Gmail herjaa "havaittu kirjautuminen uudelta laitteelta"

Anonyymi-ap

Miten hanskaan nämä ilmoitukset? Johtuuko se siitä, että nettiyhteyteni IP-osoite vaihtuu aina silloin tällöin?
"Tiliäsi on käytetty kirjautumaan palveluun uudelta laitteelta. Jos se olit sinä, voit jättää tämän sähköpostiviestin huomioimatta."

Siis jätän vain huomioimatta?

21

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos et kirjautunut silloin äskettäin uudella laitteella sisään, tilisi on kaapattu. Toimi annettujen ohjeiden mukaan, mitä kehoitetaan, kun klikkaat kohtaa "En ollut minä" tai vastaavanlainen virke.

• Anonyymi

Lopetin gmailin käytön, kun noita ilmoituksia alkoi tulla viikottain - yleensä venäjältä tai lähi-idästä oli yritetty.

• Anonyymi

Mene hoitoo Trolli!

• Anonyymi

Nääthän sinä sieltä millä laiteella olet kirjautunut.

• Anonyymi

Älykkäitä kommentteja.

"Nääthän sinä sieltä millä laiteella olet kirjautunut."
        Ei minulla ole montaa konetta, vaan siltä yhdeltä ja samalta koneelta aina käyn postit lukemassa.

"Toimi annettujen ohjeiden mukaan, mitä kehoitetaan, kun klikkaat kohtaa "En ollut minä" tai vastaavanlainen virke."
        Kattos nääs kun se olin minä ja samalle tilille samalla koneella kirjaudun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älykkäitä kommentteja.

Ei minulla ole montaa konetta, vaan siltä yhdeltä ja samalta koneelta aina käyn postit lukemassa.

"Toimi annettujen ohjeiden mukaan, mitä kehoitetaan, kun klikkaat kohtaa "En ollut minä" tai vastaavanlainen virke."

Sitten tuo voi johtua Google-tilisi asetuksista, jossa tulee ilmoitus jokaisesta sisäänkirjautumisesta. Tämä on osa mahdollisesti käytössä olevan kaksivaiheisen tunnistautumisen toimintaa. Jos tunnistat laitteen, jolla kirjautuminen on suoritettu, niin siitä ei tarvitse välittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten tuo voi johtua Google-tilisi asetuksista, jossa tulee ilmoitus jokaisesta sisäänkirjautumisesta. Tämä on osa mahdollisesti käytössä olevan kaksivaiheisen tunnistautumisen toimintaa. Jos tunnistat laitteen, jolla kirjautuminen on suoritettu, niin siitä ei tarvitse välittää.

Miksi käyttää Googlea? Vaihtoehtoja on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi käyttää Googlea? Vaihtoehtoja on.

= Sama hemmo, joka Elisan tai muiden tilien kyseessä ollessa suositteli vaihtamista Googleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älykkäitä kommentteja.

NO SIITÄHÄN SEN NÄET. EI SE IP:TÄ KERRO, VAAN KONEEN TIEDOT!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NO SIITÄHÄN SEN NÄET. EI SE IP:TÄ KERRO, VAAN KONEEN TIEDOT!

Sama kuin Facebook, Se kertoo käyttiksen ja koneesta tietoja mm prosessoriytimien määrän.

• Anonyymi

Jos luuri jossa sama tunnus ja kone on samlla aueella. Nää on tyytyväisiä.
      Mutta jos luuris on kuopiossa ja koneesi paikantaa Ukrainaan, ilmoitus tulee heti!

• Anonyymi

Kuittaat vain, ei muuta, jos olit sinä. Mutta miten tuon saman viestin ilmestyminen kerralla jokaiseen viiteen eri laitteeseeni estetään? Se hyppää ruudulle muiden sovellusten päälle (esim akkumonitorin) ja vaatii käynnin laitteella.

• Anonyymi

Google-tilin asetuksista. Sieltä varmaan tietoturva > Kirjautuminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Google-tilin asetuksista. Sieltä varmaan tietoturva > Kirjautuminen.

Kiitos, mutta löydän sieltä vain tämän:

"Jos haluat laittaa laitteen Google-kehotteet pois päältä, kirjaudu ulos Google-tililtäsi kyseisellä laitteella."

Enkä halua kirjautua ulos noilta laitteilta.

• Anonyymi
      UUSI

Tuollaisia ilmoituksia tulee jatkuvasti monistakin sivustoilta. Nykyiset nettiliittymät kun ovat langattomia, jos ei kuitua ole taloon.
      Hölmöt ohjelmistot kuvittelevat tietoverkkojen fyysisiä solmupisteitä käyttäjän maantieteelliseksi sijainniksi.
      Minullakin facebook älähtää heti jos avaan sen mökillä, tai sitten kotona, että nyt tilillesi on kirjauduttu Oulussa tai sitten jossain Helsingissä, vaikka kumpikaan paikkakunta ei ole lähimaillakaan kumpaakaan todellista sijaintia.

• Anonyymi
        UUSI

Netissäkin monet sivustot kinuavat saada käyttäjän sijainnin tietoonsa. Mitä ihmettä ne luulevat tekevänsä jollan puhelinverkon liityntäpisteen sijainnilla, joka ei ole mailla eikä halmeilla käyttäjän todelliseen sijaintiin verrattuna.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Netissäkin monet sivustot kinuavat saada käyttäjän sijainnin tietoonsa. Mitä ihmettä ne luulevat tekevänsä jollan puhelinverkon liityntäpisteen sijainnilla, joka ei ole mailla eikä halmeilla käyttäjän todelliseen sijaintiin verrattuna.

IP:llä ne paikallistaa!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

IP:llä ne paikallistaa!

Siksi VPN on ongelma!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti hätäkeskus ei paikallista samoin kuin facebook, voisi hälytysajoneuvo päätyä vähän harhaan. 😂

• Anonyymi
        UUSI

Paskat tule! Itselleni ei ole tullut moniin vuosiin!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti hätäkeskus ei paikallista samoin kuin facebook, voisi hälytysajoneuvo päätyä vähän harhaan. 😂

Niin! Sun tapauksessa varmaan Pietariin Lappeenrannan sijasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      3153
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2042
    3. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      237
      1854
    4. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      358
      1842
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1457
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      30
      1390
    7. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1162
    8. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      18
      1032
    9. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      64