Minkälaisissa asunnoissa te muut köyhät elätte. Itse asun 38m2 yksiössä. Oma sauna löytyy ja reiluhko parveke. Asumistuen jälkeen jää maksettavaa 440€/kk. Asunto on tosi rauhallinen, joka plussaa. Häiriö porukalla ei ole näihin asuntoihin varaa. Sossu laittaa stopin sellaiselle ajattelulle.
Aikanaan säästöjen kertyessä ajattelin aso-asutoa. Asumis viihtyisyys on kyllä kymppi tässä nykyisessäkin asunnossa. Joten mihinkään ei ole kiire.
Mb_76
Asumis muoto
54
797
Vastaukset
- Anonyymi
30m2 yksiö merinäköalalla. Asunto on pienehkö mutta yksinelävälle ihan riittävä.
Tulonsiirtomies, Hki. - Anonyymi
Kun asuu saaressa, niin on aina johonkin suuntaan merinäköala.
Kaikkialle on lyhyt matka. Torille , ostariin, apteekkiin 2 korttelia.
Vastike on 4h+k asunnosta kohtuulliset 360 € . Onhan se liian iso
kämppä kahdelle, mutta sijainti on niin hyvä et ei tee mieli muualle.
Tukiaisia ei tietysti saada kun on ne kahden pienet työeläkkeet,
mutta noillakin on opittu pärjäämään niin että säästöönkin jää. - Anonyymi
Ja todellisuudessa asut jossain 16neliön yksiössä.Onko makaroonia riittävästi.
- Anonyymi
Ei mulla ole yksiötä ollut koskaan. Asetin heti realistiset tavoitteet eli hankin ensin
perhekoon tarvitseman 3h+k asunnon ja kun sitä tai maksettua riittävän pitkälle,
niin oli aika hankkia se yksi huone lisää. Maksamiseen kului se kohtuullinen 16 v.
Nyt on jo oltu 24 vuotta ilman asuntovelkaa ja makseltu rallatellen vaan vastiketta.
Vuokria maksoin viimeiksi vuonna -85 .
Ihmisen pitää tehdä järkeviä pitkän tähtäimen suunnitelmia ja edetä sen mukaan.
Niin, onhan se nistipatakin ihan hyvää ruokaa harvakseltaan nautittavaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mulla ole yksiötä ollut koskaan. Asetin heti realistiset tavoitteet eli hankin ensin
perhekoon tarvitseman 3h k asunnon ja kun sitä tai maksettua riittävän pitkälle,
niin oli aika hankkia se yksi huone lisää. Maksamiseen kului se kohtuullinen 16 v.
Nyt on jo oltu 24 vuotta ilman asuntovelkaa ja makseltu rallatellen vaan vastiketta.
Niin, onhan se nistipatakin ihan hyvää ruokaa harvakseltaan nautittavaksi.Meinaatko että olet ainoa Suomessa jolla omistusasunto,oma lähipiirini niin pääsääntöisesti asuu omakotitalossa.Jännä tuo päteminen jossain köyhyyspalstalla mulla kuulkaas on omaisuutta.Köyhyys on sitä ettei ole omaisuutta.Omaisuuden realisoiminen ja katsoo monellekko sijalle yltää Suomessa.Heh jotain omaisuuksia persaukisten palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
perhekoon tarvitseman 3h k asunnon ja kun sitä tai maksettua riittävän pitkälle,
Niin, onhan se nistipatakin ihan hyvää ruokaa harvakseltaan nautittavaksi.Jaa järkeviä päätöksiä kun hommasit asunnon hissittömästä kerrostalosta 3krs huh niin eipä järkeä ostossa.Näiä itseään järkevänä pitäviä löytyy heh.
- Anonyymi
Totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa järkeviä päätöksiä kun hommasit asunnon hissittömästä kerrostalosta 3krs huh niin eipä järkeä ostossa.Näiä itseään järkevänä pitäviä löytyy heh.
Väärin arvattu. Tässä ökytalossa on jopa 3 = kolme hissiä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko että olet ainoa Suomessa jolla omistusasunto,oma lähipiirini niin pääsääntöisesti asuu omakotitalossa.Jännä tuo päteminen jossain köyhyyspalstalla mulla kuulkaas on omaisuutta.Köyhyys on sitä ettei ole omaisuutta.Omaisuuden realisoiminen ja katsoo monellekko sijalle yltää Suomessa.Heh jotain omaisuuksia persaukisten palstalla.
Kyllä kaikilla viisailla on Suomessa omistusasunto !
- Anonyymi
Löylykoppihan on lukittuna varmasti.
- Anonyymi
Kaksio 59neliöö,ei ole saunaa,vesi sisältyy vuokraan 700€. Maksan "ylimääräisen" vuokran itse.
- Anonyymi
Kaksio ihan ok ni on erillinen makuuhuone ja pystyy vähän liikkuun.Itselläni yksiö 35,5 neliöö,iso lasitettu parveke.Iso vuokrayhtiö ja hiljainen rappu on missä majailen.Joskus oli meteliä pitävä henkilö ja sai häädön.Prkl aikas pitkään saa möykkätä mutta ei toi vuokralainen itse möykänny vaan vieras.
- Anonyymi
Minulle juuri on tärkeintä hiljaisuus. Se on hermoja repivää paskaräppiä kuunnella seinän läpi. Nyt olen löytänyt tämän "vanhusten" kodin ja tässä ajattelin asua pitkään.
Kun tästä asunnosta aika jättää, niin muutan Aso-asuntoon. Toivottavasti pystyn asumaan pitkään tässä asunnossa.
Hyvistä asunnoista kannattaa pitää kiinni.
Mb_76
- Anonyymi
Rauhallisuus ja sitten se ettei hankalaa asukasta.Ei hyvästä vuokra asunnosta kannata muuttaa pois kun ei tiedä mitä vastassa.On se perhana jos ostaa asunto osakkeen ja heti napit vastakkain hankalan henkilön kanssa.
- Anonyymi
Itseä kanssa ajatelluttaa, että meneekö ojasta allikkoon jos muutan Asoon. Nykyinen asunto täyttää kaikki toiveeni ja eläkkeensaajan asumistuen saan tähän. Sen olen ymmärtänyt, että kannattaa asua mahdollisimman pitkään tässä asunnossa.
Myöskin sossuporukalta on pääsykielletty näihin asuntoihin, vuokra on sen verran korkea. Omassa elämässä tämä vuokran suuruus ei vaikuta asumistuen takia.
Mb_76
- Anonyymi
Asut koirankopissa. Minulla 46 neliötä. Yksin.
- Anonyymi
Tämä on tosiaan kompakti sotilasasunto. Ahtautta en ole kokenut ja saunakin on ahdettu näihin tiloihin. Nämä tilat on helppo pitää puhtaana, kun neliöitä ei ole paljon. 38m2
Olen tottunut pieniin tiloihin.
Mb_76 - Anonyymi
Joku myy terveyssyistä omakotitalon ja majailee asuntovaunussa se on niin suhteellista minkä kokoisessa asunnossa asuu.35 neliön yksiössä pärjää ihan hyvin. Pääkaupunkiseudulla pakon sanelema juttu asua pienessä asunnossa.Itse asuin joskus 46neliön yksiössä ni vaatehuoneeseen mahtu sänky.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on tosiaan kompakti sotilasasunto. Ahtautta en ole kokenut ja saunakin on ahdettu näihin tiloihin. Nämä tilat on helppo pitää puhtaana, kun neliöitä ei ole paljon. 38m2
Olen tottunut pieniin tiloihin.
Mb_76Tuo ei ole pieni.Itselläni 23 neliön koppi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku myy terveyssyistä omakotitalon ja majailee asuntovaunussa se on niin suhteellista minkä kokoisessa asunnossa asuu.35 neliön yksiössä pärjää ihan hyvin. Pääkaupunkiseudulla pakon sanelema juttu asua pienessä asunnossa.Itse asuin joskus 46neliön yksiössä ni vaatehuoneeseen mahtu sänky.
Missään ei ole köyhän edullisempaa asua kuin vanhassa omakotitalossa (n 300 €/kk)
- Anonyymi
Te työttömät asutte kohta kadulla ja vankilassa aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhaaaaaaa
- Anonyymi
Pitkäaikaistyötön jolla ei ole velkoja mihinkään suuntaan on varsin turvassa asumisen suhteen.
- Anonyymi
Meinaakko että sulla ois mukamas työpäivä huomenna.....tukehdun nauruun.Itse työkyveläkkeellä ja perintöä tulossa n, 100 000eur.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaakko että sulla ois mukamas työpäivä huomenna.....tukehdun nauruun.Itse työkyveläkkeellä ja perintöä tulossa n, 100 000eur.
Jos\kun on palion papua tiliillä, niinkun esim mulla, niin tukia et saa ennää yhtään, että piäppä varas niiden saturaisten kanssa.
Asumistuki lähteepi ekana, ja sitten muukki.
- Anonyymi
Asunnossa on lattia, seinät ja katto. En Nauti asumistukea. Sellaisessa asunnossa asun
- Anonyymi
Iso ikkuna, lattiasta kattoon tekee avaran vaikutelman?
- Anonyymi
Meitsi assuu teltassa kevväästä syksyy, kallaakin tulloo.
Ja silakan tuoksut. - Anonyymi
Itse asun lähiön uudehkolla omakotialueella, ja ongelma on ettei tänne saa asumistukea, kun on omaisuutta ja talletuksia niin paljon.
Kateellisena katsonut "tyttöystävän" asumista. Ydinkeskustassa, kävelykadun varrella, parhaalla paikalla kaksiossa. Kun tuloja ei juurikaan ole, niin nyt valittaa, että asumistukea ollaan pienentämässä, on tiukkaa, ja onko muutettava pois kaupungin "pelipaikalta" Olenkin auttanut viemällä tupakkaa, ja olutta, ettei ainakaan niihin huoli rahojaan laittaa, ja voisi ostaa itse bensansa. Ruokaahan jaellaan ilmaiseksi, joten siihen ei paljoakaan mene. Että tällaisia huolia täällä.- Anonyymi
😂😂😂😂 omaisuutta paljon,hups ja heräsit.
- Anonyymi
25 huoneen kartanossa.7 makuuhuonetta eri öille,7 huonetta lepohetkille päiväsaikaan laiturin maalaamisesta.flyygelihuone.ruokasali.verstas jossa kunnostan tavaraa kirpputorille.6 huonetta kirjoille, veistoksille, antiikkiesineille.1 huone minileffateatterina.keittiö ja palvelusväen huone on itäisessä siivessä huoneesta poistuminen työaikaan ei ole sallittua jos en ole komentanut töihin vaikka palvelujoita oltava aina kartanossa en halua nähdä heitä kuin pakkotilanteissa.
V.A.Jakki, mökkimiljonääri- Anonyymi
Sitten sinä heräsit ja päästit kissan ulos. Että oikein tälle palstalle tulit sepittämään tarinaa kartanoista ja palvelusväestä. Tosi pimeetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten sinä heräsit ja päästit kissan ulos. Että oikein tälle palstalle tulit sepittämään tarinaa kartanoista ja palvelusväestä. Tosi pimeetä.
Viinat ovat aitassa, verisuren järjestelmää en viitsinyt hankkia mutta varkaiden varalta on karhunrautoja ja muuta mukavaa. Pitää vain muistaa etten itse astu niihin kun haen juotavaa jos palvelusväellä on vapaata.
- Anonyymi
Unohdit mainita, että tämä kaikki omaisuus on toimeentulotuella hankittua ja harrastaa pihakivien ja laiturin jalkojen maalaamista ja vit....l ee täällä muille köyhille. Aaaaahhhhh.. Iiiiiihhhh... Kaikki on niin iiiiiihaaanaaahhhihahahaaa.🐴..
- Anonyymi
Asumistuissa olisi miljardin verran säästövaraa.
Maaseutukaupungeissa on tyhjiä asuntoja paljon. Asuminen lähes ilmaista, ja työhön kykenemättömät voisivat hyvinkin tulla toimeen näissä palvelut lähellä olevissa kaupungeissa. Ammattilaisille töitäkin näistä löytyy, jos kykyä ja taito on.
Asumistukea ei pitäisi maksaa keskustojen parhaille paikoille. Pääsääntöisestihän jokaisen pitäisi maksaa oma asumisensa, ja näinhän se on ennen ollutkin. - Anonyymi
Itse asun 65m2 kaksiossa. Iso lasitettu parveke. Rauhallinen ja metsä alkaa heti
- Anonyymi
Minä maksan oman asumiseni itse täysimääräisenä.
Olenko vikapalstalla?- Anonyymi
Niin minäkin olen maksanut asumiseni itse koko aikuisiän. Ei mitään tukia ikinä.
Mutta kun teki tarmokkaasti töitä, niin sai hankituksi mieleisensä asunnon.
Työ poiki vielä mukavasti eläkettäkin niin että sillä pärjää hyvin kämpässään,
sillä vastike on ainakin 500 € vuokraa pienempi menoerä- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin minäkin olen maksanut asumiseni itse koko aikuisiän. Ei mitään tukia ikinä.
Mutta kun teki tarmokkaasti töitä, niin sai hankituksi mieleisensä asunnon.
Työ poiki vielä mukavasti eläkettäkin niin että sillä pärjää hyvin kämpässään,
sillä vastike on ainakin 500 € vuokraa pienempi menoerä-Nykyisin taantuvilla alueilla ei ole järkevää omistaa asuntoa. Se menettää nopeasti arvoaan, eikä välttämättä sitä saa enää kaupaksi muutaman vuoden päästä millään hinnalla.
Lapsetkin tuumasivst, meille eronneille vanhemmille, täällä itäisessä Suomessa, että ettehän vaan jätä perinnöksi mitään asuntoja, sillä niitä ei voi muuttaa rahaksi.
Pahaksi onneksi, nyt näyttää, että heille jää kaksi omakotitaloa ja yksi kerrostalokaksio kaupungissa joka on rakennettu 1970-luvun lopulla.
- Anonyymi
34 neliön yksiö, vuokra 380 euroa veden ja saunan kanssa. Oon asunut tässä kohta 10 vuotta.
- Anonyymi
Tuolla hinnalla saa jo melkein oman "lukaalin" susirajalta.
Kasvukeskukset ovat aivan erimaailma kuin eläköityneet syrjäseudut, josta työpaikatkin ovat hävinneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla hinnalla saa jo melkein oman "lukaalin" susirajalta.
Kasvukeskukset ovat aivan erimaailma kuin eläköityneet syrjäseudut, josta työpaikatkin ovat hävinneet.Täytyisi olla kotoisin sieltä "susirajalta, että sinne haluasi halvan asunnon takia. Kun tulee vanhaksi, niin alkaa kaipaamaan nuoruusajan maisemia, kaihoisana katselen Oikotieltä tuttuja seutuja, Vantaanjoen seutua.
- Anonyymi
23 neliön betoniluukku
vuokra 650e.
naapureina mölysakkia.narkkeja, juoppoja, mt-potilaita.
Onneksi muutan mutta vasta heinäkuussa.
huh!
.opiskelija- Anonyymi
Kaupungin keskustan tuntumassa, rauhallinen kaksio 61 neliötä, parvekkeella . Läpitalon valoisa huone 590 euroa johon sisältyy myös vesi.
- Anonyymi
Kerrankin täällä joku puhuu totta👍
- Anonyymi
Jossakin Espoossa oli "Oikotiä ilmoitus" : vanha kerrostalo, perheasunto
minkä hinta oli 370.000 . Eivät oikein hinta ja laatu kohtaa .
Itä-Suomen pienestä taajamasta saisi rivarikaksion hintaan 18.000 €.
Eläkeläinen voisi asua missä vaan. - Anonyymi
Itäisestä Suomesta jos meinaa ostaa oman asunnon, niin on tehtävä tarkka selvitys paikan vetovoimatekijöistä, väestön ikärakenteesta, yritystoiminnasta, jne.
Savonlinnakin on taantuvaa aluetta, silti yrittivät vielä lakkoilla tärkeän työnantajan lopettamaan vanerintuotannon. Yli kahden kuukauden lakko oli järjetön.
Jos työpaikat vähenee, romahtaa myös asuntojen hinta. - Anonyymi
Aso asuntoonkin pitää olla paljon rahaa, kun asomaksut isoja ja mistäs köyhä säästää, vaikka köyhille tarkoitettu alunperinkin nämä asunnot.
- Anonyymi
Mitä te haaveilette jostain Aso-asunnosta. Niissähän on yleensä hirveän korkeat vastikkeet. Asuminen paaaaljon kalliimpaa, kuin vuokra-asunnossa eikä tuota saa koskaan lunastettua omaksi.
- Anonyymi
Asutaan 1951 rakennetussa rintamamiestalossa 138m² ja tonttia reilusti. Maksettiin tästä 8500€, siihen oli pankkilaina ja se on maksettu pois. Asumiskulut todella vähäiset, polttopuilla lämmitetään ja sähkölasku ei ole kovin suuri.
Tämä on syrjäseutua, joten talolla ei ole myyntiarvoa, mutta eipä tämä paljoa maksanutkaan, ei me näin hyvin kaupungissa asuttaisi, koska tämähän maksettiin käytännössä muutaman kuukauden vuokrilla omaksi.
Perunaa kasvaa omassa kasvimaassa, polttopuita tulee vähän omaltakin tontilta, mutta saadaan kerätä läheltä maanomistajan luvalla polttopuuta metsästä. Kalastaa voi kohtuullisen matkan päässä on paikkaa katiskoille. Hyvät marjapaikat on 2 kilometrin päässä, sinne pääsee polkupyörällä.
Pihasauna on meillä ja samassa rakennuksessa reilusti harrastustilaa, kun vanha navetta. Kiva harrastaa siellä, kun lämmittää saunaa. Minulla on siellä pari itse tehtyä puusorvia, on pari vanhaa moottoripyörää harrastaa, toinen on 70 vuotta vanha ja toinen 65 vuotta vanha.
Vaimo tekee etätöitä valtion palveluksessa, hänellä yläkerrassa työhuone, ei työmatkat juuri rasita. Minun työt täällä muuten ja olen jo eläkkeellä, joten teen vain töitä enää mielenkiinnon ja virkistyksen vuoksi.
Suosittelen toisillekin köyhille tätä samaa formaattia asumiseen, ostaa pienellä rahalla oma vanha talo, jonka maksaa omaksi muutaman kuukauden vuokrilla, pienet kulut ja on asumismukavuutta. Täällä aktiivinen kyläseura ja ihan toimiva kylä. Upea peltomaisema avautuu pihalta ja talvella hyvät ladut hiihtää, kesällä voi pyöräillä, hyvät reitit siihenkin. Kansalaisopistossa joka syksy mielenkiintoisia kursseja kehittää itseään. Hyvät kulkuyhteydet halpisbussilla joka suuntaan, kutsutaksilla pääsee hyvin myös liikkumaan, ettei välttämättä edes tarvitse omaa autoa.
Mielestäni tuo aloittajan 440€/kk yksiöstä on älyttömän kallis vuokra, jos vertaa meidän asumiskuluihin kuukaudessa ja meillä on tilaa!
Syrjäseudunasukki- Anonyymi
Mukava kommentti. Jatkoon👍
- Anonyymi
Oikein hämmästyttää, miten jotkut haluaa asua jonkun kulahtaneen lähiön
betonibunkkerissa, mistä ei näy kuin vastapäinen tiiliseinä tai pihalla
laahustavat mamut. Eikä luonnon helmassa asuminen kiinnosta ?- Anonyymi
Itseä kiinnostaa kun asunto on keskustassa, tai 1km säteellä keskustasta. Tämä asunto ei ole kulahtanut. 2000 valmistunut asunto, joka hyvin huollettu.
Mikä tärkeintä, niin täällä ei ole meluajia, eikä rymysakkia. Vuokra on 640€ josta saan asumistukea 200€. Eli 440€ menee asumiseen. Sossuväellä ei ole asiaa näihin asuntoihin, kun menee yli sossun asumiskustannuksien. Kukin taaplaa tyylillään ja minulle tärkeintä on sijainti, eli lähellä keskustaa.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseä kiinnostaa kun asunto on keskustassa, tai 1km säteellä keskustasta. Tämä asunto ei ole kulahtanut. 2000 valmistunut asunto, joka hyvin huollettu.
Mikä tärkeintä, niin täällä ei ole meluajia, eikä rymysakkia. Vuokra on 640€ josta saan asumistukea 200€. Eli 440€ menee asumiseen. Sossuväellä ei ole asiaa näihin asuntoihin, kun menee yli sossun asumiskustannuksien. Kukin taaplaa tyylillään ja minulle tärkeintä on sijainti, eli lähellä keskustaa.
Mb_76Kun joka paikkaan on lyhyt matka, niin auto on tarpeeton. Auton pito on se iso menoerä.
- AnonyymiUUSI
Lapsuudesta ihania muistoja kun asuimme maalla, mutta vanhana en jaksa polttopuita kerätä, saati saunaa lämmittää. Mikään mökkeily ei kiinnosta ja mamut on rikkaus täällä lähiössä jossa viihdyn hyvin, kaikki palvelut lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881597
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151491- 981400
- 1191305
- 691260
- 1161160
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n259998- 69981
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18945- 37927