Mistä johtuvat nykyajan mielenterveys-ilmiöt sekä myös muut sairaudet, ns. elintasosairaudet joita luonnonkansoilla ei ollut.
Nämä nykyaikaan yleisesti liittyvät masennus ja ahdistus ynnä muut vastaavat mielenterveys-ilmiöt joita joka vuosi tulee lisää, johtuvat siitä että meille on luotu vääriä odotuksia elämän suhteen, että se pitäisi olla tietynlaista. Median ja television ja elokuvin luoma kuva täydellisestä elämästä, helppoudesta ja onnesta ei vaan kuulu normaaliin ihmisen elämään ollenkaan ja se on käytännössä saavuttamaton asia. Koko tälläistä mielikuvaa ei ollut olemassakaan muutama sata vuotta sitten, ainoastaan yläluokan ihmisillä, kuninkailla ja aateliisilla oli sitä "helppoa elämää", mutta se elämä ei ollut ollenkaan niin loistokasta kuin on annettu ymmärtää.
Nykyajan ihminen on suljettu pieneen koppiin ja valvontayhteiskunta tarkkailee sitä ulkopuolelta kokoajan, tuhansien sivujen paksuisia sääntökirjoja tulee noudattaa pilkulleen, muuten tarkkailuyhteiskunnan toimihenkilö ottaa yhteyttä. Jo pelkästään tämä tosiseikka aiheuttaa jatkuvaa ahdistusta. Lisäksi täysin luonnoton elämä joka ihmiselle on luotu ahdistaa ja masentaa. Se elämäntyyli mikä ihmisolennolle on tarkoitettu kuuluisi olla joka päivä taistelua ja selviytymistä, joka päivä uusia haasteita joita ratkaista, ja jos selvisit iltaan asti olet onnistunut. Onnellisuus tulee jatkuvista onnistumisista ja jokapäiväisistä saavutuksista. Ihminen pärjäsi itse omien käsiensä ja kykyjensä avulla. Nyt tämä metsästäjä-keräilijä, selviytyjä-ihminen, on otettu pois luonnollisesta ympäristöstään ja luonnollisesta elämäntyylistään, ja laitettu muurahaisyhteiskuntaan työläiseksi palvelemaan kuningattaria tai kuninkaita. Ihminen on laitettu palvelemaan muita tarkoitusperiä kuin omiaan.
Elämästä on poistettu kamppailu luonnonvoimia vastaan, luonnon ehdoilla eläminen ja selvityminen. On poistettu itsenäisyys ja oma vastuu itsestään. Tämän seurauksena mielenterveysongelmat sekä muut sairaudet ovat räjähtäneet käsiin, eikä niitä edes pystytä hoitamaan eikä niihin edes ole olemassa hoitoa. Ihmisen elämän ei kuulu olla ympäristöstä eristetyssä kopissa kyyhöttämistä, ja sieltä pienemmässä kopissa matkustamista isompaan laatikkoon missä tehdään päivä "töitä". Ihmisen elämä ei kuulu olla helppoa,siihen kuuluu taistelu ja selviytyminen, ja luonnonvoimille altistuminen joka päivä. Lisäksi ravinto jota ihmisille syötetään on täysin luonnotonta ja geneettisesti manipuloitua moskaa, valaistus on täyttä roskaa jne. Joka ainoa asia nykyajan ihmisen elämässä on keinotekoista.
Ja miksi näin on? Koska joku taho hyötyy tästä asetelmasta.
Mistä johtuvat nykyajan mielenterveys ilmiöt
21
292
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittajaei nauti sellaista uskottavuutta, että voisi esiintyä asiantuntijana.
- Anonyymi
Joo. Aloittajalla on ittellä pahoja ongelmia....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Aloittajalla on ittellä pahoja ongelmia....
Aloitta ja ei o saa kirjoittaa oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitta ja ei o saa kirjoittaa oikein.
😂😂😂😂😂
- Anonyymi
Joku taho hyötyy???
Aloittaja voi vapaasti muuttaa Siperian korpiin taistelemaan luonnonvoimia vastaan, jos siitä onnelliseksi tulee. - Anonyymi
on niitä kylähulluja ollut aina joka paikassa, nyt niistä vasn kirjoitetaan enemmän että saadaan kalliita lääkkeitä myydyksi, jotka ei paranna.
- Anonyymi
Kyllä ne lääkkeet jollain tavalla pitää harhat ja psyykkeen kurissa ja tasapainossa,kyllä ne lääkärit tietää,kysy heiltä! Saat vielä ne kiusaamisprojektit lopetettua,kunnon lääkkeillä,olis sullaki gubbe helpompi elää ja kohteilla myös!Olet ihan hirveä ihminen,voiko sua edes ihmiseksi sanoa?
- Anonyymi
Kahelit/vajaaälyiset poliitikot ovat kaiken takana.
- Anonyymi
no hyväksyn ensinnäkin sun mielipittees mut hieman kuulostaa ehkä epäinhimilliseltä se että mielenterveysongelmia moitit. Se on inhimillistä että joku ihmisyksilö ei voi hyvin, olkoon sitten huolimatta kyseessä millainen tahansa polittinen systeemi/systeemi.
Mä jos kuvittelisin itseni ihan missä tahansa systeemissä, niin koen ettei mulla mene hyvin. Kun on kuollut sisäisesti niinku , sää tiijät varmasti mistä mä puhun tai jos et tiiä niin sitten et ole inhimillinen ihminen.
Se on helppo sanoa aina että vain työ tai kyseinen järjestelmä on ainoa vaihtoehto mutta ei se näin ole. Heikkoja on aina ollut tässä maailmassa ja sillä aikakauvella jolloin oli tuo systeemi josta mainitset avauspostisissas niin silloin heikot poistui aikalailla automaattisesti kuvioista kun evoluutio korjas ne pois ns ankarissa oloissa kun oli pakko selviytyä ja vain vahvat jäivät jäljelle. Siis näin. Tuo kertoo ehkä sen että olet tosi kova ajattelija. Sori vaan.
Nykyään jo kauan on pyritty pitämään myös heikot mukana järjestelmässä. Nykyäänkin tietenkin moni heikko kuolee , joka oman käjen kautta tai muuten. Esim moni heikko voi sairastua myös fyysisesti hyvin nopeaa , esim pitkäkestoisen stressin seurauksesta joka voi johttaa sydämen pysähtymiseen&äkkikuolemaan(kammiovärinä) .
Kerron itsestäni hieman nyt (lyhyessä pähkinänkuoressA) ....
1.olen ollut usein kiusattu
2. ei koskana fyysistä väkivaltaa minuun
3.suhde omiin vanhempiini hyvä
4.heikkopäinen
5.älykkyystaso on&off tasoa eli nakkelee häränpyllyä
6.koen paljon huonoutta että koen olevani arvoton
7.toivoa ei ole paljoa
8.stressiä on myös elämässäni(osittain saan sen pijetty kurissa esim käyttämällä apuvälineenä musiikkia)
9.koska koen olevani arvoton niin en ole työelämässä menestynyt
10.olen takuueläkkeellä henkisten syiden ja myös synnynnäisten syiden takia
11.mulla todettu hahmotushäiriö, motoriikka-ongelmia ja kömpelyyttä viisvuotiaana
12.estynyt persoona
13.lievästi skitsofreenikko
14.heikko työkyky
empä olis uskonut sinusta että ajattelet noin kovaa. Höh. Mä kun luulin että olet mukava ihminen. No ehkä ymmärsin väärin avauspostauksesi??- Anonyymi
Minäminäminä. Aloittajan ahtaalle ajettu minä joka etsii syytä vaikka se aloituksessa aika hyvin tuotiin.
- Anonyymi
Ei kukaan syrji mielenterveys syistä ketään, mutta tollasesta käytöksestä toisia kohtaan,siis valehtelusta,vainoamisesta,satuttamisesta,nuohan o kiellettyä toimintaa,siihen löytyy apua juuri lääkkeistä ja terapiasta,luulisin!! Koska kaikilla pitää olla psyykkinen ja fyysinen turvallisuus,jos se viedään,niin tekijät täytyy saada hoitoon!Suurin osa näistä ihmisistä ei aiheuta kenellekkään mitään vaaraa,vaan elävät ihan normaalia elämää>hoito auttaa!!
- Anonyymi
lisään vielä kommenttiini (oon siis tuo edellnen kommentoija joka kirjoitti pitkän litanian kirjoitusta jossa kerroin mm itseni tilanteesta) sen että sellainen järjestelmä vois olla houkuttava jossa elettäisiin tosi vanhaa aikakautta jolloin teollisuutta ei olis täällä että ihmiset elättäisi itsensä maanviljelyllä ja perheiden heikot ihmiset olisi mukana siinä toiminnassa että rahallisesti he pärjäisi siten että heikompi asuu esim vanhempiensa luona .
Niin kun isäni kertoi 1940-1960 luvusta jolloin isäni henkisesti sairas veli asui vanhempiensa luona joka siten pystyi olemaan mukana kuitenkin yhteiskunnan rattaissa eikä evoluutio korjannut pois. Tosin huomauttaisin että tilanne on silti haastava tuollaisille ihmisille jos sellainen ihminen asuu yksin ja on lähinnä työkyvytön.
Tilanne taas kivikaudella tai luolaihmisten aikoihin oli sellainen että silloin ei ollut varsinaista työtä ollenkaan että elettiin vain metsissä metsästämällä ja kalastamalla. Silloin ei ollut rahaa tietääkseni eikä mitään työtä että ihmisen tuli vain selviytyä luonnossa.
ompa mua joskus miellyttänyt semmonen elämäntapa että asuisin jossa korvessa yksinään omissa oloissa enkä kävisi missään (en minä tässäkään elämäntilanteessa tapaile ketään ihmisiä käytännössä ollenkaan ) ja voisin hommata sikoja ja lampaita , hommaisin vesikaivon, rakentaisin sähköttömän talon , luopuisin kännykästä, autosta luopuisin myös , kalastaisin, ja kävisin kaupassa ostamassa ruokaa mutta kauppareissut tekisin kesäisin kävelemällä tai pyörällä ja talavella jalkaisin tai potkurilla.
Ei mua kioskaan suoraan sanottuna ole innostanut nykymaailman teknologian ja älylaitteiden sekä tekoälyn jutut. Ei pätkääkään. Eilen kävin terveyskeskuksessa niin hoitaja sanoi että menet yhteen paikkaan netissä ja sieltä varaat ajan itselles että syötät sinne tietosi niin minä sanoin suorat sanat "ei käy sillä en luota itseeni että pian teeen virheen ja roistot pääsee käsiksi pian tiliini" ja silloin hoitaja fiksusti totesi "ymmärrän sua joten tuossa on puhelinnumero johon voit soittaa".
ehkä käsitin väärin sun avauspostauksesi. Ehkä et olekaan paha &kova ajattelija. En osaa oikein sanoa.
Tietenkin vappaassa demokratiassa pittää ymmärtää eri näkökantoja. eri asia jos joku kannattaa jotain tosi julmaa asiaa niin emmä silloin koeta ees ymmärtää semmosta näkökantaa.
MoikkaMikä on julmaa ja kovaa ja mikä ei, se on vain mielipidekysymys. Jos tosiasioiden listaaminen on julmaa ja kovaa niin sitten syyllistyn juuri siihen ja olen julma ja kova ihminen.
Nykyaikainen elämäntapa on väärä ihmiselle joka on kymmeniätuhansiavuosia elänyt luonnossa, luonnon sääntöjä ja ehtoja noudattaen. Luonnollinen elämäntapa ei aiheuta mielenterveysongelmia, ja mikäli tälläinen yksilö siitä huolimatta ilmaantuisi sen yksilön luonto kyllä korjaisi pois.
Nykyaikana pahimmat mielenterveyshäiriöiset ovat johtavassa asemassa, 99%:lla johtajista on psykopaattisia ominaisuuksia/ tai ovat täysiä psykopaatteja. Luonnontilassa elävässä maailmassa tuollaiset henkilöt eivät olisi pitkäikäisiä, loppu tulisi nopeasti tavalla tai toisella.
Luonnossa ei ole politiikkaa eikä poliittisia systeemeitä.
Tuota kuvailemaasi hieman luonnollisempaa elämäntyyliä voit kokeilla muuttamalla kesäksi mökille, jonkun tuttavan/sukulaisen, tai vuokrata mökin tms. sitten näkisit millaista luonnollisempi elämäntapa on verrattuna esim. kerrostaloelämään. Kun miettii häkkikanalaa ja vapaita maatilan kanoja, niin voi hahmottaa sen eron mikä niissä on.
Puhuit jotain maanviljelystä, se on kaukana luonnollisesta elämäntyylistä, siinä ei ole mitään luonnollista.
Jos pystyt hieman liikkumaan ja tekemään jotain fyysistä hommaa, niin selviät luonnollisemmassa elämäntyylissäkin. On ollut lähelle satavuotiaita vanhuksi jotka elivät yksin mökissä keskellä metsää.
Jos kiinnostaa niin netistä hakemalla löytää tietoa luonnonläheisestä elämäntyylistä.- Anonyymi
Aloitus oli mielenkiintoinen, samoin muutkin.
Minun mielestäni olisi pitänyt olla
Suomi kokonaan asutettu. Oltais tuettu pieniäkin maatiloja lehmineen.
Peltoja olis pitänyt kiertoviljellä.
Aitoa lantaa pelloille, mahdollisimman vähän keinolannoitetta.
Maanviljelyksen monimuotoisuus. Kanoja, possuja lampaita, vuohia.
Marjapensaita. Kerättäisiin myös luonnonmarjat.
Olis jyviä taloissa. Jollakin koneella jauhettais jyvät jauhoiksi. Kaupassa tietysti olis tuota kamalaa ,pilallekuorittua vehnäjauhoa.
Viljeltäis soijaa, härkäpapua, hernettä.
Ruokavalio olis kasvisvoittoinen. Itse viljeltäis myös kaalta, parsakaalta, porkkanaa, lanttua
Jos tässä oli tietämättömyyttä ja intoilua, anteeksi, se johtuu siitä, että koko ikäni olin kaupungissa töissä.
Ei saisi lapsille olla luonnottomia pelejä, joissa ihminen kuolee. Silloin heistä kasvaa agressiivisia. Tulokset näkyvät jo.
- Anonyymi
Mielenterveysongelmia on varmaan ollut olemassa ihan yhtä kauan kuin on ollut ihmisiäkin.
Vuosisatoja sitten niistä ei ollut mitään tietoa, ei pystytty diagnosoimaan, ym.
Kai sitä on ajateltu, että joku on ollut vaan jostain syystä " sekaisin". Eipä siitä tänä päivänä kukaan tiedä, mitä oli aikoinaan.- Anonyymi
Onhan niitä ollut, mutta jostain syystä aiheen synnystä ei ole paljonkaan kerrottu.
Esim. ensimmäisen luokan hermomyrkyn mahd. osuutta ongelman syntyyn nähtävästi ei ole tutkittu. Sitähän on niissä "mustissa" l. amalgaamipaikoissa noin puolet!
- Anonyymi
Aloitus on oikeassa. Pitkiä kirjoituksia ei ole aikaa lukea.
Ketkä hyötyy asetelmasta ? Kommunistit vasemmisto vihreet jotka keksii sääntöjä ja veroja lisää kaiket ajat ja kaikki on heillä aina huonosti. Jopa meidän hiilinielumetsät ovat heidän ilmoituksen mukaan haitallisia.
He ovat sairasta porukkaa. Älkää vaan äänestäkö heitä.
Sairaus on kuten mikä tahansa elollinen orgasmi. Jos se ei pysty lisääntymään ja leviämään, se lakkaa.
Joten vielä kerran: ÄLKÄÄ ÄÄNESTÄKÖ VIHREITÄ VASEMMISTOA DEMAREITA RUOTSALAISIA KESKUSTAA. Ne ovat syöpä ja tauti joka tuhoaa ihmisiä ja elämää.
Näette asian ihan itse päivittäin, tunneittain ja joka minuutti. Päästäkää irti ja olkaa vapaita koska ette ole orjia. - Anonyymi
Syitä on monia eikä aina löydy yhtä tekijää mikä mielenterveysongelmia aiheuttaa. Yksi mikä on ainakin itselle aiheuttanut ahdistusta, masennusta ja paniikkia on ollut koulukiusaaminen ja jatkuvat muutokset. Toisaalta tunnistan itsessäni jotain herkkyyttä mikä voi altistaa voimakkaammalle ahdistukselle.
Yleisemmin veikkaan, että erilaiset paineet elämässä, some, kiusaaminen, epävarmat taloudelliset ajat ja maailman tilanne aiheuttavat erilaisia mielenterveysongelmia yksinään että yhdessä.
Toinen asia mitä olen miettinyt, että voiko liiallinen yhteiskunnallinen holhoaminen ja yksilöllistäminen osaltaan aiheuttaa mielenterveysongelmia? Tämä kuulostaa ehkä hullulta, mutta periaatteessa ahdistus, stressi, pelko, suru, pettymys, aggressio, viha jopa kauhu ja paniikki ovat normaaleja luonnollisia kehon reaktioita johonkin tilanteeseen. Yhtälailla kuin ilo, onni, rakastuminen, ihastuminen ja neutralius. Jos näitä tuntemuksia ei koskaan joudu käsittelemään tai kohtaamaan, osaako niistä selviytyä. Tai jos joutuu liikaa tukahduttamaan jotakin, se jää kehoon lukoiksi. Ehkä yhteiskunnat toimivat osittain epäedullisesti ihmisille. - Anonyymi
Juu kyllähän ne mielenterveysongelmat tulevat juurikin siitä että elämä on liian kliinistä.
Myös se että elämä on helppoa ja valitettavasti vanhemmat silottavat tietä ja poistavat lähes kaiken pettymyksen nuoruudessa.
Sitä sitten kun alkaa oman elämän niin se silottelu loppuukin ja huomataan että mitään ei osata eikä elämämä mene niinkuin on suunnitellut.
Nuoresta pitäen pitää oppia että unelmien eteen pitää tehdä töitä ja paljon ja siitä huolimatta tulee niitä pettymyksiä.
Elämässä voi suunitella suuntaviivoja mutta ei muuta.
Tässä talvella tuli telkkarissa joku ohjelma jossa haastateltiin nuoria ja heidän tulevaisuuden ajatuksia, yksikin tuumasi että töitä ja vuositienesti jotain 130 000€.
Todellisuus on se että 10 kertainen työmäärä ja kymmenesosa tienestistä, kun totuus paljastuu niin masentuuhan sitä.
Tämän nuoren vastauksista huomaa ettei kotona ole puhuttu mitään todellisesta elämästä.
Sitten näihin allergioihin yms., liian kllinistä jolloin ei kasva vastustuskykyä.
Ihan sama kuin psyykkisisää ongelmissa, ei ole vastustuskykyä.- Anonyymi
Psyykkisitä ongelmista pääsee helpommin eroon kuin allergioista.
- Anonyymi
Kasvatus on mennyt pieleen, jos nuori ihminen antaa itsensä lihoa jo nuorella iällään plösöksi. Pitää liikkua tarpeeksi niillä vehkeillä jotka vielä toimivat.
Itsellä miehenä taipumusta lantiolihavuuteen.
Netistäkin löytyy monii keinoi treenivälineitä. Ostin kalliin teräspöydän joka kestää ihmisiän pikkupainon kanssa rasittaa juuri vatsalihaksia eli löllövatsaa.
Muutamassa viikossa vasta paikat alkavat kiinteytyä.
Liian helppo duuni itell.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 461234
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197