Syttyvätkö pääsiäiskokot Halkokarilla?

Anonyymi-ap

Pääsiäiskokkoja poltetaan lankalauantaina Pohjanmaalla.
Pääsiäiskokot eli valkiat, kuten nimitys on Etelä-Pohjanmaalla, ovat todennäköisesti vakiintuneet Pohjanmaalle 1700-luvulla. Kokkotuliin on liitetty satovuoteen liittyviä uskomuksia ja kokkoja on poltettu pelloilla uskoen, että pelloille levinnyt savu ja tuhka tuovat hyvän viljankasvun. Lisäksi pääsiäiskokkojen polttoon on liitetty uskomuksia niiden noitia ja pahaa karkottavasta luonteesta. Uskottiin, että noidat ja trullit eivät ole nähneet lentää savun takia ja että trullit pelkäävät elävää tulta. Lisäksi tulella on yleismaailmallisia symbolisia merkityksiä suojelevana ja puhdistavana elementtinä.

PS perholaisen kommentteja ei tähän juttuun tarvita.

31

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä ainakin ollut aiemmin.

Halkokarin Pienkiinteistö- ja Asukasyhdistyksen suuri pääsiäiskokko lauantaina klo 19 alkaen. Makkaraa ja arvontaa. Tervetuloa!

• Anonyymi

SUOMALAINEN KOKKO poltetaan Juhannusaattona. Katsokaa Suomi-filmejä, kysykää appi-isältäni, tai koko SUOMEN kansalta, hah hah haaa!!!...
        JK PAKKOruotsi on Suomen syöpä, eurojen nielijä, ja kulttuurin mätäpesäke...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SUOMALAINEN KOKKO poltetaan Juhannusaattona. Katsokaa Suomi-filmejä, kysykää appi-isältäni, tai koko SUOMEN kansalta, hah hah haaa!!!...
        JK PAKKOruotsi on Suomen syöpä, eurojen nielijä, ja kulttuurin mätäpesäke...

Vasiten pyysimme juuri perholaista pitämään sen päänsä kiinni ja olemaan sekaantumatta ihmisten keskusteluun!

• Anonyymi

Me ei täällä Ylipäässä tykätä että kehuskelet vanhan sotaveteraanin kustannuksella tällä foorumilla. Tapion vaimoa käytit hyväksi vielä kuollehena ja veit rahat sekä korut. Häpiäisit edes ja lopettaisit nuo turhat kirjoittelusi.

• Anonyymi

"Ylipäätään Ylipäässä", siis Halsuan Ylikylässäkin, Tofferissa, Karvosessa, ja jopa Kurkisuolla poltetaan kokko juhannusaattona. MOT

• Anonyymi

Oliko Tosirealisti kirkossa hautajaisten aikaan?

• Anonyymi

Kyllähän pienkiinteistöyhdistys sen järjestää ja makkarat myös.

Jos kukaan ei ole kavaltanut rahoja.

• Anonyymi

Poltetaan Kokkojokisuun latokylän maahan romahtaneet puu- ym romuvarastot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poltetaan Kokkojokisuun latokylän maahan romahtaneet puu- ym romuvarastot.

Suntinvarren venevajat on ainutlaatuinen yksi ihastelun kohde Kokkolassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suntinvarren venevajat on ainutlaatuinen yksi ihastelun kohde Kokkolassa.

Käy paikan päällä katselemassa. ja "ihailemassa", hah hah haaa!!!...

• Anonyymi

Niin mikäs sitä kaupunkilaisten roskia poltellessa ja ilmaisia makkaroita paistellessa. Kerääntyy kivasti hiluja ryyppyrahastoon.

• Anonyymi

Siis hei ihan oikeesti, miks täällä pitää taas olla noin ilkeitä!? 😤🙈 Mun mielestä Tosirealisti on ihan oikeessa tossa kokkoasiassa, ja hän saa kyllä olla ihan mitä mieltä vaan pakko ruotsista tai mistä tahansa! Ei tartte aina heti alkaa naljailemaan ja pilkkaamaan, jos joku uskaltaa sanoa oman mielipiteensä!! 🙄✨

Voitaisko välillä edes yrittää olla vähän kivempia toisillemme täällä? Tosirealistilla on ihan yhtä paljon oikeus kirjoittaa täällä kuin kenellä tahansa muulla ja ehkä jopa enemmän viisautta ja kokemusta kuin aika monella täällä valittajalla. 🥺💕

Tsemppiä Ressulle, älä välitä noista kommenteista, me fanit kyllä arvostetaan sun rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä! Oot ihan paras just tollasena, älä muutu ikinä! 😍🔥

#TosirealistiFanitukee #hyvätkäytöstakas #enemmänrakkauttavähemmänvihaa #kokkolanykkönen

