Painekyllästetty Puu

käykö marjapensaiden tueksi ?

Hei
Kuka osaa sanoa käykö marjapensaiden tueksi painekyllästetty puu, koska sehän on myrkyllistä.

tarttuuko puusta jotain haitallista marjoihin ?

kiitos

7

3714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllästetty

Tuskin suurta vaaraa on. Itse en kuitenkaan laittaisi.

• m.a

..laitoin pystypuut painekyllästetystä ja vaakapuut tavallisesta puusta.

• vanha luulo ei enää pidä pa...

Nykyään painekyllästetty puu ei enää sisällä niitä myrkkyjä joita ennen käytettiin.

• R.D

...kuitenkin, enemmän tai vähemmän!

• Santtu

Meille pihalle marjapensaiden tuet tehtiin vahnoista heinäseipäistä. Heinoja vaikka itse sanonkin. Siinäpä lepää muisto papan kovasta työstä. Papan itsetehdyt seipäät. Tarvittiin vaan sirkkeliä hieman ja rautakankia ja meillä ne kiinnitettiin ruuveilla.
      Kokeilkaa!!!

• minni72

Meillä on ollut iät ja ajat pensastuet kyllästetyistä rimoista, eikä ainakaan vielä olla kuoltu, tulee niitä myrkkyjä jokapuolelta muualtakin, joten se häviävän pieni mahdollisuus että niistä jotain maahan liukenisi (kuten vieressä kulkevan aidan pystytolpistakin) joka sitten pensaaseen ja marjoihin kulkeutuisi ei jo entiseen "kuormitukseen" nähden kovasti vaikuta. Meillä kylläkin maanpäälliset osat on maalattu (ei välttämättä hirmu terveellistä sekään, hui) pihan yhtenäisen ilmeen vuoksi.

• Vihreä

Ovathan heinäseipäätkin kestäneet ties kuinka kauan ilman mitään kyllästettä. On muuten sellaista ainetta kuin Vihreä Ventti, jota voi laittaa kasvienkin viereen. Itse en kuitenkaan sitäkään laittanut vaan ostin luonnontuotetta, joka sisältää mm. sitrusöljyä. Kannattaa muuten ulkona olevia esim. tolppia tehdä kuusesta, kuten ennen vanhaan, kestää parhaiten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3414
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3093
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1953
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1916
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      39
      1898
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      22
      1766
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1459
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe