Miksi mehiläinen rakentaa juuri kuusikulmion muotoisia kennoja?
Ja miksi aina täydellisesti – ilman mittanauhaa, ilman koulua, ilman virheitä?
Kuusikulmio ei ole sattumaa. Se on matemaattisesti täydellisin muoto:
• Se täyttää tilan ilman rakoja
• Se säästää rakennusmateriaalia (mehiläisvahaa)
• Se maksimoi tilavuuden
• Se kestää painetta erinomaisesti
Silti mehiläinen ei laske eikä suunnittele – se vain tekee oikein.
Heti. Joka kerta. Kaikki yhdessä. Täsmälleen.
Evoluutio sanoo:
“Ehkä ne kokeilivat ensin ympyröitä, neliöitä, kolmioita – ja sattumalta paras muoto jäi.”
Missä todisteet?
Missä epämuodostuneet kennot?
Missä fossiilit, joissa näkyisi “välimuotoja”?
Ei ole. Ei löydy. Ei selity.
Luonnollinen vaihtoehto:
Mehiläinen ei ole suunnittelija – mutta sillä on suunnitelma.
Koodattu sen sisälle.
Viisauden Jumalan kirjoittama ohjelma.
“Ken on viisas, ottakoon vaarin näistä. Herran armo on iankaikkinen.” (Ps. 107:43)
Kuinka mehiläinen osaa rakentaa
3
88
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä on juurikin hieno todiste miten evoluutio toimii, vaikka sinä et näytä tästäkään ymmärtävän mitään.
Ja milä perusteella sinun pyllistämä jumala olisi luonut yhtään mitään? - Anonyymi
Voi kunpa meidän ihmisten "rakennusevolutio" olisi pysähtynyt vaikka -50 luvulle, jolloin vielä tehtiin kivitaloja joissa oli harjakatto ja asunnoissa erillinen selkeä keittiö. Talojen arvioitu kesto useampi sata vuotta.
- Anonyymi
Mehiläinen ei itse asiassa rakenna kuusikulmaisia kennoja vaan niistä tulee sellaisia, kun pyöreitä kennoja tungetaan mahdollisimman tiiviisti kiinni toisiinsa. Monien pienempiä pesiä rakentavien mesipistiäisten kennot ovat pyöreitä.
Kuten yllä todetaan, niin evoluutio selittää tämän tyhjentävästi. Jos osa mehiläisyhdyskunnista käyttää resursseja tehottomammin kuin toinen osa, niin kummat yhdyskunnat pystyvät tuottamaan enemmän kunigattaria seuraavaan sukupolveen? Ja jos rakennustyyli on perinnöllinen, niin kumpi tapa yleistyy koko mehiläispopulaatiossa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358