Löysin tonkiessani vanhaa taloa, tälläisen kolikon
http://www.kirjastovirma.net/museot/taivalkoski/rahat/10penniakupari.jpg
HUOM! kuva ei ole löytämästäni kolikosta
Joten mikähän mahtaa olla kolikon arvo nyky rahassa?
Aleksanteri 2 aikainen 10 penninen
8
1186
Vastaukset
Kuvassa olevalla rahalla ei tuon kuntoisena ole juurikaan arvoa, sanotaanko max. 1 Euro.
Mikähän on kolikkosi vuosiluku ja kunto verrattuna tuohon?- Ilkka
Eli kolikon kunto on hieman naarmuisempi kuin tuo esimerkki kuva. ja vuosi luku on 1856 eli täysin sama kuin kuvassa.
- hetel
Ilkka kirjoitti:
Eli kolikon kunto on hieman naarmuisempi kuin tuo esimerkki kuva. ja vuosi luku on 1856 eli täysin sama kuin kuvassa.
Itselläni on iso purkillinen aleksanteri toisen, kolmannen ja nikolai toisen ajalta samanlaisia rahoja. lisäksi vielä väliaikaisen hallituksen ajalta. Ne löytyivät kuolinpesästä, käytimme niitä numismaatikolla, joka sanoi ettei niillä kovin suurta arvoa ole, koska niitä on niin paljon vielä liikkeellä ja kuvaili ne romuraudaksi. Tässä sitä vain odotellaan että määrä vähentyy ja arvo nousee :)
- haba
hetel kirjoitti:
Itselläni on iso purkillinen aleksanteri toisen, kolmannen ja nikolai toisen ajalta samanlaisia rahoja. lisäksi vielä väliaikaisen hallituksen ajalta. Ne löytyivät kuolinpesästä, käytimme niitä numismaatikolla, joka sanoi ettei niillä kovin suurta arvoa ole, koska niitä on niin paljon vielä liikkeellä ja kuvaili ne romuraudaksi. Tässä sitä vain odotellaan että määrä vähentyy ja arvo nousee :)
Moi! No niinhän ne rahan myyjät aina sanovat, että ei paljon minkään arvoinen, mutta myyvät niitä sitten 10-20 -kertaisella voitolla jopa. Itse ainakin olisin kinnostunut noista Aleksanteri I, II ja Nikolain ajan rahoistasi? Tosin rahojen arvoon vaikuttaa niin paljon niiden kunto ja erityisesti lyöntimäärä. Otahan yhteyttä minuun!
- Hetel
haba kirjoitti:
Moi! No niinhän ne rahan myyjät aina sanovat, että ei paljon minkään arvoinen, mutta myyvät niitä sitten 10-20 -kertaisella voitolla jopa. Itse ainakin olisin kinnostunut noista Aleksanteri I, II ja Nikolain ajan rahoistasi? Tosin rahojen arvoon vaikuttaa niin paljon niiden kunto ja erityisesti lyöntimäärä. Otahan yhteyttä minuun!
rahat ovat kotonani, voin ottaa niistä kuvia kunhan pääsen sinne, olen nyt mummollani 150 km päässä. Ei se numismaatikko kyllä ollut niistä kiinnostunut. Kunto on suht hyvä. Minulla on myös 25p-2mk hopearahoja samoilta ajoilta kuin niitä kuparikolikoita. ja ne rahat on siis aleksanteri II ja III ja nikolai II ja väliaikaisen hallituksen ajoilta :)
- haba
Hetel kirjoitti:
rahat ovat kotonani, voin ottaa niistä kuvia kunhan pääsen sinne, olen nyt mummollani 150 km päässä. Ei se numismaatikko kyllä ollut niistä kiinnostunut. Kunto on suht hyvä. Minulla on myös 25p-2mk hopearahoja samoilta ajoilta kuin niitä kuparikolikoita. ja ne rahat on siis aleksanteri II ja III ja nikolai II ja väliaikaisen hallituksen ajoilta :)
Moi, hetel. Palaapa asiaan, kun palaat takaisin kotiin, ainakin noiden hopearahojen suhteen...25 p- 2mk, erityisesti hopeiset 1 ja 2 mk kiinnostavat minua. Maili harri32@hotmail.com.
Terveisin, Haba - qxrv
haba kirjoitti:
Moi, hetel. Palaapa asiaan, kun palaat takaisin kotiin, ainakin noiden hopearahojen suhteen...25 p- 2mk, erityisesti hopeiset 1 ja 2 mk kiinnostavat minua. Maili harri32@hotmail.com.
Terveisin, Habakoska ne on niitä kalliinpia. markat vitosen ja 2markkaset vähintään kympin kipale
- Hetel
qxrv kirjoitti:
koska ne on niitä kalliinpia. markat vitosen ja 2markkaset vähintään kympin kipale
mul on vaa 1 kahen markan kolikko.. se on vuodelt 1989 muistaakseni. muita rahoja on enemmän.. rahat on nyt tääl, otan niist kuvii web kameral
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564890Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891374
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231356Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1351165Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi266993- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965