Joo, meiti siis on jotain 154 cm pitkä ja haluisin käydä intin. Oon vaan alkanu aatteleen et miten hiivatissa mä pärjäisin siellä. Ei siks et ei ois sisua tai asennetta vaan siks et oon näin pieni. Kun on katellu millaseen rääkkiin alokkaat joutuu, siis nää esteradat ja vastaavat treenit, ni miten mä siellä pärjäisin? Rupesin miettiin ku katoin sitä korkeen lautamuurin ylitystä, siis enhän mä pääse sellasesta muuta ku et joku nostais mut yli en mitenkää yltäis ees hyppimällä saamaan otetta reunasta. Eihä sellasest tulis mitää et ois poikien autettavana koko ajan! Ja onks ne rinkat ja asekantamukset ynnä muut miten painavia? Jos neki vielä saman painosia ku miehillä ja mennää jossai maastossa ni jaksaisko millää? Ite painan alle 47 kiloo..
Mites sen intin kanssa?
12
2175
Vastaukset
- öalskd
Tiedän yhden naisen, joka oli myös n. 150 cm ja hento ja hän kävi armeijan. Kun miehet kantoivat tautisen painavaa täyspakkausta, tällä naisella oli ihan normaali armeijan selkäreppu, jossa jotain täytettä. Helpommalla siis pääsi.
- TJ0
toi on just tommosta leffoista kerättyä tietoa. Ei siellä mitään esteratoja sun muita ole, tai korkeintaan liikunnassa.. Ja ainahan sitä voi käydä jonkun helpomman aselajin. Eli ei mitään väliä pituudella, kyllä siellä pärjää
- lökjkjklj
esikunnasta heidän mielipiteitään, jos haluat lisä-näkemyksiä.
Sotiminen on joukkuelaji. Mukaan vaan jos kiinnostaa!
- -Been there,done that-
En ole siis ainut!Itsekin 154 ja n.47 kg.Kävin intin vuonna 2003-2004 ja aukkiin oli tarkoitus mennä,,mutta jalathan mulla petti,,molempiin reisiin tuli rasitusmurtumat.Olin sitten vaan puoli vuotta.Ota selvää,joudutko kantamaan täyspakkauksia jne..koska siinä on olemassa joku %juttu omasta painostasi.(Eli jos painat 47,niin sun ei tartte kantaa 47 kg painavaa täkyä).Itsehän en noita silloin tajunnut ottaa selville.Eli jtn helpotusta,,,eikä niistä lautaesteistä pääse aina pojatkaan yli,,liikuntakoulutuksessa niittenkaa pelleillään,,eikä tulokset vaikuta paljon mihinkään.
Kannattaa treenata ittensä hyvään kuntoon ja sitten vaan inttiin.Hyvä kunto-jaksat paremmin,,ja tämä korostuu etenkin sitten siellä paikan päällä.Kun sinne tosi mielellä lähtee,niin ei sua sieltä poiskaan ajeta:)
Ja loppupeleissä sisulla siitä selvittiin ja mahtava kokemus oli.Ainut asia mitä tekisin toisin,,niin olisin menny sinne parin vuoden punttitreenin jälkeen:D Vaikka kiitettävää ja hyvää tulikin testeistä,,ei se aina kato sitä,miten sitten saa esim.noita rasitusmurtumia.Tsemppiä vaan ja rautaa nousemaan:)- going there :)
Kiitos vaan paljon, kun selvitit :). Jospa sinne sitten, pitää vaan lähtee treenaamaan..
Hauskaa kesää Sulle ja sydämellinen KIITOS!
- jamelia007
iteki oon menos armeijaan sit 4 vuoden pääst.. ja oon myös aikas taval lyhkänen.. mut kyl siel vaa pärjää... :) ku tekee kaikkensa.. jne..
- tiinaint
Varusteet voi olla ongelma pienikokoisille. Saappaat ym kengät taitaa olla 39 pienin koko siellä, voi olla et putoo pienijalkaisella välille.
- ...vastaa
Meillä ainakin löytyi varusteita ja kenkiä(itsellä 36/37), pienikokoisillekin kunhan vain pyysi niitä. Muista varuskunnista pystyttiin tilaamaan.
Kaikilla se täyspakkaus kuitenkin on samankokoinen (samat varusteet), eikä sen suhteen kyllä ole mitään mahdollisuutta joustaa. Jotenkinhan ne tavarat on sinne metsään vietävä!
- -Been there...-
Varusteet tosiaan kannetaan ihan ite,,,mulla on ollu vähän väärää informaatiota.Eli ei mtn %juttuja ole olemassakaan.Ja pienimmät kengät tais olla 36 mitä minä löysin.
- vähän
minne hakee. Suosittelisin Ilmavoimia ja Tikkakoskea.
http://www.ilmavoimat.fi/index.php?id=5 - spolle 165/50
olen itse intin käynyt 9kk spolle. Ei se helppoa aina ole mutta jos asennetta löytyy niin läpi pääsee. Varusteet painaa kaikille just saman verran mut niihin tottuu ei ne ekana päivänä pistä sitä kantamaan. Eka tetsaus oli kovin pala jossa eroteltiin "jyvät akanoista" osa lähti siis kotia. sulla on jonkin aikaa vara miettiä vaikka jo intissä oletkin oisko ollu 3vko?? varusteet ei aina ollu ihan sopivia mutta kengät yleensä sai just sen kokoset ku halus. housut & paidat saatto olla 3 kokoo liian isoja=) suosittelen kyllä lähtemään mikäli yhtään kiinnostaa!!stemppiä sulle mitä ikinä päätätkin;)
- teille
kaikille tuesta ja kannustuksesta ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753082
- 732954
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191782- 271691
- 241667
- 211651
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321306Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299