Onko seksiasussa esiintyminen naisen rohkeutta ja tasa-arvoa

Anonyymi-ap

Minua kerta toisensa jälkeen ihmetyttää (naisten) ajatus, että he ovat jotenkin tasa-arvoisempia ja voimaantuvat, kun näyttävät paljasta pintaa. Viimeisimpänä Erika Vikman kiiltävässä tekonahka-asussaan euroviisulavalla. Muutenhan tämän "voimaantumisen" ilmentymiä ovat mm pyllybikinit, lutkamarssit jne.

En kyllä käsitä, miten tuo esiintyminen lisää tasa-arvoa, kun esiinnytään miesten fantasioiden asussa. Vai onko niin, että naisille on luontaista haluta olla paljastavissa asuissa, mutta vanhemmat naiset vain ovat niitä, jotka haluavat kateellisena estää sen.

164

692

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

No mutta palsasetä, sähän tykkäät pukeutua niihin hepeneihin myös itse, joten mistä kiikastaa?

• Anonyymi
        UUSI

Niinpä ja kysellä ystäviä myös mukaan näihin pukubileisiin onko nainen sukkahousu onko uimapuku

• Anonyymi
        UUSI

Joo, riippuu vähän mitä lasketaan hepeneiksi, mutta mielelläni pukeudun vaikkapa värikkäisiin Pelle Petterssonin vaatteisiin ja vähemmän värikkäisiin Haglofsin asuihin.

Se ei kuitenkaan liity tähän aisiaan. Jos haetaan vastaavuutta miesten puolelta, niin en oikein tiedä, millaisissa asuissa naiset edes haluaisivat miesten esiintyvän. En ole ikinä kuullut miesten pukeutuvan vaikkapa uimarannalla stringeihin je kertovansa voimaantumisestaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, riippuu vähän mitä lasketaan hepeneiksi, mutta mielelläni pukeudun vaikkapa värikkäisiin Pelle Petterssonin vaatteisiin ja vähemmän värikkäisiin Haglofsin asuihin.

Se ei kuitenkaan liity tähän aisiaan. Jos haetaan vastaavuutta miesten puolelta, niin en oikein tiedä, millaisissa asuissa naiset edes haluaisivat miesten esiintyvän. En ole ikinä kuullut miesten pukeutuvan vaikkapa uimarannalla stringeihin je kertovansa voimaantumisestaan.

En kyllä minäkään ole kuullut naisten pukeutuvan uimarannalla stringeihin ja puhuvan voimaantumisestaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en ymmärrä yhtään miksi miehet haluavat uida shortseissa. Oletan sen liittyvän jotenkin miehen anatomiaan. Ehkä ne ovat miellyttävämmät kuin tiukat uimahousut. Näin naisena en ikinä haluaisi uida shortseissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en ymmärrä yhtään miksi miehet haluavat uida shortseissa. Oletan sen liittyvän jotenkin miehen anatomiaan. Ehkä ne ovat miellyttävämmät kuin tiukat uimahousut. Näin naisena en ikinä haluaisi uida shortseissa.

Koska joillain on siunaantuneempi paketti kuin palstaätmeillä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koska joillain on siunaantuneempi paketti kuin palstaätmeillä

Se ei vastaa lainkaan kysymykseeni. Edelleen oletan, että kyse on miesten anatomiasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei vastaa lainkaan kysymykseeni. Edelleen oletan, että kyse on miesten anatomiasta.

Samalla se kuitenkin selittää sitä, että mitä ilmeisimmin mies ei tajua naisen anatomian olevan erilainen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En kyllä minäkään ole kuullut naisten pukeutuvan uimarannalla stringeihin ja puhuvan voimaantumisestaan.

"Pyllybikinit voivat nimittäin olla parhaimmillaan voimaantumisen väline.

– Vapaasti valittu asu, joka korostaa itseään ja omaa kroppaa, on luvananto itselle. Minä riitän juuri tällaisena, Kihlström kommentoi Tyyli.comille"

https://www.iltalehti.fi/keho/a/224d7504-8413-4336-b8d7-f66aeebe9e45

Eikä tämä ole ainoa lehtijuttu jossa jonkinlainen vähäpukeisuus yhdistetään voimaantumiseen. En vaan löytänyt muita.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

– Vapaasti valittu asu, joka korostaa itseään ja omaa kroppaa, on luvananto itselle. Minä riitän juuri tällaisena, Kihlström kommentoi Tyyli.comille"

Eikä tämä ole ainoa lehtijuttu jossa jonkinlainen vähäpukeisuus yhdistetään voimaantumiseen. En vaan löytänyt muita.

Itsensä hyväksyminen on vähän eri asia. Mikä siinä on sinusta niin väärin, että pitää itseään ihan kelvollisena?

• Anonyymi
        UUSI

Yhteen aikaan pidettiin ääntä, että naiset esineellistetään juuri tällä pukeutumisella ja nyt se onkin jotain hyvää ja oikein samoista suista, samat ja tietenkin pääasiassa juuri naiset.
        Naisen mieli muuttu nopeammin kuin hän itsekään ennättää tajuta ja se on muka hänen oikeutensa. Naisen kanssa ei kannata lyödä kättä päälle, sillä se on yhtä tyhjän kanssa ja naisen mielestä miehen vika jos on siihen käteen tarttunut, kun nainen muuttaa mieltään.
        Eihän nainen meikkaakaan kuulemma miesten takia, vaan toisten naisten, tai itsensä, mitä se sitten tarkoittaakin, ehkä sitä, vaikka tietäisi olevansa korvessa yhsin seuraavat kymmenen vuotta, niin meikkaisi siitä huolimatta. Ehkä miehen ei kannata ryhtyä edes arvailemaan, mutta ei se ainakaan kovin ekologista ole tuo meikkien paljous, tavarataloissa on kokonainen kerros pelkästään meikeille.
        Rakastan naisia, naisellisuutta heissä, tuoksujaan ja hyvää meikkiä, mutta olisivat edes rehellisiä, että kyllä tuosta meikkien paljoudesta luonto kärsii monella tavalla, eikö vähempi riittäisi?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Okei..... olen mies ja tietenkin kannatan naisten vähäpukeisuutta.... mutta tuommoiset pyllybikinit kyllä vähän menee jo sinne rajoille, ainakin jos alkavat kulkemaan vaikka kaupungilla semmoisissa kun ovat rannalle menossa. Aiheuttaa onnettomuuksia liikenteessä. Jos niitä naisia vaikka 4-5 kulkee kadulla kerrallaan pyllyt auringonvalossa loistaen niin kyllä kaikki seisoo sillä kadulla, vaikka valot vaihtuisi niin liikenne ei kulje. Pitäisi kuitenkin miettiä niitä seurauksia mitä tuolla paljastelulla on, jo ihan turvallisuuden kannalta. Noin ajatuksena siis kyllä kannatan, mutta käytännössä on ongelmallista. Itsekin kyllä ihan lähtisin sinne kadulla katsomaan kun niitä naisia siellä kulkee....

• Anonyymi
      UUSI

Rohkeutta on uskaltaa olla oma itsensä, vaikka se sitten tarkoittaisi paljastavassa asussa esiintymistä. Kysehän ei ole siitä, että naiset kokisivat yleisesti paljastavat asut voimaannuttaviksi vaan sen, että jokainen nainen saa itse valita, mitä päälleen pukee ilman tuomitsemista.

En minä naisena kulje paljastavissa asuissa muualla kuin rannalla, mutta kannatan lämpimästi sitä, että jokaisella on oikeus itse päättää siitä, miten itseään asuilla ilmaisee. Toki nyt joku raja pitää olla, ei ole asiallista mennä vaikkapa hautajaisiin jossain lateksipikkareissa, mutta muutoin jokainen valitkoon itse, mitä päällensä vetää.

Aletheias

• Anonyymi
      UUSI

Millä siis selittyy miesten tarve kulkea jatkuvasti julkisilla paikoilla ilman paitaa? Aina kun siihen löytyy edes kohtuullinen tekosyy, niin ukot riisuvat paitansa ja pahimmat tapaukset hilluvat munasillaan. Miten se eroaa naisten paljastavasta pukeutumisesta?

• Anonyymi
        UUSI

Taidat olla vmmane.

• Anonyymi
        UUSI

Jos on pecsit tykkää todistaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on pecsit tykkää todistaa?

Eniten tuolla näkee paidatta miehiä, joiden vatsa muistuttaa pikemmin raskausmahaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat olla vmmane.

Ei, en ole lainkaan vimmainen. Kiitos kuitenkin huolenpidostasi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat olla vmmane.

Sinulla taitaa olla taas tämään tällainen hyvin universaalin tuohtumuksen linja. Sivusta 👍

• Anonyymi
        UUSI

En oikein itsekään tajua tätä. Ehkä vain sillä, että on kuuma.

Se ei kuitenkaan ole ihan sama asia, kuin aloituksessani, koska esimerkiksi Nuori nainen tuollaisessa nahka-asussa on monen miehen seksifantasia.

Ovatko siis paljastavasti kaduilla pukeutuvat nuoret tytöt vain rohkeita ja uskaltavat olla omia itsejään.

Olihan tuolla viisuissa toki vähäpukeinen mies, mutta en usko, että sitä asua kukaan selitti miehen voimaantumisella tai miehen rohkeudella olla oma itsensä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei kuitenkaan ole ihan sama asia, kuin aloituksessani, koska esimerkiksi Nuori nainen tuollaisessa nahka-asussa on monen miehen seksifantasia.

Ovatko siis paljastavasti kaduilla pukeutuvat nuoret tytöt vain rohkeita ja uskaltavat olla omia itsejään.

Olihan tuolla viisuissa toki vähäpukeinen mies, mutta en usko, että sitä asua kukaan selitti miehen voimaantumisella tai miehen rohkeudella olla oma itsensä.

Eli nainen ei saisi puketua johonkin vaatekappaleeseen, josta itse pitää, koska se on miesten mielestä seksikäs? Jos tuolla ajattelulla lähtee liikkeelle, niin se mitä voi pukea päälleen on hyvin rajattua. Miistä makkaratoppatakeista tuossa talvella valiteltiin, että peittävät liikaa, että ne kai ovat aikalailla ainoa turvallinen vaate sitten naisille, myös keskellä kesää. En tiedä huomaatko mikä se "ongelma" tässä on?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Olihan tuolla viisuissa toki vähäpukeinen mies, mutta en usko, että sitä asua kukaan selitti miehen voimaantumisella tai miehen rohkeudella olla oma itsensä."

Eihän kenenkään tarvitse selittää sitä millään, sillä miehellä on oikeus pukeutua juuri kuten tahtoo. Ei miehen paljastavaa pukeutumista kyseenalaisteta. Ei ainakaan ellei hänen luulla hilluvan lavalla ihan munasillaan, kuten edustajamme viime vuonna todisti. Jos naisten pukeutumusessa joskus päästään samaan, että kukaan kyseenalaista, niin silloin sitäkään ei tarvitse enää selittää millään. Jollei kukaan kysy, ei tarvitse olla selitystä valmiina.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli nainen ei saisi puketua johonkin vaatekappaleeseen, josta itse pitää, koska se on miesten mielestä seksikäs? Jos tuolla ajattelulla lähtee liikkeelle, niin se mitä voi pukea päälleen on hyvin rajattua. Miistä makkaratoppatakeista tuossa talvella valiteltiin, että peittävät liikaa, että ne kai ovat aikalailla ainoa turvallinen vaate sitten naisille, myös keskellä kesää. En tiedä huomaatko mikä se "ongelma" tässä on?

"Eli nainen ei saisi puketua johonkin vaatekappaleeseen, josta itse pitää, koska se on miesten mielestä seksikäs? Jos tuolla ajattelulla lähtee liikkeelle, niin se mitä voi pukea päälleen on hyvin rajattua."

Tuo on harvinaisen totta. Itse olen saanut tavallisista farkuista ja t-paidastakin kommenttia, että on liian seksikästä. Olenkin tullut siihen lopputulokseen, että tissini ja perseeni provosoivat pelkällä olemassaolollaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai saa pukeutua kuten huvittaa ja nimenomaan miesten (ainakin osan miehistä) toivehan ovat paljastavat asusteet. Miehiä vain on kautta aikojen syytetty naisten esineellistämisestä, kun tuollaisia asuja ovat naisten päälle vaikkapa lehdissä tai musiikkivideoissa.

Minäkin todella mielelläni katselen pyllyvakoon meneviä trikoita kuntosalilla.

Ihmettelen vain, mistä kumpuaa tuo tarve "paljastella"?

Tässäkään jutussa valittajia eivät ole miehet, vaan naiset.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai saa pukeutua kuten huvittaa ja nimenomaan miesten (ainakin osan miehistä) toivehan ovat paljastavat asusteet. Miehiä vain on kautta aikojen syytetty naisten esineellistämisestä, kun tuollaisia asuja ovat naisten päälle vaikkapa lehdissä tai musiikkivideoissa.

Eiköhän kumpua tasan samasta kuin miehilläkin. Kyllä sä nyt itsekin tiedät, että miehet "paljastelevat" yhtälailla. Molemmilla sukupuolilla yhdistävä tekijä on suht hyvä itsetunto. Huonon itsetunnon omaavat tai kehoaan häpeävät eivät paljastele. Totuus on myös se, että moni häpeää ihan syyttä suotta ja vaikkei nyt ihan paljastelemaan lähtisi, niin peittelyn lopettaminen parantaa itsetuntoa kehonkuvaa. Jos vaikka aina ennen on pukenut lisävillatakin, ettei vain makkarat yhtään näy, niin villantakin pois jättäminen vapauttaa kummasti, kun huomaa ettei kukaan reagoikaan asiaan sen kummemmin. Itse olen aina kadehtinut ihmisiä, jotka kuljevat tuolla pystypäin vyötärömakkarat näkyvillä 👍.

Mitä sittwn treenivaatteisiin ja uimavaatteisiin jne tulee, niin itse ainakin pidän mukavuutta oleellisimpana juttuna. Mä voisin jopa kuvitella tuollaisten pepputrikoiden olevan hyvin mukavat käytössä, jos ovat oikeanlaista materiaalia. Treenissä hikoava persvako ja alapää eivät aina tunnu kovin mukavilta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä esineellistämiseen tulee, niin jos nainen on videolla esineenä, se on juurikin esineellistämistä. Jos nainen tulee salille vain esineeksi, niin toki se on myös esineellistämistä. Jos hän kuitenkinnon siellä treenaamassa, niin ei hän silloin ole itse itselleen mikään näytillä oleva esine. Noissa on vissi ero.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Olihan tuolla viisuissa toki vähäpukeinen mies, mutta en usko, että sitä asua kukaan selitti miehen voimaantumisella tai miehen rohkeudella olla oma itsensä."

Eihän kenenkään tarvitse selittää sitä millään, sillä miehellä on oikeus pukeutua juuri kuten tahtoo. Ei miehen paljastavaa pukeutumista kyseenalaisteta. Ei ainakaan ellei hänen luulla hilluvan lavalla ihan munasillaan, kuten edustajamme viime vuonna todisti. Jos naisten pukeutumusessa joskus päästään samaan, että kukaan kyseenalaista, niin silloin sitäkään ei tarvitse enää selittää millään. Jollei kukaan kysy, ei tarvitse olla selitystä valmiina.

"sillä miehellä on oikeus pukeutua juuri kuten tahtoo."

Tämä ei pidä paikkansa. Miesten pukukoodi on hyvinkin tiukka. Otetaan vaikka suomen muodin ykköstapahtuma, eli linnan juhlat. Miesten pukukoodi on frakki tai musta puku, naisilla taas sallitaan vaikka minkälaisia luomuksia. On paljasta olkapäätä, selkää tai syvään uurrettua etumusta

"Ei miehen paljastavaa pukeutumista kyseenalaisteta. Ei ainakaan ellei hänen luulla hilluvan lavalla ihan munasillaan, kuten edustajamme viime vuonna todisti. Jos naisten pukeutumusessa joskus päästään samaan, että kukaan kyseenalaista, niin silloin sitäkään ei tarvitse enää selittää millään. Jollei kukaan kysy, ei tarvitse olla selitystä valmiina."

Tässä täytyy huomata, että monesti (sanoisin että enemistö) noista naisten paljastavan pukeutumisen arvostelijoista ovat itse naisia. Kyllä keskimääräinen mies mielellään katselee vähäpukeisia naisia lavalla, myös minä. Ainoa syy, miksi minä kyseenalaistaisin tuollaisen, olisi, että jos minulla olisi vielä pieni tytär, kokisin, että en toivoisi hänen ajattelevan, että tuollainen "seksiasu" kuuluu menestykseen ja se tekee Erikasta ihailtavan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei pidä paikkansa. Miesten pukukoodi on hyvinkin tiukka. Otetaan vaikka suomen muodin ykköstapahtuma, eli linnan juhlat. Miesten pukukoodi on frakki tai musta puku, naisilla taas sallitaan vaikka minkälaisia luomuksia. On paljasta olkapäätä, selkää tai syvään uurrettua etumusta

"Ei miehen paljastavaa pukeutumista kyseenalaisteta. Ei ainakaan ellei hänen luulla hilluvan lavalla ihan munasillaan, kuten edustajamme viime vuonna todisti. Jos naisten pukeutumusessa joskus päästään samaan, että kukaan kyseenalaista, niin silloin sitäkään ei tarvitse enää selittää millään. Jollei kukaan kysy, ei tarvitse olla selitystä valmiina."

Tässä täytyy huomata, että monesti (sanoisin että enemistö) noista naisten paljastavan pukeutumisen arvostelijoista ovat itse naisia. Kyllä keskimääräinen mies mielellään katselee vähäpukeisia naisia lavalla, myös minä. Ainoa syy, miksi minä kyseenalaistaisin tuollaisen, olisi, että jos minulla olisi vielä pieni tytär, kokisin, että en toivoisi hänen ajattelevan, että tuollainen "seksiasu" kuuluu menestykseen ja se tekee Erikasta ihailtavan.

Pukukoodi on tiukka. Mutta hyvin harvoin on tilanteita, joissa miehen tulee noudattaa pukukoodia. Tai no saatat sinä tietysti olla sellaisissa töissä, joissa joudut pitämään pukua kesät talvet, mutta sehän on sitten oma valinta missä on töissä. Se on asia, johon yhteiskunta ei varsinaisesti voi vaikuttaa. Noin yleisesti ottaen miehillä on hyvin vapaa pukeutuminen ja korkeintaan hameen pukemista alkaa vinkuna.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Tässä täytyy huomata, että monesti (sanoisin että enemistö) noista naisten paljastavan pukeutumisen arvostelijoista ovat itse naisia."

Voi olla, muuta toisaalta miehet taas käyttäytyvät usein etovasti, vaikka eivät arvostelisi.

• Anonyymi
        UUSI

Mistä kumpuaa tarve miettiä tuota. Väitän, että valtaosa "paljastelijoista" ei edes ajattele paljastelevansa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

itse olen mies ja anti-feministi, mutta olen tätä ilmiötä kyllä ihmetellyt kovasti, että televisiossakin miehet saavat esiintyä vaikka alasti, siis täysin alasti, mutta kaikenlainen naisen alastomuus on kiellettyä. amerikassa ainakin sanotaan että alaston nainen on lapsille haitallinen. pistää kyllä miettimään että mistä ihmeestä on kyse.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Eli nainen ei saisi puketua johonkin vaatekappaleeseen, josta itse pitää, koska se on miesten mielestä seksikäs? Jos tuolla ajattelulla lähtee liikkeelle, niin se mitä voi pukea päälleen on hyvin rajattua."

Tuo on harvinaisen totta. Itse olen saanut tavallisista farkuista ja t-paidastakin kommenttia, että on liian seksikästä. Olenkin tullut siihen lopputulokseen, että tissini ja perseeni provosoivat pelkällä olemassaolollaan.

"olen saanut tavallisista farkuista ja t-paidastakin kommenttia, että on liian seksikästä"

haluaisin nähdä sinut.... mahdat olla upea näky.. minusta just tuo farkut ja paita on parasta naiselle jolla on oikeasti muotoja, mikään ei näytä paremmalta

just tuo mitä sanoit, vaikka mitä laittaisit päällesi olet provosoiva näky, herätät miehissä himoa ja naisissa valtavaa kateutta, plus joissain naisissa myös himoa...

mies

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja.
      Mitään aate ei ole vaate.
      Jokaisella naisella kuten miehellä on ihka omat aivot.
      Kukin ajattelee tykönänsä, mitä ajattelee.
      Kuvitteleeko E.V. olevansa jokin johtotähti ja edustavansa joitain naisia.
      Hui hai. Voiko pinnallisempaa olla.
      Miehet tunnistavat omat naisensa ja voivat miettiä, onko m i t ä ä n vastaavuutta.
      Vinyyli ei tee mitään naiseutta. Se on materiaali kuten villa, puuvilla, nahka, pitsi jne.
      Villa
      Hui hai.

• Anonyymi
      UUSI

Olen ihmetellyt juuri samaa ilmiötä. Naisten tasa-arvoa ei ole ärsyttä maailmanlaajuisesti ryhmittymiä, joille hillitty olemus on tärkeä osa naiseutta.
      Ei riitä että femakkotasa-arvo ryhmät haluavat tehdä niin kuin itse tykkäävät. Pitää osata ottaa huomioon myös ne ihmiset, jotka eivät paljastavia asuja siedä.

• Anonyymi
        UUSI

Miksi naisen pitäisi välittää siitä mikä jonkun toisen mielestä on osa naiseutta? Miksi naisen ylipäänsä pitäisi olla naisellinen, jollei häntä itseään yhtään kiinnosta? Millä oikeudella joku toinen määrittää mitä sinä saat pistää päällesi?

• Anonyymi
        UUSI

Valitatko yhtä suurella antaumuksella mm. paidattomista miehistä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi naisen pitäisi välittää siitä mikä jonkun toisen mielestä on osa naiseutta? Miksi naisen ylipäänsä pitäisi olla naisellinen, jollei häntä itseään yhtään kiinnosta? Millä oikeudella joku toinen määrittää mitä sinä saat pistää päällesi?

Yksittäinen ihminen puolestani voi kulkea missä kuteissa haluaa. Kun lähdetään edustamaan Suomea, mielestäni ei ole tarkoitus antaa seksualisoitu kuvaa maan naisista . Se on moraali mutta myös turvallisuusseikka tämän maan naisille jotka yksin kulkevat kaduilla.
        Madonna on ehkä tehnyt miljoonia ja kikka kiusattiin hengiltä. Näiden mallien rahoista ei ole maan kansalle juuri herunut.
        Viisut on lippu isommille lavoille mutta etu on esiintyjän, ei meidän.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Yksittäinen ihminen puolestani voi kulkea missä kuteissa haluaa. Kun lähdetään edustamaan Suomea, mielestäni ei ole tarkoitus antaa seksualisoitu kuvaa maan naisista . Se on moraali mutta myös turvallisuusseikka tämän maan naisille jotka yksin kulkevat kaduilla.
        Madonna on ehkä tehnyt miljoonia ja kikka kiusattiin hengiltä. Näiden mallien rahoista ei ole maan kansalle juuri herunut.

Minusta Erikan asu oli kaikkea muuta kuin seksikäs. Smesikkyyskin on katsojan silmässä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

9:43
        Aivan.
        Kyllä jokainen nainen ymmärtää omanlaisen naiseutensa.
        Juuri tuo, mikä on ulkoinen habitus ei ole koko ihminen.
        Alkujaan välteltiin täällä tundralla kylmyyttä. Käytännöllistä.
        Sitten on vain muoti, mitä osa apinoi.
        Persoonallisuutena lienee jokin oma erottuvuus.
        Eli. E.K. haluaa olla tuollainen persoonallisuus.
        Mutta sillä älköön yleistettäkö, mitä muut naiset ovat tai haluavat.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta Erikan asu oli kaikkea muuta kuin seksikäs. Smesikkyyskin on katsojan silmässä.

Mulle se hänen vaatetuksensa huusi "homoikoni". Not my type.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

9:43
        Aivan.
        Kyllä jokainen nainen ymmärtää omanlaisen naiseutensa.
        Juuri tuo, mikä on ulkoinen habitus ei ole koko ihminen.
        Alkujaan välteltiin täällä tundralla kylmyyttä. Käytännöllistä.
        Sitten on vain muoti, mitä osa apinoi.
        Persoonallisuutena lienee jokin oma erottuvuus.
        Eli. E.K. haluaa olla tuollainen persoonallisuus.
        Mutta sillä älköön yleistettäkö, mitä muut naiset ovat tai haluavat.
        Vilma

Mä en tiedä miksi niin moni on vetänyt herneen nenäänsä hänen kommenteistaan. Itseäni tai minun naiseuttani ei määritä Erikan tai kenenkään muunkaan vastaavan kommentit. Enkä mä edes tulkinnut sitä niin, että hän olisi väittänyt kaikkien olevan samanlaisia kuin hän. Mä tulkitsin sen tarkoittavan asennetta ja siinä hän on minusta ihan oikeassa. Suomessa on enemmän sellainen meininki, että voi olla "ronkimmin" oma itsensä ja tuoda esille asioita, joita monessa muussa paikassa ei voi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinustako se, että yritetään äånekkäästi rajoittaa esiintyjän pukeutumista, ei lähetä mitään viestiä? Minusta se on vielä vaarallisempi viesti, joka asettaa naise suuremnan riskin alaisiksi. Se kertoo, ettei naisella ole täällä vapautta päättää itse ja ettei yhteisö suojele häntä, jos hän poikkeaa normista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinustako se, että yritetään äånekkäästi rajoittaa esiintyjän pukeutumista, ei lähetä mitään viestiä? Minusta se on vielä vaarallisempi viesti, joka asettaa naise suuremnan riskin alaisiksi. Se kertoo, ettei naisella ole täällä vapautta päättää itse ja ettei yhteisö suojele häntä, jos hän poikkeaa normista.

Kun koet meidän naisia suojeltavan. Muotoilen näkemystäni vielä toiselta kantilta. Kun lapsesi haluaa lähteä yksin samankaltaisessa asussa liikenteeseen. Annat luvan koska koet sen edustavan maan naisten sanan ja käyttäytymisen vapautta.
        Olen itse tehnyt 20 vuotta miesvaltaisella alalla hommia. Sukupuoliroolit, vaatetus, vanhoillis ja uusajattelu melskaavat hyvin vahvasti siinä mitä kukakin pystyy tekemään. Samoin kuin viisuedustajamme tai ent. ministerimme ponnahtavat omalla käyttäytymisellään maailman laajuiseen tietouteen. Tämän näkee myös työelämässä, se joka naiseuttaan, heikkouttaan tai röyhkeyttään osaavat käyttää menestyvät. Ei nämä ihmiset ajattelevat muiden tunteita. Se mikä viisurin uran edistysaskel on jää nähtäväksi mutta suomen naisista ei ole tänä vuonna edustusta annettu .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kun koet meidän naisia suojeltavan. Muotoilen näkemystäni vielä toiselta kantilta. Kun lapsesi haluaa lähteä yksin samankaltaisessa asussa liikenteeseen. Annat luvan koska koet sen edustavan maan naisten sanan ja käyttäytymisen vapautta.
        Olen itse tehnyt 20 vuotta miesvaltaisella alalla hommia. Sukupuoliroolit, vaatetus, vanhoillis ja uusajattelu melskaavat hyvin vahvasti siinä mitä kukakin pystyy tekemään. Samoin kuin viisuedustajamme tai ent. ministerimme ponnahtavat omalla käyttäytymisellään maailman laajuiseen tietouteen. Tämän näkee myös työelämässä, se joka naiseuttaan, heikkouttaan tai röyhkeyttään osaavat käyttää menestyvät. Ei nämä ihmiset ajattelevat muiden tunteita. Se mikä viisurin uran edistysaskel on jää nähtäväksi mutta suomen naisista ei ole tänä vuonna edustusta annettu .

Enpä ole vielä koskaan nähnyt kenenkään kulkevan tuollaisissa julkisesti. Ehkä prideparatissa joku voisi, mutta en ole osallistunut. Heti kun se olisi valtavirtaa, niin ataisin kyllä. Periaatteessa nytkin antaisin, jos hän on liikkeellä luotettavassa ystäväporukassa. Ja siis en ylipäänsä haluaisi hänen liikkuvan tuolla aivan yksinään, olipa pukeutunut miten tahansa. Se kun on tutkittukin, että uhrin vaatetuksella ei ole vaikutusta.

Itsekin teen muuten töitä miesvaltaisella alalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä ole vielä koskaan nähnyt kenenkään kulkevan tuollaisissa julkisesti. Ehkä prideparatissa joku voisi, mutta en ole osallistunut. Heti kun se olisi valtavirtaa, niin ataisin kyllä. Periaatteessa nytkin antaisin, jos hän on liikkeellä luotettavassa ystäväporukassa. Ja siis en ylipäänsä haluaisi hänen liikkuvan tuolla aivan yksinään, olipa pukeutunut miten tahansa. Se kun on tutkittukin, että uhrin vaatetuksella ei ole vaikutusta.

Viin vahvustaa tuon. Mä olen joutunut ikäviin ahdistelutilanteisiin vain arkisesti ja tavallisesti pukeutuneena, en koskaan paljastavammin pukeutuneena. Ja toin on tosiaan ihan tutkittu juttu, että ei uhrin pukeutumisella ole niihin tilanteisiin vaikutusta. Sen sijaan just toi, että onko liikkeellä yksin, on paljon oleellisempaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en antaisi kulkea ja se kertoo varmasti mielipiteeni viisuedustajamme julkisuuskuvasta. En edes vaikka se olisi valtavirtaa.
        Vaatetuksella ei ehkä ole tutkimusten mukaan väliä mutta käyttäytymisellä on. Kun meille on tuolla vaatetuksella annettu myös käyttäytymismalli. Tutkimuksen lopputulos on luultavammin ratkaisevasti muuttunut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Viin vahvustaa tuon. Mä olen joutunut ikäviin ahdistelutilanteisiin vain arkisesti ja tavallisesti pukeutuneena, en koskaan paljastavammin pukeutuneena. Ja toin on tosiaan ihan tutkittu juttu, että ei uhrin pukeutumisella ole niihin tilanteisiin vaikutusta. Sen sijaan just toi, että onko liikkeellä yksin, on paljon oleellisempaa.

Nämä on niitä tiukkaan iskostettuja sukupuolirooleja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en tiedä miksi niin moni on vetänyt herneen nenäänsä hänen kommenteistaan. Itseäni tai minun naiseuttani ei määritä Erikan tai kenenkään muunkaan vastaavan kommentit. Enkä mä edes tulkinnut sitä niin, että hän olisi väittänyt kaikkien olevan samanlaisia kuin hän. Mä tulkitsin sen tarkoittavan asennetta ja siinä hän on minusta ihan oikeassa. Suomessa on enemmän sellainen meininki, että voi olla "ronkimmin" oma itsensä ja tuoda esille asioita, joita monessa muussa paikassa ei voi.

Väärin.
        Kyllä olet kuunnellut valikoidusti.
        Se, miten puhuu monikossa naiset ja me, ei ole saanut mitään valtakirjaa kaikilta Suomen ja maailman naisilta.
        Ei pidä antaa hämärtää.
        Vilma
        Tavattoman falskia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en antaisi kulkea ja se kertoo varmasti mielipiteeni viisuedustajamme julkisuuskuvasta. En edes vaikka se olisi valtavirtaa.
        Vaatetuksella ei ehkä ole tutkimusten mukaan väliä mutta käyttäytymisellä on. Kun meille on tuolla vaatetuksella annettu myös käyttäytymismalli. Tutkimuksen lopputulos on luultavammin ratkaisevasti muuttunut.

Se kertoo ainakin minun kohdallani siitä, että minua ei kiinnosta viisuedustajamme. Sen sijaan se, että momi Suomalainen on antanut sellaisen kuvan maailmalle, että tässä maassa naiset eivät ole suojassa, jolleivät pukeudu oikein, on minusta järkyttävää. Yhteisön suoja on ainoa oikea olemassaoleva suoja ja jollei sitä ole, niin burkhaan pukeutuminenkaan ei naisia suojaa.

Itseasiassa tutkimusten mukaan uhrin käytöskään ei ole isossa mittakaavassa vaikuttava tekijä. Vaatetus ei anna ihmiselle mitään käytösmallia. Vatteiden vaikutuksesta käyrökseen ei ole mitään näyttöä. "Siveellisemmin" pukeutuvat flirttailevat yhtälailla ja körttiseuroillakin raiskataan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se kertoo ainakin minun kohdallani siitä, että minua ei kiinnosta viisuedustajamme. Sen sijaan se, että momi Suomalainen on antanut sellaisen kuvan maailmalle, että tässä maassa naiset eivät ole suojassa, jolleivät pukeudu oikein, on minusta järkyttävää. Yhteisön suoja on ainoa oikea olemassaoleva suoja ja jollei sitä ole, niin burkhaan pukeutuminenkaan ei naisia suojaa.

Itseasiassa tutkimusten mukaan uhrin käytöskään ei ole isossa mittakaavassa vaikuttava tekijä. Vaatetus ei anna ihmiselle mitään käytösmallia. Vatteiden vaikutuksesta käyrökseen ei ole mitään näyttöä. "Siveellisemmin" pukeutuvat flirttailevat yhtälailla ja körttiseuroillakin raiskataan.

Edelleen se ainoa oikeasti isossa aineistossa vaikuttava tekijä on se, että naisen ei kannata olla tilanteessa yksinään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen se ainoa oikeasti isossa aineistossa vaikuttava tekijä on se, että naisen ei kannata olla tilanteessa yksinään.

Ja jos joku ihnettelee miksi naiset kulkevat hyvin usein vähintään parina, niin baariin, kuin baarissa vessaan, kuin baarista kotiin, kuin lenkillä kuin lähes missä vaan, niin tässä se selittävä tekijä on. Valtaosa naisista ei tee sitä tiedostaen, mutta itsesuojeluvaisto pistää toimimaan noin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä on niitä tiukkaan iskostettuja sukupuolirooleja.

Siis mitkä ovat? Se, että arkisesti pukeutuneena ahdistellaan enemmän?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin.
        Kyllä olet kuunnellut valikoidusti.
        Se, miten puhuu monikossa naiset ja me, ei ole saanut mitään valtakirjaa kaikilta Suomen ja maailman naisilta.
        Ei pidä antaa hämärtää.
        Vilma
        Tavattoman falskia.

En ole. Puhuin siitä mistä hän on puhunut, en kenestä hän on puhunut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vuosikymmenten aikana on nähty sosiaalisen median ja tasa-arvoisen "ole sellainen kuin olet" buumin. Ja kyllä se näkyy tavan elämässä. Suulaat, vaativat ja ronskilla otteella menevät masentuvat ja usein alkaa löytymään käyttäytymiseen liittyvää erityispiirteisyyttä.
        Samaan aikaan kun Suomessakin rohkeasti ajetaan bikinissä haarojaan levittelevän edustajan seksisävytteistä ihmiskuvaan, nuoret voivat huonommin.
        Voidaan keskustella tutkimuksista mutta se on niin äärettömän laaja aihe, ettei me ehkä siihen lähdetä.
        Ihmiset käyttävät ja viettävät aikaansa erilaisissa ympäristöissä. Eri parisuhdestatuksilla, jotka muuten nekin vaikuttavat muiden käyttäytymiseen.
        Tämä pukeutuminen.. se että naisella tai miehelläkin nykyään on bushupit tiukassa paljastavassa paidassa. Niin, kyllähän niitä katselisi.
        Mutta siihen se sitten taitaa jäädäkin?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mitkä ovat? Se, että arkisesti pukeutuneena ahdistellaan enemmän?

Naisen ja miehen roolista yhteiskunnassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vuosikymmenten aikana on nähty sosiaalisen median ja tasa-arvoisen "ole sellainen kuin olet" buumin. Ja kyllä se näkyy tavan elämässä. Suulaat, vaativat ja ronskilla otteella menevät masentuvat ja usein alkaa löytymään käyttäytymiseen liittyvää erityispiirteisyyttä.
        Samaan aikaan kun Suomessakin rohkeasti ajetaan bikinissä haarojaan levittelevän edustajan seksisävytteistä ihmiskuvaan, nuoret voivat huonommin.
        Voidaan keskustella tutkimuksista mutta se on niin äärettömän laaja aihe, ettei me ehkä siihen lähdetä.
        Ihmiset käyttävät ja viettävät aikaansa erilaisissa ympäristöissä. Eri parisuhdestatuksilla, jotka muuten nekin vaikuttavat muiden käyttäytymiseen.
        Tämä pukeutuminen.. se että naisella tai miehelläkin nykyään on bushupit tiukassa paljastavassa paidassa. Niin, kyllähän niitä katselisi.

Se, että asiat tapahtuvat samaan aikaan, ei läheskään aina kerro, että johtuisivat toisistaan. Tässä tapauksessa kysymys on rinnakkain tapahtuvista asioista, ei toisistaan riippuvaisista asioista. Ja kyllä tutkimukset tosiaan kertovat paljon, mutta toki niistä puhuminen voi heikentää agendasi ajamista. 🙂

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse muuten olen käyttänyt pushuppeja ja tyköistuvia paitoja aina. Minusta ne ovat miellyttävimmät vaatteet. Mikään ei oikeastaan ole vaatteissa vittumaisempaa, kuin teltallinen ylimääräistä kangasta ympärillä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että asiat tapahtuvat samaan aikaan, ei läheskään aina kerro, että johtuisivat toisistaan. Tässä tapauksessa kysymys on rinnakkain tapahtuvista asioista, ei toisistaan riippuvaisista asioista. Ja kyllä tutkimukset tosiaan kertovat paljon, mutta toki niistä puhuminen voi heikentää agendasi ajamista. 🙂

Itselläni ei ole agendaa tämän suhteen. Tutkimuksista jos aletaan puhumaan , pitäisi kirjoituksiin lisätä mistä tiedon on saanut, mitä niissä on otettu huomioon jne. Itseni tuntien loppupäätelmä olisi että tutkimus on tehty liian kapea-alaisesti , huomiotta jätetty ratkaisevia seikkoja ja että aineisto on vajavainen koska tapausta ei ole pystytty tutkimaan totuuden mukaisesti.
        Agendana oli vastailla aloittajan kysymykseen.
        Jos agendoista puhutaan niin kyllä omassa elämässäni yritän ettei kukaan ympäristössäni ajaisi itseään tietämättään tai tietoisesti väärille poluille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Naisen ja miehen roolista yhteiskunnassa.

Kenekään rooli ei taida olla ahdistella toisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kenekään rooli ei taida olla ahdistella toisia.

No ei varmasti

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni ei ole agendaa tämän suhteen. Tutkimuksista jos aletaan puhumaan , pitäisi kirjoituksiin lisätä mistä tiedon on saanut, mitä niissä on otettu huomioon jne. Itseni tuntien loppupäätelmä olisi että tutkimus on tehty liian kapea-alaisesti , huomiotta jätetty ratkaisevia seikkoja ja että aineisto on vajavainen koska tapausta ei ole pystytty tutkimaan totuuden mukaisesti.
        Agendana oli vastailla aloittajan kysymykseen.
        Jos agendoista puhutaan niin kyllä omassa elämässäni yritän ettei kukaan ympäristössäni ajaisi itseään tietämättään tai tietoisesti väärille poluille.

Netti on täynnä tutkimuksia aiheesta. Ei tarvitse kuin käyttää googlea. Kysymyksessä on niin puhkitutkittu aihe, että en näe mitään syytä lähteä linkittämään äärimmäisen helposti löytyvää materiaalia. Jos on aidosti kiinnostunut noihin tutustumaan ja omaa valmiudet oikeasti ymmärtää niitä, niin silloin taatusti osaa myös löytää ne.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse muuten olen käyttänyt pushuppeja ja tyköistuvia paitoja aina. Minusta ne ovat miellyttävimmät vaatteet. Mikään ei oikeastaan ole vaatteissa vittumaisempaa, kuin teltallinen ylimääräistä kangasta ympärillä.

Itse taas kuljen teltassa. Kiva että keskustelukumppani keskittyy asiaan eikä mieti että mihin katsoisin muualle kuin houkuttelevaan tissivakoon :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Netti on täynnä tutkimuksia aiheesta. Ei tarvitse kuin käyttää googlea. Kysymyksessä on niin puhkitutkittu aihe, että en näe mitään syytä lähteä linkittämään äärimmäisen helposti löytyvää materiaalia. Jos on aidosti kiinnostunut noihin tutustumaan ja omaa valmiudet oikeasti ymmärtää niitä, niin silloin taatusti osaa myös löytää ne.

Olet oikeassa. Löytyy jos jonkinlaista päättötyötä, proffien tekemiä tutkimuksia. Se että mihin kukin ihminen haluaa vedota on sitten toinen juttu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse taas kuljen teltassa. Kiva että keskustelukumppani keskittyy asiaan eikä mieti että mihin katsoisin muualle kuin houkuttelevaan tissivakoon :)

Ei mulla tissivako näy. Miksi se näkyisi? Kumpaankaan noista vaatekappaleista ei kuulu pakollinen tissivako. Toisaalta onhan se ihan hyvä keino blokata keskustelukumppaneista pois älyvapaat tissintuijottelijat. Mua katsotaan yleensä silmiin keskustellessa. 🙂

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa. Löytyy jos jonkinlaista päättötyötä, proffien tekemiä tutkimuksia. Se että mihin kukin ihminen haluaa vedota on sitten toinen juttu.

Yleensä on järkevämpää vedota tutkittuihin faktoihin kuin mutuun ja kuvitelmiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mulla tissivako näy. Miksi se näkyisi? Kumpaankaan noista vaatekappaleista ei kuulu pakollinen tissivako. Toisaalta onhan se ihan hyvä keino blokata keskustelukumppaneista pois älyvapaat tissintuijottelijat. Mua katsotaan yleensä silmiin keskustellessa. 🙂

👍

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä on järkevämpää vedota tutkittuihin faktoihin kuin mutuun ja kuvitelmiin.

Eiköhän meidän keskustelu kannata jättää tähän. Kun kyllästyy aiheeseen alkaa toisen piikittely.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän meidän keskustelu kannata jättää tähän. Kun kyllästyy aiheeseen alkaa toisen piikittely.

Jos kuvittelet minun piikittelevän, niin silloin varmasti järkevin noin. En nimittäin ole lainkaan piikitellyt. Sitä taas en tiedä oletko sinä pyrkinyt piikittelemään, kun en kiinnitä sellaiseen mitään huomiota.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kuvittelet minun piikittelevän, niin silloin varmasti järkevin noin. En nimittäin ole lainkaan piikitellyt. Sitä taas en tiedä oletko sinä pyrkinyt piikittelemään, kun en kiinnitä sellaiseen mitään huomiota.

No nyt piikittelen. Lapseni aloittaa kaltaisesi jankkaamisen henkilökohtaisista lauserakenteista kun aihe ei solju mieluiseen tyyliin.
        Se on ensinnäkin äärimmäisen rasittavaa ja aiheesta poikkeavaa. Lisäksi
        se että pitäisi kanssasi alkaa köydenvetoon aiheesta naisten rohkeus, on minulle signaali että tämä keskustelu ei johda enää takaisin aiheeseen.
        Jotta päästäisiin takaisin aiheeseen joutuisin sinulle todistelemaan mitä tiedän suomalaisista raiskaustilastoista ja niihin johtavista syistä. Se ei mielestäni ole enää aloitukseen liittyvä keskustelu siirtymä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt piikittelen. Lapseni aloittaa kaltaisesi jankkaamisen henkilökohtaisista lauserakenteista kun aihe ei solju mieluiseen tyyliin.
        se että pitäisi kanssasi alkaa köydenvetoon aiheesta naisten rohkeus, on minulle signaali että tämä keskustelu ei johda enää takaisin aiheeseen.
        Jotta päästäisiin takaisin aiheeseen joutuisin sinulle todistelemaan mitä tiedän suomalaisista raiskaustilastoista ja niihin johtavista syistä. Se ei mielestäni ole enää aloitukseen liittyvä keskustelu siirtymä.

Missä kohtaa olen sanonut jotain lauserakenteista? 😂? Voin kertoa, että mä en tarkista oikeinkirjoitusta edes omista teksteistäni.

Varsin erikoista syyttää aiheen vierestä kirjoittamisesta, kun itse selittää jostain lauserakenteista, joista ei ole puhuttu halaistua sanaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siis sinä ihan itse toit esille turvallisuuden jne. argumenttina. Jos nyt siis olet tuo jonka kanssa alunperin kirjoittelin. Mikäli keskustelu lähti mielestäsi lähti väärille raiteille, niin se lähti sinne, koska sinä itse veit sen sinne. Minä olen vain vastannut sinulle, en ole tuonut yhtään uutta aihetta keskusteluun mukaan. Jos siis haluat palauttaa keskustelun " alkuperäiseen" niin se on helppoa. Kirjoitat vain siitä mistä tässä nyt sinun mielestäsi oli kysymys.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siis sinä ihan itse toit esille turvallisuuden jne. argumenttina. Jos nyt siis olet tuo jonka kanssa alunperin kirjoittelin. Mikäli keskustelu lähti mielestäsi lähti väärille raiteille, niin se lähti sinne, koska sinä itse veit sen sinne. Minä olen vain vastannut sinulle, en ole tuonut yhtään uutta aihetta keskusteluun mukaan. Jos siis haluat palauttaa keskustelun " alkuperäiseen" niin se on helppoa. Kirjoitat vain siitä mistä tässä nyt sinun mielestäsi oli kysymys.

Näin keskustellaan anonyyminä, kun keskustelu pidentyy. Kukaan ei tiedä kuka vastaa ja keskustelee kenenkä kanssa. Tässä vaiheessa alkaa ns. riitely kuka kirjoitti ja mitä. Sitten seuraavassa vedotaan että siis en minä ole sellaista kun sinä itse ja tätä voidaan jatkaa hamaan tappiin asti.
        Mukavaa päivää teille :) en ehdi enää jatkaa tätä keskustelua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Näin keskustellaan anonyyminä, kun keskustelu pidentyy. Kukaan ei tiedä kuka vastaa ja keskustelee kenenkä kanssa. Tässä vaiheessa alkaa ns. riitely kuka kirjoitti ja mitä. Sitten seuraavassa vedotaan että siis en minä ole sellaista kun sinä itse ja tätä voidaan jatkaa hamaan tappiin asti.

Jos ei tiedä, niin eikö silloin ole hieman erikoista edes syytellä jotakuta? En minä ainakaan riitele, sillä ilmaisin jo tuossa, että en minä tiedä oletko sinä tuo, jonka kanssa edellä kirjoittelin. Minä en oleta sen olleen sinä, sillä en tiedä olitko se sinä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos sä keskustelet yhtä kummallisesti sen teinisi kanssa, niin en minä yhtään ihmettele, että hän toisinaan kommentoi. Vaikuttaa siltä, että hänellä on ihan aihetta siihen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

uskonto määrää

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

no siitä olen kyllä ihan eri mieltä.... kyllä eerikka antoi nyt just oikean kuvan suomalaisista naisista, kaikin mahdollisin tavoin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"ihan hyvä keino blokata keskustelukumppaneista pois älyvapaat tissintuijottelijat."

haluat siis blokata keskustelusta pois 90% miehistä? ok, ihan miten haluat. en nyt välttämättä minäkään niin haluaisi keskustella kanssasi, kun mielessä olisi jotain ihan muuta.....

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos sä keskustelet yhtä kummallisesti sen teinisi kanssa, niin en minä yhtään ihmettele, että hän toisinaan kommentoi. Vaikuttaa siltä, että hänellä on ihan aihetta siihen.

no nyt naiset!...rauha..... lähti lapasesta tuo keskustelu.... pitäskö teidän mennä jonnekin naistenpalstoille juttelemaan näistä keskinäisistä ongelmistanne..... varmaan tulisi helposti yli 100 viestin ketju ihan vaan teidän kahden naisen välillä...

• Anonyymi
      UUSI

Kaikenlaista silikonitissi tyrkkyä on some täynnä,niitähän ukot tykkää katsella. Se että pukeutuu liian paljastavissa asuissa ,perse vilkkuu ja rntamus auki napaan asti on vain naisen keino herättää huomiota miehille. Ei mitään tekemistä rohkeuden eikä ns.voimaannuttamisen kanssa,on vaan tyrkky tyyppi. Naisena rohkeus liittyy ihan muihin asioihin kuin tissien esittelyyn. Sitä voi miettiä rohkeus sanaa uudestaan,mitä se todellisuudessa on.

• Anonyymi
        UUSI

Mutta entäs jos se nainen ihan itse aidosti tykkää siitä ja nauttii kun saa miehiltä huomiota ja kehuja. Onko se sitten rikollista tai jotain, se ei saisi toimia niin? onko se väärin nauttia muiden huomiosta?

entäs jos se "tyrkky nainen" ei vähäänkän välitä teidän rohkeuksistanne javoimaantumisistanne ja feminismeistänne, vaan on itseensä tyytyväinen just sellaisena kun nyt on. Naisena.

• Anonyymi
      UUSI

Noniin, en ymmärrä minäkään. Sehän on juuri sitä mihin miesten maailma ja markkinatalous on naiset muotittanut. Ei mikään naisten keksintö edes.

Nyt naiset vaan ajattelee, että kun häntä ei tarvitse pakottaa valitsemaan Madonna vs. Vamppi roolia, vaan hän tekee sen ihan itse, niin on tosi vahva ja voimakas. Heh, jotenkin typerää enkä näe logiikkaa.

Pikemminkin pidän vahvuutena olla vaikka naturelli ja pukeutua tuulipukuun, kun miesten silmään ja muottiin. Kun nainen päättää olla jotain muuta kuin trendi luomus, arvostan sitä ja pidän aitona vahvana naisena.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Entä jos ei pidä tuulipuvuista? Eikö silloin osoita heikkoutta, kun antaa pakottaa itsensä pukeutumaan tuulipukuun, vaikka itse inhoaa sellaista?

• Anonyymi
        UUSI

Ja siis teidätkö ... jos pukeutuu aina samalla tavalla, niin tuppaa aina toisinaan olemaan myös trendikäs.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Entä jos ei pidä tuulipuvuista? Eikö silloin osoita heikkoutta, kun antaa pakottaa itsensä pukeutumaan tuulipukuun, vaikka itse inhoaa sellaista?

Oisko juju sanassa vaikka? 😛

"Pikemminkin pidän vahvuutena olla vaikka naturelli ja pukeutua tuulipukuun"

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siis teidätkö ... jos pukeutuu aina samalla tavalla, niin tuppaa aina toisinaan olemaan myös trendikäs.

Nojaa, ehkä itselleen ja tyylilleen uskollinen. Tuskin juuttisäkki on trendikäs asu.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nojaa, ehkä itselleen ja tyylilleen uskollinen. Tuskin juuttisäkki on trendikäs asu.

Jasu

Käsittäökseni trendi on valtavirtausksien omaksumista? Eikä niinkään siitä poikkeamista.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Hyvin sanottu. Osasit muotoilla paremmin kuin minä itse aloituksessani.

"Sehän on juuri sitä mihin miesten maailma ja markkinatalous on naiset muotittanut. Ei mikään naisten keksintö edes."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuulipuku oli vain yksi esimerkki. On myös monia muita "ei paljastavia vaatteita"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Käsittäökseni trendi on valtavirtausksien omaksumista? Eikä niinkään siitä poikkeamista.

Jasu

Sekin on ollut trendikästä, että kulkee pyjamassa. Kyllä joku muotitalo varmasti sen juuttisäkinkin vielä lanseraa ja saa trendaamaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuulipuku oli vain yksi esimerkki. On myös monia muita "ei paljastavia vaatteita"

Ja tuulipukukin on ollut trendikästä pukeutumista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuulipukukin on ollut trendikästä pukeutumista.

Joo. Se kahisevat Karhun tuulipuku ja todella sininen.

• Anonyymi
        UUSI

no jasulla sitten on paljon arvostettavaa täällä suomen naisissa, niitä tuulipukuja piisaa.

kumma juttu muuten kun miehille nauretaan jotka pukeutuu tuulipukuun, mutta naisia arvostetaan. onkos tämän nyt sitä eriarvoisuutta?

• Anonyymi
      UUSI

Naisen pitää saada pukea päälleen ihan mitä haluaa. Liity miehiin mitenkään. Sielläkin oli tanssijoita paljon psljastavimmissa asuissa.

• Anonyymi
        UUSI

Tietysti, mutta logiikkaa ei ole olla juuri sitä mihin miehet naisen mieluiten motittaa. Jos haluaa olla jotain muuta kuin miesten päiväuni ja muotin mukaan, niin tekee päinvastoin. Tietysti ymmärrän kyllä, että moni nainen kääntelee ja väöntelee asiaa vaikka miten päin ja lopputulos on kuitenkin vaan olla se miesten päiväuni. Lähinnä ajatusleikkiä koko naisten vahvuus höpinä näitten juttujen suhteen, mutta pääasia että itse on sokea asialle ja uskoo, että muutkin uskoo.

Jasu

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti, mutta logiikkaa ei ole olla juuri sitä mihin miehet naisen mieluiten motittaa. Jos haluaa olla jotain muuta kuin miesten päiväuni ja muotin mukaan, niin tekee päinvastoin. Tietysti ymmärrän kyllä, että moni nainen kääntelee ja väöntelee asiaa vaikka miten päin ja lopputulos on kuitenkin vaan olla se miesten päiväuni. Lähinnä ajatusleikkiä koko naisten vahvuus höpinä näitten juttujen suhteen, mutta pääasia että itse on sokea asialle ja uskoo, että muutkin uskoo.

Jasu

Jasu

Mutta hei mulla on rälläkkä hommia, joten lähden ulos räteissäni.

Näkyillään taas, kun ehtii.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Jasu

Viime vuonna oli Euroviisuissa mies ka* ukukkarossa. En ainakaan itse halua olla mikään miesten päiväuni. Vaan juuri sen miehen jonka itseänikin kiinnostaa. Naisten ei tarvitse muuttaa itseään tai pukeutumista sen takia että miehet seksulisoi kaiken meissä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Jasu

toisinsanoen siis femnistin mielestä naisen ei pitäisi pukeutua siihen mistä miehet oletetusti pitävät, VAIKKA se nainen itse myös sattuisi pitämään siitä asusta, silti sen feministisen ideologian mukaisesti tulisi vastustaa kaikkea mistä mies pitää. feminismin jalo aate ajaa naisen oman mielipiteen ylitse.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Viime vuonna oli Euroviisuissa mies ka* ukukkarossa. En ainakaan itse halua olla mikään miesten päiväuni. Vaan juuri sen miehen jonka itseänikin kiinnostaa. Naisten ei tarvitse muuttaa itseään tai pukeutumista sen takia että miehet seksulisoi kaiken meissä.

just noin, tuossa on täyttä asiaa. tuohon kun vielä lisäisi sen että vaikka feministit sanoisivat mitä tahansa, niin JOKAISELLA on silti oikeus valita omat vaatteensa ihan itse.

• Anonyymi
      UUSI

Kun täälläkin on kovasti väitelty siitä, että Suomessa naisilla muka olisi vapaus ja Suomi ei olisi naisille vaarallinen maa, niin melko hyvin nämä Euroviisut todistivat päinvastaista. Näkipähän koko muu Eurooppa sen millainen maa Suomi oikeasti on, kun järkyttyivät siitä miten Suomessa omaa edustajaa kohdeltiin.

• Anonyymi
        UUSI

Niin. Miten kohdeltiin? Kerro lisää.
        Voidaanko viisun tekijät asettaa mitenkään vastuuseen.
        Heidänkö idea oli nostaa E. jättifallosta symboloivan mikrofonin päälle?
        Joka kiistää, ettei kyseessä ole mahdollisimman seksistinen esitys, voisi ottaa laput silmiltä.
        Seksistinen ei ole synonyymi eroottisuudelle.
        Kumpi on halvempaa julkisesti?
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joka kiistää, ettei kyseessä ole mahdollisimman seksistinen esitys, voisi ottaa laput silmiltä.
        Vilma

Helvetin huonosti. Minusta oli virkistävää, että muka niin kiltit suomalaiset paljastivat odellista nahkaansa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Mikä naisen seksuaalisuudessa nyt sitten on niin ahdistavaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Ei ole muuten olemassa epäseksikkäämpää sanaa kuin "erotiikka". Hyi hitto. Tappaa takuulla kaikki halut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole muuten olemassa epäseksikkäämpää sanaa kuin "erotiikka". Hyi hitto. Tappaa takuulla kaikki halut.

Olen harvinaisen samaa mieltä. Jos mies käyttää sanaa erotiikka, niin juu ja hei hei. 🤣

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Helvetin huonosti. Minusta oli virkistävää, että muka niin kiltit suomalaiset paljastivat odellista nahkaansa.

Eikö tuo nahkojen paljastaminen ollut hänen viestinsä.
        Osaatko tarkastella asioita mitenkään objektiivisesti.
        Entäpä, jos sinä olet vähemmistöä sitten oman kantasi perusteella.
        Eikö E. osaa päätellä mitään omasta esiintymisestään ja siihen reagoinnista.
        Se voi olla sellainen, että emme halua olla mitään eerikoja.
        Ehkä saamme Yrjön ja Jorman rinnalle Eerikan.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä naisen seksuaalisuudessa nyt sitten on niin ahdistavaa?

11:01
        Ei mitään.
        Mitähän sinä tällaista kysyt.
        Eläköön. Jumbo.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

11:02
        Ai, sulla on tuollainen tunne ja näkemys.
        Vil a

• Anonyymi
        UUSI

No miten häntä on kohdeltu ja kuka?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö tuo nahkojen paljastaminen ollut hänen viestinsä.
        Osaatko tarkastella asioita mitenkään objektiivisesti.
        Entäpä, jos sinä olet vähemmistöä sitten oman kantasi perusteella.
        Eikö E. osaa päätellä mitään omasta esiintymisestään ja siihen reagoinnista.
        Se voi olla sellainen, että emme halua olla mitään eerikoja.
        Ehkä saamme Yrjön ja Jorman rinnalle Eerikan.
        Vilma

Jos oli, niin hyvin toimi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No miten häntä on kohdeltu ja kuka?

Helvetin huonosti. Ketkä lienee, pääosin anonyymit nettikirjoittelijat. Jokunen on uskaltautunut ihan omalla naamallaakin, josta tietenkin heille pisteet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen harvinaisen samaa mieltä. Jos mies käyttää sanaa erotiikka, niin juu ja hei hei. 🤣

😁 "keskustellaan" kun kuluu naisen suusta niin on aika keksiä jotain peruuttamattoman tärkeää tekemistä jossain ihan muualla 😶

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Helvetin huonosti. Ketkä lienee, pääosin anonyymit nettikirjoittelijat. Jokunen on uskaltautunut ihan omalla naamallaakin, josta tietenkin heille pisteet.

11:38
        Turvaudut näihin palstajankutuksiin, kun ei ajatella kuten sinä ja Erika tahdot.
        Haloo. Herätys. Kapeaa, kovin kapeaa ajattelua.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

no se jokunen joutui omalla naamallaan ja nimellään pyytämään julkisesti anteeksi kun sanoi mielipiteensä ääneen ja SATTUI olemaan MIES.

• Anonyymi
      UUSI

Mun puolesta saa olla vaikka alasti, eri asia keitä pidän kauniina ja keitä en.

• Anonyymi
        UUSI

👍 Hyvä sinä. Juuri noin sen kuuluisi mennä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

👍 Hyvä sinä. Juuri noin sen kuuluisi mennä.

10:55
        Joku voisi sanoa kommenttiisi, että hyvä, että oli edes vinyyliä, kun fallossymbolin päällä hillui. Ja toinen peukuttaa. Pyrsk.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

10:55
        Joku voisi sanoa kommenttiisi, että hyvä, että oli edes vinyyliä, kun fallossymbolin päällä hillui. Ja toinen peukuttaa. Pyrsk.
        Vilma

No saat sinä peukuttaa Erikaa, jos kerta haluat. Mä en usko hänen tuossa kirjoitelleen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No saat sinä peukuttaa Erikaa, jos kerta haluat. Mä en usko hänen tuossa kirjoitelleen.

11:36
        Niin, että mitä yritin sanoa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

11:36
        Niin, että mitä yritin sanoa?

Mieti ihmeessä omilla aivoillasi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mieti ihmeessä omilla aivoillasi.

Niin, mitä yritin sanoa. Edelleen. Ymmärsitkö?
        Vilma

• Anonyymi
      UUSI

Suomen naiset ovat epäterveelisen läskejä teltat päällä. Tossua tossun eteen niin nainen näyttää naiselta. T Nainen

• Anonyymi
      UUSI

Tjaa, periaatteessa tämä naisten "voimaantuminen" ei eroa yhtään miesten machoilusta. Kaunistellaan ja esiinnytään lainavaatteissa

• Anonyymi
      UUSI

En sanoisi että vanhemmat naiset haluaisivat estää. Sanoisin että sellaiset jotka kokevat naisen vapauden omaksi uhakseen tai kokevat kateutta kehonsa epävarmuutensa vuoksi saattaisivat olla heitä jotka siitä suuttuu. Ehkä uskonnolliset ryhmät myös.

• Anonyymi
        UUSI

12:49
        Höpöhöpö.
        Kovin pinnallisesti perustelet.
        Vilma

• Anonyymi
      UUSI

naiset ovat ylpeitä itsestään kauneudestaan ja muodoistaan ja haluavat ne näyttää muille saadakseen huomiota.
      eivät halua näyttää niinkään vain miehille, vaan myös ja erityisesti toisille naisille.

ehkä olisi jo korkea aika laittaa piste tasa-arvon perään ja kaikille samat säännöt. joko saa olla ilman paitaa julkisesti tai sitten ei saa. joko saa kulkea kadulla alushousuissa tai sitten ei saa.
      yksinkertaiset säännöt joita pitää noudattaa, ilman minkäänlaista sukupuolista erottelua. säännöt joita valvotaan.

sanoo mies

• Anonyymi
        UUSI

13:02
        Joo muuten, mutta kun me näytetään erilaisilta; miehet ja naiset.
        Ootko huomannut?
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

13:02
        Joo muuten, mutta kun me näytetään erilaisilta; miehet ja naiset.
        Ootko huomannut?
        Vilma

mitä siitä, sama laki kaikille silti. Onhan eri värisiäkin ihmisiä olemassa, eikä niitäkään kohtaan ole omia lakeja säädetty, enää.
        miksi vastustat tasa-arvoa?

alkuperäisissä kulttuureissa naiset kulkevat ilman paitoja rinnat paljaana, eikä sitä kukaan pidä mitenkään erikoisena. mutta naisen reidet tuli olla peitettynä, se koettiin seksuaalisena jos nainen näytti paljaita reisiään.
        länsimaalaisella naisella oli isoja ongelmia alkuperäisheimon seurassa kun hän piti t-paitaa ja shortseja.....

• Anonyymi
      UUSI

On meillä suuret murheet.

• Anonyymi
      UUSI

No sitähän te raasut tilaailette. Runkutatte 24/7 aamuin öin ja näette näette /tahdotte munaanne miellyttävä elävä pumpattavan barbaran? Mitä nyt itkette! Olkaa vattu onnellisia ja runkutelkaa. Kyllä ne kansaanne mielellään lisääntyy.🙈👎🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI

Mielestäni se on haistattamista teille runkkareille päin pläsiä. Tuon olen itsekkin tehnyt. Ette ansaitse muuta.🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni se on haistattamista teille runkkareille päin pläsiä. Tuon olen itsekkin tehnyt. Ette ansaitse muuta.🤷‍♀️

Ulkonäön perässä piipertäviä naruistaveltäviä marionettinukkeja. Joo ei voisko/pitäiskö vähempää kiinnostaa🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI

tässä taas oiva esimerkki niistä ihanista naikkosista joiden eteen miehen pitäisi uhrata kaikkensa......

"jostain syystä" ei vaan huvita

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

tässä taas oiva esimerkki niistä ihanista naikkosista joiden eteen miehen pitäisi uhrata kaikkensa......

"jostain syystä" ei vaan huvita

tarviiko nyt sitten yhtään ihmetellä miksi miehet on niin kiinostuneita runkkaamisesta naisten sijaan.

• Anonyymi
      UUSI

Ei naisilla ole luontaista halua esiintyä paljastavissa, mutta onhan sille omat hetkensä. Eivät nuoret naiset vähäpukeisuudesta erityisemmin edes hyödy. Heidän samanikäiset poikaystävät eivät pidä ed sitä edes mitenkään erityisenä.

En kokenut voimaantuvani Erikan esityksestä, enkä kokenut naisten tasa-arvon kohentumista.

• Anonyymi
      UUSI

Ok. Mutta koitko sitä samaa tästä kommentistasi?

• Anonyymi
        UUSI

Siis voimaannuitko?🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siis voimaannuitko?🤷‍♀️

Onko pakko kehua, jos ei tykkää?

Jos kertoisin, etten pidä inhoan Juice Leskistä, niin hyökättäisiinkö minua vastaan yhtä voimakkaasti ja syytettäisiin miesten väheksymisestä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko pakko kehua, jos ei tykkää?

Jos kertoisin, etten pidä inhoan Juice Leskistä, niin hyökättäisiinkö minua vastaan yhtä voimakkaasti ja syytettäisiin miesten väheksymisestä?

tasa-arvon nimissä pitäisi kyllä syyttää!.... miehiä ei saa syrjiä vain lihavuuden takia......

• Anonyymi
      UUSI

Erikan biisi kertoi seksistä, jossa nainen vahvana subjektina. Kukkamekko ei olisi toiminut esityksessä. Miksi pitää vaahdota Erikan pukineista? Mikä oikeasti harmittaa?

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI

Sepä se,että mikä oikeasti harmittaa? Kun palvoo runkkumatskua ja kun sitä saa niin yhtäkkiä niin kummasti harmittaa?😳🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI

tässä ei ny tainnut olla kyse eerikasta, vaan yleisesti naisten asenteesta
        tuo onyt on vaan esitys, performanssinumero. eri asia on ne naiset jotka kesällä kadulla viilettää puolialastomina. minun puolesta ok. mutta kyllä katson niitä ihan varmasti ja tarkkaan, tulkoot valittaan jos häiritsee... ja kuvataki niitä saa ihan vapaasti vaikka videolle

• Anonyymi
        UUSI

tuossa performanssissa ongelma oli se että esiintyjä oli yököttävä ja laulu oli inhottava.... ei ne vaatteet edes olleet ongelmana.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

tuossa performanssissa ongelma oli se että esiintyjä oli yököttävä ja laulu oli inhottava.... ei ne vaatteet edes olleet ongelmana.

Sinulla on tunne-elämässä häiriö Erikan esityksen kohdalla. Todella voimakas negatiivinen tunnereagointi.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on tunne-elämässä häiriö Erikan esityksen kohdalla. Todella voimakas negatiivinen tunnereagointi.

- Sheena

Olisiko siitä pitänyt tuntea jotain hyvää energiaa ja mieltä?

Koitko itse sellaisen energian?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Näinpä ja että nainen ei saisi viilettää kaduilla puolialastomana vaikka vain siksi että on kuuma vaan sekin seksuaalistetaan että oivoi tuo nyt haluu mun munaminämiehen urpon runkkumunaa.🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koin. Hyvää energiaa on se ettei alistu kynnysmatoksi. Siihenkö roolin yritit?🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koin. Hyvää energiaa on se ettei alistu kynnysmatoksi. Siihenkö roolin yritit?🤷‍♀️

Mietihän vähän. Ei naisellekkaan saa kelvata ihan kaikki siksi, että tarkoitus pyhittää keinot, vaikkei itse välittäisi, vaan näyttää, vaikuttaa ja kuulostaa huonolta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mietihän vähän. Ei naisellekkaan saa kelvata ihan kaikki siksi, että tarkoitus pyhittää keinot, vaikkei itse välittäisi, vaan näyttää, vaikuttaa ja kuulostaa huonolta.

Ei todellakaan. Naisten /pariutumishaluisten/on ymmärrettävä hakee ne jyvät akanoista. Tsemppiä. Sillä sitä todellakin tarviitte.🤗🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voimaannuitko siitä esityksestä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voimaannuitko siitä esityksestä?

Voimaannuin. Oliko sinulle ok vai ottiko egoosi?🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ota egooni. En vain ole samaa vaikutustapaa, enkä halua antaa kenenkään syyllistää minua siitä ettei vaikuta samoin, vaikka olen nainen.

• Anonyymi
        UUSI

Mutta näin he luulee. Ja uskottelee tätä uskoa agendaanasa oikeaksi ainoaksi uskoksi kui lahko uskikset konsanaan🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

minua vaan naurattaa jos joku kokee voimaantuvansa tuollaisesta soopasta..... mutta mikäs siinä jos tykkää..

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

minua vaan naurattaa jos joku kokee voimaantuvansa tuollaisesta soopasta..... mutta mikäs siinä jos tykkää..

Naura toki. Itku pitkästä ilosta🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen tuntee mitä tuntee. Eri asia on kuitenkin valittaa ja vi..noilla naisten pukeutumisesta. Tai miesten.

Ärsykkeen (Erika ym) ja reaktion (ruma palstakirjoittelu edellisen johdosta) väliin jää tyhjää tilaa, josta käsin voi ihan itse tehdä VALINNAN. Tuo tila toimii lihaksen tavoin. Sitä voi venyttää ja kehittää, mutta ensin siellä on suostuttava viettämään aikaa ihan itsekseen ja mietittävä miksi ärsyke herätti sinussa sellaisen epämiellyttävän reaktion. Tämä on yksi tärkeimpiä tunnetaitoja.

Elämässä ei juuri koskaan mene kuin itse haluaa eikä esiintyjät/toiset ihmiset ole juuri sellaisia kuin sinä haluat. Ja hyvä niin.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta näin he luulee. Ja uskottelee tätä uskoa agendaanasa oikeaksi ainoaksi uskoksi kui lahko uskikset konsanaan🤷‍♀️

19:30
        Oletko itse liian vakavissasi.
        Eiköhän ollut pelkkää kinaamista ja mielipiteitä.
        Vilma

• Anonyymi
      UUSI

Vaatteita tarvitaan vain kylmän tai auringonpaisteen torjuntaan, kaikki muu on keksimällä keksittyä syytä.

• UUSI

En tuota Vikmanin asua nyt seksiasuksi kutsuisi. Mikä on seksiasu? paljastava kylläkin. On se minusta rohkeutta ja tavallaan tasa-arvoakin, että pukeutuu noin viisuesityksessään. Onko Käärijä ja Windows95man sitten jotain mieshu*ria, kun esiintyivät myös puolialasti? Miksi alastomuus edes on niin iso asia? ja miksi vain naisten vähäpukeisuudesta tehdään suuri haloo?

• Anonyymi
      UUSI

Ei Selluliitti-Erika ole seksikäs.

• Anonyymi
        UUSI

Ja sinä kö olet? Voittaisitko selluliittierikan sata kas nolla? Kunhan kysyin🤷‍♀️

• Anonyymi
      UUSI

Se on -koettua- voimaantumista ja biologian mukaista. Kun nainen huomaa siinä 30-35 ikävuoden tienoilla, että libidonsa on jo selvästi heikentynyt, hän alkaa puhumaan ja pukeutumaan ronskisti, koska tietää että niin tekemällä seksihormoniensa tuotantomäärä kasvaa. Tietenkin miehen silmissä se herättää vain sääliä ja myötähäpeää.

• Anonyymi
        UUSI

Jäikö nikkisi miksi? Häpesitö kommenttiasi? 🤷‍♀️

• Anonyymi
      UUSI

Puhutaan ekshibitionismista.
      EKSHIBITIONISTI voimaantuu vilauttelusta.
      Hän voi olla strippari tai muu itsensäpaljastaja tai vaikka bilettäjä. Uskovaisissakin on näitä, jotka ei voi sietää sitä, että joku peittää ihoaan helteellä. Edes helteellä täytyy saada paljastaa ja syödä muita silmillään.
      Me ujot tavikset ei ikinä ymmärretä tätä eikä todellakaan voimaannuta siitä, että perse paistaa esillä. Typerä ajatus.

• Anonyymi
        UUSI

Ymmärtäisitöi ilkeämielisyytesi puettuna ties mihin mutta eikö ole ihana luonto katsella kukkasia ja tuoksutella sitä huumaa. Onko loppujenlopuksi mitään tärkeemppää /Arvokkaampaa. Kuin nauttia luonnon kauneudesta 🤷‍♀️

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      72
      2322
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1911
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1681
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1649
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      108
      1646
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1387
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1299
    9. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      20
      1297
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1180
    Aihe