusi käyttökohde sen jälkeen kun auto on hajonnut sen ympäriltä. Ei ole taattua että auto kestää mekaanisesti yli 500 tkm.
Suomessa auto romutetaan keskimäärin 21,3 vuoden jälkeen https://koeajolle.com/uutiset/autojen-romutus-suomessa/
Jos Suomessa ajetaan keskimäärin 14 tkm vuodessa niin romutettavan auton mittariin on ehtinyt kertyä keskimäärin 300 tkm. Se on alle puolet siitä 668 tkm mitä tuon Ioniq 5:n akku kesti.Luepa artikkeli itse uudestaan artikkeli. Akku hajosi 580 tkm kohdalla vaikka teoriassa kapasiteettia oli 87,7%. Tuossa 660 tkm ajetussa autossa oli vaihdettu akku ja Hyundai poikkeuksellisesti sponsoroi akun vaihdon. Normaalisti vaihto olisi maksanut yli 30 000 euroa.
Ja myös sinun idioottimaisista höpinöistäsi unohtuu kokonaan ajan vaikutus sekä akkuun että autoon. Akku menettää kapasiteettiaan ajan myötä vaikka autolla ajettaisiin vähän. Samoin auton monet osat muutkin kuluvat vaikka autolla ajettaisiin vähän.
Myös dieselautoja on käytetty kuriirikäytössä ja ne ylittävät kevyesti miljoonan kilometrin rajan, osa jopa kaksi miljoonaa kilometriä. Noissa kilometreissä ei ole mitään erikoista edes dieselautoille. Suuri osa auton osista hajoaa enemmän ajan kuin kilometrien myötä. Siksi auton arvo laskee nopeasti ajan myötä eikä ole suurtakaan merkitystä auton arvoon ajetaanko sillä vähän tai paljon.
Ja tuo linkkisi on vanha, nyt keskimääräinen romutusikä on 22,8 vuotta. Tosin tuo tarkoittaa, että puolet autoista romutetaan tuota vanhempina, monet yli 30 vuotta vanhoina.
"Jos Suomessa ajetaan keskimäärin 14 tkm vuodessa niin romutettavan auton mittariin on ehtinyt kertyä keskimäärin 300 tkm. Se on alle puolet siitä 668 tkm mitä tuon Ioniq 5:n akku kesti."
Autoissa on se kumma asia, että autot romutetaan tuohon aikaan oli sillä sitten ajettu paljon vuodessa tai ei. Osalla romutetuista polttomoottoriautoista on ajettu yli miljoona kilometriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa artikkeli itse uudestaan artikkeli. Akku hajosi 580 tkm kohdalla vaikka teoriassa kapasiteettia oli 87,7%. Tuossa 660 tkm ajetussa autossa oli vaihdettu akku ja Hyundai poikkeuksellisesti sponsoroi akun vaihdon. Normaalisti vaihto olisi maksanut yli 30 000 euroa.
Ja myös sinun idioottimaisista höpinöistäsi unohtuu kokonaan ajan vaikutus sekä akkuun että autoon. Akku menettää kapasiteettiaan ajan myötä vaikka autolla ajettaisiin vähän. Samoin auton monet osat muutkin kuluvat vaikka autolla ajettaisiin vähän.
Myös dieselautoja on käytetty kuriirikäytössä ja ne ylittävät kevyesti miljoonan kilometrin rajan, osa jopa kaksi miljoonaa kilometriä. Noissa kilometreissä ei ole mitään erikoista edes dieselautoille. Suuri osa auton osista hajoaa enemmän ajan kuin kilometrien myötä. Siksi auton arvo laskee nopeasti ajan myötä eikä ole suurtakaan merkitystä auton arvoon ajetaanko sillä vähän tai paljon.
Ja tuo linkkisi on vanha, nyt keskimääräinen romutusikä on 22,8 vuotta. Tosin tuo tarkoittaa, että puolet autoista romutetaan tuota vanhempina, monet yli 30 vuotta vanhoina.
"Jos Suomessa ajetaan keskimäärin 14 tkm vuodessa niin romutettavan auton mittariin on ehtinyt kertyä keskimäärin 300 tkm. Se on alle puolet siitä 668 tkm mitä tuon Ioniq 5:n akku kesti."
Autoissa on se kumma asia, että autot romutetaan tuohon aikaan oli sillä sitten ajettu paljon vuodessa tai ei. Osalla romutetuista polttomoottoriautoista on ajettu yli miljoona kilometriä.Lisään... Koska kyseessä on luultavasti tunnettu tubettaja niin Hyundai on sponsoroinut auton muitakin korjauksia joita eivät menisi takuuseen näillä kilometreillä.
- Anonyymi
Onneksi vetyautot ja vetytankkausasemat ovat tulossa myös Suomeen 😊👍
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857445- 965384
- 2574585
- 444485
- 623247
- 492675
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492303
- 412174