Nyt käsi sydämelle kaikki hyrynsalmiset. Kuinka paljon teillä menee syömäkelpoista ruokaa roskiin viikossa? Itsellä ei yhtään. No, perunankuoret ja pehmenneet hedelmät ehkä korkeintaan. Ja luut ja ruodot mutta syömäkelpoista ruokaa? Ei yhtään. Mutta joilla menee, kuinka paljon ja mitä? Ajatus tässä taustalla se että voisiko hyödyntää ja antaa eteenpäin niille joilla ei ole. Ajat ovat kovat ja kovemmaksi muuttuvat. Joillakin on ihan oikeasti nälkä. Srk ja kunta jotain organisointia? Onko jotain ruokapankkia tms? Tai että meiltä jäi ruokaa yli, tuutko syömään?
Köyhyys-onko sitä- on sitä
10
555
Vastaukset
- Anonyymi
Neljän tonnin bruttoeläkkeestäni huolimatta elän vaatimattomasti; Ruokaa ei mene yhtään haaskoon.
Vappuevääksi varsin S-ryhmän kotimaista -merkin nakkipaketin ja jallupullon. Ei siitä enää köyhille liikene.- Anonyymi
Miten jollakin voi olla noin pieni eläke?🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten jollakin voi olla noin pieni eläke?🤔
1200.on mulla.siitä maksan vuokran sähkön puhelimen.ajoneuvoveron kot.vakuutus.auton vak.lääkkeeni.en ole syömätä ollut päivääkään.joskus lainaan lapselleni.
- Anonyymi
Ei meillä jää ruokaa hukkaan kun syödään useampana päivänä samaa ruokaa jos sitä riittää ei pidä olla kranttu jos haluaa säästää ruokamenoissa jos ruokavieraita kutsuisi niin ei ne oikeasti köyhät ilkiäisi tulla syömään
- Anonyymi
Kaikki syödään 😋 pohjasta kaavitaan loputkin. Ruokaa ei saa heittää roskii!
- Anonyymi
Kotona itse laitan ruokaa ja leivon sämpylät yms. , ihan perusjuttuja. Pottua ja kastiketta jne. En osta eineksiä. Joskus jää ruokaa yli, pakastan jne ikinä en laita mitään roskiin. Mutta voisin kyllä kutsua jonkun syömään ihan oikeasti. Mulla on täällä ruokaa, tervetuloa syömään. Missä tällaisesta voi ilmoittaa, onko mitään foorumia, sivustoa tms? Semmoinen pitäisi olla kyllä, eikö?
- Anonyymi
Ilmoita puskaradiossa
- Anonyymi
On tullut koettua elämässä aikoja että tili nollilla ja jääkaappi tyhjä ja viimeset makaroonit kaapista on jo keitetty. Nälkää on saanut nähdä monta päivää jopa viikonkin ennenku rahaa on jostain tullut. Silloin olisi kyllä kelvannut vaatimatonkin ruoka jos joku olisi tarjonnut. Varmasti tätä on nykyäänkin vaikka kyllähän esim. seurakunnat ja jotkut järjestöt ruoka-apua tarjoavatkin ja ruokailuja järjestävät. Hyvä asia olisi.
- Anonyymi
Ei yhtään.
- Anonyymi
Minäpä kommentoin tuohon asiaan.olen ollut yhteydessä srk .aan.ei ole halukkaita vapaaehtoisia.Ja jossain vaiheessa helluntasrk jakoi .jakajat väsyi.se loppui.Jos viedään puolangalle ..vieläkin .se on väärin.itse haen suomussalmen hlsrk silloin tällöin.siellä on hartaus aluksi..surullista on kun ei ole hyryllä toimijoita.herätkää kaikki .ryhtykää toimeen.minä olen ollut yhdistysaktiivi.paljon tein.eu ruoka apujen puitteissa.Ei se täällä valittamalla asia etene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207