Miten teen pystyviivan?

Anonyymi-ap

HP-läppärissäni on L-näppäimessä oikeassa alakulmassa pystyviiva. Se on saman värinen kuin L-kirjainkin ja tietysti muutkin kirjaimet. Olen kokeillut kaikenlaisilla näppäinyhdistelmillä saadakseni sen kirjoitettua tekstiin esimerkiksi LibreOfficessa, mutta tuloksetta.

Samassa näppäimessä vasemmassa reunassa olevat isompi kuin- ja suurempi kuin -merkit tulostuvat painamalla FN- ja Shift-näppäimiä (< >). Alt Gr-näppäimellä tulostuu moni muu oikeassa alakulmassa oleva merkki, esimerkiksi hakasulut, mutta ei tämä pystyviiva. Onko tietoa, kiitos!

6

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pystyviiva lienee ö:n ja ä:n yläpuolella olevissa näppäimissä, vaikka se olisikin (virheellisesti) merkitty näppäimeen L. Kokeile siis näppäimistössä ö:n ja ä:n yläpuolella olevia erikoismerkkinäppäimiä yhdessä ctrl, shift ja/tai AltGr näppäimen kanssa.
      Voit myös kokeilla näppäinyhdistelmää AltGr ja <.
      Jos tuo ei auta, niin klikkaa Käynnistä, etsi hakusanalla "Merkistö", klikkaa Merkistö ohjelma auki ja etsi pystyviiva merkki. Kopioi ja liitä merkki asiakirjaan, johon sen haluat.

• Anonyymi

Minulla | viiva on vasemmassa alakulmassa samassa näppäimessä kuin < ja > ja tule painamalla samaan aikaa alt gr näppäintä.

• Anonyymi

Pitäisi kertoa vähintään se, mitä käyttäjärjestelmää käyttää. Tämän lisäksi koneen arkkityyppi: MAC, PC vaiko joku puhelin? Näppäimistöön painetut kirjaimet ovat lähinnä viitteellisiä: Katso mieluummin unicode-koodi ja käytä sitä, koska se on standardi toisin kuin nykyiset näppäimistökuvat.

• Anonyymi

U+007C | VERTICAL LINE:
        Linuxissa painta ctrl+shift+U ja kirjoita hex-koodi 7c ja paina enter. Menetelmä on näppäimistöriippumaton.

• Anonyymi

"Pitäisi kertoa vähintään se, mitä käyttäjärjestelmää käyttää. Tämän lisäksi koneen arkkityyppi: MAC, PC vaiko joku puhelin?"

Jäi kertomatta, että kyseessä on Windows 11. Useimmat tietävätkin, että HP:n läppärit eivät ole Maccejä eivätkä puhelimia.

• Anonyymi

Minun Asus läppärissä se tulee kun painan Alt Gr ja sitä pystyviivanappia vasemmalla. Eli näin | vain. :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2912
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1498
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe