Siis hyötykasvikuivuri. Olisin sellaista hankkimassa ja olisi mukava tietää mitä sellaiset maksavat ja missä? Myös käyttökokemuksia kaivataan. Lisäksi voiko sellaisella kuivattaa hedelmiä tai vihanneksia? Pitääkö ennen kuivuriinlaittoa käsitellä vihannekset, marjat, hedelmät tai yrtit? Jos niin miten?
Mitä sellainen kuivuri maksaa?
17
20664
Vastaukset
- kuivuria
minä en sellaista suosstu käyttämään. Olen kaatsellut "etevienkin" ihmisten aikaansaannoksia ja kaikki, joyka olen nähnyt ovat palanneet. Sen näkee jo värierosta.
Viime syksyllä laitoin kylppärin lattialle saman viritelmän suppiksista ja laattialämmön 1:lle kun tuli niin paljon märkiä suppiksia. Siihen meni se osa satoa, eli paloivat, vaikka lämpöä ei ollut sen enempää.
Itse kuivatan tiskikaapin ritilöillä (joita olen ostanut tähän tarkoitukseen), johon laitaan paksun sanomalehtikerroksen päälle ja sen päälle voipaperia. Kuivaus huoneenlämmössä ja jääkaapin päällä on vielä kestänyt palamatta. Sanomalehdet vaihdan eka päivänä useamman kerran sitten aamulla ja illalla.
Samat sanomalehdet ovat kuivia seuraavaan vaihtoon.
Ennen kuivumaan laittoa on pienennettävä ohuiksi, pieniksi. Yrtit silpuiksi, saksilla mielestäni nopeinta. Tuppo esim. kertakäyttölasiin, jugurttipurkkiin ja sitten saksimaan purkkiin. Sienet repien. - LUMME
Osta kirpparilta vanha kypäränmallinen hiusten-kuivain . Ota moottori pohjalle .Lado hyttysverkko kehikkot päälle.Hyvin toimii.On kuivattu vaellus eväitä.Lihaa,perunoita,kanaa,sieniä,yrttejä
- humpparetku
Voisitko lähettää kuvia laitteesta hlpnurmi@gmail.com
Voisin koittaa jalostaa tätä tee-se-itse miehen kuivuria :)
- Raasa
Ostin pari viikkoa sit kuivirin hong kongista, makso 49.90e.
Ohjekirjassa omenoitten kuivatuksen väitettiin vievän 6-7 tuntia, mutta laitoin puolet ohuempia viipaleita, eli 3-4mm ja kuivatin n.10 tuntia, ja hyviä tuli, ja ei liho ku niitä napostelee karkin sijasta illalla=)Itse jätän kuivattamatta ompun päädyt, ku se kuori ei mielestäni niin hyvälle maistu.
Omenoita kuivattaessa haju leviää varmasti koko kämppään jos ei saa suljettua huonetta.
Banaaneja koitin kuivata, mut annoin olla aivan liian vähän aikaa(8h), eli kokeilemalla se oikee aika löytyy. - ennenkin kuivannut
Orakas 5521 maksaa 440€ postimaksu 25 €.
Puhtaat marjat laitetaan suoraan hyllyille kuivattavaksi - halpa kuivuri.
Minä osti sellaisen kuivurin, jossa on monta kerrosta, Mega-Marketista Keuruulta. Maksoi 19.90. Merkki on Severin. En kylläkään ole kovin ahkeraan käyttänyt. Omenia enimmäkseen kuivasin, mutta en ostaessani käsittänyt, että niitä pitää paahtaa noin pitkiä aikoja.
- jommi 98
Maailman parasta kuivuria saa Suomesta www.ssj-import.com eli excalibur. Minulle laite tuli kahdessa päivässä tilauksesta !
- Ellu 1972
Samasta paikasta minulle tuli myös.
- voittaja?
http://www.ssj-import.com on kisa meneillään ja mahdollisuus saada 50 egee pois hinnasta. Kannattaa katsoa.
- septou
Nyt olisi myynnissä pari kertaa käytetty Orakas.
http://www.huuto.net/fresco/kohteet/orakas-hyotykasvikuivuri/259974850 - pitkään kuivannut
Excalibur ehdottomasti. Muut leluja
- asdad3
Excalibur mulla myös. Sairaan hyvä :)
- sienestäjä-Sid
Tässä teko-ohje:
http://www.chiliyhdistys.fi/pages/fi/keskustelut/viewthread.php?id=443 - Setä savosta
Minulla myös ssj:ltä ostettu excalibur. Paras!!
- Kyllästäjä
No nyt alkas jo tympiä tää äs-äs-jii - tuputus. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465297Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5381835Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748