HP-läppärissäni on L-näppäimessä oikeassa alakulmassa pystyviiva. Se on saman värinen kuin L-kirjainkin ja tietysti muutkin kirjaimet. Olen kokeillut kaikenlaisilla näppäinyhdistelmillä saadakseni sen kirjoitettua tekstiin esimerkiksi LibreOfficessa, mutta tuloksetta.
Samassa näppäimessä vasemmassa reunassa olevat isompi kuin- ja suurempi kuin -merkit tulostuvat painamalla FN- ja Shift-näppäimiä (< >). Alt Gr-näppäimellä tulostuu moni muu oikeassa alakulmassa oleva merkki, esimerkiksi hakasulut, mutta ei tämä pystyviiva. Onko tietoa, kiitos!
Miten teen pystyviivan?
6
92
Vastaukset
- Anonyymi
Pystyviiva lienee ö:n ja ä:n yläpuolella olevissa näppäimissä, vaikka se olisikin (virheellisesti) merkitty näppäimeen L. Kokeile siis näppäimistössä ö:n ja ä:n yläpuolella olevia erikoismerkkinäppäimiä yhdessä ctrl, shift ja/tai AltGr näppäimen kanssa.
Voit myös kokeilla näppäinyhdistelmää AltGr ja <.
Jos tuo ei auta, niin klikkaa Käynnistä, etsi hakusanalla "Merkistö", klikkaa Merkistö ohjelma auki ja etsi pystyviiva merkki. Kopioi ja liitä merkki asiakirjaan, johon sen haluat. - Anonyymi
Minulla | viiva on vasemmassa alakulmassa samassa näppäimessä kuin < ja > ja tule painamalla samaan aikaa alt gr näppäintä.
- Anonyymi
Pitäisi kertoa vähintään se, mitä käyttäjärjestelmää käyttää. Tämän lisäksi koneen arkkityyppi: MAC, PC vaiko joku puhelin? Näppäimistöön painetut kirjaimet ovat lähinnä viitteellisiä: Katso mieluummin unicode-koodi ja käytä sitä, koska se on standardi toisin kuin nykyiset näppäimistökuvat.
- Anonyymi
U+007C | VERTICAL LINE:
Linuxissa painta ctrl+shift+U ja kirjoita hex-koodi 7c ja paina enter. Menetelmä on näppäimistöriippumaton. - Anonyymi
"Pitäisi kertoa vähintään se, mitä käyttäjärjestelmää käyttää. Tämän lisäksi koneen arkkityyppi: MAC, PC vaiko joku puhelin?"
Jäi kertomatta, että kyseessä on Windows 11. Useimmat tietävätkin, että HP:n läppärit eivät ole Maccejä eivätkä puhelimia.
- Anonyymi
Minun Asus läppärissä se tulee kun painan Alt Gr ja sitä pystyviivanappia vasemmalla. Eli näin | vain. :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742912
- 642763
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171649- 241647
- 201590
- 191498
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249