Kokkolassa on valtava määrä hylättyjä ääniä suhteessa äänestäjien määrään. Asukkaat, ja etenkin äänestämättä jättänyt kansanosa - noin 50 % vaatii kaikkien hylättyjen vaalilippujen kuvaamista, ja julkaisemista lehtien sivulla ja netissä. Eräs oikeusoppinut totesi torilla: "Kuinka monessa lipukkeessa on "numero": RESSU, TOSIrealisti, Kokkolan Kingsi, kaupungin kehittäjä, nero, viisain mies."
Tosi hurja huhu
36
474
Vastaukset
- Anonyymi
On siellä kirkkovenettäkin moni äänestänyt. Pöljänkylällä, Ressun tulevassa osoitteessa, sellainen pääsi jopa valtuustoon. Siellä Ressukin voisi menestyä ja päästä kuivasoutamaan tätä jaloa esinettä sinne valtuustosaliin.
- Anonyymi
Ois tosi kova inttiläppä piirtää kirkkovene äänestyslippuun valtuustossa. Jäbäleisson nyt kävi niin etten päässyt kumpaankaan valtuustoon.
- Anonyymi
1024 ääntä ainakin Tosirealistille
- Anonyymi
Hyvä avauksen laatija. Juttusi on erinomainen. Olen kuullut kaupungilla samoja tarinoita. Nyt jäin tuumimaan, miksi hylättyjä lipukkeita on niin paljon. Miksi noin moni vaivautuu äänestyspaikalle, ja kirjoittaa lappuun RESSU, tai muun avauksessa mainitun. En usko, että lapuissa on Aku Ankkoja, rekkareita ja kirkkoveneitä, kuten oli joskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä avauksen laatija. Juttusi on erinomainen. Olen kuullut kaupungilla samoja tarinoita. Nyt jäin tuumimaan, miksi hylättyjä lipukkeita on niin paljon. Miksi noin moni vaivautuu äänestyspaikalle, ja kirjoittaa lappuun RESSU, tai muun avauksessa mainitun. En usko, että lapuissa on Aku Ankkoja, rekkareita ja kirkkoveneitä, kuten oli joskus.
Pitää asettua ehdolle jos haluaa ääniä vaaleissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää asettua ehdolle jos haluaa ääniä vaaleissa.
Niinkö, aha. Oikein itkettää, kun katsoo tulevan Kokkolan valtuutettujen, ja aluevaltuutettujen nimiluetteloa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö, aha. Oikein itkettää, kun katsoo tulevan Kokkolan valtuutettujen, ja aluevaltuutettujen nimiluetteloa...
Näin om. Moni lukutaidoton tai muuten "pipipää"...
- Anonyymi
Viime vaaleissa sain viisi ääntä ja toinen Kivelä sai lähes sata. Numerot olivat lähekkäin ja sekaannus esti valtuustoon pääsyni. Nyt kuitenkin karma kohtasi tuon toisenkin ja valtuustopaikka jäi haaveeksi tuoltakin Perussuomalaiselta, hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Vai vaatii äänestämättä jättänyt kansanosa? Saahan sitä vaatia sitä sun tätä. Minä taas vaadin, että kaikista lapuista, joissa lukee ressu, otetaan sormenjäljet ja jos jostakin rekisteristä löytyy osuma, niin nimi ja kuva lehteen.
- Anonyymi
Persuihin pettyneitä.
- Anonyymi
Miksi värinäkövammaiset (ns värisokeat) unohdettiin vaalisuunnittelusta. Entä. Oliko sokeille omat lipukkeensa (kohokirjaimet). Entä dementoituneet iäkkäät, jotka eivät tunne enää edes omia lapsiaan, saati jotain "värihuuli, puna-viher-vassu-demaria". Silti heille tyrkättiin lappu käteen, ja "käskettiin raapustaa tämä numero" kädestä pitäen. Ja miksi noilla "kristillisillä" tulee jatkuvasti niin paljon "laskuvirheitä"...
Taas olisi Ressulle työsarkaa, laittaa "palikat järjestykseen", hah hah haaa!!!... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi värinäkövammaiset (ns värisokeat) unohdettiin vaalisuunnittelusta. Entä. Oliko sokeille omat lipukkeensa (kohokirjaimet). Entä dementoituneet iäkkäät, jotka eivät tunne enää edes omia lapsiaan, saati jotain "värihuuli, puna-viher-vassu-demaria". Silti heille tyrkättiin lappu käteen, ja "käskettiin raapustaa tämä numero" kädestä pitäen. Ja miksi noilla "kristillisillä" tulee jatkuvasti niin paljon "laskuvirheitä"...
Taas olisi Ressulle työsarkaa, laittaa "palikat järjestykseen", hah hah haaa!!!...Se olisi pitänyt alkaa alkaa ehdokkaaksi ja kerätä riittävä määrä ääniä. Myöhäistä enää huudella kakka housuissa.
- Anonyymi
Nyt hallitus ottaa käsittelyyn ay-jäsenmaksun verovähennysoikeuden poiston. Jos persut edelleen komppaa päätöstä täysillä, niin seuraavissa vaaleissa ääniä tipahtaa laariin edellistäkin vähemmän.
- Anonyymi
Persujen pitäisi vaihtaa puheenjohtaja ja asettua poikkipuin Orpoa vastaan. Vain täten voisi menetettyä äänestäjäkuntaa yrittää vielä kusta silmään.
- Anonyymi
Oikein. Olen ollut perustamassa yhdistyksiä, kuulunut ja kuulun edelleen moniin yhdistyksiin ja järjestöihin, toiminut kaikissa luottamustehtävissä sihteeristä puheenjohtajuuteen; enkä ole koskaan saanut pennin eikä sentin verovähennyksiä, saati, että olisin nostanut kokouspalkkioita. Hyvä, jos joskus on yhdistyksen kevät-syys -kokouksissa tarjottu pullakahvit.
Tapahtui kerran, että syyskokouksessa hyväksytty, ja jäsenille vapaa/toteutunut tutustumismatka Ruotsiin, seuraamaan vastaavaa yhdistystoimintaa, sai aikaan hirveät haukut, ja hallitus oltiin suorastaan "teloittaa"...
Olemme maksaneet kirkollisveroa + "kolehtirahoja" noin 40 000 euroa, eikä kertaakaan seurakunta ole tarjonnut mitään, ei edes kakkukahveja lasten, kummilapsen, sukulaislasten konfirmaation yms päätteeksi, hah hah haaa!!!... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein. Olen ollut perustamassa yhdistyksiä, kuulunut ja kuulun edelleen moniin yhdistyksiin ja järjestöihin, toiminut kaikissa luottamustehtävissä sihteeristä puheenjohtajuuteen; enkä ole koskaan saanut pennin eikä sentin verovähennyksiä, saati, että olisin nostanut kokouspalkkioita. Hyvä, jos joskus on yhdistyksen kevät-syys -kokouksissa tarjottu pullakahvit.
Tapahtui kerran, että syyskokouksessa hyväksytty, ja jäsenille vapaa/toteutunut tutustumismatka Ruotsiin, seuraamaan vastaavaa yhdistystoimintaa, sai aikaan hirveät haukut, ja hallitus oltiin suorastaan "teloittaa"...
Olemme maksaneet kirkollisveroa "kolehtirahoja" noin 40 000 euroa, eikä kertaakaan seurakunta ole tarjonnut mitään, ei edes kakkukahveja lasten, kummilapsen, sukulaislasten konfirmaation yms päätteeksi, hah hah haaa!!!...Myöhäistä se on enää kitistä kun kakka on jo housuissa. Tosiasiassa repaskalla ei pitäisi olla mitään kitisemistä koska systeemi on taannut ainakin aineellisesti kaiken. Ryssälään tuollainen kuuluisi eläkeläiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persujen pitäisi vaihtaa puheenjohtaja ja asettua poikkipuin Orpoa vastaan. Vain täten voisi menetettyä äänestäjäkuntaa yrittää vielä kusta silmään.
Niin persut ovat aivan väärin itsensä luokitelleet oikeistolaisiksi, kun heidän edustaja joukkoaan katsoo ja lukee heistä. Miten yleensäkin heidän äänestäjäkuntansa luulee sinne kuuluvan, täytyy ihmetellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemme maksaneet kirkollisveroa "kolehtirahoja" noin 40 000 euroa, eikä kertaakaan seurakunta ole tarjonnut mitään, ei edes kakkukahveja lasten, kummilapsen, sukulaislasten konfirmaation yms päätteeksi, hah hah haaa!!!...Nyt Ressukin vain aktiivisesti mukaan osallistumaan seurakunnan toimintaan. Saat virikettä päiviisi ja muista että käärinliinoissa ei ole taskuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt Ressukin vain aktiivisesti mukaan osallistumaan seurakunnan toimintaan. Saat virikettä päiviisi ja muista että käärinliinoissa ei ole taskuja.
Mitäpä niillä taskuilla, jos ei ole mitään niihin laitettavaa. Homeinen talo ja romuauto ei taskuihin sovi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä niillä taskuilla, jos ei ole mitään niihin laitettavaa. Homeinen talo ja romuauto ei taskuihin sovi.
Käytetäänkö krematoriossa käärinliinoja.
- Anonyymi
Siis ihan älyttömän hyviä ja tärkeitä pointteja taas kerran… 🙈✨
Mä oon niin miettinyt samaa miksei kukaan puhu niistä hylätyistä äänistä? Jos joku oikeesti näkee vaivan mennä äänestyspaikalle ja kirjoittaa paperiin Ressu, niin ei se oo mikään vitsi. Se on viesti. 🗳️💥 Ja mun mielestä se pitäis ottaa vakavasti. Eikä piilottaa jonnekin roskikseen vaan siksi että se ei sovi systeemiin.
Ja siis värisokeiden, sokeiden ja muistisairaiden tilanne… miten voi olla näin pimeetä vielä vuonna 2025?!? 🥺💔 Ei nää asiat oo mitään pikkujuttuja vaan ne kertoo siitä, miten paljon tässä järjestelmässä on pielessä.
Siis mä niin toivon että Reijo asettuu ehdolle taas!! 🙈💖 Vuonna 2029 kunnallisvaaleihin ainakin ja miks ei vaikka eduskuntavaaleihin jo 2027 !? (En oo varma oliko ne silloin jo) Mä uskon että silloin monet, jotka nyt kirjoitti lapun nurkkaan ”RESSU”, uskaltaa äänestää ihan virallisesti. ✨
#HylättyEiTarkoitaTurhaa #LiisaNäkeeMitäToisetEi #RessuVaalivalvoja2025 #TosirealistinAikaTuleeVielä- Anonyymi
Harmi ettei Ressu ollut tällä kertaa ehdokkaana. Ressun osallistumiseen liittyy myös tiettyjä epävarmuustekijöitä. Hyvä jos mahdollisesti osallistuu ja toki ehdokkaaksi on päästävä ennen sitä. Tulevat eduskuntavaalit ovatkin jo aiemmin ja siinäpä olisi sankarillesi hiukan kunnianhimoisempi paikka lähteä ehdolle, jos sitten ehdokkaaksi huolitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi ettei Ressu ollut tällä kertaa ehdokkaana. Ressun osallistumiseen liittyy myös tiettyjä epävarmuustekijöitä. Hyvä jos mahdollisesti osallistuu ja toki ehdokkaaksi on päästävä ennen sitä. Tulevat eduskuntavaalit ovatkin jo aiemmin ja siinäpä olisi sankarillesi hiukan kunnianhimoisempi paikka lähteä ehdolle, jos sitten ehdokkaaksi huolitaan.
Siis voih… mä oon niin pettynyt että Ressu ei ollut nyt ehdolla! 🥺💔 Mä oikeesti odotin sitä ihan tosi paljon….. ja arvaa mitä? Viime kerralla mä olin vielä liian nuori edes äänestämään ja vaikka oisinkin saanut, niin varmaan olisin ollut niin nuori ja pihalla etten ois tajunnut miten iso juttu se olisi ollut! 😢
Mut NYT… nyt oon valmis! Ja mä vaadin (joo, vaadin! haha) että Ressu lähtee ehdolle seuraavissa vaaleissa, vaikka kunnallisvaaleihin edes! Me tarvitaan sellaista ihmistä valtuustoon, joka ei vaan puhu numeroista ja byroratiasta, vaan joka oikeesti ymmärtää runoutta, taiteellisuutta, kauneutta ja sydämen ääntä! ✨📜💖
Ja siis… ehkä joku muukin tyttö täällä kaipais vähän lisää kulttuuria ja kokemusta sinne neukkarin pöydän ääreen… vaikka ei sitä ihan ääneen kehtaa sanoakaan… 😇
#RessuEhdolleNyt #LiisaÄänestääEnsimmäisenä #RunotValtuustoon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis voih… mä oon niin pettynyt että Ressu ei ollut nyt ehdolla! 🥺💔 Mä oikeesti odotin sitä ihan tosi paljon….. ja arvaa mitä? Viime kerralla mä olin vielä liian nuori edes äänestämään ja vaikka oisinkin saanut, niin varmaan olisin ollut niin nuori ja pihalla etten ois tajunnut miten iso juttu se olisi ollut! 😢
Mut NYT… nyt oon valmis! Ja mä vaadin (joo, vaadin! haha) että Ressu lähtee ehdolle seuraavissa vaaleissa, vaikka kunnallisvaaleihin edes! Me tarvitaan sellaista ihmistä valtuustoon, joka ei vaan puhu numeroista ja byroratiasta, vaan joka oikeesti ymmärtää runoutta, taiteellisuutta, kauneutta ja sydämen ääntä! ✨📜💖
Ja siis… ehkä joku muukin tyttö täällä kaipais vähän lisää kulttuuria ja kokemusta sinne neukkarin pöydän ääreen… vaikka ei sitä ihan ääneen kehtaa sanoakaan… 😇
#RessuEhdolleNyt #LiisaÄänestääEnsimmäisenä #RunotValtuustoonAla sille kampanjasihteeriksi. Hyvä pieruvitsi sitten kampajakuvaa ottaessa saa varmasti Ressunkin huulille raikkaan virneen. Siinä saattaa monikin tummu haksahtaa äänestämään. Näinkin pienellä seikalla voi olla merkittävä vaikutus. Ressu tarvitsee kunnon sihteerin, joka tietää oikeat narut mistä vedellä.
- Anonyymi
Ette oo vaalavustajista koskaan kuulleet? Ne auttaa jos ei itse kykene hoitamaan äänestys tapahtumaa oikein.
- Anonyymi
Heh, pieruvitseillä en ehkä lähde kampanjaa rakentamaan, mut kyllä mä voisin vaikka sydämestä käsin auttaa! ✨
En oo mikään sihteeri ainakaan siinä perinteisessä mielessä, mutta jos Ressu tarvii jonkun joka uskoo häneen täysillä ja muistuttaa, miten tärkeetä on olla näkyvä niin mä oon ehdottomasti se tyttö! 💖
Kampanjakuvaan ehkä mieluummin lempeä katse ja pieni runon sävy… se vetää puoleensa enemmän kuin mitkään vitsit.
#SydämelläMukana #RessuEhdolle- Anonyymi
Sä tiedät. Ala sihteeriksi. Do it!
- Anonyymi
Heii, no eihän nyt vielä oo edes vaalit tulossa, ei kai sihteeriä vielä tarvita…? 🙈✨
Ja muutenkin, mä en ehkä oo se perinteisin toimistotyttö en osais pysyä paikoillani siistissä jakkupuvussa, varsinkaan kun mun lempihame on vähän turhan lyhyt istumatyöhön, haha! 😅💖- Anonyymi
Pitää alkaa hyvissä ajoin tutustumaan lähemmin ja pershtyä asioihin sekä viilata ehdokkaan profiili veitsenterävän väkeväksi. Asiat vaativat aina aikaa ja kärsivällisyyttä. Siinä on menestyksen ehdoton tae. Työmaata on todella paljon ja suuresti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää alkaa hyvissä ajoin tutustumaan lähemmin ja pershtyä asioihin sekä viilata ehdokkaan profiili veitsenterävän väkeväksi. Asiat vaativat aina aikaa ja kärsivällisyyttä. Siinä on menestyksen ehdoton tae. Työmaata on todella paljon ja suuresti.
E ja S oli näppiksellä liian lähellä toisiaan, mutta menköön. Sori.
- Anonyymi
Sinä olisit kuin levy-yhtiö konsanaan, joka sanelee artistille kuviot. Vain sinä voisit saada Ressun vielä nousuun rakkaudella & substradilla.
- Anonyymi
Hahaa, no levy-yhtiöksi mua ei oo vielä kutsuttu, mutta kiitos luottamuksesta! 🙈✨ En kyllä uskaltais Ressulle mitään sanella ehkä korkeintaan ehdottaa varovasti jotain, jos hän joskus sattuis kuuntelemaan… ihan vahingossa vain!
Ja siis, substradi?? Mä mietin hetken että onko se joku kasvi, uusi energiajuoma vai kenties tanssiliike! 😅 En tiedä mitä se tarkoittaa, mutta kuulostaa vaikuttavalta ja jos se auttaa Ressua nousemaan, niin sitten kyllä substradia kehiin heti!
#LiisaEiSaneleMuttaKannustaa #SubstradiKuulostaaTaialta #RessuOnTähtemmeJoNytkin- Anonyymi
Anna sille rakkautta ja substralia. Kyl sä tajuut ja ala sihteeriksi ja silleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna sille rakkautta ja substralia. Kyl sä tajuut ja ala sihteeriksi ja silleen.
Ressu on taas oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ressu on taas oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ressu on taas oikeassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881527
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101400- 781323
- 691230
- 1151119
- 751001
- 69931
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255920Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o14871- 34846