Nuori ystävämme Bäribummi kirjoittaa Aamulehdessä, että "tolkullinen verotus auttaa Suomen kasvuun".
Mitä se sitte tarkoittaa? Populismia se tarkoittaa.
3300 euron kuukausipalkassa verohelpotus tarkoittaa, että palkasta jää käteen 360 euroa VUODESSA.
Tätäkö on se tolkullisuus? Keskipalkkaiselle on kuin lämmintä kättä tarjottaisiin, ja pienet roposet menetetään hallituksen muissa leikkauksissa.
Poliitikot AINA puhuvat väritettyä totuutta
6
111
Vastaukset
- Anonyymi
Olen samaa miettinyt itsekin.
Kun ollaan ajavinaan jonkun etua, ei koskaan sanota kuinka pitkälle. Identiteettipolitiikassa jos joku haluaa 2,99% ja toinen 3,01%, niin jälkimmäisestä tulee suuri sankari etujen ajamisessa tai toisin päin, vaikka ero olisi täysin mitätön.
En ole koskaan kuullut esimerkiksi vihreiden sanovan mikä on yläraja pakolaisten määrälle Suomessa. Olen kuitenkin varma, että 123 miljoonaa pakolaista on vihreillekin liikaa. - Anonyymi
En ihan ymmärrä, mitä ajat takaa.
Jos ei maksa veroja, ei alennuksetkaan voi olla isoja.
Jos taas maksaa paljon veroja, niin sekä kiristykset, että laskut tuntuvat enemmän.
Suurin osa suomalaisista aikuisista ei osaa prosenttilaskua.
Se tuli taas osoitetuksi. - Anonyymi
Purra kokoomuspiikana rikastutta rikkaimpia!
- Anonyymi
Meni taas väärin.
Purra ei köyhdytä rikkaita enempää kuin tähän mennessä.
- Anonyymi
Me maksamme veroja, niin sinä kuin minä. Me maksamme kahdenlaisia veroja sekä välillisiä veroja että välittömiä veroja.
Palkoista, eläkkeistä ja useimmista sosiaalieduista maksamme veroja. Niistä maksamme heti välittömän, progressiivinen veron ja lisäksi kulutuksesta välillisen veron eli liikevaihtoveron, jonka hallitus korotti 25,5 prosenttiin.
Tutki valtion budjettia niin näet paljonko veroja on peritty eri verokannoista.
Nyt kun valtion verokertymä on pahasti alijäämäinen ja hallitus on leikkaa 9 miljardia sosiaaliturvasta: toimeentulotuesta, työttömyyspäivärahoista, asumistuesta, koulutuksesta, terveydenhuollosta (sote-alueet) ja niin edelleen, niin se merkitsee 325.000 työttömälle ja muille vähäosaisille kaikesta mahdollisesta kulutuksesta tinkimistä, myös ruuasta, lääkkeistä, jopa kulttuuripalveluista tinkimistä. Se merkitsee monelle suomalaiselle leipäjonoon joutumista.
Talouskasvua ei tule sen enempää sosiaaliturvan leikkauksista (ulkomaan velkakin on vain kasvanutut) kuin puoliväliriihessä tehdyistä varakkaiden marginaaliveron vähennyksestä ja yritysveron vähennyksistä 18 prosenttiin. Rikkaiden saamien verovähennysten dynaamisia vaikutuksia on turha odottaa, kun yli miljoonalla pienituloisella ei ole ostovoimaa.
Aluksi hallitus jankutti, että on pakko leikata sosiaaliturvaa 9 miljardia, kun rahaa ei ole ja kun muutoin EU:n tarkkailuluokka odottaa Suomea.
Kaksi vuotta kestäneen oikeistohallituksen iso yllätys oli se, että rahaa löytyikin niin hyvätuloisten verovähennyksiin kuin yritysveron alentamiseen, mistä tulee yli kahden miljardin lovi valtion veroihin.
Mikä hemmetin "siltarahoitus", tai "siltavelka" yhtäkkiä verovähennyksiä kattamaan miljardin euron lisälainalla, jotta rikkaiden verovähennyksiä ei tarvitse kuitata lisäämällä ulkomaan velkaa? Rahoittavatko nyt eläkeläiset, eli VALTION ELÄKERAHASTO Suomen "isokenkäisten" uusimmat verovähennykset puoliksi ja toinen miljardi toivotaan tulevan "dynaamisista verovaikutuksista", joita kuitenkaan tuskin tulee pienituloisten ja työttömien määrän kasvaessa ennätyslukuihin. Tutkitaanko sitäkin yhdessä?- Anonyymi
Työttömille raha kannustaa pysymään työttömänä ja työllisiä erityisesti hyväpalkkaisia raha kannustaa tekemään enemmän.
Tuottavuuden kannalta yksi työpäivä lisää koulutetun tekemänä on parempi kuin vasta mihin siirtyynren kokonainen kuukausi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista897627- 1055522
- 2664738
- 484662
- 653382
- 502768
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244