80 vuotta sitten Puna-armeija aloitti suurhyökkäyksen joka johti käärmeenpesän eli Berliinin valtaukseen ja nazien aloittaman kammottavan sodan loppumiseen.
Tätä merkkipäivää juhlikaamme!
Taas eletään suurten muistojen aikaa sillä
20
226
Vastaukset
- Anonyymi
Suomi hävisi sodat, mutta voitti sitä seuranneen rauhan. Me menetimme sodassa palan maata, mutta säilytimme itsenäisyytemme länsimaisena demokratiana ja vaurastuimme vähitellen yhdeksi maailman rikkaimmista valtioista.
Huonommin kävi voittajan. Neuvostoliitto voitti sodat, mutta hävisi sitä seuranneen rauhan. Sodan hävinneet Saksa, Japani ja Suomi kokivat ennennäkemättömän taloudellisen nousun. Samaan aikaan voittanut Neuvostoliitto riutui seuraavat 47 vuotta kommunismissa, köyhtyi ja lopulta romahti! Jäljelle jäi vain torso, joka on menettänyt merkittävän osan toisen maailmansodan ryöstösaaliistaan. Lopulta tuo valtio romahti 1991!- Anonyymi
Taas tuo räkänokan epätoivoinen spämmi. Huhtikuussa -45 neukku ei ollut hävinnyt yhtään mitään vaan marssi voitosta voittoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas tuo räkänokan epätoivoinen spämmi. Huhtikuussa -45 neukku ei ollut hävinnyt yhtään mitään vaan marssi voitosta voittoon.
Ei niin! Sen jälkeen se miehitti ja hallitsi lukuisia Itä-Euroopan valtioita kansandemokratioiksi peräti 45:n vuoden ajaksi, ne saivat luontaisetuna kaikki samat ”edut” kuin mitä oli Neuvostoliitossa:
- ei sanan ja mielipiteen vapautta
- matkustuskielto länsimaihin
- neukkusotilaita miehittäjinä
- NL:n ylivalta
- sosialistinen ’elintaso’
Lopulta rakennelmaa pystyssä pitänyt neukkula romahti 1990 ja useimmat alistetuista maista vapautuivat. Melkoinen osa niistä varmisti tilanteen pysyvyyden liittymällä Natoon!
Oliko tämäkin muka ”epätoivoinen spämmi” vailla sanaakaan totuutta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin! Sen jälkeen se miehitti ja hallitsi lukuisia Itä-Euroopan valtioita kansandemokratioiksi peräti 45:n vuoden ajaksi, ne saivat luontaisetuna kaikki samat ”edut” kuin mitä oli Neuvostoliitossa:
- ei sanan ja mielipiteen vapautta
- matkustuskielto länsimaihin
- neukkusotilaita miehittäjinä
- NL:n ylivalta
- sosialistinen ’elintaso’
Lopulta rakennelmaa pystyssä pitänyt neukkula romahti 1990 ja useimmat alistetuista maista vapautuivat. Melkoinen osa niistä varmisti tilanteen pysyvyyden liittymällä Natoon!
Oliko tämäkin muka ”epätoivoinen spämmi” vailla sanaakaan totuutta?On se pelkkää påckaa.
- Anonyymi
Neuvostoliiton hyökkäys länteen oli kyllä alkanut viimeistään 1943 ja sen jälkeen erillisiä suurhyökkäyksiä oli useita.
- Anonyymi
Suomi hävisi sodat, mutta voitti sitä seuranneen rauhan. Me menetimme sodassa palan maata, mutta säilytimme itsenäisyytemme länsimaisena demokratiana ja vaurastuimme vähitellen yhdeksi maailman rikkaimmista valtioista.
Huonommin kävi voittajan. Neuvostoliitto voitti sodat, mutta hävisi sitä seuranneen rauhan. Sodan hävinneet Saksa, Japani ja Suomi kokivat ennennäkemättömän taloudellisen nousun. Samaan aikaan voittanut Neuvostoliitto riutui seuraavat 47 vuotta kommunismissa, köyhtyi ja lopulta romahti! Jäljelle jäi vain torso, joka on menettänyt merkittävän osan toisen maailmansodan ryöstösaaliistaan. Lopulta tuo valtio romahti 1991! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huonommin kävi voittajan. Neuvostoliitto voitti sodat, mutta hävisi sitä seuranneen rauhan. Sodan hävinneet Saksa, Japani ja Suomi kokivat ennennäkemättömän taloudellisen nousun. Samaan aikaan voittanut Neuvostoliitto riutui seuraavat 47 vuotta kommunismissa, köyhtyi ja lopulta romahti! Jäljelle jäi vain torso, joka on menettänyt merkittävän osan toisen maailmansodan ryöstösaaliistaan. Lopulta tuo valtio romahti 1991!Mutta voitti nazisiat, valtasi heidän pääkaupunkinsa ja naisensa. Ja sekös teitä nazuja loputtomiin kyrsii mikä on ihan kiva asia. Spämmeistä ei löydy lohdutusta vaikka niitä kuinka moneen kertaan tänne suoltaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta voitti nazisiat, valtasi heidän pääkaupunkinsa ja naisensa. Ja sekös teitä nazuja loputtomiin kyrsii mikä on ihan kiva asia. Spämmeistä ei löydy lohdutusta vaikka niitä kuinka moneen kertaan tänne suoltaisi.
Ja vain 35 vuotta sitten Neuvostoliitto romahti 1990 ja lukuisat Itä-Euroopan maat karkasivat orjuudesta vapauteen!
NEUVOSTOLIITTO—> VENÄJÄ
Sodan lopussa se orjuutti lukemattomia Itä-Euroopan maita ja niissä kymmeniä miljoonia ihmisiä orjuuteen ja toimimattomiin kansandemokratioihin aikajaksoksi 1945-1990. Tuona aikana se kitui itse, kukisti kansannousuja ja köyhtyi kunnes Euroopan ja koko maailman iloksi itse romahti 1991 ja kaikki nuo kansat karkasivat vapauteen! Myös Neuvostoliitto itse muutti nimensä, yhteiskuntajärjestelmänsä ja koki muutoinkin seuraavat muutokset:
Väkiluku: 293 miljoonaa —-> 145 miljoonaa
Pinta-ala: 22.402.000 —-> 17.075.000
Vapautuneet valtiot: Baltian maat, Ukraina, Valko-Venäjä, Uzbekistan, Kirgisia, Armenia, Tadzikistan, Azerbaizdan, Turkmenistan, Kazakstan, Moldova ja Georgia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vain 35 vuotta sitten Neuvostoliitto romahti 1990 ja lukuisat Itä-Euroopan maat karkasivat orjuudesta vapauteen!
NEUVOSTOLIITTO—> VENÄJÄ
Sodan lopussa se orjuutti lukemattomia Itä-Euroopan maita ja niissä kymmeniä miljoonia ihmisiä orjuuteen ja toimimattomiin kansandemokratioihin aikajaksoksi 1945-1990. Tuona aikana se kitui itse, kukisti kansannousuja ja köyhtyi kunnes Euroopan ja koko maailman iloksi itse romahti 1991 ja kaikki nuo kansat karkasivat vapauteen! Myös Neuvostoliitto itse muutti nimensä, yhteiskuntajärjestelmänsä ja koki muutoinkin seuraavat muutokset:
Vapautuneet valtiot: Baltian maat, Ukraina, Valko-Venäjä, Uzbekistan, Kirgisia, Armenia, Tadzikistan, Azerbaizdan, Turkmenistan, Kazakstan, Moldova ja Georgia.---- se orjuutti lukemattomia Itä-Euroopan maita-----
Laske jos osaat montako sataa kansaa ja maata Britannia orjuutti ja fyysisesti tuhosi ympäri maapallon, satoja. Lopulta tämä ihmiskunnan kaikkien aikojen julmin ja säälimättömin järjestelmä romahti Saksan ja Japanin iskuihin.
Suomen kansa iloitsee siitä kun se ei vuosina 1808-1917 ollut Britannian alusmaana. Meitähän ei enää olisi jos näin olisi ollut, meidät olisi luokiteltu intiaaneiksi tai aboriginaaleiksi ja tapettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NEUVOSTOLIITTO—> VENÄJÄ
Vapautuneet valtiot: Baltian maat, Ukraina, Valko-Venäjä, Uzbekistan, Kirgisia, Armenia, Tadzikistan, Azerbaizdan, Turkmenistan, Kazakstan, Moldova ja Georgia.Luomalla talousyhteisö SEV:in se nosti Itä-Euroopan siitä kurjuudesta mihin länsivalta-Saksa oli sen sodallaan syössyt. Poisti Saksan tuoman orjavallan mistä suuri kiitos voittamattomalle Puna-armeijalle sillä sitähän se todella oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luomalla talousyhteisö SEV:in se nosti Itä-Euroopan siitä kurjuudesta mihin länsivalta-Saksa oli sen sodallaan syössyt. Poisti Saksan tuoman orjavallan mistä suuri kiitos voittamattomalle Puna-armeijalle sillä sitähän se todella oli.
Miehittämällä ja sovjetisoimalla ns Itäö-blokin maat syöksi neukku ne kurjuuteen! Maat vapautuivat vasta 1940!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehittämällä ja sovjetisoimalla ns Itäö-blokin maat syöksi neukku ne kurjuuteen! Maat vapautuivat vasta 1940!
Err. 1990!
- Anonyymi
Sodassa, jonka kommunistinen venäjä yhdessä natsi-Saksan kanssa aloitti.
Mitä juhlimista on itse aloittamansa sodan lopettamisessa?- Anonyymi
Britannia yhdessä nazisian kanssa sodan aloitti myymällä Tsekkoslovakian. Siitä alkoi pysäyttämätön alamäki sotaa kohden ja loppu on historiaa.
- Anonyymi
Tuota sodan "voittanutta" maata - Neuvostoliittoa - ei ole ollut olemassa enää 34 vuoteen. Aloittajakin voisi jo hiljalleen siirtyä tähän päivään sen sotamuistoissa piehtaroinnin sijaan.
- Anonyymi
Kuten myös itsekin. Tosin ei liene väärin jos Historia-palstalla puhutaan historian tapahtumista.
- Anonyymi
NEUVOSTOLIITTO—> VENÄJÄ
Vapautuneet valtiot: Baltian maat, Ukraina, Valko-Venäjä, Uzbekistan, Kirgisia, Armenia, Tadzikistan, Azerbaizdan, Turkmenistan, Kazakstan, Moldova ja Georgia.- Anonyymi
Kun Britannian orjaimperiumi romahti niin se vasta vapautumisen riemujuhlaa oli. Sadat miljoonat ihmiset pääsivät sorrosta ja ryöstöstä kirmaten vapauteen. Kiitos kuuluu tästä urotyöstä Saksalle ja Japanille.
Oli se onni meille suomalaisille kun emme 1808 joutuneet Britannian siirtomaaksi! Ei meitä enää olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Britannian orjaimperiumi romahti niin se vasta vapautumisen riemujuhlaa oli. Sadat miljoonat ihmiset pääsivät sorrosta ja ryöstöstä kirmaten vapauteen. Kiitos kuuluu tästä urotyöstä Saksalle ja Japanille.
Oli se onni meille suomalaisille kun emme 1808 joutuneet Britannian siirtomaaksi! Ei meitä enää olisi.Kymmenet tuhannet pakolaiset pyrkivät yhä pääsemään Englantiin asumaan!
Sen sijaan kaikki mamut kavahtaa päätymistä Venäjään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenet tuhannet pakolaiset pyrkivät yhä pääsemään Englantiin asumaan!
Sen sijaan kaikki mamut kavahtaa päätymistä Venäjään!Kukaan muu kuin suomalaisnazit eivät kavahda Venäjää. Siellä elelee nytkin miljoonia naapurimaista tulleita vierastyöläisiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742982
- 682857
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261622
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269