Mitä mieltä aiheesta kun on menossa haastatteluun niin ensimmäisenä kysytään että ookko sää juoppo vai mikä sää oot kun saapuu firman toimitusjohtaja haastatteluun on hänen ensimmäiset sanat...
Jossain vaiheessa keskustelua haastattelija tokasee että pitääkö sulle oikeen palkaakin maksaa...
Aikas jäin miettiin että tulisiko töihin, no en varmaan.
Näin kävi tässä taannoin kun kävin kysymässä eräältä Ähtäriläiseltä metallifirmalta.
Tämmösii työnantajat..
Työhaastattelu
6
138
Vastaukset
- Anonyymi
Itse hoidan työnhakijana haastattelut.
- Anonyymi
Kuulostaa yrittäjältä, joka ymmärtää vapautensa. Saa sanoa mitä haluaa. Eihän tuo asiallista ole, kun ottaa huomioon kuinka tärkeä tilaisuus hakijalle... aika ajattelematon tyyppi.
- Anonyymi
Olen 30 vuotias nainen pääkaupunkiseudulta, Merkonomi koulutukseltani, Sain äskettäin kutsun työhaastatteluun. Se taisi olla osapuillensa viikko sitten, kun kävin työhaastattelussa keskikokoisessa helsinkiläisessä import-export firmassa. Hakivat ranskankielentaitoista vientiassintenttiä porukoihinsa. Paljastan. En osaa ranskaa kuin muutaman sanan ja nekin sinnepäin. Bonjour madam, Merci beaucoup, Oui. ja sitä rataa. Aina pitää kuitenkin yrittää. Muuten ei työtä saa, jos ei hae ja uskalla tarttua avautuviin ihaniin mahdollisuuksiin. Niihin joessa ohilipuviin tukkeihin. On toimittava.
Itselleni tärkeä tilaisuus kun oli kyseessä, niin satsasin pukeutumiseeni tavallista paremmin. Tälläydyin, Jos niin voi sanoa. Hyvä pukeutuminen kun noteerataan aina, Sujautin aamulla päälleni valkoisen kukkakuvioisen ohuen hameeni. Ylettyy vähän polven yläpuolelle. Ei liikaa eikä liian vähän vaan sopivasti. Punaiset korkokengät tietenkin. Ja sitten hurauttelin taksilla haastatteluun,
Haastattelijani oli keski-ikäinen silmälasipäinen pyylevä import-export firman toimitusjohtaja. Kyseli ja tenttaili alkajaisiksi kahvin juonnin lomassa ranskankielen osaamistani. Kuinka ollakaan nostin jalkani toisen päälle. Toimitusjohtaja tapitti, alkoi kakomaan, hikoilemaan ja yskimään. Silmät olivat muljahtaa paksujen silmälasiensa läpi. Kahvikuppi vatkasi kädessänsä. Ääni väpättäen sai lopulta sanotuksi: " milloin voitte aloittaa. Paikka on teidän . Vaikutatte neiti hyvin ansiokkaalta ja pätevältä vientiassistentin tehtävään." Hymyilimme toisillemme. Haastattelu oli oikein onnistunut. Oui.Pour un flirt- Anonyymi
Ja sitten heräsit...
- Anonyymi
Itse kävelisin ulos samantien jos kohtelu on tuollaista.
- Anonyymi
Testaavat miten reagoit äkilliseen hieman typerään kysymykseen ja testaavat onko sinulla huumorintajua. Ilmeisesti ei, joten et olisi sopinutkaan ko. firmaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682550
- 592492
- 681732
- 211512
- 201450
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91400- 151312
- 381183
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81127- 251056