Millä saan vaimoni

Erämaa henkinen

Kertokaas viisaat ja "käännyttäjät" kuinka saa täys kaupunkilaisen vaimon lappiin. Patikoimaan,
kalasteleen tai esim katseleen vaan huikeen hienoja maisemia. Lapin keikat on jääny kun avioitu.
Ei ihan vallan mut kavereiden kaa vaan kalassa on tullu käytyä.
Oon mä saanu hänet yhren kerran telttaan nukkuun JOPA, täällä etelässä tosin.
LAPPI on POP.

17

2890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööö

et millään, jos hän ei ole sen henkinen. Mitä hän haluaa tehdä? Lähdetkö sinä hänen mukaansa?

• Erämaa henkinen

Se haluu vaan etelän aurinkoon.
        Mä oon kerran käyny kanarialla ja se riitti mulle.

• ööö
        Erämaa henkinen kirjoitti:

Se haluu vaan etelän aurinkoon.
        Mä oon kerran käyny kanarialla ja se riitti mulle.

Oiskohan ollut alunperin teillä niin, että toisen ihmisen täysin vastakkainen persoona olis ollut se kiinnostava juttu. Eihän se silti estä teidän yhteiselämää. Käytte sitten vaan eri reissuja. Toisaalta voitte molemmat joustaa ja mennä vuorotellen kummankin mieltymysten mukaan. Sitähän parisuhde on: kompromisseja. Jos on halua viettää aikaa yhdessä, voi myös keksiä kokonaan uusia tapoja lomailla. Mulla on nyt nelikymppisenä eka kerran tilanne, että on mies, jonka kanssa tehdään erilaisia juttuja yhdessä. Avioliitto kariutui siihen, ettei meillä ollut yhteistä tekemistä eikä edes halua siihen. Pitäkää varanne, ettei käy niin teillekin.

• mari

niin ei ole ainakaan itikoista riesaa. Itikka-aikaan tosi cityihmiset vain kauhistuu, eikä varmana tule toista kertaa. Yhdistä hotelli- ja eräretkiloma. Hotellissa yöt ja päivisin retkiä kauniiseen maastoon. Tiedän, ettei mikään vedä vertoja maastossa, laavussa jne. yöpymiseen, mutta kannattaa edetä hitaasti kaupunkilaisen kanssa.

• Erämaa henkinen

...keskittyneemmin lukee Mari sun ehrotukses.
        Tossa oli ideaa, kas kun en hokannu,
        mut onneks kysäsin.
        Huomenna vika päivä töissä joten tairan laatia uuret suunnitelmat lomia varten.
        Ekaks hotellin kautta ja sit seuraavana vuonna
        teltan kautta. joooo kiitti vinkistä.

• nain se on

Jos puolestasi teet jotain semmoista mistä itse et niin välitä niin vaimosikin on valmis tekemään jotain sellaista mistä sinä pidät.

• Eämaa henkinen

Ettei kerkee vastaileen.
        Kyl suunnitelmissa on hänen mielenkiintonsa etelä(siis sillai kaukaisena), entäs sit jos se ei toimi.

Ruska-aika on kuulemma liian kylmä.
        Kesä aika itikoit täynnä ja talvi taas liian kylmä
        Älkää välittäkö mä täss vastailen tällai vähän niiku lyhkäsesti ja mielestäni nopeesti.

• Eämaa henkinen kirjoitti:

Ettei kerkee vastaileen.
        Kyl suunnitelmissa on hänen mielenkiintonsa etelä(siis sillai kaukaisena), entäs sit jos se ei toimi.

Älkää välittäkö mä täss vastailen tällai vähän niiku lyhkäsesti ja mielestäni nopeesti.

Tuntuu olevan,mutta ei kannata pakottaa vaimoa lappiin reissuille,jos hän ei halua.
        Sopikaa että molemilla saa olla omia reissuja ja sitten teette yhdessä kompromissireissuja joka edellyttää molemmilta joustoa!......tai vaihda vaimoo ;)

• rahikaisella
        Eämaa henkinen kirjoitti:

Ettei kerkee vastaileen.

Tätä asiaa pähkäilin 25 vuotta sitten. Matkoja on tehty yksin ja erikseen vuosittain. kysymys on kääntynt päälaelle. Vaimo haluaa lapiin, minä etelään, en rannoile vaan samoilemaan jonnekin vuorille. Kaipaan enmmän vaihtelua, kuin lappi tarjoaa,

• Nimetön
        Eämaa henkinen kirjoitti:

Ettei kerkee vastaileen.

Älä vaadi vaimoltasi heti suuria suorituksia.Syyskuun puolessa välissä (paras ruska)lähette vaikka Pallakselle.Kiipeätte ensimmäiset 2-3 km rauhallisesti vaimon ehdoilla.Jos tuntuu vaikealta palatkaa takaisin.
        Luulen ,että siinä jo näkee "koko luonnon mahtavana edessä".Taivaskero on vähän matkan päässä.
        Siitä se kiinnostus kasvaa.
        Kokemusta on.

• Nimetön

Ei noita etelän veteliä tarvi väkisin Lappiin viedä. JOs ei ite tajua sen hienoutta, parempi suunnata sinne massarysärannoille.
      Sanon ma.

• päin

...itse (n) haluaisin lappiin oikein kunnon vaellukselle moneksi päiväksi villiin erämaahan, mutta mies on sellainen "hankala tapaus", ettei lähde omasta pikku lämpöisestä pesästään minnekään :(....? ei ymmärrä....eli en osaa neuvoa, city-ihmiset on niiiiin rasittavia hienohelmoja välillä...

• Eämaa henkinen

Kaikista vinkeistä on otettava jotain irti, jopa Uzzi vaimonvaihto vinkistäkin. Tosin en jätä kahta lasta ilman isää. Ei Kun kesää jokaselle.

• yks

tuskin saat, jos ei ole sen henkinen.
      Toisaalta jos väkisin saat puhuttua ja hän ei pidä siellä olemisesta, niin tulee "ikävä" retki molemmille.
      Suosittelisin ihan samanhenkistä seuraa sinulle, jos vaimo ei halua:)

• jutut

jo 30 vuotisessa sodassamme oli alunalkujuaan selvää :Mies Pohjoiseen ja vaimo etelään. Me työelämävaimot kehitelimme miehille tutustumisien kautta yhteisen harrasteen ja hyvin on pelannut. Me vaimot sitten lämpimämpään. Viiko-pari erillään -kumpikin toiveensamukaisen loman jälkeen - teki naannaa taas jälleennäkeminen. Suosittelen lämpimästi.
        Emmehän me omista toisiamme vaikka aamenet on lausuttu.

• Helena

Hei erämaahenkinen,
      jos kaikista saamistasi neuvoista huolimatta tahdotte viettää lomaa yhdessä, sopikaa niin, että kumpikin saa ihan itse päättää yhden viikon ohjelman ja toinen suostuu mukaan. Eli vie sinä puolisko Lappiin, mutta lähde itse hänen mukaansa myös etelään.

Lappikeikan voit tehdä tosi houkuttelevaksi.
      - etelän ihmiset ovat aina niistä sääskistä huolissaan. Monena kesänä niitä vain on ollut yllättävän vähän, iltaisin toki niitä aina ilmaantuu. Varaa Raidia, niin saatte ainakin nukkua yöt kunnolla. Ja ruskareissuilla ei tosiaan ole sääskihuolia.
      - tänä ja viimekesänä Lapissa sai mainiosti nauttia hellekeleistä ja uimavedet oli myös lämpimiä.
      - lentäkää tai menkää auto-junalla. Ei raskasta ajomatkaa, ellette siitä erityisesti pidä.
      - vuokraa viihtyisä mökki. Luonto ja vesi lähellä, mutta kuitenkin tarvittaessa mukavuuksia. Pääset helposti piipahtamaan itseksesi iltakalaan, jos puoliso mieluummin katsoo telkkua tai saunoo.
      - Jos pitää olla yöelämää, niin menkää Saariselkään. Kivoja patikkamatkoja ja maisemia kumminkin ihan vieressä.
      - vie kauniisiin maisemiin. Tehkää kevyitä päiväpatikoita ilman rankkaa rinkanraahausta ja maastoyöpymisiä. Helpompi totutella ...
      - hyvät eväät takaavat hyvän mielen. Ellei ole kauhea kantourakka, on mukavaa illalla erämaassakin paistaa hyvät pihvit ja juoda punkkua. Suunnitelkaa ja puuhailkaa yhdessä.
      - lähtiskö joku kiva tuttavapari myös matkaan? Hauskoja illanviettoja ja retkiseuraa? Sadepäiviksi hyvä kirja tai peli.
      - järkkää elämyksiä. Melonta tyynenä kesäyönä tai räväkkä koskireissu. Nukkukaa teltassa kivalla säällä. Valvokaa yksi valoisa kesäyö ja suunnitelkaa elämää (muista hyttyskierukat). Ensimmäinen itse kalastettu taimen maistuu taivaalliselta. Poimikaa hilloja tuomisiksi tai käykää jäämerellä herkuttelemassa taivaallisilla kuningasravuilla.
      - yllätä. Kaiva repustasi tunturinlaella kiipeämisen päälle konjakit ja suklaakonvehteja. Tai oluet ja kuivaporoa. Vie kumppani kultaa huuhtomaan. Hiero daamin jalat rankan vaelluksen päälle.
      - huolehdi, että patikoilla on mukana offit, laastarit, sadeviitat, energianaposteltavat ja juotavat. Minkä tahansa näiden puuttuminen voi kärvistää kokemattoman ja vastahakoisen vaeltajan olon entistä nurjemmaksi.
      - ole kohtuullinen aikatauluissa. Jos menet iltakalaan, älä ole koko yötä. Jos vaellatte, menkää tottumattomamman kaupunkilaisvaimon tahtiin.
      - opasta oikeisiin varusteisiin ja pukeutumiseen tulevan sään mukaan. Neuvo, mutta älä ole ope.
      - pidä positiivista henkeä yllä. Sopikaa etukäteen, ettei kumpikaan nurise. Ja toimi samoin sitten etelänmatkalla.
      - Jos matka meni kivasti, osta pikku matkamuisto, jolla kiität paluumatkalla kivasta reissusta.
      Hienoja matkakokemuksia teille ..

• nyt äijä

täs taas näkee tän paskan. että milläs kriteereillä olet vaimosi valinnut, pelkän ulkonäön perusteella vai oletko rikas ja saat kenen vain. joka tapaukses kantsis tuntea se kumppani kunnolla ennenkuin vaimokseen ottaa ettei sitten tule juuri tällaisia murheita jälkeenpäin prkl

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe