Älä edes ajattele yrittää

Anonyymi-ap

Eiköhän tämä ole jo tullut selväksi, Suomessa älä edes ajattele ryhtyväsi yrittäjäksi:
https://yle.fi/a/74-20156822

Pienikin vihje, että voisit ryhtyä yrittäjäksi, voi tuhota koko elämäsi.
Yhteiskunta rankaisee, HETI.
Saat otsaasi leiman joka ei irti lähde, ja sen jälkeen olet täysin oman onnesi varassa.

10

182

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näinhän se on, itse olen ollut yrittäjänä 90 luvun alusta lähtien ja varmaan kuolen yrittäjänä, se nyt vain on elinikäinen ratkaisu.
      Ei vaisinkaan, moni on myynyt yrityksensä ja alkanut työttömäksi ja jotkut hurjat lähteneet tavalliseksi duunariksi mutta minä olen loppuun saakka yrittäjä.

• Anonyymi

Sama ..koitin alkaa vielä yli 50v duunariksi mutta ein oikeastaan kelvannu kenellekkään siispä kehitetään firmaa ja ollaan yrittäjänä loppuun asti.

• Anonyymi

Jos tykkää hakata päätä seinään, niin yrittäjyys on hyvä valinta.

Jos tykkää valvoa öisin stressin takia, yrittäjyys on hyvä valinta.

Jos haluaa tehdä asiat omalla tavallaan, yrittäjyys on hyvä valinta.

Jos haluaa kuunnella ja/tai lukea miten yrittäjillä menee aina hyvin. Saa HUIKEITA veroetuja, on orjuuttaja ja kaikkea muuta kivaa, yrittäjyys on hyvä valinta.

Jos haluaa tehdä 200-250h/kk töitä pienemmällä palkalla, kuin vastaassa työssä palkan saaja on yrittäjyys hyvä valinta.

Jos haluaa pitää lomaa, mutta joutuu tekemään töitä silti siinä sivussa, yrittäjyys on hyvä valinta.

Silti kaikesta tuosta p@skasta huolimatta olen yrittäjä. Ollut viimeiset 8 vuotta, enkö kyllä ole miettinytkään enää työntekijän roolia.

Mutta sen olen luvannut itselleni ja monille muille. Jos valtion verotuksen ja älyttömien muiden toimien johdosta yrittäjänä teen konkurssin oman työpanokseni jälkeen. Eli noin 200-250h/kk 8 vuoden ajan, rupean työttömäksi. Enkä hae enää töitä, vaan loisin yhteiskunnan tuilla. Itken joka asiasta, mutta en tee mitään muuttaakseni omaa toimintaani.

• Anonyymi

+ Jos haluat kuunnella viisastelua, miten asiat pitäisi tehdä. Miten hölmö olet, ei mitään järkeä, mitäs minä sanoin, ei olisi kannattanut, onpa kallista, huijari, kusettaja yms. Hauskoja nimityksiä, niin yrittäjyys on juuri oikea valinta.

Eniten näitä saa kuunnella juurikin niiltä henkilöiltä, jotka eivät ole tehneet omassa elämässään mitään. Se on oikea motivaatio ruiske

• Anonyymi

Paljon helpommalla pääsee toisen töissä ja huoli pois. Yrittäjyys on peliin laittamista joskus koko elämä ja mieletöntä riskin ottoa. Silti joku viitsii heitä kadehtia ja arvostella. Ilman yrittäjiä teillä ei olisi töitä.

• Anonyymi

Yllättävän moni pieni yrittäjä pääsee helpommalla ja omien rajojensa mukaan yrittäjänä. Palkkatöissä saisi todennäköisesti viimeistään koeajan lopussa kenkää.

Ja toisaalta vaikka mielestään homma ei kannata ja siitä ei jää mitään käteen ja palkkatyöntekijä tienaa tuplasti, niin silti joku TES-palkalla kärvistely pudottaisi tulot neljännekseen, vähentäisi lomia/vaapäiviä tai ainakin niiden joustavuutta.

• Anonyymi

Olen huomannut nyt rotta hallituksen takia ! Vaikka äänesti muka yrittäjä mieleistä,paskat verot nousee ja nousi.Rotat ajaa pien yrittät konkurssiin.

• Anonyymi

Pieni yrittäjä ei ole koskaan eikä minkään hallituksen vallassa ollessa ollut mikään intressin kohde.
        Pieni yrittäjä kyllä joutuu kantamaan yhteiskunnan asettamat velvollisuudet mutta ei juurikaan oikeuksia, aika harva pieni yrittäjä on päässyt edes hyödyntämään osinkojen edullisempaa verotusta.
        Pieni osakeyhtiössä harvoin yrittäjän oma omaisuus on turvassa konkurssissa sillä omistaja lähes poikkeuksetta joutuu takaamaan yrityksen velat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni yrittäjä ei ole koskaan eikä minkään hallituksen vallassa ollessa ollut mikään intressin kohde.
        Pieni yrittäjä kyllä joutuu kantamaan yhteiskunnan asettamat velvollisuudet mutta ei juurikaan oikeuksia, aika harva pieni yrittäjä on päässyt edes hyödyntämään osinkojen edullisempaa verotusta.
        Pieni osakeyhtiössä harvoin yrittäjän oma omaisuus on turvassa konkurssissa sillä omistaja lähes poikkeuksetta joutuu takaamaan yrityksen velat.

Näinhän se on.
        Lainaan joudut aina antamaan hlö kohtaisen takauksen + lainan korot ovat poikkeuksetta korkeammat, kuin yksityishenkilönä hakiessa. Myöskään pankit ei arvosta pienyrittäjiä kovinkaan korkealle, pankkien luottamus on todenteolla ansaittava.

Pienyrityksissä ensimmäinen sukupolvi on se, joka työn joutuu tekemään ilmaiseksi.
        Toinen sukupolvi saa sitten jo työlleen hyvääkin tuloa.
        Kolmas sukupolvi myy toiminnan ja homma on sitä myöden paketissa.

• Anonyymi

Mennään me pienyrittäjät yleislakkoon ja katotaan kuin hallitus reagoi!.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2922
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1508
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe