Korvausteologia rehottaa kovasti

Anonyymi-ap

Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. Korvausteologian piirissä on useita käsityksiä juutalaisten ja Israelin asemasta Jumalan suunnitelmassa. Korvausteologiaa ilmenee paikoin erityisesti reformoiduissa kirkoissa.
(Wikipedia)

20

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti, eikä vaihtanut sitä uskoa mihinkään muuhun.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
      ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus ei kehottanut ketään kääntymään johonkin uuteen uskoon tai uskontoon.

Matt. 19:17

Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei kehottanut ketään kääntymään johonkin uuteen uskoon tai uskontoon.

Matt. 19:17

Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

Jumalan käskyjen hylkääminen on paha laittomuuden teko ja kapinaa Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan käskyjen hylkääminen on paha laittomuuden teko ja kapinaa Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.

Rakasta Herraa sinun Jumalaasi ylikaiken ja lähimäistäsi niinkuin itseäsi!

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Rakasta Herraa sinun Jumalaasi ylikaiken ja lähimäistäsi niinkuin itseäsi!

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

Jeesuksen veli Jaakob varoitti ns. uskonharhasta, että pelkkä usko korvaa ja kuittaa kristityn ihmisen oman vaelluksen ja tekojen merkityksen elämäntiellä.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen veli Jaakob varoitti ns. uskonharhasta, että pelkkä usko korvaa ja kuittaa kristityn ihmisen oman vaelluksen ja tekojen merkityksen elämäntiellä.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Jaak.2
        25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jaak.2
        25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

Ilm. 22:12

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

• Anonyymi
      UUSI

Juutalaiset tappoivat Jeesuksen sapattirikkomuksista.
      Se sinetöi heidän kohtalonsa.

• Anonyymi
        UUSI

sinetöi...?

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus oli Rabbi, jota sapatinsännöt eivät edes koskeneet.

Jeesuksen murhan motiivi oli poliittinen. Syy vieritettiin uskonasioiden syyksi, kuten usein tehdään.
        Rooman valta eliminoi ihmisiä, jotka olivat uhka Rooman miehittäjävallalle, koska huhuttiin, että Jeesuksesta tulee Juutalaisten kuningas ja Juuda itsenäistyy.

INRI=Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli Rabbi, jota sapatinsännöt eivät edes koskeneet.

Jeesuksen murhan motiivi oli poliittinen. Syy vieritettiin uskonasioiden syyksi, kuten usein tehdään.
        Rooman valta eliminoi ihmisiä, jotka olivat uhka Rooman miehittäjävallalle, koska huhuttiin, että Jeesuksesta tulee Juutalaisten kuningas ja Juuda itsenäistyy.

INRI=Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas.

Paavali oli eräs Rooman hirmuvallan agentti, jolla oli lupa tappaa ihmisiä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli eräs Rooman hirmuvallan agentti, jolla oli lupa tappaa ihmisiä.

Ap. t. 22:27

Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: "Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?" Hän vastasi: "Olen"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ap. t. 22:27

Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: "Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?" Hän vastasi: "Olen"

Miksei Paavalia vangittu Stefanoksen murhasta?

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus päätti itse omasta kuolemastaan, ei siitä voi muita syyttää.

Jeesus antoi henkensä vapaaehtoisesti.

Joh. 10:18

Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei Paavalia vangittu Stefanoksen murhasta?

Vallan pitäjät, satraapit, Pilatukset ja Pontiukset oli Rooman miehitysvallan palveluksessa.

Juutalaiset oli alistetussa asemassa.

• Anonyymi
      UUSI

Hurmahenget syyttää Juutalaisia Jeesuksen surmaamisesta ja hyväksyy holokaustin.
      Todella törkeätä antisemitismiä, mitä Jenkkilahkot edustaa.

• Anonyymi
      UUSI

Olette niin metsässä kuin kukaan voi olla. Olette kulkeneet väärää polkua ryteikköön ja kadotteet suuntatajun sekä kyvyn nähdä minnekään. Niin tapahtuu kun alkaa uskoa eikä osaa katsoa ympärilleen. Raamattu on kartoista huonoimpia. Vuorisaarnan kohta vielä näkyy jotenkin, mutta sekin epäselvästi jos on näkökyky heikentynyt. Pimeydessä kirjojen lukeminen on jo mahdotonta.

• Anonyymi
        UUSI

"Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

• Anonyymi
      UUSI

Israel ja Juutalaiset ovat Jumalan silmäteräkansa. Heillä on erikoisasema Jumalan suunnitelmissa.

Sak. 2:12

Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.

• Anonyymi
        UUSI

1. Sam. 15:29

Herra, Israelin kunnia, ei tyhjää puhu eikä sanojaan peruuta. Ei hän ole ihminen, ei hän sanojaan kadu."

4. Ms.23:19

Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      3313
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2272
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      367
      1930
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      237
      1874
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1547
    6. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1481
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      30
      1430
    8. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1182
    9. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      64
      1039
    10. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      55