nartun sterilisaatio

kokemuksia?

Olen viemässä omaa koiraani sterilisaatioon. Nyt kiinnostaa mitä kokemuksia ja muutoksia koirallenne on tullut sen jälkeen. Positiivisia/ negatiivisia?

Luin, että isoilla koirilla olisi tätä virtsankarkailua, äksyilyä, lihomista ym.? Pitääkö paikkansa?

Kiitos kaikille, jotka voivat valottaa tilannetta. Tässä miettii hyötyjä ja haittoja punniten..

5

754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

meillä on koira ainakin pysynyt ennallaan sen jälkeen, ruoka kiinnostaa kyllä enemmän kuin ennen :) mutta eihän se lihomaan pääse jos löytää oikean ruokasuhteen. kai sekin on aika yksilöllistä. meidän narttu oli 6v kun se leikattiin eikä tullut edes virtsankarkailua. ihan positiivinen kokemus oli, ja nyt vaan mietityttää miksei sitä tehty aikaisemmin vaan kärsittiin pahat kohtutulehdukset ja vaikeat valeraskaudet.eli haittoja ei meillä ole tullut esiin, hyviä puolia senkin edestä :)
      onnea päätöksentekoon!!

• Doggini on nyt 5 v. 1,5-vuotiaana tuli märkäkohtu, jonka vuoksi jouduttiin tekemään sterilisaatio. Ei muuttanut koiran luonnetta tai käyttäytymistä millään lailla... vieläkin leikkii kuin pieni pentu. Lihomisen voi estää oikeanlaisella ruokinnalla, jos lihoo, niin vähemmän ruokaa...

• sterilisaatio

Eli leikkaus meni hyvin, mutta nyt olen huomannut, että tyttö nuolee paikkojaan aika innokkaasti aamuisin. Voiko antibiooteista tulla tulehdus sukuelimiin koirallekin, samoin kuin ihmiselle?

Olisi kiva kuulla kokemuksia?

• Hilipertti
        sterilisaatio kirjoitti:

Eli leikkaus meni hyvin, mutta nyt olen huomannut, että tyttö nuolee paikkojaan aika innokkaasti aamuisin. Voiko antibiooteista tulla tulehdus sukuelimiin koirallekin, samoin kuin ihmiselle?

Olisi kiva kuulla kokemuksia?

Tarkoitatko tulehduksella hiivasientä?? En tiedä voiko eläimelle tulla niinkuin ihmiselle...mutta mikipä ei!

• Jonna

MOI!!

Meillä doggi tytteli leikkauksen jälkeen muuttui, pirteämmäksi, iloisemmaksi, on jopa leikkisämpi kun mitä meitin 1v doggi ;)
      Meillä koirat on aina tullu kaikkien kanssa toimeen eikä leikkauksenkaan jälkeenkään esiintyny "ärhentelyä" muille.
      Virtsankarkailua ei ole ollut, ruoka maistuu hyvin (mikä meitin tapauksessa on hyvä kun nti ei oikein hyvin syönyt ennen leikkausta)

en voi muuta sanoa että meitin tapauksessa leikkaaminen oli ainut oikea vaihtoehto.

Jonna

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1781
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1561
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      142
      1514
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      99
      1445
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1371
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1229
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      275
      1148
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1031
    9. Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta

Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään
      Pirkkala
      17
      1009
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1005
    Aihe