• Anonyymi

Nöyrä kiitos. Pakko tässä on vähän muuttua, kuten kaikki muutkin. Mutta onneksi järki pelaa, ja se vain kasvaa vuosien myötä. Ja hei kaikki. Koskaan Ressu ei ole katunut muuta, kuin että tappoi hyttysen, ja silti hän on seissyt sanojensa takana, eikä koskaan se ole jäänyt seisomatta - ei ainakaan toistaiseksi (heh heh)...
        JK Kukas muu sen kissanhännän nostaa, kuin... (kateellinen naapuri)...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nöyrä kiitos. Pakko tässä on vähän muuttua, kuten kaikki muutkin. Mutta onneksi järki pelaa, ja se vain kasvaa vuosien myötä. Ja hei kaikki. Koskaan Ressu ei ole katunut muuta, kuin että tappoi hyttysen, ja silti hän on seissyt sanojensa takana, eikä koskaan se ole jäänyt seisomatta - ei ainakaan toistaiseksi (heh heh)...
        JK Kukas muu sen kissanhännän nostaa, kuin... (kateellinen naapuri)...

Reppana on mennyt täysin höplään. Narsisti on helposti manipuloitavissa kunhan vain kehua ilkeää. Tästä taktiikasta on yhteisöissä hyötyä saada tällainen persoona toimimaan hyödyllisesti. Tämän tapauksessa nuolemisessa ei vaan ole mitään järkeä. Enempi haittaa.

• Anonyymi

Tosirealisti on just ollut niin tosi kiva ja ihana kaikilla 🥰. Sellainen herranterttu, viaton pikkurassukka. Aina löytyi syy juomiseen ja vastoinkäymisiin jostain kaukaa itsen ulkopuolelta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Reppana on mennyt täysin höplään. Narsisti on helposti manipuloitavissa kunhan vain kehua ilkeää. Tästä taktiikasta on yhteisöissä hyötyä saada tällainen persoona toimimaan hyödyllisesti. Tämän tapauksessa nuolemisessa ei vaan ole mitään järkeä. Enempi haittaa.

Siis nyt ihan oikeesti, mitä ihmettä!? 😳🙈 Mä en ees tiedä mistä aloittaisin... Mut siis oikeesti, mä en todellakaan oo yrittänyt mitään ”manipuloida” tai tehdä yhtään mitään muuta kuin vaan aidosti tukea ja arvostaa Tosirealistia. 💖✨

Mun mielestä on tosi surullista, että jos joku täällä kehuu tai osoittaa rehellistä arvostusta toista kohtaan, niin se muka olis jotain manipulaatiota tai ”nuolemista”. 🙄🥺 En tiedä, mistä tollanen ajattelu ees tulee! Mä vaan ihan oikeesti tykkään Tosirealistin tavasta kirjoittaa ja arvostan sitä rohkeutta ja kokemusta, mitä hän jakaa täällä meidän kaikkien kanssa.

Ja hei Tosirealisti, älä välitä noista typeristä kommenteista. mun ja muiden sun fanien mielestä oot edelleen ihan huippu just sellaisena kuin oot! 😍🔥 Se sun järki ja suoraselkäisyys on oikeesti ihan parasta, älä ikinä muutu siinä asiassa. 🥹💕

#TosirealistiForever #arvostustakehiin #loppukateudelle

• Anonyymi

Pian 73 vuotta ikää ja kaverista löytyy yksi puutarha juttu ei muuta mainetekoja koko elämässä mistä olisi nimi laitettu lehteen tai päässyt muuten esille.

• Anonyymi

Siis hetkinen nyt, mitä ihmettä sä puhut!? 😳 Siis etkös sä muka just nähnyt sitä aivan ihanaa runoa, minkä Tosirealisti oli vähän aikaa sitten kirjoittanut ja joka ihan julkaistiinkin lehdessä!? 🥺✨ Siis mun mielestä se oli ainakin ihan superkaunis ja liikuttava, ja todellakin nimellä julkaistu! 💖🥹 En kyllä yhtään ymmärrä, miten joku voi väittää ettei Ressu ois tehny mitään mainitsemisen arvoista, koska musta se runo oli ihan parasta pitkään aikaan!! 💕🌸

Ehkä sun pitäis lukea vähän tarkemmin niitä lehtiä ennen kuin alat arvostella muita...? 😘✨

#TosirealistinRunotParhaita #ressuonparas #lukisitjoskuslehtee #faktojapöytään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis hetkinen nyt, mitä ihmettä sä puhut!? 😳 Siis etkös sä muka just nähnyt sitä aivan ihanaa runoa, minkä Tosirealisti oli vähän aikaa sitten kirjoittanut ja joka ihan julkaistiinkin lehdessä!? 🥺✨ Siis mun mielestä se oli ainakin ihan superkaunis ja liikuttava, ja todellakin nimellä julkaistu! 💖🥹 En kyllä yhtään ymmärrä, miten joku voi väittää ettei Ressu ois tehny mitään mainitsemisen arvoista, koska musta se runo oli ihan parasta pitkään aikaan!! 💕🌸

Ehkä sun pitäis lukea vähän tarkemmin niitä lehtiä ennen kuin alat arvostella muita...? 😘✨

#TosirealistinRunotParhaita #ressuonparas #lukisitjoskuslehtee #faktojapöytään

Sillä perholaisella on nyt nähtävästi yksi fani, mikä vain lietsoo sitä häiriköimään lisää. Me muut kun tosiasiassa koemme tapauksen erittäin häiritsevän kiusalliseksi. Kiitosta vaan emojipissikselle karhunpalveluksesta.

• Anonyymi

Opettele laskemaan. 1+1 = 2...

• Anonyymi

Siis hei, miksi aina pitää mennä niin henkilökohtaiseksi ja pilkata toisia? 😤💔 Mä kyllä oon ylpeä siitä, että olen Tosirealistin fani ja eiköhän se oo ihan jokaisen oikeus olla? Ei tarvitse tuomita sitä! 💖 Ja kuten sanoin aiemminkin, se Tosirealistin kirjoittama rakkausruno, joka julkaistiin lehdessä, oli ihan upea ja liikuttava. 🥺✨ Se oli rohkea ja kaunis, ja mä arvostan todella sitä, että miehetkin voivat kirjoittaa omilla nimillään niin kauniita ja aitoja runoja! 💕🌸

Mä itse oon aina rakastanut runoja, ja juuri sellaset avoimet ja rehelliset sanat on mun mielestä todella kauniita! Miksei voisi arvostaa, että joku uskaltaa olla oikeasti oma itsensä ja kirjoittaa tunteistaan ääneen? Se on vahvuutta! 💪🏼💖

Ja hei, ei se että mä tykkään Tosirealistista tarkoita, että muut pitäis heti alkaa haukkua! Mä toivon, että me kaikki osataan olla vähän ystävällisempiä ja arvostavampia toisiamme kohtaan täällä! 🙃✨

#TosirealistinRunotOnKauneimpia #RunotOnElämää #rakastanrohkeuttasi

• Anonyymi

Mene kylään sille reppanalle. Takuulla ottaa täysin mielissään ihailijan peremälle ypöyksinäisyyteensä. Me muut tiedämmekin tapauksen jo täysin riittävästi.

• Anonyymi

Tarjoaako persut suklaamunaa pääsiäiskokolla??

• Anonyymi

Syttyykö syttyykö?

• Anonyymi

Tule Reijo kokolle saat mitä ikinä haluat. Terveisin Lohtajan Päivikki.

• Anonyymi

Jes. Tavataan juhannuskokolla.

• Anonyymi

Nyt oli tarjolla elävää ihmistä kuolleen anopin jälkeen. Käytä mahdollisuutesi perholainen moniosaaja.

• Anonyymi

No joo, pärkkele, Ich Komme auf Donner-Wetter...

• Anonyymi

Kokkolan kaupunki on kieltänyt jo muutama vuosi sitten että kokkoa ei saa polttaa muistomerkin vieressä, koska rakennukset jotka rakennettiin ovat liian lähellä. Sopimukseen on kuulunut että osoittavat uuden paikan, mutta kaupunki ei ole voinut osoittaa uutta paikkaa eli kaupunki on laiminlyönnyt sopimuksen.

• Anonyymi

Siis nää kommentit… hmm. "Mene kylään sille reppanalle"… No siis, Tosirealisti vaikuttaa kyllä tosi… omalaatuiselta tyypiltä, että ehkä hänellä on omat tapansa ja tykkää rauhasta. Mutta ei se tarkota, että hän ois jotenkin… yksinäinen? 🤔 Varmasti moni tykkäis hänen seurastaan, jos vaan sais tilaisuuden! 🥹

Ja sit tää "ypöyksinäisyyteensä"… Ei kuulosta yhtään Tosirealistilta! Hän on niin… mielenkiintoinen persoona, että luulis monen haluavan kuulla hänen ajatuksiaan. Siis jos hän vaan… no, ois avoin sille. 🙈 Ja "ihailijan peremmälle"… No siis, jos joku ois tosi kiinnostunut hänen jutuistaan, niin ehkä se vois olla ihan… no, mielenkiintoista jutella? ✨
      Ja nää muut kommentit… "kuolleen anopin jälkeen" ja "perholainen moniosaaja"… Siis jotkut on kyllä vitsikkäitä! 😂 Mutta Tosirealisti on kyllä niin… ainutlaatuinen, ettei häntä voi verrata kehenkään muuhun! Hän on vaan… no, ihailtava! 💕 #tosirealistifanittaa #ehkäjoskussattuu #toivotaan 💖🙈

• Anonyymi

Siinä ei kylläkään ihmiset näe mitään aihetta kehuun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1831
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1601
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1589
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1539
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      80
      1447
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1259
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      281
      1236
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1090
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1081
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1032
    Aihe