Itse listaisin henkilöautojen vetokoukun pistorasian ja peräkärryissä ja asuntovaunuissa käytettävän pistotulpan. Messingistä sorvatut kontaktit ovat kyllä isoja, mutta jousivoima on ihan nolla ja on aika tuuripeliä miten toimii. Pienikin kuluminen ja lika aiheuttaa kosketushäiriöitä. Eikä ole edes vesitiivis eli kylpee suolassa ja kurassa.
Kakkosena tupakansytytinliitäntä. Riippuu autosta miten se on toteutettu ja miten ja missä asennossa plugi saa kosketusta. Lämpenee pienelläkin virralla, kun pellistä prässätty osa ei johda kunnolla sähköä.
Kolmantena IEC-antenniliitin (televisiot ja ULA-vastaanottimet). Nämä on usein tehty niin kelvottomasti, että hajoavst herkästi, varsinkin halvat irtoliittimet. Eihän noissa ole häiriösuojaakaan peittämässä vaan muovikotelo. Esim. F-liitin on ihan eri planeetalta.
Tuleeko muita ei niin hyviä liitintyyppejä mieleen?
Mikä on huonoin liitintyyppi mikä tiedät? Mun listalla vanhoja liittimiä.
9
181
Vastaukset
- Anonyymi
Tietokoneen SATA kovalevyn liitin. Ei se väyläliitin, vaan apujänniteliitin. Sain liittimen rungon rikki normaalikäytössä. Muovin pala meni runkoliittimen pohjalle ja ihmettelin, miksi liitin ei asetu paikalleen.
- Anonyymi
Ihan nämä perinteiset virtaliittimet
https://kauppa.sintosen.com/product/1816/dc-virtaliitin-55x21-suora-uros-1kpl
Etenkin pienikokoisimmat versiot, mitä taannoin käytettiin ihan joka paikassa, kännyköiden latausliittiminä yms. Vuosi käyttöä ja sitten piti aina suurella hartaudella pyöritellä liitintä ja asetella johtoa oikeaan asentoon, että lähtisi lataus toimimaan. Ja sittenkin saattoi katketa hetken päästä kesken ja pääsi aloittamaan vemputuksen alusta.
En ole tähän päivään mennessä nähnyt vekotinta, jossa tämäntyyppinen liitin olisi saatu toimimaan luotettavasti.- Anonyymi
Eipä ole noitten kanssa koskaan ongelmia ollut -onkohan sulla sekaisin 2,1 ja 2,5 tappisia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole noitten kanssa koskaan ongelmia ollut -onkohan sulla sekaisin 2,1 ja 2,5 tappisia...
Sekaisin.... sis jos puhutaan vekottimen (vaikka kännykkä) mukana tulleesta latauslaitteesta?
Ns. pakasta vedettynyä nämä saattaa toimia - tosin kaikki ei toimi pätkimättä uutenakaan. Samaa liitintä käytössä kaikenmaailman jouluvaloissa yms ja sama ongelma aina.
Ajan oloon kaikki alkaa olla ongelmallisia eli pitää pöritellä liitintä ja vännellä johtoa oikeaan asentoon, että lähtee elektronit virtamaan. Siis ihan sama kuin edellä kuvattu ongelma tupakansytytinliitännän kanssa.
- Anonyymi
Jos hankaluuksia haluat kerjätä niin käytä Rosvoliittimiä.
Motonetistä. Totta kai ! - Anonyymi
Auton H4-polttimon liitin. Helposti löysä kontakti kun lamppua vaihdettu useampia kertoja. Lampun suljetussa kotelossa voi kesällä tulla erittäin kuuma ja liitin sulaa kun kontakti pettää.
- Anonyymi
Kumma juttu. Minulla kaksi 36 -vuotiasta Ranskan Rapeaa, toisella ajettu 560 000 km ja toisella vasta 220 000 km. Ei koskaan kummassakaan H4-polttimon liittimessä mitään vikaa.
- Anonyymi
Joissakin autoissa lampunvaihto on tehty niin hankalksi, että liitin saattaa jäädä löysälle, koska sormet ei mahdu sitä kunnolla painamaan sitä kiinni ja sinne ei näy onko poltin oikein asennettu ja liitin varmasti pohjassa. Tai sitten on käytetty tehokkaampia polttimoita, joita myydään esim. ns. 100w halogeeneina ei liikenne käyttön maininnalla. En itse ole huomannut, että H4 liitin olis huono, yhtään sellaista en ole joutunut uusimaan missään autosssani.
- AnonyymiUUSI
Scart.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732825
- 642713
- 681802
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161590- 201570
- 151412
- 481277
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229