Hautaamisesta

Anonyymi-ap

Jos on vain uurnalehtoon hautaaminen, mitä se maksaa? Ei mitään sellaisia että niin sanottu pappi puhuu niin sanotussa kirkossa tai muualla, ei kahvitilaisuutta.

Siis ettö maksaisi jollekin hautaustomistolle vai mille pitäö maksaa että kun kuolee niin toimisto tai joku muu hoitaa asian?

Kuluihin kuuluu varmaan arkku, vaatteet siihen ja sitten joku joka järjestää asian arkusta uurnalehtoon.

Mitä jos haluaa saman mutta sellaisen oman hautakiven? Mitä se maksaisi?

22

190

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin turhia ovat kirkot tai puheet kuolleelle. Myös vaatteet yms on turhaa.
      Soita ja kysy mitä maksaa.

• Anonyymi

Siis joltain hautaustoimistolta vaikka en pyytäisi hautausta nyt itselle enkä toiselle? Katsoin jokin ehautaus.fi niin kukkakimppu arkun päälle oli noin 140 euroa. Noinko kalliita ne on.

• Anonyymi

Hautaustoimiston palveluita tarvitaan välttämättä, sillä esim ruumiin kuljetus on mahdollista vain sitä varten varustetulla autolla.

Siunaus ja varsinkaan muistotilaisuus eivät ole pakollisia. Siunaus järjestetään kirkkoon kuuluvalle käytännössä aina, vaikka ei olisi vieraita. Muistotilaisuus, jos sellainen pidetään, voi olla kallis koristeluista ja tarjoiluista sekä vierasmäärästä riippuen.

Pari tonnia riittänee minimaalisiin kuluihin. Toisaalta jo pelkkä kuolinilmoitus lehdessä voi olla tuota luokkaa.

• Anonyymi

Katsoin ehautaus.fi niin se oli noin 1000 euroa minulle. Uurnaan ilman hautauskiveä ja niin sanottu suora hautaus mitä sekin sitten tarkoittaa.

Kuluihin kuuluu arkku, vaatteet, uurna vai oliko dr nimeltä kuolo ja jotain vielä mitä en muista.

• Anonyymi

Kuolinilmoitus ei ole pakollinen? Jos itse tiedän kuolevani tautiin ja järjestän itselleni hautajaiset niin en mitään kuolinilmoitusta tarvitse. Miksi tuntemattomien tarvitsisi tietää kuolemastani.

• Anonyymi

Miksi pitäisi laittaa ilmoitus lehteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolinilmoitus ei ole pakollinen? Jos itse tiedän kuolevani tautiin ja järjestän itselleni hautajaiset niin en mitään kuolinilmoitusta tarvitse. Miksi tuntemattomien tarvitsisi tietää kuolemastani.

Niin, jos olet Mr Nobody, ei sinun elämäsi ja kuolemasi tietenkään ketään kiinnosta.

• Anonyymi

Mitä jos kuolen ja ei ole enää tuttuja jotka järjestäisi hautaamisen minun puolesta? Pääseekö järjestäjä tililtäni ottamaan rahat? Paljonko maksaa vuokra asunnon tyhjennys tavaroista?

Jos tietää etukäteen kuolevansa vaikka sairauteen, voiko hautaamisen sopia hautaustoimiston kanssa?

• Anonyymi

Mitä jos rahat ei riitä hautauskuluihin?

• Anonyymi

Sitten jää kuoppaamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten jää kuoppaamatta.

Kunta maksaa sitten

• Anonyymi

Perunkirjoitus noin 700 euroa? Mikäs siinä maksaa.

• Anonyymi

Perunkirjoituksen hinta vaihtelee paljon. Riippuu monesta asiasta, voi olla mutkikaskin juttu, jos omaisia on monenlaisia pitkin maailmaa ja vielä testamentteja ja legaatteja ja monen sorttista omaisuutta. Hintaa tulee.

Toisaalta perukirjan voi yksinkertaisessa tapauksessa laatia fiksu omainen jopa ihan itse.

• Anonyymi

Järkyttävää, kun kirkkoon raahataan kuoleman jälkeen kirkkoonkuulumattomia siunattavaksi.
      Ruumiin raiskaamista.

• Anonyymi

Ei paikat anna tilaa muualta tai no kai erikoisluvalla voi tuhkat tiputtaa vaikka omalle tontille

• Anonyymi

Ei raahata, jos tiedetään, että edesmennyt ei siunausta halua.

• Anonyymi

Kaikki pakolliset vain. Kuolleelle ei puheita tms. Niin ei hirveitä maksa. Suoraan monttuun vaan.

• Anonyymi

Polttohautauksesta pitäisi maksaa korvaus ruumiin kilojen mukaan.
      Läskistä irtoaa hyvin energiaa kaukolämmöksi.

• Anonyymi

Synkkää huumoria

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa sama mutta sellainen oma hautakivi?

• Anonyymi

Siis se hautakivi missä on nimi ja elinaika. Mitä muuta se voisi tarkoittaa.

• Anonyymi

Hautakivi on kallis ja täysin tarpeeton. Oma hautakivi voi olla vain omalla haudalla, ei muistolehdossa. Hautapaikka myös maksaa ja se on pidettävä kunnossa kymmenet vuodet, hintaa tulee hoidollekin ja vaivannäköä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe