Sytytin hiilille sähköinen puhallusko

Anonyymi-ap

https://www.smartasaker.fi/fi/looftlighter-x-johdoton-grillin-ja-tulensytytin
Ite oon käyttänyt sytytyspaloja/piippusytyintä mutta miksi tekee mieli jotain tuommoista linkin helppoa puhalluskuumaa nyt? Onko se hyvä ja ennen kaikkea tuo hinta on kyllä on hurja joten joku halvempi mutta liekkö sitten hyviä? Joskus sytyeelen ihan pikku sälällä tikkuja hiilten päällä puulla ja hyvin kyllä lähtee silläkin tyylillä. Mutta kivenpäällä sytytys palaa ja piippu päälle hmm usein niinkin. Tuommoinen lohikäärmeen henki puhallin sähköllä kokemuksia jos olisi. Illalla lähtee kamado taas tulille vaimon tullessa iltavuorosta toivottavasti ei palaneen käryiseen pihaan ihan vaan huiluntuhti pätkille.

6

120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Minulla on tuollainen Looft lighter. Kyllä sillä syttyy pehmeä markettihiili, mutta sitä pitää käyttää kauan, 5-10 minuuttia. Siltikin hiilet syttyvät huonosti ja hitaasti kun palo alkaa kasan päältä pieneltä alalta. Piippusytytin on tähän verrattuna tehokas kun tuli on alla ja koko hiilikasa syttyy kunnolla.

Kovapuuhiilet ei puhaltimella syty. Kolmas ikävä puoli on se, että grillin edessä pitää seisoskella typerän näköisenä kovalla äänellä ulisevan puhaltimen kanssa 10 minuuttia kun saman voi tehdä passiivisesti piippusytyttimellä.

Yhteenvetona voi sanoa, että toimii kuten luvattu, mutta ei paras tapa sytyttää. Olen käyttänyt alle 10 kertaa kolmessa vuodessa ja sytytin on tyhjän panttina.

• Anonyymi

Looftin tehoa ei ilmoiteta josko se on pieni ja siten tehoton toisin kuin bigshopin texas mallin jonka käyttöä on kehuttu. Vain arvaus oletus en tiedä koska tehoa ei kerrota. Texas on 2000w 2Kw.

• Anonyymi kirjoitti:

Looftin tehoa ei ilmoiteta josko se on pieni ja siten tehoton toisin kuin bigshopin texas mallin jonka käyttöä on kehuttu. Vain arvaus oletus en tiedä koska tehoa ei kerrota. Texas on 2000w 2Kw.

Looftligterin teho on 1500W eli ei merkittävää eroa. Molemmilla syttyy pehmeä leppäpuuhiili, mutta syttymisestä grillausvalmiuteen menee paljon enemmän aikaa kuin piippusytyttimellä koska täysin syttynyt hilliä täynnä oleva piippu on käytännössä heti grillausvalmis.

• Anonyymi

Miten syttyy briketit kummalla vaan? Piippu vai puhallin?

• Briketti syttyy huonommin kuin hiili. Looftligterilläkin se syttyy, mutta on aika toivotonta saada nopeasti grillaushiillosta. Briketit laittaisin ehdottomasti piippuun. Sillä saa paljon nopeammin valmiin grillin. Kyse on ihan yksinkertaisesta jutusta - sytytätkö pieneltä alalta päältä, josta tuli leviää hitaasti vai alta, josta se leviää nopeasti koko piippuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe