Itkin ensimmäistä kertaa vuosiin

Olen menossa tapaamaan erästä läheistä, joka asuu kaukana. En ole tavannut häntä pariin vuoteen. Ihan pisti näin iltatuimaan itkettämään, kun ajattelin mitä haluan sanoa hänelle.

En ole itkenyt vuosiin ja nyt olo on jotenkin paska. Itkin siis onnen kyyneliä, mutta itse itkeminen fysiologisena reaktiona on minusta jotenkin inhottavaa. Olo on väsynyt ja silmiä kirvelee. Kuka hitto on suunnitellut tällaisen mekanismin eliölle. Häh?

26

287

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös sen pitäisi helpottaa oloa? Viimeksi itkin kunnolla silloin kun minulla oli voimakkaita sydänsuruja. Nykyään kyyneleitä tulee jos on tullakseen eli silloin kun mieleni on pakko antaa periksi pahalle ololle. Mielestäni se kielii tämän maailman sekopäisyydestä että tunteet turtuvat, kuten itselleni on päässyt käymään.

• Anonyymi

Fysiologinen erektio silmissä... iyselläni vähän vielä voi vuotaa silmät, kun tuo leikkaus oli niin musia laseja pitää suojana noin kuukausikin jotain, mutta jooh näkö korjautui.

Mustat aurinkolasit kuin suojalaseina.

Vauhtimusiikkeja, jotain Helix-juttuja tempo maksimissaan rokkia.

• Mäkään en ymmärrä tota. Kun mun sukulaisilla, kaihileikkaukseen pääsee vasta sitten, kun on lähes sokee, kun se on kuitenkin ykskertanen toimenpide. Ja sillä saa laatuaikaa elämään. Monella sitten jää se hyöty lyhytaikaiseksi, kun sitten kuitenkin kuolee. Sama hintahan se on tekeekö sen aiemmin vai myöhemmin. Ei ne kaihilinssit sen enempää kulu, käyttää niitä vuoden tai kymmenen. Mutta potilaalle on parempi että näkee kymmenen vuotta hyvin kuin yhdeksän vuotta huonosti ja vuoden hyvin, mutta jo sänkypotilaaksi sidottuna.

• Anonyymi

Kun itkettää ihan mistä syystä vain, ei kannata tuhrata tai pyyhkiä yhtään. Antaa valua vaan. Silloin ei tule turvotusta eikä silmiä kirvele.
      Itken jos jollekin tehdään väärin joko todellisessa elämässä tai elokuvassa, dokumentissa tai muussa ohjelmassa. Aika helposti kyyneleet kihoavat silmiin.

• Anonyymi

Itkuhan kertoo vaan, että sulla on tunteita mihin reagoit. Sehän on hyvä asia. 🙂

Jasu

• Mutta miksi siitä tulee jotenkin huono olo? Siksi en yleensä itke, kun tulee vaan kurja mieli.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Mutta miksi siitä tulee jotenkin huono olo? Siksi en yleensä itke, kun tulee vaan kurja mieli.

Ehkä tunnelukko?

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä tunnelukko?

Jasu

Ja onhan se fyysisesti vaikuttavaa tunteilukin. Ihan jo prosessi itku vaatii kemiaa mikä voi aiheuttaa tuntemuksia pahasta olostakin.

Psyykkinen ja fyysinen ihminen on tiiviisti symbioosissa ja vaikuttaa toisiinsa. Erottamattomat.

Jasu

• Kyyneleet ovat sielun pesuvettä.

• Mutta saitteko te itkee lapsena kotona?

Me ei saatu. Faija luki jo naamasta, että itku on tulossa. Heti sano vihasesti: taasko se alahuuli venyy. Niin opittiin pitää naama peruslukemilla.

• Anonyymi

En ymmärrä miksi itket. Jos itkisit sen tapaamisen jälkeen niin sitten voisin käsittää asian jotenkin. Ehkä sinulla on niin loistava mielikuvitus että pystyt kuvittelemaan tilanteen ennakolta, mutta siltikään en ymmärrä sitä itkemistä. Lapset itkevät kun eivät pysty hallitsemaan tunteitaan ollenkaan. Oletan että olet kuitenkin aikuinen.

m

• Anonyymi

Jos olet yrityänyt sopia tapaamisen palstakamun kanssa, niin yritä olla itse niin korrekti ja aikuinen, ettet hölise siitä palstalla.

Käytöksesi vaikuttaa trollilta ja vieläpä kylmäpäiseltä sellaiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olet yrityänyt sopia tapaamisen palstakamun kanssa, niin yritä olla itse niin korrekti ja aikuinen, ettet hölise siitä palstalla.

Käytöksesi vaikuttaa trollilta ja vieläpä kylmäpäiseltä sellaiselta.

En yhtään tiedä että mistä on kyse, ilmeisesti kirjoitit nyt ihan väärälle henkilölle viestisi.

Mutta jokatapauksessa olisin toki voinut muotoilla viestini edes hieman mukavampaan sävyyn, listasin vain niitä asioita mitä minulle tuli mieleeni. Nyt se näyttää vain töksäyttävän ilmoille kritiikkiä. En tarkoittanut kritisoida, vaan kun en ihan oikeasti ymmärrä tuollaisen itkemisen merkitystä tai tarkoitusta.
        Minulla on neurologinen häiriö joka saattaa aiheuttaa joidenkin asioiden ymmärtämisvaikeuksia.

m

• Anonyymi

Sinun pitäisi itkeä useammin, kaipaat harjoitusta.

- Sheena

• Anonyymi

Se johtuu nyt vaan siitä, että sulla on vaihdevuodet ja estrogeenin tuotanto romahtanut. Korvaushoidolla tilanne kyllä korjaantuu ja alkaa tytöttään ihan eri tavalla

• Anonyymi

aika jännä sinänsä, nyr nqn silmillä ihn ok, vaikka on ciwlä parantumista, paeanww.... kun olin leikkauksessa

joku hassu myyjätyttö pitäisi hänelle jotain erträ oletko harkinnut lwikkausta silmiin jott wi rarvitsisi lasweja

• Anonyymi

Itkin tiistaina. Aamusta, herättyäni, kahvin tippumista odotellessa. Enkä mistään ilosta, vaan paskasta fiiliksestä ja siitä, että tunne oli tavoittanut minut ja että kaikki pettymyksen tunteet piti tuntea kuten ne tuntuivat. Vanhoja asioita ei pitäisi käsitellä, vaan peittää ne kunnolla. Vanhoja tavaroita ei pitäisi käsitellä, vaan hävittää ne ajoissa. Konmarin mukaan vain iloa tuottavat asiat voi säästellä, mutta iloakin tuottavat asiat voivat muuttua huonoiksi, luotettavat ystävät pettureiksi, läheiset takinkääntäjiksi, rakkaat halvoiksi.

• Ei ni, vanhoissa asioissa ja vanhoissa tavaroissa on usein hometta, epäterveellistä.

• Anonyymi

jaksaakohan ruora jo0rain Erikan esiinrymisrä karaoakaan niinmyöhään illalla nukku-Mattu saaoyy hi

• Anonyymi

Se on tehty täydellisesti sinulle. Katso tallennetta niin pitkään kun pysyt hereillä ja aloita aamusta samalla.

• Anonyymi

niin joo auttavar minuwa, ryrör juruissw joskus... en ol eRandslll Flsgg muyysniin

Minäkin yeiträn aurrss ryrröjä jos pysryn sillwi

• Anonyymi

2 euron kolikkoa kuukaudesssa näåinhän Suomwn ryö on.

• Anonyymi

5-euron seteli kweean vuodessa on npemia auomaliawllw miwhwllw pLAKKANA

• Ihan vaan villinä veikkauksena sanoisin että kurja olo tuli siitä että et ollut valmistautunut tuohon tunnereaktioon. Itsellä on joskus käynyt samalla tavalla ja siinä on vähän ihmeissään että mistäs tämä nyt johtuu.
      On eri jos tietää että edessä olevan tilanteen vuoksi on syytä varata joko nenäliinoja tai jopa ämpäri naaman alle.

Näin kansainvälisen poikienpäivän kunniaksi kuitenkin totean että itkeminen tekee hyvää.

• Anonyymi

minulle tuli joku kutsu-jutu kaupungilta muttaa niin ei onnistu sässäkuussa kun lääkärin kieltämää, oikeasti niin joku hauska joku pelijuttukin masentuneiden tyttöjenkin kanssa joku hauska

• Anonyymi

näin ttuon Erikan silmistä kyllä hän oli vähän huolestunut jos jotain pahaa tapahtuisi katsojille jne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3265
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1767
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1701
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1379
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe