Aleksanteri 2 aikainen 10 penninen

Ilkka

8

1186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuvassa olevalla rahalla ei tuon kuntoisena ole juurikaan arvoa, sanotaanko max. 1 Euro.

Mikähän on kolikkosi vuosiluku ja kunto verrattuna tuohon?

• Ilkka

Eli kolikon kunto on hieman naarmuisempi kuin tuo esimerkki kuva. ja vuosi luku on 1856 eli täysin sama kuin kuvassa.

• hetel
        Ilkka kirjoitti:

Eli kolikon kunto on hieman naarmuisempi kuin tuo esimerkki kuva. ja vuosi luku on 1856 eli täysin sama kuin kuvassa.

Itselläni on iso purkillinen aleksanteri toisen, kolmannen ja nikolai toisen ajalta samanlaisia rahoja. lisäksi vielä väliaikaisen hallituksen ajalta. Ne löytyivät kuolinpesästä, käytimme niitä numismaatikolla, joka sanoi ettei niillä kovin suurta arvoa ole, koska niitä on niin paljon vielä liikkeellä ja kuvaili ne romuraudaksi. Tässä sitä vain odotellaan että määrä vähentyy ja arvo nousee :)

• haba
        hetel kirjoitti:

Itselläni on iso purkillinen aleksanteri toisen, kolmannen ja nikolai toisen ajalta samanlaisia rahoja. lisäksi vielä väliaikaisen hallituksen ajalta. Ne löytyivät kuolinpesästä, käytimme niitä numismaatikolla, joka sanoi ettei niillä kovin suurta arvoa ole, koska niitä on niin paljon vielä liikkeellä ja kuvaili ne romuraudaksi. Tässä sitä vain odotellaan että määrä vähentyy ja arvo nousee :)

Moi! No niinhän ne rahan myyjät aina sanovat, että ei paljon minkään arvoinen, mutta myyvät niitä sitten 10-20 -kertaisella voitolla jopa. Itse ainakin olisin kinnostunut noista Aleksanteri I, II ja Nikolain ajan rahoistasi? Tosin rahojen arvoon vaikuttaa niin paljon niiden kunto ja erityisesti lyöntimäärä. Otahan yhteyttä minuun!

• Hetel
        haba kirjoitti:

Moi! No niinhän ne rahan myyjät aina sanovat, että ei paljon minkään arvoinen, mutta myyvät niitä sitten 10-20 -kertaisella voitolla jopa. Itse ainakin olisin kinnostunut noista Aleksanteri I, II ja Nikolain ajan rahoistasi? Tosin rahojen arvoon vaikuttaa niin paljon niiden kunto ja erityisesti lyöntimäärä. Otahan yhteyttä minuun!

rahat ovat kotonani, voin ottaa niistä kuvia kunhan pääsen sinne, olen nyt mummollani 150 km päässä. Ei se numismaatikko kyllä ollut niistä kiinnostunut. Kunto on suht hyvä. Minulla on myös 25p-2mk hopearahoja samoilta ajoilta kuin niitä kuparikolikoita. ja ne rahat on siis aleksanteri II ja III ja nikolai II ja väliaikaisen hallituksen ajoilta :)

• haba
        Hetel kirjoitti:

rahat ovat kotonani, voin ottaa niistä kuvia kunhan pääsen sinne, olen nyt mummollani 150 km päässä. Ei se numismaatikko kyllä ollut niistä kiinnostunut. Kunto on suht hyvä. Minulla on myös 25p-2mk hopearahoja samoilta ajoilta kuin niitä kuparikolikoita. ja ne rahat on siis aleksanteri II ja III ja nikolai II ja väliaikaisen hallituksen ajoilta :)

Moi, hetel. Palaapa asiaan, kun palaat takaisin kotiin, ainakin noiden hopearahojen suhteen...25 p- 2mk, erityisesti hopeiset 1 ja 2 mk kiinnostavat minua. Maili harri32@hotmail.com.

Terveisin, Haba

• qxrv
        haba kirjoitti:

Moi, hetel. Palaapa asiaan, kun palaat takaisin kotiin, ainakin noiden hopearahojen suhteen...25 p- 2mk, erityisesti hopeiset 1 ja 2 mk kiinnostavat minua. Maili harri32@hotmail.com.

Terveisin, Haba

koska ne on niitä kalliinpia. markat vitosen ja 2markkaset vähintään kympin kipale

• Hetel
        qxrv kirjoitti:

koska ne on niitä kalliinpia. markat vitosen ja 2markkaset vähintään kympin kipale

mul on vaa 1 kahen markan kolikko.. se on vuodelt 1989 muistaakseni. muita rahoja on enemmän.. rahat on nyt tääl, otan niist kuvii web kameral

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4890
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1374
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      135
      1165
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe