Terveen järjen mukaan hengessä päihtyminen ei kuulu seurakuntaan.
Hengessä päihtyneet
35
186
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatussa kehotetaan olemaan hengellisesti raitis eikä päihtynyt hengestä.
(2.Tim 4:5)- Anonyymi
Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. Sillä
aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin. Mutta
ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.
Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
Koeta päästä pian tulemaan luokseni. Sillä tähän nykyiseen maailmaan rakastuneena jätti minut Deemas ja matkusti Tessalonikaan, Kreskes meni Galatiaan ja Tiitus Dalmatiaan. Luukas yksin on minun kanssani.
Ota Markus mukaasi ja tuo hänet tänne, sillä hän on minulle hyvin tarpeellinen palvelukseen. Mutta Tykikuksen minä olen lähettänyt Efesoon.
Tuo tullessasi päällysvaippa, jonka jätin Trooaaseen Karpuksen luo, ja kirjat, ennen kaikkea pergamentit.
Aleksander, vaskiseppä, on tehnyt minulle paljon pahaa; Herra on maksava hänelle hänen tekojensa mukaan. Kavahda sinäkin häntä, sillä hän on kovin vastustanut meidän sanojamme.
Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako. Mutta
Herra auttoi minua ja vahvisti minua, että sanan julistaminen minun kauttani tulisi täydelleen suoritetuksi, ja kaikki pakanat sen kuulisivat; ja minä pelastuin jalopeuran kidasta. Ja Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen valtakuntaansa; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
Tervehdys Priskalle ja Akylaalle ja Onesiforuksen huonekunnalle. Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan. Koeta päästä tulemaan ennen talvea.
Tervehdyksen lähettävät sinulle Eubulus ja Pudes ja Linus ja Klaudia ja kaikki veljet. Herra olkoon sinun henkesi kanssa. Armo olkoon teidän kanssanne.
(2Ti 4:1-22)
Hengessä --raitis-- on sanomallisesti raitis, ei päihtynyt- vaikka kirkkoisien käsikirjoihin ja opeta pakanallisuuden sanomaa- sekä käskyjä....
hengestä päihtynyt saarnaa ---korvausopin sanomaa-- täysin rinnoin ja taistelee ihmisoppien puolesta...
panetteluhenki- ei ole raitista, vaan päihtyneen sanoja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. Sillä
aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin. Mutta
ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.
Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
Koeta päästä pian tulemaan luokseni. Sillä tähän nykyiseen maailmaan rakastuneena jätti minut Deemas ja matkusti Tessalonikaan, Kreskes meni Galatiaan ja Tiitus Dalmatiaan. Luukas yksin on minun kanssani.
Ota Markus mukaasi ja tuo hänet tänne, sillä hän on minulle hyvin tarpeellinen palvelukseen. Mutta Tykikuksen minä olen lähettänyt Efesoon.
Tuo tullessasi päällysvaippa, jonka jätin Trooaaseen Karpuksen luo, ja kirjat, ennen kaikkea pergamentit.
Aleksander, vaskiseppä, on tehnyt minulle paljon pahaa; Herra on maksava hänelle hänen tekojensa mukaan. Kavahda sinäkin häntä, sillä hän on kovin vastustanut meidän sanojamme.
Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako. Mutta
Herra auttoi minua ja vahvisti minua, että sanan julistaminen minun kauttani tulisi täydelleen suoritetuksi, ja kaikki pakanat sen kuulisivat; ja minä pelastuin jalopeuran kidasta. Ja Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen valtakuntaansa; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
Tervehdys Priskalle ja Akylaalle ja Onesiforuksen huonekunnalle. Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan. Koeta päästä tulemaan ennen talvea.
Tervehdyksen lähettävät sinulle Eubulus ja Pudes ja Linus ja Klaudia ja kaikki veljet. Herra olkoon sinun henkesi kanssa. Armo olkoon teidän kanssanne.
(2Ti 4:1-22)
Hengessä --raitis-- on sanomallisesti raitis, ei päihtynyt- vaikka kirkkoisien käsikirjoihin ja opeta pakanallisuuden sanomaa- sekä käskyjä....
hengestä päihtynyt saarnaa ---korvausopin sanomaa-- täysin rinnoin ja taistelee ihmisoppien puolesta...
panetteluhenki- ei ole raitista, vaan päihtyneen sanojaMiksi sinulla itselläsi on panetteleva henki.
Jeesuksen opetuslapset ovat saaneet Pyhän Hengen, niin helluntaina, kuin nykyäänkin.
Ap. t. 10:
44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
Mark. 16:17; Ap.t. 2:4
47. "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Ap.t. 15:8-9
48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
- Anonyymi
Ei täällä kukaan ole päihtynyt.
Ei päissään herjata eikä vain niin harjoiteta uskoa.- Anonyymi
Pakkovauvakastetut ovat päissään.
- Anonyymi
Kyllä ihmiset tietää minkä suunnan uskovat janoavat hengessä juopumista.
Kannattaako mennä tällaisten pastorien käsien alle ?- Anonyymi
eläessään äitimuori oli työkaverin kutsumana luterilaisuuden hengen valtaamassa kirkossa.
Siinä työkaveri totesi, "tule ryyppäämään syntisi anteeksi".
maamoseni totesi, ---en-- tule varastamaan sinun maljaasi ja jäi pois-- ryyppäämisestä...
Työkaverin elämä jatkui tapansa mukaan, vaikka ryyppäsi syntejään anteeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eläessään äitimuori oli työkaverin kutsumana luterilaisuuden hengen valtaamassa kirkossa.
Siinä työkaveri totesi, "tule ryyppäämään syntisi anteeksi".
maamoseni totesi, ---en-- tule varastamaan sinun maljaasi ja jäi pois-- ryyppäämisestä...
Työkaverin elämä jatkui tapansa mukaan, vaikka ryyppäsi syntejään anteeksi.siis- muori ei kuulunut mihinkään jäsenrekisterinpitäjän kirkkokuntaan, ei edes helluntalaisuuteen, eikä ryypiskellyt syntejään oppianteeksi- olalletaputusjuttuihin.
- Anonyymi
On nähty että niissä kaatojonoissa on 80% ....laisia.
Perustuu kokemukseen ja näkemiseen.
Hengestä voi juopua myös muutenkin kuin kaatamalla.
Näille hengestä juopuminen = hengillä täyttymistä.
Onneksi taivaassa ei ole tälläisiä hullutuksia ja hellutuksia.- Anonyymi
Pilkkaat sitä mitä et ymmärrä. Tai jos ymmärrät olet vakavassa tilanteessa. Oletko vihasi paaduttama, kuten puheesi.
- Anonyymi
otahan lääkeesi aloittaja. Olet päihtynyt itse- koska kierrät kuin kissa kuumaa puuroa, väittäen, että Pyhän Hengen armolahja ei kuulu tähänpäivään.
Missä on sinun sinapinsiemen---uskosi? Jätitkö sen narikkaan jo aikaa sitten.
Mietihän Johanneksen Ilmestyskirjaa ja mitä siellä lukee.
Oletko Martti- Lutherisi kanssa samanmielinen, että Ilmestyskirjaa EI pidä laittaa Raamattuun....
Mutta, seurakunta- on Pyhän Hengen armolahjojen ohjaama- ja sitä mietin, kun adventismissakin vain Ellenillä oli profetoimisen armolahja..
ts. mihin se jäi senjälkeen?- Anonyymi
Tässäpä parempi ihminen, ou zeesus 🎯
- Anonyymi
Tiedättekö mikä on paras lääke lahkolaisille ?
- Anonyymi
Moni lahkolainen on entisessä elämässä ollut juovuksissa päihteistä.
Siinä touhussa on useampi aivosolu kuollut.
Nyt saa vertaistukea omasta kerhosta.- Anonyymi
Lähes kaikki luterilaiset on juovuksissa lähes joka viikko, ja viis veisaavat kirkostaan!
Taivaaseen ovat kuulemma kovasti menossa hohoijaa. - Anonyymi
Pilkkaat Lutheria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilkkaat Lutheria.
Luther oli katolinen munkki, joka murhautti miljoonia ihmisiä.
Hitler kanatti Lutheriin tukeutuen Juutalaisten kansanmurhaan.
- Anonyymi
Ei siinä juuri aviosoluja tarvita jos samoja herjoja herjaa.
- Anonyymi
Sinulla on ilmeisesti kriminaali ja päihdetausta ?
- Anonyymi
Känniset sätkii uskonnollisissa kokouksissa lavoilla...
- Anonyymi
Missä lavalla olit.
- Anonyymi
Eräässä isossa tapahtumassa Helsingissä useita helluntaipastoreita tuli yhtäaikaa hengessä juopuneiksi. Meno oli sen mukaista.
Viekää se lahkonne Amerikan Babyloniin takaisin. - Anonyymi
Vallasta päihtyminen on hyvää. T: Ministeeri
- Anonyymi
Mihin tosiaan herjaaja, samojen herjojen herjaaja aivosoluja tarvitsee?
- Anonyymi
Luterilaisuus on suomessa poliittinen valinta, ei se ole syntynyt uskoontulleitten takia,!
Valtio rahottaa tuota sammakkoa ja pakkoveroilla pidetään hengissä että kaikenlausdt venkulat ja juopporetkut saa kuulua siihen, homotus on ykkösteema joka lienee kohta ainut hyväksyttävä ajatusmalli!
Pitää olla umpisokea joka siihen liittyy omasta halustaan. - Anonyymi
Jo alusta alkaen pyhät voivat joutua humoksiin Jumalan voimakkaasta vaikuttamisesta.
- Anonyymi
Hurmokseen liitetään aina amerikan homot. Joskin oikeasti sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä mistäkin asiasta Raamatussa kirjoitetaan.
Eikä hurmos sinällään mikään paha synti ole koskaan ollut. Ei ole ollut käskyä, älä hurmostele, mutta on ollut käsky että älä tapa. Ja vaikka enää ei ojennauduta käskyjen, vaan Hengen mukaan, niin silti ei ihmisiä tietenkään pidä tappaa, ei Pyhä. Henki koskaan ohjeista tappamaan eikä selittämään sitä miten ihmisiä tapetaan. Siinä mielessä hurmos on turvallista ettei se mihinkään pahaan syntiin johdata. - Anonyymi
Ap.t.2:
1. Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
5. Moos. 16:9-12
2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
Ap. t. 4:31
3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
Matt. 3:11
4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
Luuk. 24:49; Ap. t. 1:5; Ap. t. 10:44-46
5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa2,
{Aasia tarkoittaa Uudessa testamentissa roomalaista Aasian maakuntaa, joka sijaitsi Vähän-Aasian länsiosassa.}
10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."
12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
Pietarin puhe helluntaipäivänä
14. Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
Joel 3:1-5
17.
'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.- Anonyymi
Tämä sama ilmenee Jeesuksen uskovien keskuudessa nykyäänkin, aina loppuun asti.
- Anonyymi
Joskin amerikan homot kumoavat sen. He vesittävät sen mitä Raamattuun on kirjoitettu eikä sen vuoksi mikään mitä Raamattuun kirjoitettu ole totta kun on amerikan homoja. Ne ovat suurempia kuin Jumala ja Jumalan sana. Epäjumalien ykkösiä.
- Anonyymi
Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.
- Anonyymi
Vain harvat ovat valitut vaikka monet ovat kutsuttu.
Jumalan Hengen jäljitelmät eksyttää jopa valitut.
Henkien pumppauksesta tuskin löytyy apua. - Anonyymi
Miten pumppaaminen eksyttää?
Varsinkin kun pumpataan tyhjää. Ei tyhjä voi eksyttää. Mitään ei vain ole.
Se eksyttää kun luodaan jokin herjaava oppi, kun kuvitellaan että meillä on erinomaisista erinomaisen oppi ja muut laittomuuden tekijöitä. Se saadaan aikaan vääristelemällä Raamatun sanaa ja käyttämällä sitä lähes yksin muiden herjaamiseen.
Niin pyritään eksyttämään. - Anonyymi
Kaikkea se ihminen keksii. Että henkeä pumpataan. Ilmaa tietenkin voi pumpata, mutta vain suljetussa tilassa se paineistuu. Henki kun on näkymätön, niin sen pumppaamiseen tarvitaan jo erityisiä taitoja. Jos siinä onnistuu, niin siitä pitäisi kehua että jopa olet taivat lvi-kaveri kun pumppaat myös henkeä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742862
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171619- 201580
- 181454
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239