Suomen hallitus on päättänyt että torniosta kemiin ja myöhemmin edelleen ouluun rakennetaan junarata joka käyttää EU/ruotsin raideleveyttä. Rataa perustellaan huoltovarmuudella, muilla sotilaallisilla asioilla ja pohjoissuomen taloudellisilla hyödyillä.
Minusta tämä rata on idiottimainen hanke. Suomella ei ole kalustoa tuolle radalle vaan sitä käyttää ruotsalainen liikennöijä. Huoltovarmuus ei nouse tippakaan sen kautta että ruotsista pääsee ruotsalaisella junalla kemiin ja joskus ouluun. Pohjoissuomen talous ei hyödy radasta myöskään.
Raideleveyden muutos ja perustelut
6
252
Vastaukset
- Anonyymi
Raideleveys on kapeus. Kapeampi raide . Tulee ehkä halvemmaksi. Euroopassa on useimmat kapeita . Ruotsi myy Suomeen tuotteita . Ruotsista taas useimmat hakee tupakat ja ruokaa kuin juomaa. Nytkin . Ruotsi on suosittu ostospaikka. Vaatteet on enemmän valikoimaa. Turistit ostaa vaatteita kuin revontulia käy katsomassa Suomessa. Venäläiset rosvot liikkuu ortodoksikirkossa. Syömässä luterilaisten AVUSTUSRUOKIA. Ahmatti. Paskapuhetta muuten. Meillä on tarvetta jäänmurtajille Oulussa myös . Saamatonta kasakka.
- Anonyymi
Vaikka 10 jäänmurtajaa Ouluun eipä haittaa.
- Anonyymi
Vain venäläinen vastustaa raideleveyden muuttamista.
- Anonyymi
Kemiläiset kommarit ajavat luotijuna raidehanketta Kemistä Pietariin.
- Anonyymi
Jaa, kemiläiset kommarit tekevät junan.
Oikeita miesten miehiä.
- Anonyymi
Kyseessä on todellakin täysin idioottimainen hanke. Ruotsin puolelle Haparantaan tai miksei Suomen puolelle Tornioon ratapihat joissa juniin voi vaihtaa telit alle tai automatisoitu kuorman siirto junasta junaan niin liikenne sujuu koko pohjolassa. Koko junan telien vaihtoon menee alle tunti joten järjetöntä alkaa laittaa miljardeja rataleveyksien muutoksiin. Miksi vaihtaa kuorma junasta junaan vasta Oulussa kun sen voi tehdä jo Torniossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857425- 965374
- 2544533
- 444465
- 623227
- 482656
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292302- 492252
- 412164