Oletko äärimmillesi kuormittunut?

Anonyymi-ap

Oletko henkisesti, psyykkisesti ja fyysisesti äärimmilleen kuormittunut? Mikä olisi paras ulospääsy oravanpyörästä, jossa tuntuu, että koko ajan kuormitus on liian suuri. Töissä työmäärä on niin suuri, ettei saa tehtyä kaikkea. Joka päivä uutta työtä kaatuu enemmän niskaan kuin ehdit tehdä alta pois.

Joka päivä yrität tehdä kuvainnollisesti 10 tunnin työt 8 tunnissa tai 12 tunnin työt 10 tunnissa tai 14 tunnin työmäärän 12 tunnissa. Ihan sama vaikka teet 13 tunnin työpäivää, silti töitä on liikaa. Onneksi lauantaina voi mennä töihin, vaikka joka arkipäivä on ollut 12 tuntia päivässä töissä. Lauantaina voi purkaa työviikon työkuormaa.

Mikä neuvoksi?

51

416

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunnetusti hamppuköyden koskettelu ja käsittely on oikotie ulos oravanpyörästä, vaikka toki muitakin meditatiivisia tapoja löytyy, kuten viime vuosina Venäjällä yleistynyt naapurien kattoja selvästi ylempänä, täysin avoimesta ikkunasta katseella horisontin ahmiminen transsiin vaipuen.

• Anonyymi

Miksi sä mietit tuollaisia?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi sä mietit tuollaisia?

Kysyttiin parasta tapaa päästä irti oravanpyörästä, ei siinä sen kummempaa.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Kysyttiin parasta tapaa päästä irti oravanpyörästä, ei siinä sen kummempaa.

Ei ole paras tapa. Hirtehishuumoria sinulta ilmeisesti, mutta vakava tilanne jos ihminen on niin näköalaton, että kuolema alkaa tuntua ainoalta vaihtoehdolta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole paras tapa. Hirtehishuumoria sinulta ilmeisesti, mutta vakava tilanne jos ihminen on niin näköalaton, että kuolema alkaa tuntua ainoalta vaihtoehdolta.

Olet väärässä. Ainoa 100% varma ja ehdottoman luotettava tapa päästä pysyvästi irti oravanpyörästä on juuri se mitä edellä mainitsin, myös mainitsemattomine eri vartiaatioineen. Jos haluaa vaikkapa hetkellisesti irti oravanpyörästä tai haluaa vain kusettaa itseään, kuten useimmat haluavatkin, on olemassa tuhansia muitakin tapoja, mutta useimmiten joidenkin kuukausien tai viimeistään muutaman vuoden päästä henkilö on samassa tilanteessa kysymässä itseltään miten olen taas tässä.

• Anonyymi

Ei oikeestaan kiinnosta mikään siivellä eläminen tai pummi-hippielämä, rehellinen työnteko on nautinnollista, vaikka voi sitä olla liikaakin mutta se on vain säätökysymys. Kaikenlaisia pummirosvoja sitä on meidänkin työpaikalla ollut.

• Anonyymi

Nukun tosi vähän, mutta en ole kuormittunut. Jsksan käydä työssä ja harrastaa. Keho on hiukan ylikierroksilla ja näin iltaisin tai öisin huomaan sen, mutta pärjään noin 5 tunnin unilla.

• Anonyymi

No jos päivät äkistää vaan paskaa, niin voi se yöllä mietityttää, että mikä se on vialla ku se ei tuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos päivät äkistää vaan paskaa, niin voi se yöllä mietityttää, että mikä se on vialla ku se ei tuu.

Kirjoitat varmasti kokemuksesta, en epäile. Synkkiä juttuja täällä, pitää tosiaan vaihtaa maisemaa.

• Anonyymi

Työtaakalle pitää löytää ratkaisu tai kehosi tekee ratkaisun kun ei enää jaksa sinua kannatella.

• Anonyymi

Eikö voi keksiä ratkaisuja vähentää työtaakkaa?

• Anonyymi

Opettele sanomaan:
      "Juuri nyt en ehdi"

• En ole enää. Viime kesänä katkesi kamelin selkä. Meni viisi vuotta yrittäjänä ja painoin tukka putkella, kun kuvittelin olevani voittamaton. Lyhyet lomat, pitkät päivät, aika normaalia yrittäjän elämää.

Nyt olen palkkatöissä ja kuuntelen kehoani erittäin tarkalla korvalla. Enää en jaksa stressata työasioissa ihan pienestä.

Nykyelämä on muutenkin todella kuormittavaa ja syvällisenä ihmisenä teen siitä vielä itselleni hitusen haastavampaa sekä hyvällä, että huonolla tavalla.

Entiselle itselleni sanoisin neuvoksi, että opettele himmaamaan, ennen kuin menetät kaiken.

Mitään en kuitenkaan kadu ja aion nousta vahvempana tästä taloudellisesta suosta.

Hyvää perjantaita ihmiset!

😎👌

• Anonyymi

Tjaa, samaa arkista pashaa osapuilleen kaikki, kasvanut tähän, elän tässä ja kai potkaisen tyhjääkin samaan tyyliin. Mitäpä turhia sitä tämmöisestä ainakaan ylikuormittumaan. Herttaisen yhdentekevää loppujen lopuksi

• Anonyymi

Olegtko DEpdli... kuin Dldktroniikkapeli,k hhah

E-peli, wpwli

tyhmä kuin teemu-E_peli, Epeli heheh

• Anonyymi

Oletko Oufo kuin Osmo vai tyymä kuin Tommi?

Olerko Oamo-ouruo(

• Anonyymi

VIAI OLWRKO HULLU KUIN 'HWIKKI. HÄHÄ

• Ratkaisu tuohon on se, että pyydät työnantajaltasi ja esimieheltäsi vähemmän töitä. Sairasloma tekee hyvää, jos olet burnoutissa.

Itse olen helposti kuormittuva. Samalla olen niin tunnollinen, että menen vaan eteenpäin, vaikka pää huutaa että hidasta. Siihen kuormitukseen jollain tavalla turtuu ja tottuu niin, että siitä tulee tavallaan normaali osa elämää.

• Anonyymi

Voimia voi antaa esimerkiksi se tunne että on toisille hyödyllinen elävä olento?

Itse olen tavallaan kai sössinyt kaksi parisuhdetta tavoittelemalla kuuta taivaalta töiden merkeissä. Työ ensin ja ansio ja loppuenergia jäänyt perheelle jos sitä vielä olisi kunnollisesti tai kuvainnollisesti edes olemassa.

Nyt tuo työ ja lepo suhde ei tavallaan ole muuttunut. Herään kello 5:00 aamulla ja olen vapaa vasta kello 19:00 jälkeen illalla.
      Eroavaisuus entiseen on vain se miten ihan jokainen päivä pyhitän aikaani 3-5 tuntia nuorimmalle lapselleni. Elämällä on siis edes taas jokin tärkeämpi tarkoitus...

Väsyttääkö, kyllä aika usein väsyttää. Miksipä ei väsyttäisi ruuhkavuosien keskellä.

AV

• Anonyymi

Ap hyvä, jatkossa kannattaa varoa ettet ole alosuoriutuja. Oli ehkä huono vitsi, sori.

• Anonyymi

lipt,oyyimiy öoolss liom kpli--- uöoårt'vsimööomrm trllssiyp

• Anonyymi

Eiköhän ratkaisu ole hyvä itsensä johtaminen. Se ei auta mistään "oravanpyörästä" eli työelämästä pois, vaan vähentää kuormitusta, laittaa asioita parempaan järjestykseen, priorisoi.

- Sheena

• Anonyymi

En ole, mutta aika uupunut kyllä. Onneksi elämässäni on rakkaita joiden olemassa olo saa mut kestämään ja toimii venttiilinä ettei pää hajoa. Terveyteni on ihan caput.

Jasu

• No se jälkikasvu antaakin syytä tehdä töitä. Lapsettomana tuntuu niin puuduttavalta painaa töitä, kun ei siitä ite hyödy, jää vasn rahat tilille kun kuolee. Mieluummin kiertää vaikka maailmaa välillä. Töitä vasn sen verran, että tulee toimeen.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No se jälkikasvu antaakin syytä tehdä töitä. Lapsettomana tuntuu niin puuduttavalta painaa töitä, kun ei siitä ite hyödy, jää vasn rahat tilille kun kuolee. Mieluummin kiertää vaikka maailmaa välillä. Töitä vasn sen verran, että tulee toimeen.

Jälkikasvu, puoliso, vanhemmat, eläinperheeni. Mulla on motivaattorit messissä. Yksinään mä olisin aika loppu henkisestikin, jos multa puuttuis ne ketä rakastan, joiden vuoksi nousen aamulla sägystä ylös ja teen kaikkeni silloinkin kun olen kipeä kuin ylijyrätty ees taas jollain dumpperilla. Fyysisesti voimat on liki loppu, koettelemukset imee fyysisiä voimia, ne palautuu kyllä aikanaan, kun tulee helpompi jakso.

Mutta juuri nyt on vaikeaa ja vastamäkeä liikaakin.

En kuitenkaan luovuta, sinnittelen ja sisuttelen. Nyt en vaan vaadi itseltäni enempää kun kykenen. 👍

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jälkikasvu, puoliso, vanhemmat, eläinperheeni. Mulla on motivaattorit messissä. Yksinään mä olisin aika loppu henkisestikin, jos multa puuttuis ne ketä rakastan, joiden vuoksi nousen aamulla sägystä ylös ja teen kaikkeni silloinkin kun olen kipeä kuin ylijyrätty ees taas jollain dumpperilla. Fyysisesti voimat on liki loppu, koettelemukset imee fyysisiä voimia, ne palautuu kyllä aikanaan, kun tulee helpompi jakso.

En kuitenkaan luovuta, sinnittelen ja sisuttelen. Nyt en vaan vaadi itseltäni enempää kun kykenen. 👍

Jasu

Toivottavasti ei muutkaan vaadi. 😐

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti ei muutkaan vaadi. 😐

Jasu

Ja yritän pitää mieleni ja psyykeni hyvänä, se auttaa jaksamaan läpi kivikoiden vaikka hermoa raastaen. Mutta jos heittäytyy masikseen tai surkuttelee itseään ja elämäänsä vajoaa ihan pohjaan ja sitten onkin piru irti. Niin ei saa tehdä, pitää räpistellä sitä vastaan. Muut ei sitäkään puolesta tee eikä voi tehdä vain oma psyyke ja elossa selviytymisen tahto sen voi tehdä.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Toi on hyvä juttu, että on motivaattorit. Mulla kun ei oikein ketään oo. Niin sitten oon haalinut kaikenlaista tarpeetonta, tolla ylijäämärahalla. Ja nyt teen jo toista kertaa kuolin siivousta. En ymmärrä miks noi päättäjätkin kehottaa kuluttamaan. Tai no tiedän arvonlisävero. Mutta silti erikoista kehoittaa samaan aikaan tekeen enemmän työtä ja kuluttaa. Mutta samalla pitäs olla ympäristöystävällinen. Luonnon suojelun perustahan on tehdä vähemmän töitä ja kuluttaa vähemmän.

• Mä ite oon aatellu, jos saan kämpän myytyä, niin haen amiksen ope koulutukseen. Ja jos sen saan läpi, niin teen loppuajan pelkkiä sijaisuuksia. Edellyttää vaan ton kämpän myymistä, että tulee sen vuoden verran toimeen mitä koulutus kestää. Perusopinnot onkin jo suoritettu.

• Anonyymi

kuormittuminen kestää niin pitkään, kun on ollut kuormittuna,

• Anonyymi

Melonta

Haluan melomaan, mutta kun ei ole aikaa.

Meloisin toiselle puolelle maapalloa.

(hirn)

• Anonyymi

En meloisikaan.

Siellä missä on maailman toinen puoli (suhteessa minuun), on aika kylmä.

Katsoin karttapallosta, en Googlesta)

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En meloisikaan.

Siellä missä on maailman toinen puoli (suhteessa minuun), on aika kylmä.

Katsoin karttapallosta, en Googlesta)

(reps)

Siis meloisinko vai en?

Jättimäinen kysymys.

- Mjoo. Mitä vastaat?

- En vastaa.

(hirn)

https://youtu.be/EQ82x7wwKUg

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis meloisinko vai en?

Jättimäinen kysymys.

- Mjoo. Mitä vastaat?

- En vastaa.

(hirn)

https://youtu.be/EQ82x7wwKUg

Mjoo

Jos kukaan teistä tuntee tyypin nimeltä F (perusjamppa), niin tämä biisi kolahti kuin se kuuluisa halko seinään.

Funeaun surut ovat niin valtavat, että paska musa putoaa (aivan kevyesti) pönttöön.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjoo

Jos kukaan teistä tuntee tyypin nimeltä F (perusjamppa), niin tämä biisi kolahti kuin se kuuluisa halko seinään.

Funeaun surut ovat niin valtavat, että paska musa putoaa (aivan kevyesti) pönttöön.

(reps)

Vittu että vituttaa

Älkää koskaan luovu sydämestänne, sillä se saattaa sykkiä kolmannen osapuolen sisällä sinuna.

(hihitystä)

• Anonyymi

Jännittävämpi melontapaikka jonnekin Niagaran putoukseen melomaan..

• Anonyymi

autojutuisa niin jos auto kuluttaa niin paljon korkeaoktaanista bensiiniä että parempi omistaa jo joku oma öljynjalostamokin kuin joku vanha jenkki

• Anonyymi

Avuksi energiajuomat, kuin joku Redbullin joku mainoskin oli aika huvittava antaa käärmeillekin siivet, tulee lohikäärme, siivekäs käärme.

MEGAForce sokeriton sininen purkki oli joskus itselläni suosikki

• Anonyymi

lopeta juopottelu tulee kummasti lisää energiaa

• Anonyymi

tunnoliset ihmiset suorittaa työt muiden edestä, koska ei halua syylisyyttä muiden vuoksi,hyppää vasta oravan pyörästä kun on jo myöhäistä

• Anonyymi

näin mainoksen joku HP:n läppäei-ietrokone-jurru kiinnostvan näköinen

• Anonyymi

niin migten luulert auttavasi tyttöjä jos itsekin vähän rikki...

• Anonyymi

Luulo on viisauden äiti

• Anonyymi

luulotauri lääkärin perussaieaus

• Anonyymi

jotkin tyttöjen silmämeikki jutut maskara ja sellaiset voivat olla hauskan näkööisiä

• Anonyymi

arvaa miten kuumaa kun joku callawayn golf-juttu minullakin on kyllä tuollainen, mutta niin miten mien voi ollla lämpöpä omat tuulettimet pitää olls jne jotrts

• Anonyymi

onnekasi minua ei enää satu päähän kun iti varooa jos nukkuessakin kääntää päätä niin varoa.

• Anonyymi

jos nukueddskin pitää ollakin varovainen jotta että niin älä käännyt toiden dilmän puolelle..

• Anonyymi

En ole enää. Mutta en pidä enää yksin olemisesta! Kaipaan läheisyyttä miehen kanssa ja halun löytää uuden kumppanin.

• Toivon että löydät hyvän.

• Noh pyydä lepoa lääkäriltä muutama päivä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3414
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3093
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1953
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1916
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      39
      1898
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      22
      1766
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1459
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe