Raamatun vanhimmista käsikirjoituksista kopioidut kirjoitukset eivät ole alkuperäisiä, koska niitä kaikkein vanhimpia ei ole koskaan löydetty. Tunnetaan vain toisen sukupolven ja sitä uudempia kopioita. Mutta... Juutalaisilla pyhien kirjoitusten kopioiminen sukupolvelta toiselle oli enemmän kuin millimetrintarkkaa työtä. Enemmän. Jokainen kopio tarkastettiin moneen kertaan, ja jos löytyi yksikin väärin kopioitu kirjain tai kirjaimen pienikin piirto (pun intended), koko kirjoitus piti polttaa tulessa. Vaikka olisi muuten ollut satoja kappaleita oikein kopioitua tekstiä. Sama juttu, jos kopioi oli muuten kunnossa, mutta oli kirjoitettu vääränlaisella musteella. Autismia? Miten niin? Mitä sanoo E-incel Mäntä?
Raamatun kopioinnista. Uh huh!
8
116
Vastaukset
- Anonyymi
Pahoittelen kirjoitusvirhettäni. Siihen lipsahti lopussa yksi ylimääräinen i-kirjain. Polttakaa tekstini. Ap.
- Anonyymi
Et ole ap
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ap
Itse asiassa olen Ap kovin ja hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ap
Katsos, poikaseni... Sinulla ja minulla on se ero, että minä kykenen itseironiaan. Ap.
- Anonyymi
Voima ylhäältä kirkastaa kun odottaa siinä paikassa johon on laitettu.
- Anonyymi
Voimaa ylhäältä kaivataan moniin Suomen raamattupiireihin, joita vetämässä on osaamattomia ihmisiä. Kun sokea taluttaa sokeaa . Ap.
- Anonyymi
Voima kannsasi.
Obi van Kenobi.- Anonyymi
Kiitos. Obi ei kyllä paljoakaan Voimaa anna, mutta Jeesus kyllä voimaannuttaa. Ap.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180