Pääskynen kävi taas huoneessani

Ulkona on riittävän lämmin, joten pidän parvekkeen ovea auki ja yksi pääskynen kävi tarkastamassa paikat. Lenteli pitkään hitaasti kattolamppuni ympäri ja istui sitten kirjakyllyn päätyyn.
On yksi noista, jotka asuvat verstaassa, joten on hyvin kesy.

18

110

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

(siis hyllyn)

• Anonyymi
      UUSI

Voi kun söpöä! Itse olen myös nähnyt viime aikoina useampia metsän eläimiä. Niitä on ollut nyt niin monia pulassa olevia lyhyen ajan sisällä, etten tiedä, mitä universumi yrittää viestiä minulle.
      Viimeisimpänä oli sammakko, joka oli keskellä tietä. Luulin kuolleeksi, kun oli kivettynyt paikoilleen, yritin tökätä tikulla varovasti, että lähtisi menemään ajotieltä jos on hengissä, mutta ei liikahtanutkaan muuten kuin koipi jäi kuin kuolleella vähän kuin retkottamaan. Jäin valvomaan siihen ja miettimään pitääkö nostaa tieltä pois, ettei autot aja sen päältä. Lähtikin sitten menemään ihan vaivatta tien yli ja lopulta suojaan. Oli todella suloinen pieni sammakko.

• UUSI

Tuossa villiviinissä kiipeilee välillä metsämyyrä, jota epäilin ensivilkaisulla rotaksi, mutta ei onneksi ollut. Tosin nyt myyrä on pysynyt poissa, sillä juuri sen kulkureitille on ilmestynyt rastaan pesä ja rastas vartioi sitä ilmeisen terkasti.

• Anonyymi
        UUSI

- sivusta.

Jännää, että olet yhtä taikauskoinen kuin itsekin. Tai uskon ja uskon, mutta käytännössä en voi olla ajattelematta mitä se merkitsee, jos näkee pihan täynnä naakkoja ja joutsenen monta päivää vartomassa kuollutta puolisoaan. Ja että hanhi yrittää lasketua sataa liikkuvan auton katolle yms. Sydän melkein pysähtyy.

Ja sattuuhan sitä kaikille ennen pitkään jotain, kuten joskus silloinkin, mutta en kuitenkaan haluaisi nähdä mitään huolestuttavaa ja lyhyellä ajalla toistuvaa, niin että tuntuu kuin universumi yrittäisi varoittaa.

• Anonyymi
        UUSI

Mä olen nostanut joskus nenäliinalla sammakon syrjään, ettei jää mm. pyörän alle.
        Vilma

• Anonyymi
      UUSI

Pääskyillä kuulemma on niin suhteellisen suuret siivet että niillä on suuria vaikeuksia päästä lentoon jos ne laskeutuvat maahan tai lattialle. Eli silloin ne täytyy nostaa jollekin orrelle tai vastaavalle jotta pääsevät lentoon. Ne kuulemma jopa nukkuvat lentäessään, vähän niinkuin haikalat mitkä uivat vedessä.

• UUSI

Tuo koskee tervapääskyjä, eli ne räystäs- ja haarapääskyt pääsevät maasta oikein hyvin liikkeelle.
        Tervapääsky on outo lintu, sillä se on sukua kolibreille.

• Anonyymi
        UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Tuo koskee tervapääskyjä, eli ne räystäs- ja haarapääskyt pääsevät maasta oikein hyvin liikkeelle.
        Tervapääsky on outo lintu, sillä se on sukua kolibreille.

- sivusta.

>Tervapääsky on outo lintu, sillä se on sukua kolibreille.>

En tiennyt! Tosi viehättävä ajatus kuitenkin. Kolibri on kaunis kuin perhonen.

En voinut luopua vanhoista perhoatauluista, vaikka tunnen huonoa omatuntoa, että olen sellaisen joskus ostanut. Se oli pienen pieni kukkakauppa., josta sen ostin. Osassa tauluista oli jättimäisiä kovakuoriaisia, joiden näkö kiinnosti yhtä paljon. Saattoi olla pyhäpillerinpyörittäjä. Toisen perhostaulun pelastin kirpparilta.

Tuskinpa saavat tuoda enää hyönteistauluja ulkomailta. En ole ainakaan myöhemmin vastaavia missään nähnyt. Minkään elävän keihästämistä ei taideta edes hyvällä katsoa muutenkaan nykyisin.

• Anonyymi
      UUSI

Sinulla on sukulainen taivaassa 🤔

• Anonyymi
        UUSI

Yleensä tulevat tuossa muodossa kertomaan että heillä on kaikki hyvin

• Anonyymi
        UUSI

👍👍👍

• Anonyymi
        UUSI

👍👍👍

• Anonyymi
      UUSI

Pääskysestä ei päivääkään. Se on sitten teillä kesä👍.

• UUSI

Nuo pääskyset ovat pesän rakennus puuhissa. Tietysti se kävi tekemässä luonasi tupatarkastuksen, jos sattuisi olemaan hänelle sopiva kortteeri.

Itse olen seurannut luontolivessä lapinpöllön ja sääksen touhuja.
      Tuolla pöllön metsässä kuului hetki sitten käen kukuntaa. Aika pitkään se jaksoi kukkua.
      Tuo sääksi hautoo ja sisustaa kotipesäänsä. Aina välillä se on siirtämässä niitä risuja uuteen järjestykseen.

https://wwf.fi/luontolive/saaksi/

• Anonyymi
      UUSI

Itselle ei taida olla vielä koskaan käynyt noin tai taisi kerran joku pikkulintu käydä huoneen sisällä mutta onneksi ymmärsi kääntyä takaisin ettei törmännyt mihinkään tai jäänyt lenetelemään huoneen sisälle.

KilttiMies89

• Anonyymi
      UUSI

yritä päästää jotenkin pois se.

• Anonyymi
      UUSI

Aina kevään tullen meidän pihakoivuun tulee kyyhkynen laulamaan tai jopa useita.

Siis sellainen kyyhkynen joka istui hotellihuoneen katon reunalla ja lauloi sieltä joka aamu kun olin viimeistä kertaa isävainaan kanssa Gran Canarialla Puerto Ricossa.

Olen usein miettinyt että onko tuo kyyhkynen nyt sitten isä joka käy tervehtimässä meikäläistä.

KilttiMies89

• Anonyymi
      UUSI

Joskus kun kävelin kesällä yksin jossain Kaupungin lähimetsässä hieman allapäin niin yhtäkkiä taivaalta laskeutui sellainen samanlainen kyyhkynen ihan mun viereen. Mietin siinä hetken aikaa että senkin oli pakko olla joku viesti joltain edesmenneeltä sukulaiselta, ehkäpä juuri isältä. Jotenkin siinä sitten liikutuin ja tuli melkein kyyneleet silmiin.

KilttiMies89

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3255
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1757
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1701
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1369
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe