Kertokaa minulle....

sydänystävä

mitä tarkoittaa rakkaus???

33

2080

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa mietin itsekkin...enkä halua enää rakastua...
      hengailen tässä elämässä vaan mukana....

• sydänystävä

Miettiähän aina saa,mutta on eri juttu löytääkö vastausta koskaan.....
        Tarkoitin rakkaus-sanalla,että miltä se tuntuu oikeesti,mistä sen tuntee,entä myöhemmin...
        en tarkoita nyt sitä "ihanaa" tunnetta,vaan mistä tiedät että rakastaa????

• ollikolli-63
        sydänystävä kirjoitti:

Tarkoitin rakkaus-sanalla,että miltä se tuntuu oikeesti,mistä sen tuntee,entä myöhemmin...

Olisin itsestäni huolissani jos nukkumaan mennessä viimeinen ajatus on ihastuksen kohde ja vielä enemmän järkyttyisin aamulla herätessäni kun huomaisin hymyillen ajattelevani häntä..

• sydänystävä kirjoitti:

siitä, että on äärettömän hyvä olo toisen seurassa, ei sellaista kun ollaan ihastuneita, vaan rauhallinen ja tyytyväinen olo.
        Sen tietää myös siitä, että oma luonne muuttuu anteeksiantavaisemmaksi ja toisen pienet "heikkoudet" eivät merkitse mitään.
        Sen tietää myös siitä, että vielä 25-vuoden jälkeenkin toinen saa sinut nauramaan ja iloiseksi.
        Lopulta sen tietää siitä,että kun se loppuu, koskee niin pirusti.
        Tulipa maanantaiaamun vuodatus....
        Siitäkin sen tietä, että tuon rakkauden jälkeen tunteet ovat niin jäässä, ettei niitä sulata mikään.....

• sydänystävä
        ollikolli-63 kirjoitti:

Olisin itsestäni huolissani jos nukkumaan mennessä viimeinen ajatus on ihastuksen kohde ja vielä enemmän järkyttyisin aamulla herätessäni kun huomaisin hymyillen ajattelevani häntä..

Niin...tiedän tuon tunteen kun on ihastunut.
        Mutta entä,mistä tiedät vielä aikojen päästäkin...onko se edelleen vaan ihastusta vai rakkautta??

• sydänystävä
        guassiN kirjoitti:

siitä, että on äärettömän hyvä olo toisen seurassa, ei sellaista kun ollaan ihastuneita, vaan rauhallinen ja tyytyväinen olo.
        Sen tietää myös siitä, että oma luonne muuttuu anteeksiantavaisemmaksi ja toisen pienet "heikkoudet" eivät merkitse mitään.
        Sen tietää myös siitä, että vielä 25-vuoden jälkeenkin toinen saa sinut nauramaan ja iloiseksi.
        Lopulta sen tietää siitä,että kun se loppuu, koskee niin pirusti.
        Tulipa maanantaiaamun vuodatus....
        Siitäkin sen tietä, että tuon rakkauden jälkeen tunteet ovat niin jäässä, ettei niitä sulata mikään.....

tiedän tuon olotilan,mutta edelleen ajan takaa sitä,että oppiiko rakastamaan toista ihmistä vai tuleeko se automaattisesti ajan kanssa?Onko rakkaus opittu jo lapsuudessa?
        Millaisia on ne toisen "heikkoudet" jotka eivät merkitse mitään???

• nainen
        ollikolli-63 kirjoitti:

Voi Olli-kulta, tuohan on sitä rakkautta ja jos vielä hymyilyttää viiden vuoden päästäkin, niin silloin se on jo tosirakkautta.

• ollikolli-63
        sydänystävä kirjoitti:

Niin...tiedän tuon tunteen kun on ihastunut.
        Mutta entä,mistä tiedät vielä aikojen päästäkin...onko se edelleen vaan ihastusta vai rakkautta??

Tekisin,toivoisin ja odottaisin puolin ja toisin toisen huomioon ottamista pienissäkin arjen asioissa..

Sipaisu silloin tällöin,yhdessä olemista, toisen kunnioitusta ja myös oman ajan antamista..
        Luottamus on tärkeä pointti rakkaudessa.

Silmät...sä näet silmistä vuosien jälkeenkin rakastaako toinen sua edelleen..

• sydänystävä
        ollikolli-63 kirjoitti:

Tekisin,toivoisin ja odottaisin puolin ja toisin toisen huomioon ottamista pienissäkin arjen asioissa..

Sipaisu silloin tällöin,yhdessä olemista, toisen kunnioitusta ja myös oman ajan antamista..
        Luottamus on tärkeä pointti rakkaudessa.

Silmät...sä näet silmistä vuosien jälkeenkin rakastaako toinen sua edelleen..

on sielun peili...sanotaan ja varmasti paikkansa pitävä.

• jpntar
        ollikolli-63 kirjoitti:

mennessä ja aamulla herättyä..eikö se olisi ihana tunne! Miksi olla huolissaan, ja järkyttyä..?? Miksi sulkea pois onnen hetkiä yhdessä!

• ollikolli-63
        jpntar kirjoitti:

mennessä ja aamulla herättyä..eikö se olisi ihana tunne! Miksi olla huolissaan, ja järkyttyä..?? Miksi sulkea pois onnen hetkiä yhdessä!

Kuule ystäväiseni..
        Järkyttyisin...= hätkähtäisin??

Me asumme jo niin kaukana toisistamme et samoilla sanoilla saatamme puhua "eri kieltä" :))

Olisin huolissani itsestäni..mahdollisista sydämeni(huom.vain yksi ämmä mahtui sydämeen) tykytyksistä, joita en ole tuntenut vähään aikaan.

Jätän kumminkin varauksen viimeisessä lauseessa pilkun jälkeen..
        Saatoin valkoisen valheen lipsauttaa :))

• jpntar
        ollikolli-63 kirjoitti:

Kuule ystäväiseni..
        Järkyttyisin...= hätkähtäisin??

Me asumme jo niin kaukana toisistamme et samoilla sanoilla saatamme puhua "eri kieltä" :))

Olisin huolissani itsestäni..mahdollisista sydämeni(huom.vain yksi ämmä mahtui sydämeen) tykytyksistä, joita en ole tuntenut vähään aikaan.

Jätän kumminkin varauksen viimeisessä lauseessa pilkun jälkeen..
        Saatoin valkoisen valheen lipsauttaa :))

ja pöh:) Niin, ei sinne mahdukaan kuin yksi..aina kerrallaan:))))

• Doe-01
        sydänystävä kirjoitti:

on sielun peili...sanotaan ja varmasti paikkansa pitävä.

ja ujo hymysi,niihin kerran rakastua sain:))

• yhä kypsyvä

Olen tullut vuosien mittaan siihen tulokseen, että on olemassa monenlaisia rakkauden lajeja. Rakkaus omaan lapseen on itselleni ollut elämän suurin juttu, sellainen asia, jonka takia koko oma elämäni on elämisen arvoista, jos nyt mitään muuta ei tästä maallisesta vaelluksesta käteen jäisi :)

Rakkaus omiin vanhempiinkin on aivan oma lajinsa. Keski-ikää lähestyvänä uskallan jo sanoa, että monenlaiset on olleet tunteet äitiä ja isää kohtaan, mutta kyllä siellä se rakkaus on pohjalla, ei siitä mihinkään pääse. Tunne on kuitenkin ihan eri kuin omaan lapseen kohdistuva rakkaus. Oman lapsen puolesta vaikka antaisin henkeni, eli tunnen olevani niin täynnä suojelevaa ja pyyteetöntä rakkautta että mikään ei voi sitä horjuttaa. Vanhempien suhteen taas rakkaus on enemmänkin kiitollisuutta ja luottamusta siihen, että vanhemmat ovat vanhempani ja ovat olleet elämässäni keskeinen runko.

Entäpä rakkaus ystäviin. Itse olen sen verran varovainen, etten puhuisi siinä yhteydessä rakkaudesta. Joihinkin ystäviin olen kovin kiintynyt ja joskus jopa heitä kaipaan, mutta mielestäni ystävyys-sana on riittävä käsite jo sinänsä.

Sitten se romanttinen rakkaus. Rakastuminen on ensin erikseen - se ihanin tunne, mitä ihminen voi osakseen saada. Tosiasiahan on, että rakastumisen tunne ei koskaan voi kestää loputtomiin. Se joko hälvenee kokonaan tai muuttuu rakastamiseksi. Oli miten oli, rakastumisia elämän varrella pitäisi saada jokaisen kokea useita, koska eivät rakastumisetkaan aina ole samanlaisia.

Kun romanttinen rakastuminen muuttuu rakastamiseksi, ovat asiat jo aika hienosti. Ennen
      luulin, että tämä rakastaminen säilyy suhtkoht samanlaisena sitten lopun elämää (jos hyvin käy), mutta eihän se olekaan niin. Puolisoa voi rakastaa, mutta se, mitä siihen rakastamiseen kuuluu, voi muuttua. Olen suureksi pettymyksekseni huomannut että seksuaalisuus saattaa kadota rakastamisesta ja suuntautua muualle. Tätä asiaa ei ole ollut helppo hyväksyä, etenkään omalla kohdalla. Rakastaa puolisoa läheisenä kumppanina ja lasten isänä, mutta ilman seksuaalista tasoa. Kun sitten oma seksuaalinen halu ja toiminta suuntautuu muualle, on seurauksena vaikeita sisäisiä kamppailuja. Ja vaikka omassa elämässä tulee vastaan uusia rakastumisia, jotka sitten hiljaa hiipuvat, nekin huumaantumisen tunteen rinnalla aiheuttavat kipua.

Kaikenlaiset rakkauden muodot aiheuttavat iloa ja onnea, mutta myös tuskaa.

• sydänystävä

ajatukset käyvät jo yhteen :)
        On ero rakkaudella ja rakastamisella....on ero kaipauksella ja tuskalla.

• ggnojoP

Muiden silmissä typeriä tekoja. ;)

• savon seppä

voi tarkastella monelta kantilta. Parisuhteessa rakkauteen kuuluu ainakin uskollisuus, toisesta huolehtiminen, seksi ja tunteet. Jos nämä kaikki toteutuu niin voitaisiin puhua rakkaudesta. Myös kärsiminen on osa rakkautta, sillä emme ihmisinä ole taäydellisiä ja siksi joudumme parisuhteessa katsomaan myös kumppanimme puutteita, tämä osa on yleensä sellainen johon suhde voi kaatua.

• sinkku55

Sitä on tosiaan vaikea kertoa.
      Kait se on sitä että,kun esim:toinen osapuoli lähtee jonnekin pois vaikka viikoksi,niin menettää yöunet,ruokahalun,kun on toista niin ikävä,niin eiköhän se ole rakkautta,näin minä ajattelisin:))))
      Mut on sitä kyllä vaikea määritellä:))))

• jpntar

on sisäistä kutinaa, joka ei lähde raapimalla.. :) Se on sanoja ja tekoja..arjessa elämistä toisen kanssa..yhdessä ja erillään:))))

• ggnojoP

levottomuutta, kärsimättömyyttä, odotuksen riu-
        duttavaa tunnetta, kohtaamisen sanatonta riehak-
        kuutta,
        uhrimieltä, leijonanmieltä, ehdottomuutta, sovin-
        lollisuutta,
        seesteisyyttä, ajattomuutta, kihertävää mieli-
        hyvää...

• jpntar
        ggnojoP kirjoitti:

levottomuutta, kärsimättömyyttä, odotuksen riu-
        duttavaa tunnetta, kohtaamisen sanatonta riehak-
        kuutta,
        uhrimieltä, leijonanmieltä, ehdottomuutta, sovin-
        lollisuutta,
        seesteisyyttä, ajattomuutta, kihertävää mieli-
        hyvää...

kaikki sisältyy siihen arjessa elämiseen..

• ggnojoP
        jpntar kirjoitti:

kaikki sisältyy siihen arjessa elämiseen..

silloinhan arki voi olla suorastaan tappavaa :)

• jpntar
        ggnojoP kirjoitti:

silloinhan arki voi olla suorastaan tappavaa :)

höpsimättä :)))..arki on elettävä..tiedät sen itsekin...höh vaikka aina ei aurinko paistakaan:(

• ggnojoP
        jpntar kirjoitti:

höpsimättä :)))..arki on elettävä..tiedät sen itsekin...höh vaikka aina ei aurinko paistakaan:(

Hih! :D

• mk66

laaja-alaisesti käsitettynä
      epäitsekästä suhdetta toiseen íhmiseen.

• mami45

kahden ihmisen henkinen kiintymys, sitä jo voidaan rakkaudeksi kutsua.

• Lämmin ailahdus kehossa ja mielessä, kun ajattelee rakastettuaan:)

• sydänystävä

Siinäpä minulle sitten miettimistä ja tutkiskelua...mitä se voisi olla :))
      Rakkautta...ehkä,rakastamista...ehkä,ei enää ihastumista...syvempää,kun vaan tietäisi mitä? :))

• Laahustava

Jonka luin tossa vähän aikaa sitten älä kysy missä kohtaan toi oli mut siinä puhutaan rakkaudesta.

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä,mutta minulla ei olisi rakkautta,olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.-Niin pysyvät usko, toivo,rakkaus,nämä kolme;mutta suurin niistä on rakkaus.
        Arvaappas mistä kirjasta toi pätkä on

• Laahustava kirjoitti:

Jonka luin tossa vähän aikaa sitten älä kysy missä kohtaan toi oli mut siinä puhutaan rakkaudesta.

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä,mutta minulla ei olisi rakkautta,olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.-Niin pysyvät usko, toivo,rakkaus,nämä kolme;mutta suurin niistä on rakkaus.
        Arvaappas mistä kirjasta toi pätkä on

Kuuntelin itselleni luettavan ja luin itse toisille nuo säkeet kolmen viikon sisällä vuosia sitten...

• Doe-01

joita menneisyyden samankaltaiset kokemukset yhdistävät.."kemiat"sopivat yhteen..toinen toistaan tukien eteenpäin:))

• Laahustava

Vaikeaan kysymykseen helppo vastaus:
      Rakastat toista niin paljon,että pystyt luopumaan hänestä.
      Eli et halua,vaadi,pyydä häneltä mitään vaan annat hänelle kaiken minkä pystyt.

• tosi-jorma

se on tunnetila, joka luo uskollisuutta puolin sun toisin... ja lainatakseni erään keskustelijan sanoja... "se pitää sisällään ihan kaiken"... ;)))))

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5490
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2407
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1675
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1657
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1195
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      327
      1195
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    10. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe