Miksi ulkomaista, että tekevät minimipalkalla niinkö? Miksi kotimaista työvoimaa ei palkata, työttömiä riittää.
Tämähän on tiedossa että halpatyövoimaa haluavat metsäalalle. Jos maksaisivat palkan joka on riittävä, kun puhutaan fyysisestä työstä olisi tekijöitä ihan kotimaasta.
https://yle.fi/a/74-20157495
Tuore selvitys: Suomen metsiin tarvitaan lisää ulkomaista työvoimaa
19
215
Vastaukset
- Anonyymi
2000 eurolla saa työvälineet toisella 5000 eurolla kulkupelin eikun yrittämään.Töitä on jos on tekijäksi.Voipi olla soffapojille liian kova kohtalo.
Tulolla pärjää jos on tekijäksi.- Anonyymi
Olen metsuri, ihan koulunkäynyt. Meistä silloisesta12 hengen ryhmästä peräti kaksi jäi tekemään metsurin työtä. Loput hakeutuivat kuka minnekin. Minullekin tarjottiin mahdollisuutta kouluttautua metsätyönjohtajaksi, mutta se ei kiinnostanut.
Varsinaista raakaa hakkuutyötä on nykyisin vähänlaisesti, mutta raivuuta ja muuta metsänhoitotyötä sitäkin enemmän.
Tämä ei ole kuntosalipoikien ja -tyttöjen duuni.
Työ on muuten helppoa, kun sen osaa, mutta fyysisesti erittäin vaativaa. Kirvestä ei tarvita enää juuri lainkaan, mutta sahan käsittelytaito on ihan ehdoton.
Kun olet vaikkapa raivuulla ja kuljet sen "sirkkelin" kanssa päivän, 6-7 tuntia, niin aika petohan olet, jos kaipaat vielä kuntosalia.
Suomesta ei todellakaan löydy riittävää määrää metsätyöhön kykenevää väkeä. Koulutuskaan ei auta, koska tässä työssä tulee hiki ihan oikeastikin ja tarjolla on helpompiakin hommia, kuten kortisto.
Ja tälle tietämättömälle luuserille vinkki.
"Tämähän on tiedossa että halpatyövoimaa haluavat metsäalalle. Jos maksaisivat palkan joka on riittävä, kun puhutaan fyysisestä työstä olisi tekijöitä ihan kotimaasta."
Älä sinä höpise joutavaa paskaa.
Useinkin se metsuri on myös metsäpalveluyrittäjä, joka hankkii itse asiakkaansa. Tässä pääsee hyville ansioille, mutta töitä pitää tehdä ihan tosissaan.
T: 5 x Stihl ja pari Huskia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen metsuri, ihan koulunkäynyt. Meistä silloisesta12 hengen ryhmästä peräti kaksi jäi tekemään metsurin työtä. Loput hakeutuivat kuka minnekin. Minullekin tarjottiin mahdollisuutta kouluttautua metsätyönjohtajaksi, mutta se ei kiinnostanut.
Varsinaista raakaa hakkuutyötä on nykyisin vähänlaisesti, mutta raivuuta ja muuta metsänhoitotyötä sitäkin enemmän.
Työ on muuten helppoa, kun sen osaa, mutta fyysisesti erittäin vaativaa. Kirvestä ei tarvita enää juuri lainkaan, mutta sahan käsittelytaito on ihan ehdoton.
Kun olet vaikkapa raivuulla ja kuljet sen "sirkkelin" kanssa päivän, 6-7 tuntia, niin aika petohan olet, jos kaipaat vielä kuntosalia.
Suomesta ei todellakaan löydy riittävää määrää metsätyöhön kykenevää väkeä. Koulutuskaan ei auta, koska tässä työssä tulee hiki ihan oikeastikin ja tarjolla on helpompiakin hommia, kuten kortisto.
"Tämähän on tiedossa että halpatyövoimaa haluavat metsäalalle. Jos maksaisivat palkan joka on riittävä, kun puhutaan fyysisestä työstä olisi tekijöitä ihan kotimaasta."
Useinkin se metsuri on myös metsäpalveluyrittäjä, joka hankkii itse asiakkaansa. Tässä pääsee hyville ansioille, mutta töitä pitää tehdä ihan tosissaan.
T: 5 x Stihl ja pari HuskiaNo etpä ole kummonen metsuti etkä paljon sahannut jos vasta 7 moottorisahaa olet kuluttanut loppuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T: 5 x Stihl ja pari HuskiaMistähän maasta ulkomailta tulee metsureita ja yleensä metsätyön tekijöitä Suomeen? Aika moni tulija haluaa stand up-koomikoksi tai muuksi viihdepelleksi ja moni on onnistunutkin. Viihteen tekijöistäkö on pulaa, heh? Kela kiinnostaa tulijoita myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No etpä ole kummonen metsuti etkä paljon sahannut jos vasta 7 moottorisahaa olet kuluttanut loppuun.
Nuo mainitsemani sahat ovat nykyistä kalustoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo mainitsemani sahat ovat nykyistä kalustoa.
Hahaa! Eikö metsuri pärjää yhdellä sahalla? Montako kättä sulla on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T: 5 x Stihl ja pari HuskiaVoi osuiko nilkkaan kun pitäisi maksaa työntekijälle MIEHEN palkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi osuiko nilkkaan kun pitäisi maksaa työntekijälle MIEHEN palkka.
Mitä mäkätät? En minä maksa palkkaa kenellekään, koska olen yritykseni ainoa työntekijä. Hyvä palkka minulle tästä jää.
Tulin noin tunti sitten kotia. 7 tuntia veloitettavaa á 48 euroa. Konelisä 6 tuntia á 18,80 euroa, molemmat sis. alv. Teen vuosittain töitä n. 11 kk. Osannet laskea paljonko jää verotettavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaa! Eikö metsuri pärjää yhdellä sahalla? Montako kättä sulla on?
Persumetsurilla pitää olla viisi moottorisahaa ja kolme raivuria. Kun saha tylsyy vaihdetaan se toiseen ja illalla akka terottaa ketjun ja tankkaa sahan ja nostaa sen valmiiksi peräkärryyn. Sama juttu raivurien kanssa.
Todellinen metsurihan pärjää kevyesti yhdellä sahalla päivän ja tosihommissa menee kaksi sahaa vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persumetsurilla pitää olla viisi moottorisahaa ja kolme raivuria. Kun saha tylsyy vaihdetaan se toiseen ja illalla akka terottaa ketjun ja tankkaa sahan ja nostaa sen valmiiksi peräkärryyn. Sama juttu raivurien kanssa.
Todellinen metsurihan pärjää kevyesti yhdellä sahalla päivän ja tosihommissa menee kaksi sahaa vuodessa.No persumetsurilla ehkä pitääkin olla. Minä kun en ole persu, niin en tiedä.
Minulla on kolme ketjusahaa, kolme raivuria ja yksi järeä lehtipuhallin.
Mihin metsuri tarvitsee lehtipuhallinta?
No joskus joutuu kaatamaan puun vaikkapa piha-asfaltille. Lehtipuhallin on ehdottomasti kätevin kun siivotaan kaadosta syntyneitä roskia asfaltilta.
- Anonyymi
Höpö höpö. Eikä tarvita.
- Anonyymi
Metsät jauhetaan selluksi, josta tehdään paperia, josta tehdään mainoslehtisiä, joissa mainostetaan kiinalaista muoviroinaa. Osta, osta, osta.
- Anonyymi
Kiinalaiset pyyhkivät sananmukaisesti takapuolensa suomalaisella metsällä. Pyyhepaperi on käytännössä alhaisen jalostusasteen sellua.
- Anonyymi
Yhdenkäkymmen luvun aikana, siihen asti oli oli pärjätty moottorisahoilla.
Sitten tuli kaatoneet. Joille vanhoilla taksoilla rahaa tuli ovista ikkunoista.
Nyt kaiken jälkeen, halvin tarjous voittaa. - Anonyymi
Demarien mielestä tarvitsemme vuosittain noin 40000 henkeä töihin ulkomailta. Kyllä siitä määrästä riittää jokunen metsiinkin.
- Anonyymi
Minun puolesta saapi ulkomaalaiset tehdä metsähommat, marjankeruut ja muut.
Kuka hitto sinne punkkien ja itikoiden syötäväksi viitsisi mennäkään...- Anonyymi
Et sinä, eikä ehkä sukusi mutta moni muu menee.
- Anonyymi
Älä ihmeessä mene metsään, terassilla istuminen puhelin kädessä on turvallista ja kivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ihmeessä mene metsään, terassilla istuminen puhelin kädessä on turvallista ja kivaa.
Punkin pureman voi saada kaupungissakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742972
- 682847
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261612
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269