Aikoinaan ennen vuotta 1975 piti koulut jättää. Jätin kyllä, kun käskettiin. Mutta kenttää en tehnyt sen enempää. Ei minulla ole koskaan ollut tutkisteluakaan. En saanut koskaan lehtiäkään myydyksi. Aikoinaan lehdistä täytyi maksaa. Kukaan ei ostanut. Turhaan jätin koulut.
Koulut piti jättää
18
263
Vastaukset
- Anonyymi
Koulua käymällä ei pelastuta hankita.
- Anonyymi
Eikä stä hankita vastentahtoisella kentälläkään. Eikä köyhyydessä eläminen ole elämää. Ilman koulua on jatkuva puute kaikesta ruokaa myöten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä stä hankita vastentahtoisella kentälläkään. Eikä köyhyydessä eläminen ole elämää. Ilman koulua on jatkuva puute kaikesta ruokaa myöten.
En näe mitään yhteyttä koululla ja ruuan puutteella. Maanviljelyllä ja ruuan puutteella näen suuremman yhteyden nälkään. Kouluaikana olin kesäisin maanviljelytyössä pienviljelijä perheessä ja olen sitä mieltä, että kesän työt siellä olivat jo kasvatuksen kannalta hyödyllisempiä kuin koulussa istuminen tuntitolkulla. Olen 70 vuotias ja työelämässä tämä mielipide on vain vahvistunut. Jos olisi ollut mahdollisuus, olisin valinnut mieluummin ammatikseni maataloustuottajan ammatin, kuin viettänyt elämäni kerrostaloslummeissa kivisiä katuja talsien duuniin johonkin kaupunkielämän monumenttiin ja valvonut yöt naapurista tulevan jatkuvan metelin vuoksi. Siihen vielä jatkuva kampailu kouluasioiden johdosta koulukiusaamisen vuoksi. Sain ammatin kohtuullisen ja nopea iltaopiskelun kautta, mutta palkka on ollut niin pieni, ettei siitä säästöjä ole jäänyt. Elämä maaseudulla olisi ollut huomattavasti miellyttävämpää, sekä lapsille terveellisempää niin henkisesti kuin ruumiillisestikin. Ei olisi tarvinnut viettää elämäänsä työnantajaa varten, vaan perhettä varten. Itse olisin kyennyt opettamaan lapseni lukemaan ja laskemaan, koska jouduin tekemään sitä muutenkin jatkuvasti, kun kolussa ei ollut tähän aikaa. Koulujärjestelmää pidän ala-arvoisena monumenttina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En näe mitään yhteyttä koululla ja ruuan puutteella. Maanviljelyllä ja ruuan puutteella näen suuremman yhteyden nälkään. Kouluaikana olin kesäisin maanviljelytyössä pienviljelijä perheessä ja olen sitä mieltä, että kesän työt siellä olivat jo kasvatuksen kannalta hyödyllisempiä kuin koulussa istuminen tuntitolkulla. Olen 70 vuotias ja työelämässä tämä mielipide on vain vahvistunut. Jos olisi ollut mahdollisuus, olisin valinnut mieluummin ammatikseni maataloustuottajan ammatin, kuin viettänyt elämäni kerrostaloslummeissa kivisiä katuja talsien duuniin johonkin kaupunkielämän monumenttiin ja valvonut yöt naapurista tulevan jatkuvan metelin vuoksi. Siihen vielä jatkuva kampailu kouluasioiden johdosta koulukiusaamisen vuoksi. Sain ammatin kohtuullisen ja nopea iltaopiskelun kautta, mutta palkka on ollut niin pieni, ettei siitä säästöjä ole jäänyt. Elämä maaseudulla olisi ollut huomattavasti miellyttävämpää, sekä lapsille terveellisempää niin henkisesti kuin ruumiillisestikin. Ei olisi tarvinnut viettää elämäänsä työnantajaa varten, vaan perhettä varten. Itse olisin kyennyt opettamaan lapseni lukemaan ja laskemaan, koska jouduin tekemään sitä muutenkin jatkuvasti, kun kolussa ei ollut tähän aikaa. Koulujärjestelmää pidän ala-arvoisena monumenttina.
Koulunkäyntiä arvostetaan kylläkin liikaa. Mutta köyhänä ihmisenä olen joutunut asumaan kaupungissa. Ei ole ollut varaa edes omaan mökkiin. Kuitenkin jotkut vanhimmatkin kouluttivat lapsensa ylioppilaiksi ja siitä eteenpäin. Minä tottelin, ja olen ollut köyhä kuin kirkon rotta. Ja vaikeuksia se on tuonut. Enkä ole sen kummemmin tehnyt kenttää.
- Anonyymi
Anonyymi 2025-04-25 19:00:56
" Koulua käymällä ei pelastuta hankita. "
-Pitäisi edes saada lapset luovuttamaan jäätelörahansa.
Olisihan se mahtavampaa, jos vielä useampi miljradi dollaria saataisiin Irlantiin perustettuun sijoitusyhtiöön.- Anonyymi
JT varallisuus käytetään lähetyskäskyn toteuttamiseen. Se vaatii myös sijoittamista.
Paratiisissa se loppuu, siellä ei ole mitään valuuttaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JT varallisuus käytetään lähetyskäskyn toteuttamiseen. Se vaatii myös sijoittamista.
Paratiisissa se loppuu, siellä ei ole mitään valuuttaa!Ja vartiotorniparatiisissa ei ole mitään muutakaan ensimmäiseen 500 vuoteen. Pelkkää rauniota ja packoo silmin kantamattomiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vartiotorniparatiisissa ei ole mitään muutakaan ensimmäiseen 500 vuoteen. Pelkkää rauniota ja packoo silmin kantamattomiin.
Juu toiset jättäneet roskapussinsakin viemättä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paratiisissa se loppuu, siellä ei ole mitään valuuttaa!Paratiisi. Milloin se tulee? Tuskin koskaan.
Sitten tuli se Harmageddon 1975.🌍💥🔥☠️
- Anonyymi
1900 luvun loppuun mennessä ” Jehova lopettaa tämän jäjestelmän”. Ei ole lopettanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1900 luvun loppuun mennessä ” Jehova lopettaa tämän jäjestelmän”. Ei ole lopettanut.
You tubessa Mark Noumair tai Gerrit Lösch sanoi, että ” me emme tiedä, milloin se tulee”. Siis loppu. Siksi niitä aikamääriä ei enää ole ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
You tubessa Mark Noumair tai Gerrit Lösch sanoi, että ” me emme tiedä, milloin se tulee”. Siis loppu. Siksi niitä aikamääriä ei enää ole ollut.
Tuon voi ymmärtää, ettemme tiedä kovin tarkasti. Tuplasukupolvi asettaa silti jonkinlaisen raamin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon voi ymmärtää, ettemme tiedä kovin tarkasti. Tuplasukupolvi asettaa silti jonkinlaisen raamin.
Herätkää nro 23 v. 1968 kirjoitti esittelevänsä ylitsepursuavat todisteet lopusta vuodelle 1975. Lehti tosiaan käytti sanaa "ylitsepursuavat".
--------------------
1995: sukupolvioppi muuttui. Sukupolviopista poistettiin se tulkinta, että "sukupolveen" kuuluisivat vain ne, jotka olivat olleet elossa vuonna 1914 ja että Harmageddonin taistelu tultaisiin käymään ennen kuin kaikki nämä olisivat kuolleet.[9]
2008: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolvella" alettiin tarkoittaa "kansojen ihmisten" sijaan ns. voideltuja, joita olisi edelleen elossa Harmageddonin tullessa.[13]
2010: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolveen" alettiin sisällyttää kaikki ne nykyisin elävät ns. voidellut, jotka ovat eläneet osittainkin samanaikaisesti vuonna 1914 elossa olleiden voideltujen kanssa, ja Harmageddonin sota tultaisiin käymään ennen kuin kaikki nämä ovat kuolleet.[14]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista
Sukupolvi, jota tulkitaan:
Matt. 24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Yksi mieleentuleva vartiotornin tulkintahelmi: "Jeesus tarkoitti kahta sukupolvea" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herätkää nro 23 v. 1968 kirjoitti esittelevänsä ylitsepursuavat todisteet lopusta vuodelle 1975. Lehti tosiaan käytti sanaa "ylitsepursuavat".
--------------------
1995: sukupolvioppi muuttui. Sukupolviopista poistettiin se tulkinta, että "sukupolveen" kuuluisivat vain ne, jotka olivat olleet elossa vuonna 1914 ja että Harmageddonin taistelu tultaisiin käymään ennen kuin kaikki nämä olisivat kuolleet.[9]
2008: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolvella" alettiin tarkoittaa "kansojen ihmisten" sijaan ns. voideltuja, joita olisi edelleen elossa Harmageddonin tullessa.[13]
2010: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolveen" alettiin sisällyttää kaikki ne nykyisin elävät ns. voidellut, jotka ovat eläneet osittainkin samanaikaisesti vuonna 1914 elossa olleiden voideltujen kanssa, ja Harmageddonin sota tultaisiin käymään ennen kuin kaikki nämä ovat kuolleet.[14]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista
Sukupolvi, jota tulkitaan:
Matt. 24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Yksi mieleentuleva vartiotornin tulkintahelmi: "Jeesus tarkoitti kahta sukupolvea"Ja olen odotellut jo vuosia missä kohden k.o. raamatunpaikka on. Ei ole tullut tarjolle yhden yhtäkään raamatunkohtaa.
- Anonyymi
Minä aloin kouluttautumisen vasta harmagedonin jälkeen vuonna 1976.
Tajusin, että ehdin tulla vielä vanhaksi ja eläketienistit tekee hyvää,
Näin on sittemmin käynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953323
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201903- 681882
- 381837
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341419Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327