Prologi
... jääköön väliin
Leipäteksti
... jääköön väliin
Epilogi
*** Jos joku tietää yhdenkin uskonnon, jonka perustana ei ole maallisen vallankäytön mahdollistaminen, eli mikä uskonto ei ole poliittissidonnainen, mainitkoon. Asetan sitten kivasti pari kolme vasta-argumenttia. ***
Post scriptum
Faktisesti, kun maallinen vaellus päättyy niin se päättyy, sillä taivaasta tippuu ja helvetti on jo kaivettu esiin, ryöstetty ja lapioitu umpeen koko monttu.
Kommunismi on kuollut, eläköön kokoomus. Äänestäkää nyt kuitenkin parin vuoden päästä Vasemmistoliittoa, siellä aina ystävä.
Uskonnot maallisen vallankäytön kontekstissa
17
98
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ja höh. Tuo örinä on silkkaa martismia, ei jatkoon.
- AnonyymiUUSI
Oikeiston.sos.dem kirjoitti:
Luonnollisesti minä olin ainut joka ymmärsi argumentoida Martin kommenttiin.
Näin on.
- AnonyymiUUSI
SKP liittyi vasemmistoliittoon 1990.
Todellinen ystävä Neuvosto kommunismi.
Martin puulaaki !- AnonyymiUUSI
VKK on edelleen ainoa puolue, joka äänesti 100% Natoon liittymistä vastaan. Tuliko tursu pöksyyn...
- AnonyymiUUSI
Mutta onneksi Nauvostokommunismi kukoistaa ja voi hyvin; paitulin lehtolapset pankkolängvitz, amisnuoritz, everstiluutnantiz, kommunistinuoritz, 1918iz, SOTILASiz ja monet muut hengittävät ja voivat hyvin. Pitäkää hyvää huolta pihapolkupyöräilijä palstahimmiö paitulista, sillä jos HÄN suuttu ja poistuu palstalta, poistuvat myös kaikki edellä mainitut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta onneksi Nauvostokommunismi kukoistaa ja voi hyvin; paitulin lehtolapset pankkolängvitz, amisnuoritz, everstiluutnantiz, kommunistinuoritz, 1918iz, SOTILASiz ja monet muut hengittävät ja voivat hyvin. Pitäkää hyvää huolta pihapolkupyöräilijä palstahimmiö paitulista, sillä jos HÄN suuttu ja poistuu palstalta, poistuvat myös kaikki edellä mainitut.
Paitulihan on fillarikommunisti Hullu-ahon opetuslapsi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paitulihan on fillarikommunisti Hullu-ahon opetuslapsi.
Ja hyvin on aatteen sisäistänyt. Myös Riikan polvelle halajaa, mutta kun se 50-luvulla kruunattu missivaimonsa ei päästä.
Pelastakaa edes miehet ry. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja hyvin on aatteen sisäistänyt. Myös Riikan polvelle halajaa, mutta kun se 50-luvulla kruunattu missivaimonsa ei päästä.
Pelastakaa edes miehet ry.Jatkan vielä. Paituli, mene rohkeasti marketin kosmetiikkaosastolle ja tee ostoksesi, sillä JOKAISELLA miehellä on PERUSTUSLAILLINEN oikeus OMAAN huulipunaansa ja sen käyttöön.
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan vielä. Paituli, mene rohkeasti marketin kosmetiikkaosastolle ja tee ostoksesi, sillä JOKAISELLA miehellä on PERUSTUSLAILLINEN oikeus OMAAN huulipunaansa ja sen käyttöön.
No ei ole minulla tarvetta. Sinulla kommentistasi päätellen tuntuu olevan koska miehinen itsetuntosi on selvästi heikko. Mutta jos ostat ostat sitä huulipunaa mikä juttu se on 2025?
Anonyymi kirjoitti:
Pelastakaa edes miehet ry.1980-luvun lopussa korjaan.
- AnonyymiUUSI
Oikeiston.sos.dem kirjoitti:
No ei ole minulla tarvetta. Sinulla kommentistasi päätellen tuntuu olevan koska miehinen itsetuntosi on selvästi heikko. Mutta jos ostat ostat sitä huulipunaa mikä juttu se on 2025?
Osta itsellesi samalla hamekangasta sen huulipunan lisäksi. Säärikarvojen ajelu on helpompaa.
Anonyymi kirjoitti:
Osta itsellesi samalla hamekangasta sen huulipunan lisäksi. Säärikarvojen ajelu on helpompaa.
On se säälittävää kun jotkut on jääneet Esson baariin 1970-luvulle.
Pelottaako muuten Sannan tapaiset vahvat naiset?
Juntti mikä juntti.
Mutta älä laske pilkkihaalariisi kun sammut.
Unohdat nyt sen että eivät uskonnot ole mikään elämästä erillinen saareke vaan osa ihan sekulaaria yhteiskuntaa. Eli uskonnoissa tehdään hyviä ja pahoja asioita. Kuten maallisessa yhteiskunnassa..
Hyvyyttä ja pahuutta on meissä kaikissa.- AnonyymiUUSI
Puhut asiaa. Lähtökohtaisesti kuitenkin uskontojen syntyhistorian tärkein motiivi on alusta asti ollut ns. uskonnon avulla hallita ja alistaa seurakunnan jäseniä "korkeamman" eli oman poliittisen edusjoukkonsa tahdottomiksi kuuliaisiksi käskyläisiksi, siis orjiksi.
Anonyymi kirjoitti:
Puhut asiaa. Lähtökohtaisesti kuitenkin uskontojen syntyhistorian tärkein motiivi on alusta asti ollut ns. uskonnon avulla hallita ja alistaa seurakunnan jäseniä "korkeamman" eli oman poliittisen edusjoukkonsa tahdottomiksi kuuliaisiksi käskyläisiksi, siis orjiksi.
Pitää myös erottaa uskonto joka voi olla hyvin henkilökohtainen kokemus ja sen viralliset instituutiot jotka pahoja tekoja tekevät tai niihin yllytyävät.
Itse agnostikkona luultavasti uskon johonkin metafyysisen jumaluuden olemassaoloon en mihinkään konkreettiseen psartaäijään.Oikeiston.sos.dem kirjoitti:
Pitää myös erottaa uskonto joka voi olla hyvin henkilökohtainen kokemus ja sen viralliset instituutiot jotka pahoja tekoja tekevät tai niihin yllytyävät.
Itse agnostikkona luultavasti uskon johonkin metafyysisen jumaluuden olemassaoloon en mihinkään konkreettiseen psartaäijään.Samoilla linjoilla osapuilleen keikahtelen. Mukavaa viikonloppua :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481