Itse arvostan enemmän meripurjehtijoita järvellä purjehtijoita.Kuis teillä,asialliset kommentit huomioidaan.
järvi vai meripurjehtijat
21
383
Vastaukset
- Anonyymi
Pirkule, kuin, sana jäi pois
- Anonyymi
Olipa hyvä kun tulit korjaamaan, sillä minun arvostukseni aloitusta kohtaan oli ennen sitä pohjamudissa.
Korjauksen jälkeen arvostus nousi mudan yläpuolelle, mutta ei lähellekään pintaa.
- Anonyymi
Mitäpä tohon voi sanoa?
Sinä arvostat sitä, mitä arvostat.
Kysyn kuitenkin, riippuuko sinun arvostuksesi vesialueen koosta vai määrittyykö se veden suolaisuuden mukaan?
Kumpi on sinun maailmassasi korkeammassa arvossa, Suomen rannikolla purjehtivat vai Kaspialla, joka on maailman suurin järvi?
Kaspian suolapitoisuus on suurempi kuin Itämeren, vaikuutaako se asiaan? - Anonyymi
Kumpiakin yhtä paljon kuin valtameripurjehtijoita.
- Anonyymi
Meripurjehtijana kokemukseni järvipurjehduksesta perustuu yhteen kertaan Päijännepurjehduksesta. Sen voin sanoa että stadilaisten juomavesiallas on pahimmillaan todella kiukkuinen. Aallokko on hankala, jyrkkää ja terävää. Iski trombin kaltainen ukkospuuska about vuosikymmen sitten.
- Anonyymi
Miksi, oi miksi..sisävesille hyttysten syötäväksi 🤣 ei näin, ei näin..
- Anonyymi
No, kokemusperäisesti tiedän että saaristomerellä on myös hyttysiä, eikä ihan vähän. Menepä tyynenä kesäiltana ulos istumaan sitloodaan vaikka Högsåran Fladanilla. Hyttysiä on paljon ja runsaasti.
- Anonyymi
Mitenkä nämä sohvapurjehtijat? Pääsevät paljon halvemmalla koko hommasta.
- Anonyymi
Jokainen taaplaa tyylillään. Siinä ei ole mitään pahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen taaplaa tyylillään. Siinä ei ole mitään pahaa.
Merikarhuja kaikki tyynni.
- Anonyymi
Arvostan enemmän järkipurjehtijoita kuin lärvipurjehtijoita, järvellä tai merellä.
- Anonyymi
Erittäin hyvä kommentti!
- Anonyymi
Purjehdin kerran stadin olympiastadionin parkkipaikalla omatekoisella toppirikillä, jossa fokka lähti keulapuomin päästä. Tilaa oli niukasti, vendoja joutui tekemään vähän väliä. Kukaan paikallaolija ei tunnustanut arvostavansa minua tai purjefillariani mutta eipä tuo haitannut.
- Anonyymi
Järvellä tuuli pyörii hankalammin. Ei pysty menemään samalla halssilla tuntikausia.
- Anonyymi
Siinä on syy, miksi minä arvostan järvellä purjehtivia.
He joutuvat todella purjehtimaan pystyäkseen etenemään kapeissa ränneissä.
- Anonyymi
Minulla ei ole järvipurjehduksesta kuin yhden kerran kokemus gastina, mutta mielikuva on, että se on paljon vaativampaa kuin meripurjehdus - jos nyt ei huomioida ihan äärikelejä merellä.
Suurin osa isoistakin järvistä on ihan he-vetin matalaa, jopa laajemmin kuin merisaaristossa, joten varoa saa joka minuutti. Ja toisekseen tuuli voi pyöriä miten sattuu. Ei ole mitään leppoisaa kesälomahalssia koko päivä Hangosta Helsinkiin. - Anonyymi
Isompi ero olisi järvi/meri asiassa mielestäni avomeri purjehtia vs saaristo-järvipurjehduksessa.
Varsinkin kovemmassa tuulessa +10ms- Anonyymi
Yksi asia, mitä minä pidin järvellä purjehtimisessa, oli siisteys kun suolatahrat puuttuivat.
Kyllä merellä purjehtiminen on mukavaa ja helpompaa kunhan ei kovaan keliin lähde.
- Anonyymi
Tolppa pystyssä ajavat Jänissaloon.
- Anonyymi
Minä taas arvostan enemmän järvella purjehtivia meripurjehtijoita kuin merellä purjehtivia järvipurjehtijoita. Molempia kuintenkin suurinpiirtein yhtä paljon.
- Anonyymi
Tuohon kaipaisi hieman lisää selvitystä mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742962
- 682837
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171679- 241657
- 261602
- 201600
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269