Viimeinen viesti eläkkeistä.

Anonyymi-ap

Ei businekset ole ihan bueno jos saat kansaneläkettä tuossa on tulorajat, koskee kaikki tulomuotoja, pääoma, sijoitustuotot, osakaslainaa en tiedä...
Tulorajat on tässä..
Kansaneläkkeen tulorajat:
noin 1 449 euroa kuukaudessa, jos sinulla on avopuoliso tai aviopuoliso
noin 1 617 euroa kuukaudessa, jos asut yksin.
Tulorajat tarkoittavat bruttotuloja eli tuloja, joista ei ole vähennetty veroa.
Takuueläkkeen tulorajat:
Saat eläkettä, joka oikeuttaa takuueläkkeeseen.
Kaikki eläkkeesi ennen verotusta ovat yhteensä enintään 978,33 e/kk.
Olet asunut Suomessa vähintään 3 vuotta sen jälkeen, kun täytit 16 vuotta.

Siis suomessa entisille yrittäjille maksetaan yrittäjä-, kansan- ja takuueläkettä, ja tulosi on pienet, yhteiskunta kompensoi toimeentuloasi maksimi takuueläkerajaan, eli siis 978,33 e/kk uskallan väittää että yrittäjän ei olisi kannattanut lähteä lainkaan "yrittämään", vaimolleni kela maksaa työeläkkeensä lisäksi muutama kymppi kansaneläkettä, ja takuueläkettä yhteensä hieman tuhat euroa.

23

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Siis vaimoni työeläkkeen maksaa työeläkeyhtiö, ei kela.

• Anonyymi
      UUSI

Missähän ne varakkaat metsänomistaja kelaeläkeläiset ovat, tai edes maatilojen rouvat joka ovat ikänsä hoitaneet perhettä, kannattaa huomata että kelaneläketulorajaan lasketaan eläkeläisen kaikki tulot, ihan kaikki... tulolajista riippumatta... jos saat kansaneläkettä ei sinulla tuloja ole juurikaan ollut.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllähän tämä porukka täällä on näitä osamaksu/osakaslaina miehiä, ja kelaukkoja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän tämä porukka täällä on näitä osamaksu/osakaslaina miehiä, ja kelaukkoja.

Ja kaikkein köyhin, Simonkylän kirjolohi.

• Anonyymi
      UUSI

"vaimolleni kela maksaa työeläkkeensä lisäksi muutama kymppi kansaneläkettä, ja takuueläkettä yhteensä hieman tuhat euroa"
      Patologinen valehtelija vauhdissa. Vaimonsa oli siis pari vuotta Suomessa harjoittelijana lähihoitaja ja heti napsahti tonnin työeläke jolloin kansaneläke jäi pieneksi?
      Tiedän erään yksinhuoltajan joka oli vuoden kaupan kassalla ja vuoden siivoajana, muutaman kuukauden vielä jonakin apulaisena. Eläkekertymä 85 euroa kuukaudessa.

Työeläkkeen määrä lasketaan vuosi kerrallaan, ja yksinkertaistettuna laskukaava on seuraava: vuosiansiot kertaa 1,5 % jaettuna 12:lla. Vaikka vaimosi palkka olisi ollut 2500 euroa kuukaudessa, siitä olisi kertynyt eläkettä vain 37,5 euroa kuukaudelle.

Vaikka hän olisi ollut viisi vuotta töissä tuolla palkalla, hänen työeläkkeensä olisi vain 187,5 euroa kuukaudessa joten äläpä viitsi ihan täyttä paskaa taas lasketella. Suomen TOP 100 rikkaimmat ovat kaikki yrittäjiä ja yrityssukuihin kuuluvia.

• Anonyymi
        UUSI

Minä tiedän kaiken eläkkeistä, siis ihan kaiken, olen joutunut sen opettelemaan ihan kantapään kautta, jo vuosia sitten, niillä opeilla tuli oma eläke ja myös vaimon eläke, minulle on maksettu vuodesta 2006 vaimolleni 2013 alkaen, vaimoni työeläke on 806 euroa, ja kun mukaan tulee kansan ja takuueläke summa menee melko tarkkaan 1000 euroon... Minä saan vain työeläkettä, joka on varsin hyvä, sinulta puutuu paljon eläketurvatietämystä, sorry vaan poika... Vaimoni palkka oli pari vuotta tuossa 2300 euron vaiheilla, tähän lasketaan mukaan tulevien vuosien kertymä tiedot löytyy eläketurvakeskuksen sivulta, kuten sanoin hoidan talouteni erinomaisesti, mitä sinulle kuuluu onko suomen top100 rikkaita ja yrittäjiä sinä et ole, luulen jopa että minun eläkkeeni on huomattavasti parempi kuin sinun ns. eläkekertymäsi, tai jopa ns. palkkasi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tiedän kaiken eläkkeistä, siis ihan kaiken, olen joutunut sen opettelemaan ihan kantapään kautta, jo vuosia sitten, niillä opeilla tuli oma eläke ja myös vaimon eläke, minulle on maksettu vuodesta 2006 vaimolleni 2013 alkaen, vaimoni työeläke on 806 euroa, ja kun mukaan tulee kansan ja takuueläke summa menee melko tarkkaan 1000 euroon... Minä saan vain työeläkettä, joka on varsin hyvä, sinulta puutuu paljon eläketurvatietämystä, sorry vaan poika... Vaimoni palkka oli pari vuotta tuossa 2300 euron vaiheilla, tähän lasketaan mukaan tulevien vuosien kertymä tiedot löytyy eläketurvakeskuksen sivulta, kuten sanoin hoidan talouteni erinomaisesti, mitä sinulle kuuluu onko suomen top100 rikkaita ja yrittäjiä sinä et ole, luulen jopa että minun eläkkeeni on huomattavasti parempi kuin sinun ns. eläkekertymäsi, tai jopa ns. palkkasi.

https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/elaketurva/tyoelake-etuudet/tyokyvyttomyyselake/ tuolta löytyy kohdasta, "Työkyvyttömyyseläke koostuu karttuneesta eläkkeestä ja tulevan ajan eläkkeestä", lue ja opi, top 100 miljonääri.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/elaketurva/tyoelake-etuudet/tyokyvyttomyyselake/ tuolta löytyy kohdasta, "Työkyvyttömyyseläke koostuu karttuneesta eläkkeestä ja tulevan ajan eläkkeestä", lue ja opi, top 100 miljonääri.

Eli noin yksinkertaistetusti vuonna 2013 työeläke laskettiin, toteutuneesta eläkkeestä joka oli vaimollani noin 125euroa mutta eläkettä nosti huomattavasti tulevan ajan eläke, se oli noin 560 euroa, muutamalla satasella eläke on noussut vuosien varrella, jossain vaiheessa tuli 100e/kk kertakorotus, ja sitten indeksit... Kun muutimme suomeen hän saa kansaeläkettä muutama kymppi ja takuueläkettä noin 150 euroa, se tekee yhteensä noin 1000 euroa, tämä on verotonta... koska tulot on pienet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joopa joo mutta hän ei ole ansainnut itse sitä työeläkettä kuin noin 70 euroa kuukaudessa. Loput tulee yhteiskunnalta. Vituttaa tuollaiset loiseläjät jotka sikailee ja ryyppää itsensä sairaseläkkeille jo nuorena. Ne rahat on pois sitten niiltä jotka sitä apua oikeasti tarvitsee.
        Tuollaisista luusereista pitäisi tehdä rehua kaloille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joopa joo mutta hän ei ole ansainnut itse sitä työeläkettä kuin noin 70 euroa kuukaudessa. Loput tulee yhteiskunnalta. Vituttaa tuollaiset loiseläjät jotka sikailee ja ryyppää itsensä sairaseläkkeille jo nuorena. Ne rahat on pois sitten niiltä jotka sitä apua oikeasti tarvitsee.

Melkoinen uskontokunta pasasilla, "tulevien aikojen ansiot". Niihin on pakko uskoa, kun mitään ansioita ei aiemmin ole ollut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä väliä, suomessa on olemassa sosiaaliturva, joka kattaa elinkustannukset joka tapauksessa, mitä itket... ota yhteyttä lainsäätäjään, he tämän ovat mahdollistaneet, tosin minustakin se on aika uskomatonta mutta totta, parin vuoden työllä suomesta 1000 euron eläke käteen, 36 vuotiaasta, muuten vaimoni ei käytä lainkaan alkoholia, enkä enää minäkään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vain vakuutusyhtiön työtapaturmaeläkkeissä lasketaan mukaan tulevien vuosien kertymä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vain vakuutusyhtiön työtapaturmaeläkkeissä lasketaan mukaan tulevien vuosien kertymä

Jaa sitä on kyllä maksettu minulle 20 vuotta vaimolle 10vuotta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa sitä on kyllä maksettu minulle 20 vuotta vaimolle 10vuotta.

Vaimosi facebookissa, keskusteluissa tai kuvissaan ei ole sanallakaan mainittu minkäänlaista työtä Suomessa vuosina 2010-2015 ja sitten tuli muutto Hua Hiniin.

Tässäkö se sairaseläkeläinen pankkineiti ja sairaanhoitaja on kavereiden kanssa?
        https://ibb.co/Y4CWb5Bt

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vaimosi facebookissa, keskusteluissa tai kuvissaan ei ole sanallakaan mainittu minkäänlaista työtä Suomessa vuosina 2010-2015 ja sitten tuli muutto Hua Hiniin.

Tässäkö se sairaseläkeläinen pankkineiti ja sairaanhoitaja on kavereiden kanssa?
        https://ibb.co/Y4CWb5Bt

No näkyy olevan oletko kateellinen hänelle, sorry vaan ei kannata.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No näkyy olevan oletko kateellinen hänelle, sorry vaan ei kannata.

On hyvin vaikeaa kadehtia takuueläkeläisiä, joilla latvat lahosi jo hyvin varhain eikä heistä ollut työelämään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On hyvin vaikeaa kadehtia takuueläkeläisiä, joilla latvat lahosi jo hyvin varhain eikä heistä ollut työelämään.

Mukavaa huomata että sinusta on työelämään, eikö se eläke ole palkkio tehdystä työstä, jos siis on ollut työtä, ettet vaan olisi kelaukko.

• Anonyymi
        UUSI

Ei haittaa jokainen suomenkansalainen saa kelan tukia, myös sinä... tuppaa vaan niin käymään että kun ikää tulee, tulee myös kelantukitoimille enemmän tarvetta, katsos kun tarkalleen ottaen kela on vakuutusyhtiö.

• Anonyymi
        UUSI

Ai vittu tuon vammaistuen olen ihan unohtanut, perkele tätä muistia, mutta toisaalta mulla aika hyvä eläke, en oikeastaan tarvitse edes sitä, sitä on kolmea luokkaa, periaatteessa tuo alimman voisimme saada, mutta se on vain jotain kymppejä kuussa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ai vittu tuon vammaistuen olen ihan unohtanut, perkele tätä muistia, mutta toisaalta mulla aika hyvä eläke, en oikeastaan tarvitse edes sitä, sitä on kolmea luokkaa, periaatteessa tuo alimman voisimme saada, mutta se on vain jotain kymppejä kuussa.

Muuten kävin porissa sukuloimassa, kun serkkulikka no 68 vuotias, ei enää likka, tyrkytti mulla uniappea laitetta kun oli saanut itselleen, sellaisen porin kaupungilta, kertoi että on ihan hemmetin kätevä, kesti aikansa tottua ilmavirtaan, mutta nyt ei osaa nukkua enää ilman, kokeilin hänen konetta, siis vanhempaa... toin kotiin katsotaanko onko se todella niin hyvä. Apteekissa maksaa 1200-1500 euroa, ostan jos tykkään, mutta vasta parikertaa kokeillut vekotinta. Minulla on hemmetin hyvä omalääkäri, en saa talonpuolesta, joten joudun itse huvituksen maksamaan.

• Anonyymi
      UUSI

Pasasen takuueläketarinoista takaisin elämän tositarinoihin. Teräsmies lensi taivaalla hirveässä krapulassa ja häntä panetti kovasti, mutta oli kiire seuraavaan tehtävään.
      Lentäessään kaupungin yli hän näki pilvenpiirtäjän katolla Ihmenaisen ottamassa aurinkoa ilman rihman kiertämää selällään jalat levällään.
      Teräsmies päätti hoitaa homman nanosekunnissa, niin ettei Ihmenainen edes ehdi tajuta mitä tapahtui. Näin hän toimi ja lensi pois. Ihmenainen nousi istumaan ja kysyi ääneen "Mitä tapahtui?"
      Näkymätön mies nousi hänen päältään ja totesi "En tiedä mutta mulla on persereikä aivan helvetin kipeä"

• Anonyymi
      UUSI

Onko Pasasella antaa vinkkiä että minne ne 2,8 miljoonaa suomalaista veronmaksajaa menisi aamuisin töihin, jos ei olisi yritystä minne mennä töihin?

• Anonyymi
        UUSI

risusavotalle tietysti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8073
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5667
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5013
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4963
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3737
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      56
      2960
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2677
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2518
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      44
      2393
    Aihe