Olisin kysynyt, että onnistuuko Lautasen itseasennus helposti tällaiselta perus rakennusmieheltä jolla työkalut pysyyu käsissä ja ilmansuunnat hallussa. Eli tarkoituksena hankkia Canalin paketti, johon kuuluu satelliittiboksi ja lautanen, sekä tietty kanavat...olisin ottanut asennuspaketin, mutta alueella ei ole saatavana ilmaista asennusta (paikallinen huoltoliike ei kuulu tarjous-sopimuksen piiriin)
Satelliittiantenni ja asennus
6
17999
Vastaukset
En tiedä kuinka "helposti", mutta onnistuu kyllä, mikäli tietyt perus jutut on ensin hallussa..
Jos nyt kuitenkin lähdetään ihan siitä, että taivas on esteistä vapaa Etelä - Lounais suunnalla. Signaalin tulokulma maahan nähden (Thor 0.8W) on eteläsuomessa hieman alta 20 astetta, pohjoisenpana vähemmän. Edessä ei saa olla esim. puita tai mitään muutakaan.
Voin kyllä kertoa tarkemminkin, jos annat paikkakunnan.- piippiip
lautasen asentaminen ei ole kovin vaikeaa.
ensin vierailet osoitteessa:
http://www.satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.htm
ja lasket laskurilla noi kulmat.
sitten asennat lautasen seinään ja alat suuntailemaan. tässä vaiheessa oleellista on tuo Elevation kulma, jonka saa säädettyä lautasessa olevan asteikon mukaan. säädä se mahdollisimman tarkasti.
sen jälkeen laita satelliittivirittimestä signaalimittari-ominaisuus päälle.
yleensä virittimestä pitää valita haluttu satelliitti, tässä tapauksessa intelsat/thor.
suuntaa azimuth-kulma kompassin avulla suurinpiirtein oikeaan suuntaan. ei ole oleellista että se osuu juuri kompassin suuntaan, kun joudut kuitenkin kääntelemään. kääntele antennia _todella_ hitaasti oikean azimuth-kulman saamiseksi ensin kompassilla saadusta pisteestä vasempaan ja sitten oikeaan. tai toisin päin.
kun signaalimittari alkaa näyttämään jotain, hidasta liikkeitäsi vielä entisestään ja etsi azimuth-kulma, jossa signaali on voimakkain.
kun olet sen tehnyt, niin löysää lautasen ruuveja siten, että saat Elevation-kulman säädettyä. edelleenkin todella hitain liikkein muuta lautasen Elevation-kulmaa alas ja sitten ylös, kunnes signaali on paras mahdollinen.
toivottavasti tuosta nopeasti kirjoitetusta tekstistä sai jotain selvää.
homma onnistuu kärsivällisyydellä. hosumalla et välttämättä vahingossakaan saa oikeita kulmia lautaseesi.
jos haluat vähän helpommalla päästä, niin hanki biltemasta sellainen suuntaus-mittari, joka ei maksa paljoa.
tuote 24079, hinta 11,90 ja toi helpottaa duunia huomattavasti.- piippiip
Tuli vähän sekavasti englanniksi nuo kulmien nimet, kun en tiedä vastaavia täsmällisiä suomenkielisiä termejä.
Azimuth= kulma vaakatasossa, esim länsi=270astetta, etelä 180astetta.
Elevation= kulma pystytasossa, ylös-alas -suunnassa. - Nimetön
piippiip kirjoitti:
Tuli vähän sekavasti englanniksi nuo kulmien nimet, kun en tiedä vastaavia täsmällisiä suomenkielisiä termejä.
Azimuth= kulma vaakatasossa, esim länsi=270astetta, etelä 180astetta.
Elevation= kulma pystytasossa, ylös-alas -suunnassa.minua kiinnostaisi saada tietää miksi tilaamassani viasatin antenni/digipoksissa on puhelin johto ja pistokkeet? eihän sitä mihinkään puhelimeen kytketä? vai ....?
- varten..
Nimetön kirjoitti:
minua kiinnostaisi saada tietää miksi tilaamassani viasatin antenni/digipoksissa on puhelin johto ja pistokkeet? eihän sitä mihinkään puhelimeen kytketä? vai ....?
se on viasat ticket palvelua varten. satelliitissa on muutama ticket-kanava jolta tulee erillismaksullisia elokuvia. ne voi tilata digiboksin menun kautta kun laite on kytketty puhelinverkkoon.
mutta pakko siis ei ole kytkeä.
ja itseasiassa kuinka monella nykyaikana edes on analogista puhelinliittymää? parempi olisi jos homma toimisi niin että boksi kytketään verkkokaapelilla adsl-modeemiin.
mutta ehkä kymmenen vuoden kuluttua :D
palvelun kuvaus viasatin omilta sivuilta:
>>
Viasat Ticket
Tilaa huippuelokuvia Ticket 1:ltä tai Private Spicen aistillista erotiikkaa Ticket 2:lta – koko päivän katselu maksaa vain 8 €. Tilaus voimassa tilaushetkestä aina seuraavan päivään klo 11.00 asti. Suomenkielinen tekstitys (elokuvat).
>>
http://www.viasat.fi/satelliittitarjonta/satelliittitarjonta_lisatiedot - nitkrutrilla
varten.. kirjoitti:
se on viasat ticket palvelua varten. satelliitissa on muutama ticket-kanava jolta tulee erillismaksullisia elokuvia. ne voi tilata digiboksin menun kautta kun laite on kytketty puhelinverkkoon.
mutta pakko siis ei ole kytkeä.
ja itseasiassa kuinka monella nykyaikana edes on analogista puhelinliittymää? parempi olisi jos homma toimisi niin että boksi kytketään verkkokaapelilla adsl-modeemiin.
mutta ehkä kymmenen vuoden kuluttua :D
palvelun kuvaus viasatin omilta sivuilta:
>>
Viasat Ticket
Tilaa huippuelokuvia Ticket 1:ltä tai Private Spicen aistillista erotiikkaa Ticket 2:lta – koko päivän katselu maksaa vain 8 €. Tilaus voimassa tilaushetkestä aina seuraavan päivään klo 11.00 asti. Suomenkielinen tekstitys (elokuvat).
>>
http://www.viasat.fi/satelliittitarjonta/satelliittitarjonta_lisatiedotkaunis kiitos sinulle.olen nyt paljon viisaampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564890Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891374
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231356Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1351165Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi266993- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965