Koskeeko tuo verovähennysoikeuden poisto kaikkia suomalaisia ammattiliittoja?

Anonyymi-ap

14

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tietenkin koskee kaikki liiton maksuja, ei kassan. Mitä sitten? Hyvä kun poistetaan.

• Anonyymi

Koskeeko myös EK? Käsittääkseni yritykset maksavat EK:eelle jäsenmaksuja.

• Anonyymi

Kyllä lakia pitää muuttaa että mitä liitot neuvottelee niin se koskee ainoastaan liiton jäseniä.
      Ei muita siivelläeläjiä.

• Anonyymi

Liiton jäsenmaksu ei ole tulonhankkimiskulu. On aikakin poistaa verovähennys, joka onollut osittainen. Jäsen on joka tapauksessa joutunut maksamaan satasia.

• Anonyymi

Voidaan sopia ilman muuta niin että liiton päätökset koskee vain jäseniä, itse olen neuvotellut paremman palkan ja edut itselleni kuin liitto ikinä. Että siitä vaan, olet varmaan pullaliitossa ja et osaa edes laskinta käyttää kun niin tunnut olevan tyytyväinen uusiin prosentti palkankorotuksia. Itse neuvottelen aina euroissa...

• Anonyymi

Eihän liitto ole koskaan mitään palkkoja neuvotellut, ainoastaan TES minimin, jonka alle ei saa mennä. Eihän ne TES palkat mitään mitään ohjepalkkoja ole. Aika kujalla saa olla jos näin luulee.

• Anonyymi

Mutta TES lakot kun tulevat, ei kysytä verovähennyksiä. Siankusta saamme lakkovahtien avustuspartiot veloituksetta ja veroitta sikafarmareilta säiliöautokaupalla.
      Sitä riittää ruutattavaksi rikkureille työnantajamieleisille. Sitä ei voi kukaan estää.

Talkoo-Taavetti

• Anonyymi

Koskee vain työnTEKIJÄN liittomaksuja, työnANTAJAN maksut ovat edelleen verovähennyskelpoisia koska syyt.

• Anonyymi

En ole ikinä työskennellyt tes:minimillä ja palkankorotukset on tullut ihan euroissa, ei prosenteissa, mutta typerät pullat luulee voittaneesta isot palkankorotukset, anna mun nauraa, kannatti lakkoilla juupa juu.

• Anonyymi

Itseäni huvitti jokunen vuosi takaperin, kun menin erään vanhemman tyypin kanssa saman aikaan töihin erääseen tehtaaseen. Tämä tyyppi kertoi, että oli pyytänyt pomolta 12€/h palkkaa ja pomo sanoi että noin pientä palkkaa ei tienaa täällä kukaan ja maksoi hänelle 13€/h. Tämä tyyppi piti tätä osoituksena, että rehti työmies palkitaan aina. Itse sain 16.5€/h samasta työstä sen kummemmin pyytämättä (jota pidän edelleen helvetin huonona palkkana niistä töistä). Mutta, mikä tekee tästä jutusta huvittavan, on se että tällä vanhemmalla tyypillä oli juuri niitä "liitto paha", "kommunistien salajuoni" juttuja. Hänen suurin vahvuutensa työntekijänä tuntui olevan se, että oli pomon kanssa samaa mieltä kaikesta ja yritti torpata muiden työntekijöiden yhteistä rintamaa. Varmaan kävi myös kantelemassa muista, kerätäkseen jotain irtopisteitä. Ehkä siitä syystä pomo hänet palkkasikin.

• Anonyymi

Ammattiliiton jäsenmaksu ei ole ollut ilmainen koskaan. Nyt voimassa oleva laki sallii liiton jäsenmaksun verovähennyksen. Se tehdään brutosta, mikä tarkoittaa, että liitosta ja palkan suuruudesta riippuen, jäsen on joka tapauksessa maksanut jäsenmaksua, noin 200 euroa vuodessa omasta pussista. Kun verovähennys poistuu, niin jäsen joutuu maksamaan koko maksun itse. Veronmaksajat eivät enää avita.

Liiton jäsenmaksu ei ole tulonhankkimiskulu. minkä takia vähennyksen poisto on ok. Näin virhe korjataan. Miksei sitä ole tehty aikaisemmin?

Liiton jäsenmaksu on vapaaehtoinen. Se ei ole edellytys palkanmaksulle, joka on yhtä suuri oli liitossa tai ei. Sen sijaan työttömyyskassan jäsenyys on pakollinen, että saisi ansiosidonnaisen. YTK:n jäsenmaksu on noin 100 euroa vuodessa.

• Anonyymi

Saa nähdä erottavatko liitot nyt viimeinkin toiminnastaan oamaksi yksikökseen tuon työttömyyskassan.
        Liittojen etuhan on ollut sotkea työttömyyskassan toiminta liiton toimintaan.

Ja jos joku ei vielä tiedä niin liitto ei maksa ansiosidonnaista vaan liiton sisään akennettu työttömyyskassa maksaa sen, se on vain niin pirun hyvin piilotettu tavalliselta tallaajalta että ne luulevat sen olevan liiton toimintaa.

Nyt jos liitot toimisivat järkevästi niin he erottelisivat jäsenmaksussaan tuon työttömyyskassan osuuden joka jatkossakin on vähennyskelposita ja liiton jäsenmaksun joka ei ole vähennyskelpoista.
        Tuota he eivät ole halunneet tehdä johtuen tuosta tietoisesta sekoittamisesta mutta nyt taisi tulla pakko eteen.

• Anonyymi

Siellähän noita on akavalaisia kokoomuksessa ja persuissa. Kyllä pitää tyhmä olla ihmisen, että ampuu itseään päähän ihan vapaaehtoisesti.

• Anonyymi

Kokoomus ja persut eivät välitä mistään akavalaisista. Kokoomus aja niiden asioita, joilla on paljon täppiä. Kokoomus ei edes aja pienyrittäjien asiaa, mutta sitäkin herkemmin Herlinien ja Vahldroosien etuja. Kokoomusta kiinnostaa vain osinkojen saajat ei muut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe