Kerropas meille miksi vastustat raivoisasti sähköautoja.

Anonyymi-ap

Kerro se meille. Miksi ihmeessä?

110

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska ne eivät pärise ja minä joudun kiihdytyksissä suulla päristämään.

      • Anonyymi

        Koska meidän Dieselkorjaus Oy on menossa konkurssiin.


      • Anonyymi

        Koska minulla ei ole varaa sähköautoon niin ei saa muillakaan olla.


      • Anonyymi

        Koska meidän huoltoasema on konkurssin partaalla kun kukaan ei osta polttoainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska meidän huoltoasema on konkurssin partaalla kun kukaan ei osta polttoainetta.

        Yrittäjän kannattaa muuttaa toimintaansa vallitsevaan tilanteeseen ja varautua tulevaan. Ei sitä voi koko elämäänsä toimia samoilla eväillä millä on aloittanut, kaikki muuttuu ja kehittyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjän kannattaa muuttaa toimintaansa vallitsevaan tilanteeseen ja varautua tulevaan. Ei sitä voi koko elämäänsä toimia samoilla eväillä millä on aloittanut, kaikki muuttuu ja kehittyy.

        Muutos ei kuitenkaan ole markkinalähtöistä vaan koska mielisairaat poliitikot pakottavat surkeisiin sähköautoihin. Järkevämpää olisi jos polttomoottorikielto ja päästömaksut perutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska meidän Dieselkorjaus Oy on menossa konkurssiin.

        Kumma harhaluulo että kobollitti Lithium myrkky auto on muka saasteetomia

        🚇🚈🚝🚝👛🚛🚐🚑🚒🏎️🛵🚇🛺🚌🚈🚈🚝🚜🚛🚐
        Paljonko sähköauto saastuttaa?
        Tutkimus todisti: Sähköautolla ajavat kuormittavat ilmastoa 8 % enemmän kuin polttomoottorilla kulkevat. Sähköauto tuottaa vähemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto, mutta sähköauton omistajista monet ovat tehokkuudesta kiinnostuneita varakkaita kansalaisia, jotka kuluttavat paljonVielä 3 vuotta sitten tieteellisten julkaisujen perusteella akkujen valmistuksen arveltiin aiheuttavan noin 115 hiilidioksidikiloekvivalentin päästön jokaista valmistettua akun kilowattituntia kohti, kun sen nyt arvellaan olevan keskimäärin noin 70 kg CO2-ekv./kWh

        Oikea nimi hän on koboltti litium myrkky akku quto


        Äänestä SDP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska meidän Dieselkorjaus Oy on menossa konkurssiin.

        Kai niitä myytäs.sjos,ne on hyviä

        Mutta kun kansa tietää

        Esim ei kaikki ole aurinkopaneeli uskovaisiakaan

        Samoin mulla ei ole ilmavesipimppua kun sekin on niinhyvä

        Mulla on suuri varajamyösähköllö 2 ckwh keskihinta yöllö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska meidän huoltoasema on konkurssin partaalla kun kukaan ei osta polttoainetta.

        Siksikin siitä puhutaan vaan hyvät puolet ei maailqmmoelsatu myrkkyakkau autoilla vaan tuhoutuu

        Kumma harhaluulo että kobollitti Lithium myrkky auto on muka saasteetomia

        🚇🚈🚝🚝👛🚛🚐🚑🚒🏎️🛵🚇🛺🚌🚈🚈🚝🚜🚛🚐
        Paljonko sähköauto saastuttaa?
        Tutkimus todisti: Sähköautolla ajavat kuormittavat ilmastoa 8 % enemmän kuin polttomoottorilla kulkevat. Sähköauto tuottaa vähemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto, mutta sähköauton omistajista monet ovat tehokkuudesta kiinnostuneita varakkaita kansalaisia, jotka kuluttavat paljonVielä 3 vuotta sitten tieteellisten julkaisujen perusteella akkujen valmistuksen arveltiin aiheuttavan noin 115 hiilidioksidikiloekvivalentin päästön jokaista valmistettua akun kilowattituntia kohti, kun sen nyt arvellaan olevan keskimäärin noin 70 kg CO2-ekv./kWh

        Oikea nimi hän on koboltti litium myrkky akku quto


        Äänestä SDP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska meidän huoltoasema on konkurssin partaalla kun kukaan ei osta polttoainetta.

        Koska niitä kehutaan liian hyviksi, vääryydellä ja saasteettomikai
        Ja kertomatta
        Kumma harhaluulo että kobollitti Lithium myrkky auto on muka saasteetomia

        🚇🚈🚝🚝👛🚛🚐🚑🚒🏎️🛵🚇🛺🚌🚈🚈🚝🚜🚛🚐
        Paljonko sähköauto saastuttaa?
        Tutkimus todisti: Sähköautolla ajavat kuormittavat ilmastoa 8 % enemmän kuin polttomoottorilla kulkevat. Sähköauto tuottaa vähemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto, mutta sähköauton omistajista monet ovat tehokkuudesta kiinnostuneita varakkaita kansalaisia, jotka kuluttavat paljonVielä 3 vuotta sitten tieteellisten julkaisujen perusteella akkujen valmistuksen arveltiin aiheuttavan noin 115 hiilidioksidikiloekvivalentin päästön jokaista valmistettua akun kilowattituntia kohti, kun sen nyt arvellaan olevan keskimäärin noin 70 kg CO2-ekv./kWh

        Oikea nimi hän on koboltti litium myrkky akku quto


        Äänestä SDP


    • Anonyymi

      Koska typerät sähköautofanaatikot yrittävät pakottaa kaikki sähköautoihin eikä hyväksy mitään vaihtoehtoja. Lisäksi he ovat markkinataloutta vastustavia kommareita, koska pyrkivät kieltämään kaikkien muiden vaihtoehtojen myynnin ja valmistuksen.

      Oikeassa markkinataloudessa autovalmistajilla ja automyyjillä olisi vapaus myydä mitä tahansa autoja heitä vain huvittaa eikä mitään päästömaksuja olisi. Kaikilla autoilla olisi samat verot ja maksut. Jos ostajat eivät sitten osta sähköautoja niin se on sitten voi voi.

      • Anonyymi

        Jahas. Sellainen tausta sinulta paljastui. Vai myydään sitä autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas. Sellainen tausta sinulta paljastui. Vai myydään sitä autoja.

        Ei kun käytetään. Hölmö sähköfanaatikko 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas. Sellainen tausta sinulta paljastui. Vai myydään sitä autoja.

        En myy autoja, mutta kannatan markkinataloutta ja vapautta valita. Kommarit yrittävät vain pakottaa yhteen vaihtoehtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En myy autoja, mutta kannatan markkinataloutta ja vapautta valita. Kommarit yrittävät vain pakottaa yhteen vaihtoehtoon.

        Sähköautoilla ei ole mitään tekemistä kommunistien kanssa. Ajavatko esim. Teslalla kommunistit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilla ei ole mitään tekemistä kommunistien kanssa. Ajavatko esim. Teslalla kommunistit?

        Ne jotka raivoisasti ajavat polttomoottoriautojen myyntien kieltoa ovat kommunisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka raivoisasti ajavat polttomoottoriautojen myyntien kieltoa ovat kommunisteja.

        Öljyn käyttöä kannattavat ovat putinisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljyn käyttöä kannattavat ovat putinisteja.

        Öljyä voidaan saada muualtakin kuin Venäjältä ja sitä voidaan valmistaa synteettisesti. Ja on lisäksi olemassa biodieseliä.

        Ja akkujen kohdalla on ihan samoja ongelmia, nuo akkujen metallitkin tulevat pitkälti diktatuureista ja osa lapsityövoimalla ja osa orjatyövoimalla.


      • Anonyymi

        Melkoinen nero Persu taas puhuu kommareista ja vastustaa muutosta kun pelkää ettei pysy siinä mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoinen nero Persu taas puhuu kommareista ja vastustaa muutosta kun pelkää ettei pysy siinä mukana.

        Jos muutos olisi markkinalähtöistä niin sitten ei olisi päästömaksuja eikä polttomoottorikieltoa. Kommarit vain väkisin pakottaa sähköautoihin vaikka vaihtoehtoja olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En myy autoja, mutta kannatan markkinataloutta ja vapautta valita. Kommarit yrittävät vain pakottaa yhteen vaihtoehtoon.

        Se, että sinä hihkut kommunismisra ei vähennä sähköautijen myyntiä lainkaan. Sähköautoilla ja sähköautoilijoilla ei ole mitään tekemistä kommunismin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että sinä hihkut kommunismisra ei vähennä sähköautijen myyntiä lainkaan. Sähköautoilla ja sähköautoilijoilla ei ole mitään tekemistä kommunismin kanssa.

        Selvä, poistetaan sitten päästömaksut ja tuleva polttomoottorikielto ja katsotaan sitten miten käy myynneille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä, poistetaan sitten päästömaksut ja tuleva polttomoottorikielto ja katsotaan sitten miten käy myynneille.

        "tuleva polttomoottorikielto"
        höpsistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tuleva polttomoottorikielto"
        höpsistä

        Olet ihan oikeassa, vuonna 2035 ei tulla kieltämään uusien polttomoottoriautojen myyntiä vaan myynnit jatkuvasti entiseen tapaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas. Sellainen tausta sinulta paljastui. Vai myydään sitä autoja.

        Myyjä myy vaikka mummonsa

        Myrkkyakkau automsaastuttaa maailqmn bielä


      • Anonyymi

        Polttomoottorit myrkyttävät hengitysilmaa niin totta kai ne pitääkin kieltää. Ihminen on niin tyhmä ettei tajua asiaa ilman pakottamista.


    • Anonyymi

      Pietarin trollitehtaan Tojo hönö suurin sähköauto vastustaja ! ! No Venäjä yks suurimpia fossiilisten polttoaineiden tuottaja maailmassa ja siks Tojo hönö ja Pietarin trollitehdas värvätty dissaamaan sähköautoja. Yli 90 % avauksista muutenkin Tojo hönön Pietarin trollitehtaalta ! ! Miksi käytätte moderoimatonta trollipalstaa jolla Pietarin trollitehdaskin saa mellastaa ihan vapaasti ! !

    • Anonyymi

      Koska niillä ei pääse kusematta lappiin.

    • Anonyymi

      Lataaminen pelottaa, osaako sitä.

      • Anonyymi

        LATAA SE PÄÄSI ENSIN,AJATTELI SITTEN UUDESTAAN!


    • Anonyymi

      Koska mulla ei ole rahaa millä ostaa, siis paskoja laitteita.

    • Anonyymi

      Harmittaa kun naapurilla on sellainen mutta itsellä ei ole sähköautoon varaa. Siksi mielestäni kaikki sähköautot ovat lähinnä pelkkiä heikkolaatuisia p**kakasoja eikä niillä tee mitään.

      • Anonyymi

        Meidän naapurilla taitaa olla paska kotterot ,kun pitää jatkuvasti roplata pihalla.


    • Anonyymi

      Sähköauto ei ole omalla rahalla auton ostavan auto. Ei uusi eikä käytetty.

      • Anonyymi

        Onhan se kallis huvi.


      • Anonyymi

        Onko se syy vastustaa sähköautoja jos itsellä ei ole varaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se syy vastustaa sähköautoja jos itsellä ei ole varaa?

        Kysymys ei ole onko varaa vaan onko järkeä maksaa autosta, jonka arvo romahtaa nopeasti.


    • Anonyymi

      En vastusta, mutta en osta, ennenkuin pääsen 1200 km yhdellä latauksella, joka saa kestää korkeintaan kolme minuuttia. Lisäksi sähkön loppuessa kesken matkan päällä sitä on voitava hakea jalkapatikassa lähimmästä tankkauspaikasta astialla, jonka paino ei saa ylittää kymmentä kiloa. Että semmoista.

    • Anonyymi

      Ihmisten kusettamista mielikuvilla pitää aina vastustaa, etenkin kun siihen on kytketty verotukia. Sähköautossa ei sinänsä ole mitään vastustettavaa, päin vastoin, niiden käyttö hillitsee bensan hintoja.

      • Anonyymi

        Miten ne kusetukset ja mielikuvat ei koskisi polttiksia?

        Luuletko että sähkömalleille on aivan eri markkinointi osasto kuin polttiksille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ne kusetukset ja mielikuvat ei koskisi polttiksia?

        Luuletko että sähkömalleille on aivan eri markkinointi osasto kuin polttiksille?

        Mikä markkinointiosasto, mistä sellaisen sait päähäsi?
        Media on vuosikausia levittänyt propagandaa, miten sähköauto tulee halvemmaksi jne. Aina on unohdettu kokonaiskulut ja sähköauton arvonalenema, sekä puolta lyhempi käyttöikä.

        Jos oltaisiin rehellisesti kerrottu kaikki, eikä olisi verotukia kuluttajille ja autonvalmistajille, kukaan ei ostaisi sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä markkinointiosasto, mistä sellaisen sait päähäsi?
        Media on vuosikausia levittänyt propagandaa, miten sähköauto tulee halvemmaksi jne. Aina on unohdettu kokonaiskulut ja sähköauton arvonalenema, sekä puolta lyhempi käyttöikä.

        Jos oltaisiin rehellisesti kerrottu kaikki, eikä olisi verotukia kuluttajille ja autonvalmistajille, kukaan ei ostaisi sähköautoja.

        Ei niitä ”kokonaiskuluja” tarvitse kertoa, kun ne voi helposti laskea.
        Sähköauto on useimmissa tapauksissa, vuodessa tuhansia euroja edullisempi.

        Mutta kun persaukinen pakoputkipoika yrittää vertailla 100t€:n sähköautoa 500€:n pakoputkiautoon, 1000km:n vuotuisella ajomäärällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä ”kokonaiskuluja” tarvitse kertoa, kun ne voi helposti laskea.
        Sähköauto on useimmissa tapauksissa, vuodessa tuhansia euroja edullisempi.

        Mutta kun persaukinen pakoputkipoika yrittää vertailla 100t€:n sähköautoa 500€:n pakoputkiautoon, 1000km:n vuotuisella ajomäärällä.

        Normaaleilla ajokilometreillä ero on alle tuhat euroa mikä menee helposti muissa kuluissa. Normaalille autoilijalle sähköauto on kalliimpi kuin polttis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaaleilla ajokilometreillä ero on alle tuhat euroa mikä menee helposti muissa kuluissa. Normaalille autoilijalle sähköauto on kalliimpi kuin polttis.

        Olen normaali autoilija ja Teslalla ajan vuoden ajot 4000€ halvemmalla kuin edellisellä dieselmersullani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen normaali autoilija ja Teslalla ajan vuoden ajot 4000€ halvemmalla kuin edellisellä dieselmersullani.

        Ajat monta kertaa enemmän kuin normaali autoilija. Et ole normaali autoilija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat monta kertaa enemmän kuin normaali autoilija. Et ole normaali autoilija.

        Ajan n. 30tkm vuodessa, eli aivan normaali määrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan n. 30tkm vuodessa, eli aivan normaali määrä.

        Tuo on yli kaksi kertaa enemmän kuin normaalilla autoilijalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat monta kertaa enemmän kuin normaali autoilija. Et ole normaali autoilija.

        Epänormaali autoilija ajaa kusematta Lappiin. Paras, jonka kuulin täytyy hinata vene " jakohihnan vaihtoon". Yhtä tyhmä, kuin ostaisi Helsingissä pic up dieselin, jos Rovaniemellä joku tarjoaa dsl polttoainetta 60c/ l omiin astioihin 01.04.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on yli kaksi kertaa enemmän kuin normaalilla autoilijalla.

        Suomessa keskimäärin ajetaan 17000km vuodessa.
        ”Kaksi kertaa enemmän” olisi 51000km vuodessa.
        Kaksi kertaa niin paljon olisi 34000 km vuodessa.

        Joten väitteesi on taas väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä ”kokonaiskuluja” tarvitse kertoa, kun ne voi helposti laskea.
        Sähköauto on useimmissa tapauksissa, vuodessa tuhansia euroja edullisempi.

        Mutta kun persaukinen pakoputkipoika yrittää vertailla 100t€:n sähköautoa 500€:n pakoputkiautoon, 1000km:n vuotuisella ajomäärällä.

        Jos kokonaiskulut jätetään kertomatta ja siltä pohjalta väitetään sähköautoja kuluttajalle halvemmaksi, se jos mikä on kusettamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kokonaiskulut jätetään kertomatta ja siltä pohjalta väitetään sähköautoja kuluttajalle halvemmaksi, se jos mikä on kusettamista.

        Kokonaiskuluja ei ole mahdollista ilmoittaa, koska siinä on liian monta vaikuttavaa tekijää.
        Mutta kokonaiskuluja voi vertailla vastaavissa olosuhteissa tapahtuvaan, eri käyttövoiman kustannuksiin.

        Koska et tietenkään kykene tuota ymmärtämään, niin mainitsen muutaman vaikuttavan tekijän:
        Ostohinta, pitoaika, huoltokulut, energian hankinta, ajotapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaiskuluja ei ole mahdollista ilmoittaa, koska siinä on liian monta vaikuttavaa tekijää.
        Mutta kokonaiskuluja voi vertailla vastaavissa olosuhteissa tapahtuvaan, eri käyttövoiman kustannuksiin.

        Koska et tietenkään kykene tuota ymmärtämään, niin mainitsen muutaman vaikuttavan tekijän:
        Ostohinta, pitoaika, huoltokulut, energian hankinta, ajotapa.

        Ei tietenkään ole "mahdollista" kertoa pääomakustannuksia sähköauton kohdalla, sehän olisi ideologian vastaista ja pilaisi tarinan halvasta sähköautoilusta.

        Toki jokainen järkevä laskee kokonaiskustannukset, mikä on helppoa, kun tiedämme sähköauton elinkaaren ja nopean arvonaleneman, sinä et kuulu heihin, olet liian tyhmä sellaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään ole "mahdollista" kertoa pääomakustannuksia sähköauton kohdalla, sehän olisi ideologian vastaista ja pilaisi tarinan halvasta sähköautoilusta.

        Toki jokainen järkevä laskee kokonaiskustannukset, mikä on helppoa, kun tiedämme sähköauton elinkaaren ja nopean arvonaleneman, sinä et kuulu heihin, olet liian tyhmä sellaiseen.

        Pääomakustannuksiin ei millään tavalla vaikuta auton käyttövoima, mutta se selvästikin on sinulle liian vaikea ymmärrettäväksi.

        Kokonaiskustannuksiin ei vaikuta auton elinkaari, vaan omistajan käyttöaika autolle.
        Uudesta autosta putoaa arvo eniten muutamana ensimmäisenä vuotena, joten arvonlaskun suurin häviäjä on henkilö, joka ostaa uuden auton ja myy sen vaikkapa vuoden päästä.

        Mutta tuskinpa tuotakaan ymmärrät, eikä sillä ole merkitystäkään, koska sinulla ei ole rahaa uuteen autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa keskimäärin ajetaan 17000km vuodessa.
        ”Kaksi kertaa enemmän” olisi 51000km vuodessa.
        Kaksi kertaa niin paljon olisi 34000 km vuodessa.

        Joten väitteesi on taas väärin.

        Väärin, Suomessa ajetaan keskimäärin alle 14000 km vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääomakustannuksiin ei millään tavalla vaikuta auton käyttövoima, mutta se selvästikin on sinulle liian vaikea ymmärrettäväksi.

        Kokonaiskustannuksiin ei vaikuta auton elinkaari, vaan omistajan käyttöaika autolle.
        Uudesta autosta putoaa arvo eniten muutamana ensimmäisenä vuotena, joten arvonlaskun suurin häviäjä on henkilö, joka ostaa uuden auton ja myy sen vaikkapa vuoden päästä.

        Mutta tuskinpa tuotakaan ymmärrät, eikä sillä ole merkitystäkään, koska sinulla ei ole rahaa uuteen autoon.

        Eli sinä siis kerrot, että uuden auton ostajat ovat laskukyvyttömiä idiootteja ja vetävät rahojaan vessasta alas. Sinun kertomasi mukaanhan uuden auton ostaminen on taloudellisesti järjetöntä joten vain typerykset ostavat uuden auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, Suomessa ajetaan keskimäärin alle 14000 km vuodessa.

        Korjaan... Itse asiassa tuo 14000 km oli ennen korona-aikaa, nyt lukema lienee alle 13000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaiskuluja ei ole mahdollista ilmoittaa, koska siinä on liian monta vaikuttavaa tekijää.
        Mutta kokonaiskuluja voi vertailla vastaavissa olosuhteissa tapahtuvaan, eri käyttövoiman kustannuksiin.

        Koska et tietenkään kykene tuota ymmärtämään, niin mainitsen muutaman vaikuttavan tekijän:
        Ostohinta, pitoaika, huoltokulut, energian hankinta, ajotapa.

        Kokonaiskulut ovat ainoa merkittävä luku. Sähkö ja bensa ovat vain osa kuluista ja uuden auton kohdalla täysin merkityksetön osa kuluista. Minua kiinnostaa vain ja ainoastaan kokonaiskulut. Sähkön ja bensan hinnasta paskat piittaan.

        Ja tällä hetkellä valtaosalle autoilijoista polttis on halvempi kuin sähköauto kokonaiskuluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaiskulut ovat ainoa merkittävä luku. Sähkö ja bensa ovat vain osa kuluista ja uuden auton kohdalla täysin merkityksetön osa kuluista. Minua kiinnostaa vain ja ainoastaan kokonaiskulut. Sähkön ja bensan hinnasta paskat piittaan.

        Ja tällä hetkellä valtaosalle autoilijoista polttis on halvempi kuin sähköauto kokonaiskuluissa.

        No kerropa kokonaiskulu yhdellekin autolle, niin voin kertoa sen olevan väärin.
        On täysi mahdottomuus, kertoa yhdenkään auton kokonaiskuluja, koska vaikuttavia tekijöitä on liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa kokonaiskulu yhdellekin autolle, niin voin kertoa sen olevan väärin.
        On täysi mahdottomuus, kertoa yhdenkään auton kokonaiskuluja, koska vaikuttavia tekijöitä on liikaa.

        Eli jos et tiedä autojen kokonaiskuluja niin et voi väittää sähköauton olevan polttista halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos et tiedä autojen kokonaiskuluja niin et voi väittää sähköauton olevan polttista halvempi.

        Ehkä minun olisi pitänyt laittaa kommentteihini tavuviivat, niin se oli ehkä helpottanut lukemistasi.

        Kirjoitin jo aiemmin, että vertailun voi tehdä samanlaisessa ajossa käytettävien autojen välillä. Ja sen olen tehnyt.
        Vertailu osoitti, että minä ajan Teslalla yli 4000€ pienemmillä vuosikuluilla, kuin edellisellä dieselmersullani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä minun olisi pitänyt laittaa kommentteihini tavuviivat, niin se oli ehkä helpottanut lukemistasi.

        Kirjoitin jo aiemmin, että vertailun voi tehdä samanlaisessa ajossa käytettävien autojen välillä. Ja sen olen tehnyt.
        Vertailu osoitti, että minä ajan Teslalla yli 4000€ pienemmillä vuosikuluilla, kuin edellisellä dieselmersullani.

        Ei voi tehdä edes samanlaisessa ajossa käytettävien autojen välillä, jos kokonaiskuluista ei ole tietoa. Ja sinun paskan Teslasi pienemmistä kuluista en piittaa, koska sillä ajaminen olisi kidutusta muutenkin. Ei kuluilla ole paljon väliä kun ajaa markkinoiden paskimmalla autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tehdä edes samanlaisessa ajossa käytettävien autojen välillä, jos kokonaiskuluista ei ole tietoa. Ja sinun paskan Teslasi pienemmistä kuluista en piittaa, koska sillä ajaminen olisi kidutusta muutenkin. Ei kuluilla ole paljon väliä kun ajaa markkinoiden paskimmalla autolla.

        Voi hyvänen aika, ei kukaan voi oikeasti olla noin tyhmä.
        Teslalla ajava on monin eri tavoin sinulle asian kertonut ja sinä et sitä ymmärrä.
        Olet trolli, tai todella tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika, ei kukaan voi oikeasti olla noin tyhmä.
        Teslalla ajava on monin eri tavoin sinulle asian kertonut ja sinä et sitä ymmärrä.
        Olet trolli, tai todella tyhmä.

        Teslalla ajavat ovat valehtelijoita. Ja tietenkin Elon Musk on patologinen valehtelija, sosiopaatti ja fasisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä minun olisi pitänyt laittaa kommentteihini tavuviivat, niin se oli ehkä helpottanut lukemistasi.

        Kirjoitin jo aiemmin, että vertailun voi tehdä samanlaisessa ajossa käytettävien autojen välillä. Ja sen olen tehnyt.
        Vertailu osoitti, että minä ajan Teslalla yli 4000€ pienemmillä vuosikuluilla, kuin edellisellä dieselmersullani.

        Natsipulkka ei kiinnosta ja hävettäis moisella ajaa ian kuin homopulkallakin.
        Onneksi saa ajaa Autolla joka juo dieseliä reippaasti. ja kun se ei edes ole kallista. Rahalla saa aina. Jos ei olisi Sitä rahaa tohon niin en hulisi minkäänlaista natsipulkkaa vaan ajaisin taksilla koska se itseasiassa tulisi vähäisellä liikkumisella halvemmaksi kuin ostaa joku sardiinipurkki/natsipulkka tai muu. Sillä 50000e ajaa varsin monta reissua taksilla eikä tarvitse huolehtia mistään. Todella halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä ”kokonaiskuluja” tarvitse kertoa, kun ne voi helposti laskea.
        Sähköauto on useimmissa tapauksissa, vuodessa tuhansia euroja edullisempi.

        Mutta kun persaukinen pakoputkipoika yrittää vertailla 100t€:n sähköautoa 500€:n pakoputkiautoon, 1000km:n vuotuisella ajomäärällä.

        Minä vertasin uutta diisel Pösöä ja samaa mallia täyssähkönä . 2008 oli malli . Diisel n. 8000 € halvempi ostaa . Polttoaine / sähkö kulujen vertailussa ostohinnan eron kuoletus vei 166 tkm . Minulla menee yli 6 vuotta tuohon määrään . En pidä sähköautoa minulle järkevänä vaihtoehtona taloudellisuus mielessä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vertasin uutta diisel Pösöä ja samaa mallia täyssähkönä . 2008 oli malli . Diisel n. 8000 € halvempi ostaa . Polttoaine / sähkö kulujen vertailussa ostohinnan eron kuoletus vei 166 tkm . Minulla menee yli 6 vuotta tuohon määrään . En pidä sähköautoa minulle järkevänä vaihtoehtona taloudellisuus mielessä .

        Ja tietenkin unohdit huomioida dieselveron ja dieselauton kalliimmat huoltokulut.
        Etkä myöskään ole osannut laskea edes energiakuluja.
        Tuolla kilometrimäärällä dieseliin menee n. 14000€ ja sähköön n. 3000€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tietenkin unohdit huomioida dieselveron ja dieselauton kalliimmat huoltokulut.
        Etkä myöskään ole osannut laskea edes energiakuluja.
        Tuolla kilometrimäärällä dieseliin menee n. 14000€ ja sähköön n. 3000€.

        Tein tuon laskelman kun diiseli maksoi 1,6 € . Yösähköni hinta oli tuolloin noin 0,04 € . Näillä hinnoilla tulos oli tuo . 360 € / vuosi on tuon mallin diiselvero . Huoltokuluja ei vertailussa ollut , kun niiden hintaa en tiennyt . Oman diiselini huoltoon menee n. 140 €/ vuosi kun itse tekee .


    • Anonyymi

      Valmistuksen vaatima kaivostoiminta tuhoaa luontoa enemmän kuin polttomoottoriauton valmistus ja käyttö konsanaan.
      Lisänä vielä lapsityövoiman käyttö orjan osassa.
      Kierrätystäkään ei ole taidettu miettiä lainkaan.
      Mihinkä ne romuakut sitten kipataan? Mereenkö?
      En ole ikinä kuullut ajoakkujen vastaanottopisteestä.
      Polttomoottoriautot kierrätetään lähes 100%:sesti.

      • Anonyymi

        Varmaan ihan vitsillä ja provosoidakseen kirjoitettu, mutta yksikään asia ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi

        Avuttomia tärinässä tehtyjä valheellisia väitteitä.


    • Anonyymi

      En vastusta ja olen tyytyväinen Opeliini.

      • Anonyymi

        Opel paloi Tampereen motarilla.


    • Anonyymi

      Vastustan kaikkea mitä tuputetaan

      • Anonyymi

        Kukaan ei tuputa sinulle mitään, koska sinulla ei ole rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tuputa sinulle mitään, koska sinulla ei ole rahaa.

        Joillekin uusi auto on elämässä suuri saavutus, toisille vain käyttöesine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tuputa sinulle mitään, koska sinulla ei ole rahaa.

        Ostin ensimmäisen uuden autoni vuonna 1985. Se maksoi 138000 mk plus lisävarusteet. Nykyrahassa yli 55000 euroa.


    • Anonyymi

      no jos nyt nuorena 20v ostaa uuden sähkiksen niin ja vaihtaa 7 vuoden välinen niin paksu lompakko saa olla...eli jos ajelet 80 vuotiaaksi niin 10 autoa pitäsi vaihtaa ja väliraha 20 tuhataa ..200.000 ja sähköt sekä vakuutusmaksut ja huollot sekä renkaat....ollaan jossain 500.000 kustannuksessa.. sinun pitäisi tienata 3 milj euroa elämäsi aikana...jos 40 vuotta työtä niin 70.000 per vuosi..

      • Anonyymi

        Etpä sinä tuota 60 vuotta millään autolla/käyttövoimalla ilmaiseksi aja. Laske vaikka huvikseksi paljonko bensaan palaa rahaa tuona aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä sinä tuota 60 vuotta millään autolla/käyttövoimalla ilmaiseksi aja. Laske vaikka huvikseksi paljonko bensaan palaa rahaa tuona aikana.

        sehän riippuu paljonko ajaa ja jos kulkee työmatkoja niin niistähän saa hyvät vähennykset jos ajaa bvähän niin sähköautoa ei kannata edes omistaa niillä pitää ajaa jtakuvasti et toimii edes jotensakkin...ei mikään auto ole halpa pitää tänä päivänä ja monelle maaseudulla ajavalle se on elinehto kun kaikki julkinen liikenne on lopetettu tyhmyyttään...ennen kulki ihmiset ja posti samassa autossa nyt jokainen paketti ja ihminen kuskataan erikseen..esim meidän kunnassa ajettiin tk .alas ja nyt jokainen ajaa terveyykeskuseen kauemmas omalla autolla tai vanhukset ja sairaat kelataxilla, kotisairaanhoito ramppaa omilla autoilla ja ki,ometrikorvaukset valtiolle ja paketit kuskataan kympillä kotia...on se hommaa sanon minä...ykistyistäkää loputkin valtion lypsylehmät ja vähentäkää isokenkäisiä valtion viroista..velkaa taas lisää...onneksi olen jo vanha niin ei tartten minun maksella valtion velkoja kulkemalla talkootöissä,,?


      • Anonyymi

        Miten tuo eroaa onko autossa sähköoinen vai fossiilinen voimalinja?


    • Anonyymi

      Kuka nyt mitään vastustaa? Jokainen lappakoon omat rahansa vaikka Kankkulan kaivoon.

      • Anonyymi

        jep näin...ennemmin laittaa rahat säästöön ja ostaa osakkeen lämpimästä maasta ,,ei tarttee miettiä toimiiko auto vai ei...


    • Anonyymi

      katsele vaan sähköautojen korjausvideoita netissä ja kerro mistä rahat korjauksiin...suomi on työttömiä täynnä ja kokojan tyrkytellään kalliita romuja..2002 jälkeen ei ole tullut yhtään kunnon autoa eikä tule..lisää vaan nappeja kojetauluun ja kuskille suuhun aamulla ..

      • Anonyymi

        Mitä tekemistä työttömillä on auton voimalinjan kanssa?

        Voit ihan vapaastia perustelle vähän syvällisemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä työttömillä on auton voimalinjan kanssa?

        Voit ihan vapaastia perustelle vähän syvällisemminkin.

        Ja onko voimalinjalla mitään väliä autossa? Sehän on totta, että kaikki nykyautot ovat surkeita paskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä työttömillä on auton voimalinjan kanssa?

        Voit ihan vapaastia perustelle vähän syvällisemminkin.

        työt kun loppuu niin akka ja auto lähtee..


    • Anonyymi

      En vastusta sähköautoja lainkaan . Enemmän niitä pitäisi myydä . Minä vaan en halua autoiluni kallistuvan nykyisestä , joten jatkan pienikulutuksisella ( 4,5l/ 100 km) diiselilläni .

    • Anonyymi

      Kyse voi olla omakohtaisen kokemuksen ja tiedon puutteesta https://www.utu.fi/fi/ajankohtaista/mediatiedote/sahkoautoihin-suhtaudutaan-suomessa-epailevasti-mutta-omakohtainen

      Tulosten mukaan tutkimukseen osallistuneet vastaajat, joilla ei ollut omakohtaista kokemusta sähköautoista suhtautuivat niihin keskimäärin melko negatiivisesti ja ajattelivat, että sähköauton lataamiseen ja toimintamatkaan liittyvät ongelmat ovat suuria. Sen sijaan sellaiset vastaajat, joilla oli omaa kokemusta sähköautoilusta, suhtautuivat sähköautoihin enimmäkseen positiivisesti ja eivät kokeneet lataamista ja polttomoottoriautoja lyhyempää toimintamatkaa erityisen ongelmallisina.

      • Anonyymi

        täältä uuninpankolta ,mitäpä tuota turhaan miettii ja päätänsä vaivaa .. jokainen ostaa minkä haluaa...ilmastoa ei sähköautoilla pelasteta se asia mikä on varma..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        täältä uuninpankolta ,mitäpä tuota turhaan miettii ja päätänsä vaivaa .. jokainen ostaa minkä haluaa...ilmastoa ei sähköautoilla pelasteta se asia mikä on varma..

        Sähköautot voivat tehdä osansa mutta paljon muutakin on tehtävä. Rehellisyyden nimissä ei pelkästään Suomessa vaan muuallakin. Suomessa ei kärsitä pahiten ilmastonmuutoksesta ellei sitten Golfvirta pysähdy. Meille voi olla iso määrä ilmastopakolaisia tulossa jos suuria tiheästi asuttuja alueita maapallolla muuttuu kuumuuden ja kuivuuden myötä asuinkelvottomiksi.


    • Anonyymi

      Olen polttomoottoriveteraani. Siksi liputetaan. Katsos kun paavin haudallakin on sähköt. Sähköveteraaniksi on varmaan matkaa kuitenkin.

    • Anonyymi

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/teslan-valta-horjuu-jo-kotikentallakin-nama-sahkoautomerkit-valtaavat-nyt-markkinoita/d52aab5f-7bde-477c-bf3f-2d5f23990d11

      Tuotevyöry sisältää ensimmäiset sähköautot Acuralta, Dodgelta ja Jeepiltä, Miniltä ja Porschelta on tullut kakkosmallit ja Cadillacilta ja Volvolta kaksi uutta akkukäyttöistä ajoneuvoa.

      Monet uudet sähköautot ovat suhteellisen edullisia. Cox arvioi, että sähköautojen ja polttomoottoriautojen ja -kuorma-autojen hintojen ero on kutistunut vain 5 000 dollariin. General Motors aikoo puolestaan tuoda Chevrolet Boltin takaisin markkinoille myöhemmin tänä vuonna noin 30 000 dollarin myyntihinnalla.

      Tuo on yllättävää kun miettii että jopa perinteisiksi isomoottorisiksi bensa-auto valmistajiksi mielletyt Dodge ja Cadillac ovat lähteneet sähköautomarkkinoille. Ja että hinta ero polttomoottoriautojen ja sähköautojen välillä on noin pieni on tärkeä asia sähköautojen yleistymiselle.

      Kiinnostus leviää varhaisista omaksujista valtavirran kuluttajiin, sähköautojen evankelistoista sähköautoista kiinnostuneisiin.

      Tärkein havainto on tämä koska se ennakoi sähköautojen laajamittaista yleistymistä. Voi olla että sähköautojen voittokulkua ei enää pysäytä mitään ja ne jyräävät tiensä valtavirran autoiksi ohi polttomoottoriautojen. Pohjoismaissa tämä on jo hyvää vauhtia tapahtumassa.

      • Anonyymi

        "Monet uudet sähköautot ovat suhteellisen edullisia. Cox arvioi, että sähköautojen ja polttomoottoriautojen ja -kuorma-autojen hintojen ero on kutistunut vain 5 000 dollariin"

        Tuo on valheellista, koska kaikki uudet autot ovat nykyään järkyttävän kalliita. Uusien autojen hinnat ovat nouseet viime aikoina kymmeniä prosentteja. Mikä ennen oli 15 tonnin auto on nyt 30 tonnin auto. Juupa juu, onhan ero vain 5000 dollaria, kun ensin on nostettu polttisversion hintaa on nostettu 15000 dollaria (isommissa autoissa 20-30000 dollaria). Sitten idiootti sähköautofanaatikko kuvittelee sähköauton olevan edullinen, vaikka sähköauton hinta ei ole laskenut. Päinvastoin, sen hinta on noussut.

        Uusia edullisia autoja ei ole olemassa. Nuo "edulliset" sähköautot ovat myös ylihintaisia paskoja.

        "General Motors aikoo puolestaan tuoda Chevrolet Boltin takaisin markkinoille myöhemmin tänä vuonna noin 30 000 dollarin myyntihinnalla."

        Täytyy olla aika idiootti jos pitää tuota paskaa romua edullisena. Tuo on korkeintaan 15 000 dollarin arvoinen. Siis täydellä varustuksella.

        Ja vain idiootti ostaa nykytilanteessa uuden auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monet uudet sähköautot ovat suhteellisen edullisia. Cox arvioi, että sähköautojen ja polttomoottoriautojen ja -kuorma-autojen hintojen ero on kutistunut vain 5 000 dollariin"

        Tuo on valheellista, koska kaikki uudet autot ovat nykyään järkyttävän kalliita. Uusien autojen hinnat ovat nouseet viime aikoina kymmeniä prosentteja. Mikä ennen oli 15 tonnin auto on nyt 30 tonnin auto. Juupa juu, onhan ero vain 5000 dollaria, kun ensin on nostettu polttisversion hintaa on nostettu 15000 dollaria (isommissa autoissa 20-30000 dollaria). Sitten idiootti sähköautofanaatikko kuvittelee sähköauton olevan edullinen, vaikka sähköauton hinta ei ole laskenut. Päinvastoin, sen hinta on noussut.

        Uusia edullisia autoja ei ole olemassa. Nuo "edulliset" sähköautot ovat myös ylihintaisia paskoja.

        "General Motors aikoo puolestaan tuoda Chevrolet Boltin takaisin markkinoille myöhemmin tänä vuonna noin 30 000 dollarin myyntihinnalla."

        Täytyy olla aika idiootti jos pitää tuota paskaa romua edullisena. Tuo on korkeintaan 15 000 dollarin arvoinen. Siis täydellä varustuksella.

        Ja vain idiootti ostaa nykytilanteessa uuden auton.

        Ja miksi ihmeessä kukaan ostaisi Chervolet Boltia jonka tunnetuin ominaisuus on akun palaminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monet uudet sähköautot ovat suhteellisen edullisia. Cox arvioi, että sähköautojen ja polttomoottoriautojen ja -kuorma-autojen hintojen ero on kutistunut vain 5 000 dollariin"

        Tuo on valheellista, koska kaikki uudet autot ovat nykyään järkyttävän kalliita. Uusien autojen hinnat ovat nouseet viime aikoina kymmeniä prosentteja. Mikä ennen oli 15 tonnin auto on nyt 30 tonnin auto. Juupa juu, onhan ero vain 5000 dollaria, kun ensin on nostettu polttisversion hintaa on nostettu 15000 dollaria (isommissa autoissa 20-30000 dollaria). Sitten idiootti sähköautofanaatikko kuvittelee sähköauton olevan edullinen, vaikka sähköauton hinta ei ole laskenut. Päinvastoin, sen hinta on noussut.

        Uusia edullisia autoja ei ole olemassa. Nuo "edulliset" sähköautot ovat myös ylihintaisia paskoja.

        "General Motors aikoo puolestaan tuoda Chevrolet Boltin takaisin markkinoille myöhemmin tänä vuonna noin 30 000 dollarin myyntihinnalla."

        Täytyy olla aika idiootti jos pitää tuota paskaa romua edullisena. Tuo on korkeintaan 15 000 dollarin arvoinen. Siis täydellä varustuksella.

        Ja vain idiootti ostaa nykytilanteessa uuden auton.

        Se riippuu siitä millaiset tulot ja varallisuus on. Jos on riittävän suuret tulot ja varallisuutta niin uuden auton hankkiminen ei liikuta taloudellista tilannetta juuri mihinkään suuntaan. Ei välttämättä edes tarvitse ottaa rahoitusta auton hankkimiseksi vaan se onnistuu käteisellä. Pienemmillä tuloilla ja varallisuudella tilanne on tietysti aivan toinen ja uusi auto on iso hankinta asunnon lisäksi ja voi rasittaa taloutta merkittävästi.

        5000 dollaria tai 4300 euroa alkaa olla sen verran pieni hintaero että sähköauto säästää sen käyttökustannuksissa melko nopeasti takaisin. Jos sähköauto kuluttaa 18 kWh / 100 km ja kotitalaus maksaa 0,15 € / kWh niin 100 km maksaa 2,7 euroa. Jos bensa-auto kuluttaa 6 l / 100 km ja bensan hinta on 1,73 € / l niin 100 km maksaa 10,4 euroa. Hintaero on 7,7 euroa per 100 km. Tuo 4300 euron hintaero kääntyy sähköauton hyväksi kun on ajettu noin 55 tkm. Se on keskimääräisen suomalaisen ajoilla vähän yli 3 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se riippuu siitä millaiset tulot ja varallisuus on. Jos on riittävän suuret tulot ja varallisuutta niin uuden auton hankkiminen ei liikuta taloudellista tilannetta juuri mihinkään suuntaan. Ei välttämättä edes tarvitse ottaa rahoitusta auton hankkimiseksi vaan se onnistuu käteisellä. Pienemmillä tuloilla ja varallisuudella tilanne on tietysti aivan toinen ja uusi auto on iso hankinta asunnon lisäksi ja voi rasittaa taloutta merkittävästi.

        5000 dollaria tai 4300 euroa alkaa olla sen verran pieni hintaero että sähköauto säästää sen käyttökustannuksissa melko nopeasti takaisin. Jos sähköauto kuluttaa 18 kWh / 100 km ja kotitalaus maksaa 0,15 € / kWh niin 100 km maksaa 2,7 euroa. Jos bensa-auto kuluttaa 6 l / 100 km ja bensan hinta on 1,73 € / l niin 100 km maksaa 10,4 euroa. Hintaero on 7,7 euroa per 100 km. Tuo 4300 euron hintaero kääntyy sähköauton hyväksi kun on ajettu noin 55 tkm. Se on keskimääräisen suomalaisen ajoilla vähän yli 3 vuotta.

        Et edes kunnolla kommentoinut tekstiäni. Kun vaikka polttiksen hinta noista 25 tonnista 50 tonniin ja samaan aikaan sähköauton hintaa nostetaan 40 tonnista 55 tonniin niin toki hintaero toki pienenee 5 tonniin vaikka hinta nousee reilusti. Toisin sanoen hintaero yksistään on arvoton paskatieto.

        "Se riippuu siitä millaiset tulot ja varallisuus on. Jos on riittävän suuret tulot ja varallisuutta niin uuden auton hankkiminen ei liikuta taloudellista tilannetta juuri mihinkään suuntaan."

        Eli siis se 1-2% suomalaisista. Itse sanoisin, että jos ei tienaa yli 100 000 euroa vuodessa nettona niin uutta autoa ei kannata ostaa. Ei edes vaikka pystyisi ostamaan auton käteisellä.

        Edelleenkin olen sitä mieltä, että yhdenkään keskituloisen ei kannata uutta autoa ostaa.

        Ja tuo loppu on naurettavan typerää paskanjauhantaa. Oleellista on auton kokonaishinta, ei hintaero. Jos auto maksaa yli 40 tonnia niin nuo laskelmat ovat arvotonta paskaa. Jos pitää noin paljon miettiä auton kustannuksia niin kannattaa lähteä hankintahinnan leikkaamisesta. Kaikkein eniten säästää jos ostaa 5-10 vuotta vanhan käytetyn auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et edes kunnolla kommentoinut tekstiäni. Kun vaikka polttiksen hinta noista 25 tonnista 50 tonniin ja samaan aikaan sähköauton hintaa nostetaan 40 tonnista 55 tonniin niin toki hintaero toki pienenee 5 tonniin vaikka hinta nousee reilusti. Toisin sanoen hintaero yksistään on arvoton paskatieto.

        "Se riippuu siitä millaiset tulot ja varallisuus on. Jos on riittävän suuret tulot ja varallisuutta niin uuden auton hankkiminen ei liikuta taloudellista tilannetta juuri mihinkään suuntaan."

        Eli siis se 1-2% suomalaisista. Itse sanoisin, että jos ei tienaa yli 100 000 euroa vuodessa nettona niin uutta autoa ei kannata ostaa. Ei edes vaikka pystyisi ostamaan auton käteisellä.

        Edelleenkin olen sitä mieltä, että yhdenkään keskituloisen ei kannata uutta autoa ostaa.

        Ja tuo loppu on naurettavan typerää paskanjauhantaa. Oleellista on auton kokonaishinta, ei hintaero. Jos auto maksaa yli 40 tonnia niin nuo laskelmat ovat arvotonta paskaa. Jos pitää noin paljon miettiä auton kustannuksia niin kannattaa lähteä hankintahinnan leikkaamisesta. Kaikkein eniten säästää jos ostaa 5-10 vuotta vanhan käytetyn auton.

        Ja edelleen uusien autojen markkinoilla ei ole yhtäkään edullista sähköautoa. Pikkuautolle maksimi olisi 15 tonnia ja perheautolle 25 tonnia, siis uutena täysillä varusteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et edes kunnolla kommentoinut tekstiäni. Kun vaikka polttiksen hinta noista 25 tonnista 50 tonniin ja samaan aikaan sähköauton hintaa nostetaan 40 tonnista 55 tonniin niin toki hintaero toki pienenee 5 tonniin vaikka hinta nousee reilusti. Toisin sanoen hintaero yksistään on arvoton paskatieto.

        "Se riippuu siitä millaiset tulot ja varallisuus on. Jos on riittävän suuret tulot ja varallisuutta niin uuden auton hankkiminen ei liikuta taloudellista tilannetta juuri mihinkään suuntaan."

        Eli siis se 1-2% suomalaisista. Itse sanoisin, että jos ei tienaa yli 100 000 euroa vuodessa nettona niin uutta autoa ei kannata ostaa. Ei edes vaikka pystyisi ostamaan auton käteisellä.

        Edelleenkin olen sitä mieltä, että yhdenkään keskituloisen ei kannata uutta autoa ostaa.

        Ja tuo loppu on naurettavan typerää paskanjauhantaa. Oleellista on auton kokonaishinta, ei hintaero. Jos auto maksaa yli 40 tonnia niin nuo laskelmat ovat arvotonta paskaa. Jos pitää noin paljon miettiä auton kustannuksia niin kannattaa lähteä hankintahinnan leikkaamisesta. Kaikkein eniten säästää jos ostaa 5-10 vuotta vanhan käytetyn auton.

        Korjaan... Tuo 1-2% suomalaista on liioittelua, kyse on promilleluokasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et edes kunnolla kommentoinut tekstiäni. Kun vaikka polttiksen hinta noista 25 tonnista 50 tonniin ja samaan aikaan sähköauton hintaa nostetaan 40 tonnista 55 tonniin niin toki hintaero toki pienenee 5 tonniin vaikka hinta nousee reilusti. Toisin sanoen hintaero yksistään on arvoton paskatieto.

        "Se riippuu siitä millaiset tulot ja varallisuus on. Jos on riittävän suuret tulot ja varallisuutta niin uuden auton hankkiminen ei liikuta taloudellista tilannetta juuri mihinkään suuntaan."

        Eli siis se 1-2% suomalaisista. Itse sanoisin, että jos ei tienaa yli 100 000 euroa vuodessa nettona niin uutta autoa ei kannata ostaa. Ei edes vaikka pystyisi ostamaan auton käteisellä.

        Edelleenkin olen sitä mieltä, että yhdenkään keskituloisen ei kannata uutta autoa ostaa.

        Ja tuo loppu on naurettavan typerää paskanjauhantaa. Oleellista on auton kokonaishinta, ei hintaero. Jos auto maksaa yli 40 tonnia niin nuo laskelmat ovat arvotonta paskaa. Jos pitää noin paljon miettiä auton kustannuksia niin kannattaa lähteä hankintahinnan leikkaamisesta. Kaikkein eniten säästää jos ostaa 5-10 vuotta vanhan käytetyn auton.

        https://www.aut.fi/tilastot/verotus_hintakehitys_ja_liikennemenot/uuden_ja_kaytetyn_auton_hintakehitys

        Kaikkien autojen hinta on noussut inflaation takia. Hintaindeksi uudelle autolle on ollut 96,24 tammikuussa 2021 ja maaliskuussa 2025 se on 110.22. Nousua on siis 14,6%. Tämä on se kohta käyrässä mistä selkeästi Covidin aiheuttama ja nykyinen inflaatio on alkanut.

        Tuo ei tue ollenkaan väitettä että bensa-auton hinta olisi noussut 25 tonnista 50 tonniin. Se tarkoittaisi 100% nousua. Jos sähköauton hinta nousisi 40 tonnista 55 tonniin se tarkoittaisi 37,5% nousua. Tämäkään ei ole mahdollista jos puhutaan yleisellä tilastollisella tasolla, kun kokonaisnousu on ollut 15% luokkaa vaan kummankin muutos on ollut pakko olla data sisällä paljon pienempää kuin 100% tai 37,5%. Samalla tiedetään että kummankin hinnat ovat nousseet. Ei ole mitään järkeä puhuta yksittäisistä autoista tai jotain luvuista yleisellä tasolla. Tuon mukaan arviolta puolet on ollut vielä polttomoottoriautoja tällä ajanjaksolla https://yle.fi/a/74-20102122


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen uusien autojen markkinoilla ei ole yhtäkään edullista sähköautoa. Pikkuautolle maksimi olisi 15 tonnia ja perheautolle 25 tonnia, siis uutena täysillä varusteilla.

        Silti niille on ostajansa vaikka sähköauton keskihinta oli 54000€ viime vuonna https://moottori.fi/uutinen/vauhti-on-ollut-huima-autoilun-sahkoistymisessa-on-kuitenkin-yksi-merkittava-ongelma/

        Ehkä hinta on se ongelma eli monet niistä keillä on varaa ja haluavat sähköauton ovat jo ostaneet sellaisen ja nyt kauppa hidastuu kun on enemmän niitä joilla ei ole varaa sähköautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.aut.fi/tilastot/verotus_hintakehitys_ja_liikennemenot/uuden_ja_kaytetyn_auton_hintakehitys

        Kaikkien autojen hinta on noussut inflaation takia. Hintaindeksi uudelle autolle on ollut 96,24 tammikuussa 2021 ja maaliskuussa 2025 se on 110.22. Nousua on siis 14,6%. Tämä on se kohta käyrässä mistä selkeästi Covidin aiheuttama ja nykyinen inflaatio on alkanut.

        Tuo ei tue ollenkaan väitettä että bensa-auton hinta olisi noussut 25 tonnista 50 tonniin. Se tarkoittaisi 100% nousua. Jos sähköauton hinta nousisi 40 tonnista 55 tonniin se tarkoittaisi 37,5% nousua. Tämäkään ei ole mahdollista jos puhutaan yleisellä tilastollisella tasolla, kun kokonaisnousu on ollut 15% luokkaa vaan kummankin muutos on ollut pakko olla data sisällä paljon pienempää kuin 100% tai 37,5%. Samalla tiedetään että kummankin hinnat ovat nousseet. Ei ole mitään järkeä puhuta yksittäisistä autoista tai jotain luvuista yleisellä tasolla. Tuon mukaan arviolta puolet on ollut vielä polttomoottoriautoja tällä ajanjaksolla https://yle.fi/a/74-20102122

        Ja jos olisi niin että polttomoottoriauton hinnat olisivat nousseet 100% ja molempien osuus olisi noin puolet niin vastaavasti sähköauton hintojen olisi pitänyt laskea (14.6 - 100% * 50%) / 50% = -71%. Mutta totesit että molempien hinnat ovat nousseet eli tämäkään ei ole mahdollista.


    • Anonyymi

      Olen perussuomalainen motoristi, eli syynä on kateus.

    • Anonyymi

      Koska se muuttaa koko maan infraa ja lopputulos on erityäin ongelmaherkkä talous.

      Puoli suomea on tuulimyllyjä joista ei kukaN tiedä niiden lopullista kokonaisvaikutusta, valtavat avihakkuut söhkönsiirroille ym onnetonta metsiä hakataan aurinkopaneeleille suuret määrät jbe..

      • Anonyymi

        Lähelläni on työmaa jossa hyvien metsien läpi hakataan sata metriä leveitäsähkölinjoja joissa ei voi mitään taloutta haerrastaa eikä tuottaa.

        Näistä asioista ei sossun rahoittamissa kivitalokopeissaasuvat viherkommarit jotka ei omista mitään eivätkä osallistu mihinkään talouteen muuta kuin kuluttajina, tiedä mitään ja välittää yhtä paljon.


    • Anonyymi

      Suomen pienautokanta ei merkitse mitään mailmanpelastuskuvitelmissa, menkää kiinasb tai aasiaan katsomaan verrokkina asioita.

      Kun suomen juoppoja kuskataan thaimaahan juopottelumatkoille lentomasiona polttaa 10 tonnia tunnissa lentoainetta!
      Siinä saa monta corollaa olla matkalla lidliin että syntyisi yhtä paljon saazteita.

      • Anonyymi

        Tuokin on vähän kaksipiippuinen juttu.
        Lähdepä sillä corollallasi thaimaahan, niin se saastuttaa paljon enemmän henkilöä kohden kuin lentokone. Lisäksi matkustajalentokoneessa on aina myös rahtia jonka osalle lasketaan myös päästöt. Toki lyhyillä suomen matkoilla lentokone on saastuttavampi nousun vaativan suuren polttoainemäärän vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on vähän kaksipiippuinen juttu.
        Lähdepä sillä corollallasi thaimaahan, niin se saastuttaa paljon enemmän henkilöä kohden kuin lentokone. Lisäksi matkustajalentokoneessa on aina myös rahtia jonka osalle lasketaan myös päästöt. Toki lyhyillä suomen matkoilla lentokone on saastuttavampi nousun vaativan suuren polttoainemäärän vuoksi.

        Normaalissa matkustajakoneessa on rahtina pääosin matkustajien laukut ja varsinaista rahtia on aika vähän. Rahtikoneet ovat sitten erikseen.

        Ja parempi olisi saastuttamisen kannalta, jos ei mene Thaimaaseen ollenkaan. Ei tuossa typerässä maassa ole mitään kiinnostavaa. Lomailla voi kotimaassakin.


    • Anonyymi

      Ostakaa sähköautoja mutta vain niitä merkkejä ja malleja, joita Euroopassa myydään top 5 tai 10 joukossa. Muuten voi tulla takuukorjausten kanssa ongelmia ja myöhemmin ylitsepääsemättömiä ongelmia.

      • Anonyymi

        no eipä tuohn audinkaan saanut moottorin laakereita vaan koko moottori pitää ostaa merkkiliikkeestä ja mersun akkutakuu..hah...jos auton arvo on alempi kuin akusto niin omistajan pitää laittaa omasta pussita lisää...siinäpä sitä eurooppaa kerrakseen ja takuita..vielä varaosien vinkoodit...


    • Anonyymi

      Kun ei löytynyt akkua miun sähköruohonleikkuriinkaan, kun sen akku hajosi 3 vuoden jälkeen, niin miten sen saisi muka johonkin sähköautoon kun hajoaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1517
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1380
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1166
    4. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1085
    6. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      981
    7. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      905
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      900
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      813
    Aihe