Arvaillaan sanojen merkityksiä.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011233096.html
Meni mukavasti, mutta pari aukkoa sivistyksessä edelleen on...
Nyt oli vahvaa tietämystä, onnittelut!
Vastasit oikein 10/12 kysymykseen
Sunnuntain sanavisailu
40
270
Vastaukset
Yksi huti. Ei hassumpi suoritus 11/12. Käytin vihjeen, tuli tarpeeseen.
"Nyt oli vahvaa tietämystä, onnittelut!
Vastasit oikein 11 kysymykseen"
Kiitti kivasta visasta! 😁- Anonyymi
Itse en huomannut, että olisi voinut pyytää vihjettä 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Itse en huomannut, että olisi voinut pyytää vihjettä 🙂
Siinä kysymyksen ja vastausvaihtoehtojen alapuolella on [VIHJE] -ruutu , jonka voi käyttää visan aikana vain kerran. Joskus se antaa hyvän vastauksen, joskus se ei tiedä mitään. Vähän arpapeliä, mutta tyhjää parempi. 😊🤔
- Anonyymi
9/12, yhdessä kohtaa en kuunnellut intuitiotani, ja kahteen kysymykseen en kyllä tiennyt sitten muutenkaan.
Kiitti sunnuntaivisasta 👍 - Anonyymi
11/12. Bagatelli oli uusi sana itselle, mutta nytpä tuli sekin opittua 😊
Aletheias- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
ps. mä en oppinu mitään 😂Sä oletkin niin kovapäinen, että vaaditaan vähän järeämmät opetusmetodit 🤣
Aletheias Anonyymi kirjoitti:
Sä oletkin niin kovapäinen, että vaaditaan vähän järeämmät opetusmetodit 🤣
AletheiasSulla siis lienee ehdottaa hyviä opetusmetodeja? Oletko kokenutkin "ruoska"? 😂
- Anonyymi
Sulla siis lienee ehdottaa hyviä opetusmetodeja? Oletko kokenutkin "ruoska"? 😂
No riittävän kokenut, jotta pystyn sujuvasti siirtymään tasolle "edistynyt", kunhan vain löytyy harjoitusmateriaalia 😁😏
Aletheias Anonyymi kirjoitti:
No riittävän kokenut, jotta pystyn sujuvasti siirtymään tasolle "edistynyt", kunhan vain löytyy harjoitusmateriaalia 😁😏
AletheiasKuten itse edellä totesit, olen sen verran kovapäinen, että tason "edistynyt" opettajattaria syön aamupalaksi. Pitää löytyä vielä kovempaa dominaa piiskan kahvaan, jotta nulikka saadaan kuriin 😂
- Anonyymi
Kuten itse edellä totesit, olen sen verran kovapäinen, että tason "edistynyt" opettajattaria syön aamupalaksi. Pitää löytyä vielä kovempaa dominaa piiskan kahvaan, jotta nulikka saadaan kuriin 😂
Meillä on selkeästi eri käsitys tasosta "edistynyt". Mä saan sut kuriin kolmessa sekunnissa ja siinäkin on puolet löysää 😆 Kohta kadut, että edes lähdit pullikoimaan 🤭
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on selkeästi eri käsitys tasosta "edistynyt". Mä saan sut kuriin kolmessa sekunnissa ja siinäkin on puolet löysää 😆 Kohta kadut, että edes lähdit pullikoimaan 🤭
Kummasti opettajatar pakittelee omia sanomisiaan, kun yhtäkkiä kovapäisyyteni ei enää merkkaakaan mitään... Käviköhän niin, että meni sisu kaua-aukosta liiveihin? 🤔
Kolme sekuntia on liian pitkä aika, siinä ajassa olen jo puhunut open täysin väärile raiteille ja sitten on pakka sekaisin, menee open syötöt vastustajan lapaan ja peli on 6-0 ennen kuin taulusienen jäljet ehtivät edes harkita kuivumista liitutaululla. Game over! 😂- Anonyymi
Kummasti opettajatar pakittelee omia sanomisiaan, kun yhtäkkiä kovapäisyyteni ei enää merkkaakaan mitään... Käviköhän niin, että meni sisu kaua-aukosta liiveihin? 🤔
Kolme sekuntia on liian pitkä aika, siinä ajassa olen jo puhunut open täysin väärile raiteille ja sitten on pakka sekaisin, menee open syötöt vastustajan lapaan ja peli on 6-0 ennen kuin taulusienen jäljet ehtivät edes harkita kuivumista liitutaululla. Game over! 😂Sisu liiveihin? Pöh, sisua riittää vaikka loputtomiin kun on selkeä tavoite 😁
Sitä en kyllä kiellä, etteikö sulta sujuisi lööperin puhuminen, mutta onneksi osaan varautua tuohonkin enkä niin vain harhaudukaan. Unohdat, että olen jo monissa liemissä keitetty ja monet metkut nähnyt, ei sitä enää pienistä hätkähdetä 😅 Anonyymi kirjoitti:
Sisu liiveihin? Pöh, sisua riittää vaikka loputtomiin kun on selkeä tavoite 😁
Sitä en kyllä kiellä, etteikö sulta sujuisi lööperin puhuminen, mutta onneksi osaan varautua tuohonkin enkä niin vain harhaudukaan. Unohdat, että olen jo monissa liemissä keitetty ja monet metkut nähnyt, ei sitä enää pienistä hätkähdetä 😅Nimenomaan, älä anna kolmea sekuntia aikaa tai olet jo hävinnyt kamppailun, se on saletti 😂
Ymmärrän, etä olet jo monissa sopissa lusikkaasi uitellut, mutta et vielä ikinä tällaisessa sopassa. Tähän soppaan lusikkasi sulaa, jos uskallat sen kattilaan tökätä, joten katso olevasi varoitettu. Ja muuten, bemusi on sitten vasta käsiraha, kröhömm 🤣- Anonyymi
Nimenomaan, älä anna kolmea sekuntia aikaa tai olet jo hävinnyt kamppailun, se on saletti 😂
Ymmärrän, etä olet jo monissa sopissa lusikkaasi uitellut, mutta et vielä ikinä tällaisessa sopassa. Tähän soppaan lusikkasi sulaa, jos uskallat sen kattilaan tökätä, joten katso olevasi varoitettu. Ja muuten, bemusi on sitten vasta käsiraha, kröhömm 🤣Ollaanpas sitä nyt suurisuisia, mutta varoitukset on tarpeettomia, sillä olen jopa tuollaiseen soppaan valmistautunut, joten ei hätkäytä yhtään 😁 Pienet haasteet in sitäpaitsi kivoja 😏
Ja mitä tulee Bemuun, niin pysyn ikuisesti ja ainiaan sen yksinvaltiaana. Kyytiin pääsee vain harvat ja valitut ja hekin vasta perusteellisen arvioinnin jälkeen 😆 Anonyymi kirjoitti:
Ollaanpas sitä nyt suurisuisia, mutta varoitukset on tarpeettomia, sillä olen jopa tuollaiseen soppaan valmistautunut, joten ei hätkäytä yhtään 😁 Pienet haasteet in sitäpaitsi kivoja 😏
Ja mitä tulee Bemuun, niin pysyn ikuisesti ja ainiaan sen yksinvaltiaana. Kyytiin pääsee vain harvat ja valitut ja hekin vasta perusteellisen arvioinnin jälkeen 😆Ei tartte suurennella mitään, kun tietää olevansa niin hyvä eli kova luu, kunhan vain muistutan sua faktoista ennen kuin astut ojasta allikkoon 🤣
Ja mitenhän tuo bemuarviointi tehdään ja mitkä ovat kriteerit? Olen melko varma, että hoidan senkin episodin tuosta vain sukkelalla suulla, et huomaakaan kun olet validoinut minut ja kas, sitten bemun avaimet tipahtavat kouraani sinun hymyillessäsi pökertyneenä 😇- Anonyymi
Ei tartte suurennella mitään, kun tietää olevansa niin hyvä eli kova luu, kunhan vain muistutan sua faktoista ennen kuin astut ojasta allikkoon 🤣
Ja mitenhän tuo bemuarviointi tehdään ja mitkä ovat kriteerit? Olen melko varma, että hoidan senkin episodin tuosta vain sukkelalla suulla, et huomaakaan kun olet validoinut minut ja kas, sitten bemun avaimet tipahtavat kouraani sinun hymyillessäsi pökertyneenä 😇En pelkää koviakaan luita 😁
Sukkela suu kyllä auttaa saamaan arvionnista hycöt pisteet, mutta aliarvioit mut jos luulet mun pökerrystilan johtavan siihen, että luovuttaisin bemun avaimet. Mä osaan nimittäin ennakoida ja pidän avaimet visusti piilossa niin, ettei ole vaaraa niiden joutumisesta vääriin käsiin 😏 Anonyymi kirjoitti:
En pelkää koviakaan luita 😁
Sukkela suu kyllä auttaa saamaan arvionnista hycöt pisteet, mutta aliarvioit mut jos luulet mun pökerrystilan johtavan siihen, että luovuttaisin bemun avaimet. Mä osaan nimittäin ennakoida ja pidän avaimet visusti piilossa niin, ettei ole vaaraa niiden joutumisesta vääriin käsiin 😏Eli tarvitaan autokauppiaan puhelahjat, asuntovälittäjän kyvyt maalata paskasta kultaa ja sijoitusneuvojan kylmä vakuuttavuus, niin bemun avaimet tipahtaa käteen? No mikä ettei, vaikka on siinä vähän haastetta, mutta vain ton viimeisen osalta 🤣
- Anonyymi
Eli tarvitaan autokauppiaan puhelahjat, asuntovälittäjän kyvyt maalata paskasta kultaa ja sijoitusneuvojan kylmä vakuuttavuus, niin bemun avaimet tipahtaa käteen? No mikä ettei, vaikka on siinä vähän haastetta, mutta vain ton viimeisen osalta 🤣
Ei, avaimet ei tule koskaan koskettamaan sun kättä, vaikka tekisit mitä 😁 Mutta ainahan voit yrittää, mä nautin seuratessani sun epätoivoisia yrityksiä huijata avaimia multa. Ja aion häikäilemättömästi käyttää sun pyrkimykaiä hyväkseni, juoksutan sua kaupassa hakemassa suklaata ja pyydän niskahierontaa uskotellen, että ne parantaa sun mahdollisuuksia päästä avaimiin käsiksi 😇
Anonyymi kirjoitti:
Ei, avaimet ei tule koskaan koskettamaan sun kättä, vaikka tekisit mitä 😁 Mutta ainahan voit yrittää, mä nautin seuratessani sun epätoivoisia yrityksiä huijata avaimia multa. Ja aion häikäilemättömästi käyttää sun pyrkimykaiä hyväkseni, juoksutan sua kaupassa hakemassa suklaata ja pyydän niskahierontaa uskotellen, että ne parantaa sun mahdollisuuksia päästä avaimiin käsiksi 😇
Tyypillinen nainen, antaa ymmärtää, mutta... 😂
Toisaaalta been there, done that, niinhän se usein menee, pitää hiukan panostaa, niin joskus voi jotain saavuttaakin. Onneksi naiset on ihan yhtä vietävissä, helppoja uunottaa, riittää vain jatkuvat kehuminen ja kiittäminen, niin saa lötkötellä sohvalla passattavana 😁- Anonyymi
Tyypillinen nainen, antaa ymmärtää, mutta... 😂
Toisaaalta been there, done that, niinhän se usein menee, pitää hiukan panostaa, niin joskus voi jotain saavuttaakin. Onneksi naiset on ihan yhtä vietävissä, helppoja uunottaa, riittää vain jatkuvat kehuminen ja kiittäminen, niin saa lötkötellä sohvalla passattavana 😁Höpöhöpö nyt taas, naiset ei todellakaan ole vietävissä, vaikka joskus se siltä saattaa vaikuttaa, mutta se on silmänlumetta vain. Osa kokonaisuutta antaa välillä vähän joustoa, jotta sitten myöhemmin on wglö paremmissa asemissa 😏 Mutta enempää en paljasta, ettet saa liikaa mitään ideoita päähäsi 🤭
9 oikein
- Anonyymi
katson tietokoneen lämpöjufrufr huviksi itä näyttää nyt
sisä 22.6 6 ulko on 31.4 celsiuksia - Anonyymi
niin lämpö noususee joskus todella korkeaksi kesäisin, tuonkin takia tuo tietokoneen mittarri mittaa ennätyksiäkin
- Anonyymi
12/12
Hienosti meni! Olet hyvin perillä vaikeampienkin sanojen merkityksestä!
Mukavan helppo
- Sheena 12/12, jostain syystä tämä oli helppo minulle.
Aamun ratoksi tehty visa.. 9/12.. ihan hyvin, vaikka en ole vielä edes virallisesti hereillä. :)
Hieno tulos!
Joskus voi olla parempikin tehdä visailut ennen kuin on hereillä, silloin ei tule yritettyä päätellä, vaan mennee herkemmin perstuntumalla jota sivistyneistö intuitioksi kutsuu.randombypasser kirjoitti:
Hieno tulos!
Joskus voi olla parempikin tehdä visailut ennen kuin on hereillä, silloin ei tule yritettyä päätellä, vaan mennee herkemmin perstuntumalla jota sivistyneistö intuitioksi kutsuu.Arvalla.. arvalla ja perstuntumalla. Hittolainen kun tuli herättyä niin sopimattoman aikaisin. Sit tuli vielä tehtyä 11 tunnin työvuoro. Nyt sitä on si aivan rätti,poikki, puhki...
Pikku-pirpana kirjoitti:
Arvalla.. arvalla ja perstuntumalla. Hittolainen kun tuli herättyä niin sopimattoman aikaisin. Sit tuli vielä tehtyä 11 tunnin työvuoro. Nyt sitä on si aivan rätti,poikki, puhki...
Eli siis intuitiolla, jos joku erehtyy kysymään tarkemmin 🤣
Luultavasti saat ensi yönä nukuttua tukevammin, niin ei tämäkään päivä mennyt hukkaan.randombypasser kirjoitti:
Eli siis intuitiolla, jos joku erehtyy kysymään tarkemmin 🤣
Luultavasti saat ensi yönä nukuttua tukevammin, niin ei tämäkään päivä mennyt hukkaan.Tämä päivä meni iiihan haaskuuseen. Töitä tehdessä. Olisi ollut kotona pihan siivoamista ja muitakin kotihommia. Hyvä kirja kesken tai töllöäkin olisi voinut tuijottaa.. tai ihan mitä muuta tahansa kuin töitä.
- Anonyymi
6 oikein, ei edes ollut arvostelua vaan "tee uudestaan"
Kelpo tulos!
Kummaa tuo sanallisen arvostelun puute, mutta ehkä Sanoma Games päätteli että "tee uudestaan" on riittävä sanallinen arvostelu.
- Anonyymi
"Vastasit oikein 11 kysymykseen "
oikeastaan 10:een, kun
bagatelli ja daktyyli olivat tuntemattomia, mutta edellisen kohdalla vihje ei ollut vihje,
vaan antoi suoraan vastauksen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471