uusimisen aikaväliksi ainakin 10 v jos ei jopa 20 v väliseksi.
Pari kuukautta sitten jouduin viemään iäkkäämmän lähisukulaisen uusimaan poliisilaitokselle henkilökorttinsa, joka oli 5 vuoden vanha. Edellisellä kertaa kerrottiin, ettei seuraavaa uusintaa varten tarvitse käydä poliisilaitoksellakuin vasta 10 v vuoden päästä. Niin ei kuitenkaan ollut vaan uusittiin varten piti käydä todistamassa henkilöllisyys ja antamaan sormenjäljet.
Kysyinkin, että pitääkö 5 v päästä tulla sylkemään, että voidaan todistaa henkilöllisyys biotunnisteen kautta vai voidaanko samalla kertaa nyt sylkeä vaikka purkillinen, että riittää näytettä seuraavaksi 10 vuodeksi.
Hitto mitä pelleilyä. Iäkkäitä ihmisiä nöyryytetään jopa satojen eurojen kustannuksilla. Ei ihme, etteivät yli 70 v edes hae henkilökorttia. Ovatko he isänmaattomia vai mitä?
Kiitos hallitus, kun palautitte 10 v passit. Toivottavasti muutatte myös henkilökorttien
Anonyymi-ap
1
73
Vastaukset
- Anonyymi
Joo, se on hyvä että vuoden 2027 alusta passin saa kymmeneksi vuodeksi. Sitä on kovasti toivottu ja hyvä että tämä hallitus päätti siitä, että passi on voimassa 10 vuotta vuodesta 2027 alkaen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574605
- 444505
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184