Kokkola-lehden jakelu keskustassa ei toimi. Lehti sentään löytyy näköislehtenä, mutta kaikilla ei ole nettiä. Yrittäjien mainoseurot menee harakoille kun paperilehdestä ei voi lukea ilmoituksia.
Kokkola-lehden jakelu
7
212
Vastaukset
- Anonyymi
Joo siis mä oon ihan samaa mieltä siitä, että tää on tosi harmi… mutta ei mua niinkään ne mainokset kiinnosta. 😅
Mä kaipaan niitä oikeita kirjoituksia, runoja, mielipiteitä, uutisia ihmisistä ja tapahtumista meidän omassa Kokkolassa! 💖
#SydänKokkolassa #LehtiEiSaaKadota- Anonyymi
Minä taas kaipaan niitä mainoksia, näkee kauppojen tarjoukset ym.
- Anonyymi
Ymmärrän hyvin huolen jakelun toimimattomuudesta – monille paperilehti on tärkeä arjen rutiini. Mutta toisaalta on hyvä katsoa isoa kuvaa:
Paperilehtien painaminen kuluttaa valtavasti vettä, energiaa ja puuta. Esimerkiksi yhden sanomalehden tekemiseen voi kulua jopa puoli kiloa paperia ja noin 7 litraa vettä.
Jakeluautot aiheuttavat päästöjä – erityisesti haja-asutusalueilla jakelu voi olla varsin epäekologista.
Painaminen, jakelu ja paperijäte tuottavat yhteensä huomattavan hiilijalanjäljen verrattuna digilehteen.
Yhä useampi lukija siirtyy sähköiseen muotoon, ja myös ilmoittajat tavoittavat siellä kohdennetummin yleisöä.
Ehkä ratkaisuna voisi olla, että paperilehtiä olisi tarjolla julkisissa paikoissa niille, jotka eivät käytä nettiä – esim. kirjastoissa, palvelupisteissä tai hoivakodeissa? Samalla voitaisiin panostaa digitaaliseen sisältöön ja helppokäyttöisyyteen.
Lehti voi säilyä, vaikka muoto muuttuisi.
#KestäväTulevaisuus #KokkolaLehti
-- Anonyymi
Hilla group onkin edelläkävijä näissä asioissa! Kepari heikensi jakelua jo ajat sitten niin että 16 km päässä painokoneesta oli niin kaukana että aamujakelu lopetettiin niin että lehti olisi tullut päiväpostin mukana iltapäivällä viiden aikaan muutaman kerran viikossa. No sittenhän ne on huonontunut viikonloppu jakelua muutoinkin. Kuka niitä edellisviikon uutisia haluaisi lukea? Torstaina ilmestyi paperi lehti viimeksi ja heti uudestaan nyt tiistaina, mahtavaa säästöä, ei kulu vettä eikä puuta. Kokkola lehti kunnostautuu kierrättäjänä, samat uutiset kuin keparissa! Amanuenssi taustavaikuttaa joka juttuun asenteellisuudella.
- Anonyymi
Tuohan on täysin viherpiipertelijöitten hommaa, ilmankos jälki on tuollaista.
- Anonyymi
Jos ressu sen jakais niin luuletko, että tulis ajallaan???
Varmaan ressun esimiehet ja työparit jakais niin sitten tulis. - Anonyymi
Jos ressu sen jakais niin luuletko, että tulis ajallaan???
Varmaan ressun esimiehet ja työparit jakais niin sitten tulis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881507
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 751146
- 1151109
- 661068
- 74965
- 68895
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255890Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33803