Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta Anonyymi-ap 2025-04-28 08:14:

Anonyymi-ap

Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Anonyymi-ap
2025-04-28 08:14:13
Ilmoita
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvien verotus kevenee.

Tämä ei ole kuitenkaan totta. Nimittäin kun samaan aikaan ammattiliiton jäsenmaksun verovähennysoikeus poistuu, pienituloisella järjestäytyneellä palvelualojen työntekijällä käteenjäävät tulot voivat jopa laskea.

Myös esimerkiksi ammattiliitton kuuluvalla keskituloisella opettajalla verovähennysoikeuden poisto syö melkein kokonaan veronalennuksen.

Samaan aikaan suuripalkkaisten verotus kevenee tuhansilla euroilla vuodessa.

Siinä missä ministerin palkkatasolla saa noin 5000 euroa vuodessa enemmän käteen, siivoojalla tai kaupankassalla tulos voi olla jopa negatiivinen.

Kokoomus tämän kyllä ymmärtää ja haluaa sekä ajaa suurituloisille lisää rahaa että heikentää järjestäytymisastetta.

Mutta ymmärtääkö perussuomalaiset kansanedustajat, että puolueen johto käy pienituloisen duunarin taskulla suuripalkkaisten hyväksi?

4

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Syö tai ei syö.

Palkasta jää enemän käteen ja sillä voi ostaa mitä haluaa. Pystyy tekemään omia valintojaan.
      Jos haluaa käyttää rahan AY-maksuun, niin se on ihan hyvä vaihtoehto. Aikaisemmin ei ollut mahdollisuutta joko ottaa sitä rahana.

Minä en pidä siitä, että poliitikot päättävät minun puolestani, mihin seuraan tai yhdistykseen olisi hyvä kuulua ja se sitten vähennettäisiin palkasta veroina. Liittojen ongelmana on myös se, että kaikki eivät pääse niiden jäseniksi, vaikka maksavatkin veroissaan jäsenmaksun ja ansiosidonnaisen.

Itse asiassa koko työttömyyskassahomma on vain rahan siirtämistä yksityiseen taskuun. Kaikki maksavat veroissaan työttömyysvakuutuksen, mutta korvauksen saamiseksi pitää maksaa vielä jonkun yksityisen toimijan jäsenmaksu.

Olisi outoa, jos pakotettaisiin vaikka liittymään curling-seuraan, että saisi käyttää kirjastoa. Nykyinen työttömyyskassa on periaatteeltaan sama asia.

• Anonyymi

Kuinka yllättävää.

Ja osa kansaa aivan tohkeissaaan. Kokoomus jeeee... ooo maailman paras.

Kumma kun ei mene jakeluun että noihin suhmureihin ei ole mitään luottamista. Täyttävät vain ja ainoastaan omat taskunsa.

• Anonyymi

Kyse on ihmisluonteesta.
        Osa haluaa vahvaa ohjausta ja toiset haluavat itse päättää elämästään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on ihmisluonteesta.
        Osa haluaa vahvaa ohjausta ja toiset haluavat itse päättää elämästään.

Niistäkin, jotka haluavat vahvaa ohjausta, merkittävä osa näkee itsensä ohjaavana ja muut noudattamassa käskyjä.
        Sekin kuuluu ihmisluontoon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7435
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5384
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      257
      4585
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4485
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3247
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2666
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2338
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2312
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2303
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2174
    Aihe