JEESUS vs Ateismi

-mietitään-

Ensimmäisenä täytyy kertoa kaikille ilouutinen...
...Tulin uskoon viime juhannuksena!!! =)

Haluaisin ihan mielenkiinnosta kuulla ei uskovaisten mietteitä / perusteluja sille, että miksi Jeesusta ei voi olla olemassa.

On ollut mielenkiintoista huomata omalla kohdallani, että päihderiippuvuus ja kaikki mahd. "maalliset" riippuvuudet hävisivät samantien tehtyäni ratkaisun. Myös käsittämätön ilo ja rakkaus täytti ja täyttää edelleen sisimpäni.
Onko todella niin, että huijaan itseäni tai olen mennyt johonkin käsittämättömään "hypnoosiin" (muiden uskovien toimesta) ja jos näin on, niin olisi mielenkiintoista kuulla selkeät perusteet, että miksi näin on tapahtunut.

Mä toivon, että keskusteluun lähtisi innolla mukaan jengiä =)

(Kun taas *olevinaan* fiksut ja filmaattiset, kaikkitietävät persoonat voivat unohtaa koko jutun ja hypätä autuaan tietoisina heidän tasoaan ja ymmärrystään vastaavaan keskusteluun.)

94

5040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ateisti

Ei kukaan kyseenalaista, etteikö Jeesusta olisi ollut. Jeesuksen ihmeteot sen sijaan puhuttavat. Raamattu on sen ajan elämää, ihmeteot ja tapahtumat ovat tieteellisesti selitettävissä, joten uskominen yhteen tai toiseen on tasapainossa. Ateisteilla on vaan hauskempaa, kun ei tartte pelätä helvetinpaloa, sitä kun meille ei ole olemassakaan.

• -mietitään-

No joo...
        ...Eihän siinä tosiaan ole mitään outoa, että kuolleita heräsi, sairaita parani ym, ym. Käsittämätöntä etten tullut ajatelleeksi tiedettä. Sehän selittää tosiaankin kaiken.

Se mua kuitenkin mietityttää edelleen, että miten tiede selittää valtavan (yhtäkkisen) muutoksen meikäläisessä.

Usko Jeesukseen Jumalan poikana ja vapahtajana on hieman eri asia kuin usko normaaliin dallailijaan nimeltä Jeesus.

• Diagoras
        -mietitään- kirjoitti:

No joo...
        ...Eihän siinä tosiaan ole mitään outoa, että kuolleita heräsi, sairaita parani ym, ym. Käsittämätöntä etten tullut ajatelleeksi tiedettä. Sehän selittää tosiaankin kaiken.

Se mua kuitenkin mietityttää edelleen, että miten tiede selittää valtavan (yhtäkkisen) muutoksen meikäläisessä.

Usko Jeesukseen Jumalan poikana ja vapahtajana on hieman eri asia kuin usko normaaliin dallailijaan nimeltä Jeesus.

"...Eihän siinä tosiaan ole mitään outoa, että kuolleita heräsi, sairaita parani ym, ym. Käsittämätöntä etten tullut ajatelleeksi tiedettä. Sehän selittää tosiaankin kaiken."

Noin vain lukee Raamatussa, se ei todista, että tuollaisia olisi koskaan tapahtunut.

• niilo
        -mietitään- kirjoitti:

No joo...

>Se mua kuitenkin mietityttää edelleen, että miten tiede selittää valtavan (yhtäkkisen) muutoksen meikäläisessä. <

Itsesuggestio, riippuvuuden vaihtaminen toiseen.
        Nyt sitten hihhuloit sydämen kyllyydestä sen sijaan että ennen otit viinaa.
        Ei siinä sen kummempaa.

• ateisti
        niilo kirjoitti:

>Se mua kuitenkin mietityttää edelleen, että miten tiede selittää valtavan (yhtäkkisen) muutoksen meikäläisessä. <

Ei siinä sen kummempaa.

Ja onhan meillä jokaisella omat harrastuksemme, miksei uskonto jollekin. Ei siinä tiedettä tarvita. Puutarhanhoito on vaan vähemmän mieltä rasittavaa.

• "Ateisteilla on vaan hauskempaa, kun ei tartte pelätä helvetinpaloa, sitä kun ei meille ole olemassakaan" tosiasiat, se mikä on todellisuus, ei ole riippuvainen siitä, mihin me uskomme/emme usko, jos helvetti ja taivas ovat todellisuutta, ne on silloin sitä, riippumatta yhtään siitä, mihin uskotaan/ei uskota

• Diagoras
        keke-65 kirjoitti:

"Ateisteilla on vaan hauskempaa, kun ei tartte pelätä helvetinpaloa, sitä kun ei meille ole olemassakaan" tosiasiat, se mikä on todellisuus, ei ole riippuvainen siitä, mihin me uskomme/emme usko, jos helvetti ja taivas ovat todellisuutta, ne on silloin sitä, riippumatta yhtään siitä, mihin uskotaan/ei uskota

ei stressaa kuolemanjälkeisestä, kuten helvetistä. Sitä kirjoittaja varmaan tarkoitti.

• pph
        niilo kirjoitti:

Ei siinä sen kummempaa.

"Itsesuggestio, riippuvuuden vaihtaminen toiseen."

Miksi se ei onnistu kovinkaan usein niillä, jotka eivät ole tulleet uskoon, vaikka he kuinka yrittäisivät vaihtaa riippuvuuden johonkin terveellisempään tapaan??

• ateisti
        Diagoras kirjoitti:

ei stressaa kuolemanjälkeisestä, kuten helvetistä. Sitä kirjoittaja varmaan tarkoitti.

Luulin tehneeni asian mahdollisimman yksinkertaiseksi. Joskus joku vaan haluaa sekottaa pakkaa, joten vastataan. Kun emme tiedä onko taivasta tai helvettiä olemassakaan, niin miksi murehtisimme niiden olevan? Kyllä se minusta vaikuttaa vähän uskonasialta eikä niinkään todelliselta.

• -mietitään-
        ateisti kirjoitti:

Luulin tehneeni asian mahdollisimman yksinkertaiseksi. Joskus joku vaan haluaa sekottaa pakkaa, joten vastataan. Kun emme tiedä onko taivasta tai helvettiä olemassakaan, niin miksi murehtisimme niiden olevan? Kyllä se minusta vaikuttaa vähän uskonasialta eikä niinkään todelliselta.

"Kun emme tiedä onko taivasta tai helvettiä olemassakaan, niin miksi murehtisimme niiden olevan? Kyllä se minusta vaikuttaa vähän uskonasialta eikä niinkään todelliselta."

Nerokasta rakas Watson ;)

Mikäli oletetaan nyt niin, että kristinusko onkin totta (niinku mä oletan), niin kannattaisi alkaa vähitellen murehtimaan.
        Olet siinäkin oikeassa, että puhumme tosiaan uskonasioista (niin Jeesuksen kuin ateisminkin kohdalla).

• Markus
        -mietitään- kirjoitti:

"Kun emme tiedä onko taivasta tai helvettiä olemassakaan, niin miksi murehtisimme niiden olevan? Kyllä se minusta vaikuttaa vähän uskonasialta eikä niinkään todelliselta."

Mikäli oletetaan nyt niin, että kristinusko onkin totta (niinku mä oletan), niin kannattaisi alkaa vähitellen murehtimaan.
        Olet siinäkin oikeassa, että puhumme tosiaan uskonasioista (niin Jeesuksen kuin ateisminkin kohdalla).

oletetaan, että IPU on olemassa, sinun kannattaisi kyllä todella olla huolissasi!

• Diagoras
        -mietitään- kirjoitti:

nyt vaikka, että islam tai zarathustralaisuus on oikeassa. Seuraus: Joudut helvettiin.

Kannattaisiko ryhtyä murehtimaan?

• sepi
        pph kirjoitti:

Miksi se ei onnistu kovinkaan usein niillä, jotka eivät ole tulleet uskoon, vaikka he kuinka yrittäisivät vaihtaa riippuvuuden johonkin terveellisempään tapaan??

Joillakin onnistuu, joillakin ei. Kyseenalaista sekin onko uskonto viinaa terveellisempää. Ehkei se maksaa polta, mutta aivot saattaa surkastua.

Uskonto on kuitenkin aika kova huume, että kaiketi on helpompaa siirtyä kovempaan kuin suggestoida itsensä irti näistä addiktioista.

• Keefu
        keke-65 kirjoitti:

"Ateisteilla on vaan hauskempaa, kun ei tartte pelätä helvetinpaloa, sitä kun ei meille ole olemassakaan" tosiasiat, se mikä on todellisuus, ei ole riippuvainen siitä, mihin me uskomme/emme usko, jos helvetti ja taivas ovat todellisuutta, ne on silloin sitä, riippumatta yhtään siitä, mihin uskotaan/ei uskota

..että helvetti on olemassa. Jos niin on, niin silloin helvettejä voisi olla vaikka miten paljon. Se voisi tällöin olla jokaisella planeetalla, jolla on sula, kuuma sisus, kuin myös lähes jokaisen tähden pinnalla, jolloin lämpötilat saadaan vieläkin suuremmiksi. Näin helvettiä riittää vallan hyvin jokaiselle ihmiselle tai mahdollisesti kaikille maailmankaikkeuden älyllisille elämänmuodoille?

Itse veikkaisin, että helvetti voisi olla vaikka musta aukko. Mustasta aukostahan mikään ei pääse karkuun ja mikä lisää tällaisen "helvetin" vankilaluonnetta ja ahdistavuutta. Koska ehkä jopa noin kolmannes linnunratamme tähdistä on mustia aukkoja, niin tällaisia "helvettejä" riittäisi myös hyvin kaikille.

Kun aurinkomme paisuu punaiseksi jättiläiseksi ja nielee maapallon, joutuvat kaikki täällä viimeistään silloin helvettiin.

Johtopäätös: Helvetti on muodossa tai toisessa olemassa ja kaikki voivat sinne päästä.

-Keefu-

• ateisti-45
        pph kirjoitti:

asiat eivät käskien tapahdukaan vaan tarvitaan tietty prosessi johon ei aina ole valmiuksia. Henkinen "tilaus". Uskovakaan ei noin vain pääse eroon riippuvuuksista joilla on fysiologinen pohja.

• Isti Ate

...fiksu ja kaikkitietävä persoona, niin vastaan silti....:]

Jos sinussa on tapahtuhtunut syystä tai toisesta muutos, joka vaikuttaa sinuun positiivisesti ja tuo sinulle ja lähimmäisillesi iloisia asioita, niin hieno homma.
      Jos uskot sen johtuvan vaikka jonkun henkiolennon vaikutuksesta, niin ei siinäkään mitään - asiahan ei muille kuulu.

Kuitenkin täytyy muistuttaa, että tämähan ei millään lailla todista, että Jeesus olisi "olemassa".
      Samanlaisia "parantumisia" tapahtuu päivittäin sadoilletuhansille ihmisille ympäri maapalloa... hinduille, muslimeille ja jopa - ateisteille.

Ateistit kutsuvat ilmiötä itsesuggestioksi.
      Sillä on joskus ihmeellinen voima...

• -mietitään-

Itsesuggestiolla on tosiaankin "ihmeellinen voima".

Osaatko sanoa, että minkä takia se alkoi toimimaan meikäläisessä vasta sitten, kun tunnustin Jeesuksen elämäni herraksi.

Yritin vuosia päästä eroon kaikesta paskasta elämässäni vaikka minkälaisilla eri keinoilla, mutta koskaan se ei auttanut. (paitsi nyt)

Ihmeellistä...

• niilo
        -mietitään- kirjoitti:

Osaatko sanoa, että minkä takia se alkoi toimimaan meikäläisessä vasta sitten, kun tunnustin Jeesuksen elämäni herraksi.

Yritin vuosia päästä eroon kaikesta paskasta elämässäni vaikka minkälaisilla eri keinoilla, mutta koskaan se ei auttanut. (paitsi nyt)

Ihmeellistä...

löysit vihdoin sen korvaavan riippuvuuden.
        Ei siinä sen kummempaa.

• Isti Ate
        -mietitään- kirjoitti:

Ihmeellistä...

...miltei mihin tahansa saa aikaan samaa.
        (minun mielestäni)

Voitko sinä sanoa, mikä sitten aiheuttaa muiden uskontokuntien jäsenissä samanlaisia reaktioita?

Älä vaan sano, että Jeesus?

• ateisti-45
        -mietitään- kirjoitti:

Ihmeellistä...

elämä muuttuu jos vaikkapa rakastuu - kukaan ei silti väitä että muutos tapahtuu vain jos rakastuu Maija tai Matti-nimiseen. Muuttuu usein myös jos löytää minkä tahansa muun ideologian joka antaa sisällön ja tarkoituksen elämälle.
        Islam-palstalla on islamiin kääntyneitä joiden elämä on muuttunut heidän löydettyään islamin ja tajuttuaan että Allah on ainoa oikea Jumala.

Nämä ovat subjektiivisia kokemuksia joista ei ulkopuolinen voi sanoa että ne ovat "vääriä" tai "epätosia", mutta eivät ne silti todista mistään objektiivisesta totuudesta.

• Ruumisi ei välttämättä olisi kestänyt enempää. Ehkä jokin sinussa itsessäsi sanoi, että nyt on tultava loppu. Alitajuntasi alkoi etsimään ratkaisuja, ja löysikin yhden porsaanreijä: alttiuden uskoon tulemisellesi. Se oli helppo, sillä et varmastikkaan enää itsekkään halunnut jatkaa kierrettäsi. Mielesikin oli saattanut, tai oli alkamassa järkkymään päihderiippuvuutesi takia. Olen iloinen, että pääsit siitä eroon, vaikkakin itsepetoksella.

"Onko todella niin"
      Kaiken järjen mukaan kyllä, sillä miksi rakastava jumala olisi evännyt meiltä muilta tuon onnen? Minä en voi antaa sinulle jumalallista tietoa, sillä en omaa sellaista. Voin vain antaa oman järkeni tuloksia. Nämä eivät myöskään pohjaudu muuhun kuin logiikkaan.

Oletetaan, että et olisi kestänyt päihteitä enää kauaa. Siihen tarvittiin muutos. Sinä tiesit sen, että tarvitaan muutos. Sinä et pystynyt siihen itse. Tuo heikkous, tuo myös ratkaisun. Et pystynyt pakottamaan itseäsi, mutta voisit keksiä jonkun, joka pakottaisi sinua. Sitten muistit jumalan, hänhän on parantanut monia. Hän voisi parantaa sinutkin. Siispä niin tapahtui, osuvasti juuri se tapahtui mielessäsi, mitä tarvitsit.

Taasen ilon ja rakkauden täyttymys tulee eri asiasta. Nyt et ole enää mielessäsi yksin maailmaa vastaan. On olemassa viimeinen suoja. Ei ole mitään pelättävää. Se tuntuu mahtavalta. Kun päältäsi nostetaan vuori, tuntuukin yhtäkkiä kovin keveältä askel. Mutta oikeasti, vain laskit itse sen vuoren, joka sinun piti kantaa. Kukaan muu ei sitä ottanut kantaakseen. Mutta silti askeleesi tuntuu keveältä.

Jokin rakastaa sinua. Kuvitelma rakkaudesta antaa voimia. Usko, että joku rakastaa sinua, tuntuu mukavalta. Itse tiedän sen. Aloin kerran etsimään todisteita miksi eräs tytsy rakastaisi minua, ja kun sain sen todisteltua itselleni, rakkaus lämmitti minua. Tosin sitten päästin siitä tunteesta irti, sillä tiesin sen itsepetokseksi. Mutta silti se oli lämmittänyt. Tuntunut mahtavalta. Siitä on ilkeää päästää irti, mutta sekin oli tehtävä, kuten minun on kannettava se vuorikin. En halua elää valheessa, ainakaan sellaisessa, jonka olen itse luonut. Haluatko sinä?

• Markus

Juhannuksen Suomessa. Muuta tästä ei voi päätellä, ja ateistien pitäisi nyt todistaa, että Jeesus ei ollut Suomessa Juhannuksena, eikä missään muuallakaan. Etkös vaadi nyt mahdottomia?

• -mietitään-

Kiitoksia älyn maestrolle...
        ...Kirjoitit niin käsittämätöntä viisautta, että mä en ikäväkyllä osaa vastata tohon.

Löit mulle luun kurkkuun.

On mielenkiintoista huomata kuinka jotkut osaa tarttua kaikkein "oleellisimpiin" kohtiin keskusteluissa ;)

• Markus
        -mietitään- kirjoitti:

Kiitoksia älyn maestrolle...
        ...Kirjoitit niin käsittämätöntä viisautta, että mä en ikäväkyllä osaa vastata tohon.

Löit mulle luun kurkkuun.

On mielenkiintoista huomata kuinka jotkut osaa tarttua kaikkein "oleellisimpiin" kohtiin keskusteluissa ;)

mikäs tossa nyt niin viisasta oli. Eikös se ole selvä, että Jeesus oli samassa paikassa kuin sinä uskoon tullessasi. Jeesus jutteli sun kaa, ja lähti sitten uskistamaan muita. Olisin kyllä halunnut hieman tarkennusta siihen, millä kulkupelillä Herra oli matkalla, oliko vaalea sinisilmäinen, pitkäpartainen hippi kenties jne. Uskiksilta on yleensä mahdotonta saada minkäänlaista vastausta. Sulla kun asiasta oli noin lyhyt aika olisit voinut muistaakin paremmin. Muilta uskiksilta saa yleensä kuulla niin käsittämätöntä viisautta, ettei tahdo pysyä mukana. Siunausta vaan Jessen uudelle ystävälle. Pyydätkös Jeesusta käymään palstalla joskus?

• -mietitään-
        Markus kirjoitti:

mikäs tossa nyt niin viisasta oli. Eikös se ole selvä, että Jeesus oli samassa paikassa kuin sinä uskoon tullessasi. Jeesus jutteli sun kaa, ja lähti sitten uskistamaan muita. Olisin kyllä halunnut hieman tarkennusta siihen, millä kulkupelillä Herra oli matkalla, oliko vaalea sinisilmäinen, pitkäpartainen hippi kenties jne. Uskiksilta on yleensä mahdotonta saada minkäänlaista vastausta. Sulla kun asiasta oli noin lyhyt aika olisit voinut muistaakin paremmin. Muilta uskiksilta saa yleensä kuulla niin käsittämätöntä viisautta, ettei tahdo pysyä mukana. Siunausta vaan Jessen uudelle ystävälle. Pyydätkös Jeesusta käymään palstalla joskus?

...käy täällä näköjään koko ajan.

Sun pitää vain havaita se katsos, valiseni =)

• Jeesus
        -mietitään- kirjoitti:

...käy täällä näköjään koko ajan.

Sun pitää vain havaita se katsos, valiseni =)

älä paljasta salaisuutta ateisteille

• Mutta aiheena valitettavan turha. Kuten sanottu, tämä uskovaiseksi tuleminen on seurausta oman henkisen voiman rappeutumisesta, pakonomaista halua helpotukseen. Ja.."sitten muistit jumalan" Niin, se ei tullu sun luo, vaan sä toit sen oman pääs sisälle.

• He, jotka ovat hieman tutkineet historiaa voivat huomata, että lähes 90% jeesuksen tekemisistä ja sanomisista on kopioitu muiden maiden vanhemmista saduista, tämä asia syö hieman jeesuksen uskottavuutta ainoana 'pelastuksen' mahdollisuutena.

Joten kristinusko sopii hyvin ihmisille jotka eivät tiedä paljon tai jotka eivät välitä.

• -mietitään-

On tainnut "Da Vinci -koodi" pyörähtää käsissä pariin otteeseen :)

Mistä sadusta Jeesuksen "sijaiskuolema" (sun ja mun syntien sovittajana) on alunperin napattu kristinuskoon ?

• Diagoras
        -mietitään- kirjoitti:

Mistä sadusta Jeesuksen "sijaiskuolema" (sun ja mun syntien sovittajana) on alunperin napattu kristinuskoon ?

ajateltiin, että Mithra sovitti ihmiskunnan synnit. Varhaiskristilliset kirkkoisätkin myönsivät, että mithralaisuus muistutti hyvin paljon kristinuskoa. Heillä oli muun muassa viini ja leipä ehtoollinen ennen kristnuskon syntyä.

• -mietitään- kirjoitti:

En ole ikävä kyllä lukenut 'koodia' vielä, mutta sen sijaan tämän linkin olen.

http://www.teosofia.net/eriusk/aaltonen.htm

Sieltä löytyy myös vastaus kysymykseesi.

• M@k3
        Masterhimself kirjoitti:

En ole ikävä kyllä lukenut 'koodia' vielä, mutta sen sijaan tämän linkin olen.

http://www.teosofia.net/eriusk/aaltonen.htm

Sieltä löytyy myös vastaus kysymykseesi.

Tunnut viihtyvän tällä sivulla ja julistavan totuutasi innokkaasti, joten voisitko kommentoida laittamaani linkkiäni?

• -mietitään-
        M@k3 kirjoitti:

Tunnut viihtyvän tällä sivulla ja julistavan totuutasi innokkaasti, joten voisitko kommentoida laittamaani linkkiäni?

Pikkusen putosin taas kärryiltä (ylläri sinänsä ;)

Eli mitä linkkiä mahdoit tarkoittaa ???

• Diagoras

• -mietitään-
        Diagoras kirjoitti:

Tässä viestissä olevaa linkkiä tietenkin: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000009457831

Eli tätä: http://www.teosofia.net/eriusk/aaltonen.htm

Nyt taidat teeskennellä, ettei sinulla näy mitään linkkiä ja siten välttää vastuun vastata, kun luu meni niin pahasti kurkkuun.

En tajunnut tota sun nimimerkin vaihtumista, joten six en hiffannut myöskään, että mitä linkkiä sä tarkotit =)

Katoin mä ton linkin (jo siis sillon aikasemmin) ja ei toi nyt mitään "pottia räjäytä", vaikka paljonhan siinä yritetään teilata kristinuskoa...
        ...muuntamalla sitä "trendiksi".
        Jokaiseen yksityiskohtaan mulla ei "ihan" riitä tieto / taidot vastata (vielä ainakaan ;), mutta enpä mä sitä kovinkaan perusteellisesti ole kerinnyt edes tsekata.

Olen kuitenkin (edelleen ;) sitä mieltä, että on vain kaksi vaihtoehtoa tämän maan päällisen jälkeen...
        ...Eli voihan sitä tasapainotella kahdella tiellä, mutta ei se perille vie.

• Diagoras
        -mietitään- kirjoitti:

En tajunnut tota sun nimimerkin vaihtumista, joten six en hiffannut myöskään, että mitä linkkiä sä tarkotit =)

Katoin mä ton linkin (jo siis sillon aikasemmin) ja ei toi nyt mitään "pottia räjäytä", vaikka paljonhan siinä yritetään teilata kristinuskoa...
        ...muuntamalla sitä "trendiksi".
        Jokaiseen yksityiskohtaan mulla ei "ihan" riitä tieto / taidot vastata (vielä ainakaan ;), mutta enpä mä sitä kovinkaan perusteellisesti ole kerinnyt edes tsekata.

Olen kuitenkin (edelleen ;) sitä mieltä, että on vain kaksi vaihtoehtoa tämän maan päällisen jälkeen...
        ...Eli voihan sitä tasapainotella kahdella tiellä, mutta ei se perille vie.

"En tajunnut tota sun nimimerkin vaihtumista, joten six en hiffannut myöskään, että mitä linkkiä sä tarkotit =)"

Viittaat siis M@k3:en.

"Olen kuitenkin (edelleen ;) sitä mieltä, että on vain kaksi vaihtoehtoa tämän maan päällisen jälkeen..."

Jos (ja kun) kristinuskon opit on kopioitu muista uskonnoista, niin ne eivät voi olla totta (ellet sitten ajattele, että pakanauskonnot ovat oikeassa).

"...Eli voihan sitä tasapainotella kahdella tiellä, mutta ei se perille vie."

Tätä en ymmärtänyt. Mitkä kaksi tietä ja mikä se päämäärä muka on?

• Ana-mzk
        Diagoras kirjoitti:

ajateltiin, että Mithra sovitti ihmiskunnan synnit. Varhaiskristilliset kirkkoisätkin myönsivät, että mithralaisuus muistutti hyvin paljon kristinuskoa. Heillä oli muun muassa viini ja leipä ehtoollinen ennen kristnuskon syntyä.

tossa aika objektiivinen selitys mithralaisuudesta.

http://www.crystalinks.com/mithra.html

Uutta minulle oli että kädenpuristus on alunperin mithralaisuuden kannattajien keskuudessa alkanut tapa. No, aina oppii uutta.

Eipä näy tänä päivänä paljon mithranpalvojia. Mistähän johtuisi?

No, kristittynä voi vain todeta että epäjumalat eivät puhu eivätkä pukahda, ja vaipuvat lopulta unholaan. Mutta Jeesus elää, ja sanoo:

Luuk 21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

Niin se vain on. Tosi Jumala hoitaa homman pieteetillä ja varmasti kotiin. ;)

• Diagoras
        Ana-mzk kirjoitti:

Uutta minulle oli että kädenpuristus on alunperin mithralaisuuden kannattajien keskuudessa alkanut tapa. No, aina oppii uutta.

No, kristittynä voi vain todeta että epäjumalat eivät puhu eivätkä pukahda, ja vaipuvat lopulta unholaan. Mutta Jeesus elää, ja sanoo:

ei enää ole, koska kun kristityt pääsivät valtaan Roomassa, he alkoivat heti gestapolaisen vainon ja hävittivät parhaansa mukaan muut uskonnot ja tappoivat niiden kannattajia, hyvä esimerkki on Hypatia Aleksandrialaisen tapaus: http://jumalasuomi.tripod.com/hypatia.htm

Mithralaisuutta vainottiin ahkerasti, haluttiin hävittää kaikki merkit siitä.

PS. Viimeistään muutaman sadan vuoden päästä kristinuskosta ajatellaan yleisesti samanlaisesti kuin mithralaisuudesta, järkevät ajattelevat jo ;D

• Diagoras
        Ana-mzk kirjoitti:

Lainaan historioitsija Nathaniel Harrisin kirjaa Antiikin Rooma (History of ancient Rome), 2001, Gummerus:

"Mithra oli myös valon jumala, joka esitettiin hyvän eli valon puolustajana pahaa eli pimeyttä vastaan. Mithralaisuuden voimakas synmbolieläin oli härkä, jonka uhraaminen merkitsi kaiken uudistumista ja rituaaliin osallistuvien uudestisyntymää...
        Mithralaisuuteen sisältyvä ajatus hyvän ja pahan välisestä taistelusta, sen pappien palvoma uudestisyntynyt Mithran lapsi sekä leivän ja viinin nauttiminen eli ehtoollinen osoittavat, että mithralaisuudessa ja kristinuskossa oli paljon yhteistä. Myöhäisen antiikin myyttien ja laajalle levinneiden uskomusten valossa kristinuskon lopullinen voitto tulee ymmärrettävämmäksi. Näitä olivat mm. neitseelliset syntymät, jumalalliset kolminaisuudet, kuolemat ja jälleensyntymät, sisäinen jumaluus, keskinäinen rakkaus ja kuolemattomuuden lupaus. Se oppisuunta, joka kykeni sulauttamaan itseensä kaikki nämä ainekset, tulisi yhdistämään myös Rooman, mikäli sitä voitiin lainkaan uskonnollisesti yhdistää." (S. 155, luvusta uskonto ja aatteet)

Että revi siitä.

• Nasse
        Diagoras kirjoitti:

Lainaan historioitsija Nathaniel Harrisin kirjaa Antiikin Rooma (History of ancient Rome), 2001, Gummerus:

"Mithra oli myös valon jumala, joka esitettiin hyvän eli valon puolustajana pahaa eli pimeyttä vastaan. Mithralaisuuden voimakas synmbolieläin oli härkä, jonka uhraaminen merkitsi kaiken uudistumista ja rituaaliin osallistuvien uudestisyntymää...
        Mithralaisuuteen sisältyvä ajatus hyvän ja pahan välisestä taistelusta, sen pappien palvoma uudestisyntynyt Mithran lapsi sekä leivän ja viinin nauttiminen eli ehtoollinen osoittavat, että mithralaisuudessa ja kristinuskossa oli paljon yhteistä. Myöhäisen antiikin myyttien ja laajalle levinneiden uskomusten valossa kristinuskon lopullinen voitto tulee ymmärrettävämmäksi. Näitä olivat mm. neitseelliset syntymät, jumalalliset kolminaisuudet, kuolemat ja jälleensyntymät, sisäinen jumaluus, keskinäinen rakkaus ja kuolemattomuuden lupaus. Se oppisuunta, joka kykeni sulauttamaan itseensä kaikki nämä ainekset, tulisi yhdistämään myös Rooman, mikäli sitä voitiin lainkaan uskonnollisesti yhdistää." (S. 155, luvusta uskonto ja aatteet)

Että revi siitä.

Miksi kristinusko on niin epäjohdonmukainen.

Jotta kristinusko olisi ollut aikanaan kilpailukykyinen muiden uskontojen kanssa, sen tuli olla vähintään yhtä dramaattinen ja täynnä ihmeitä kuin muutkin. Jolloin uskontoon on kerätty kaikki tunnetut temput.

Eräs noista tempuista on se että Juamala uhraa itsensä ja nousee kuolleista.

Oikeastaan ainoa asia joka ihmetyttää, on kristittyjen äärimmäinen väkivaltaisuus, mistä se kumpuaa?

Ymmärrän kyllä että vt:n ohjeet paimentolaisille elintilan raivaamiseksi ja sille oikeutuksen hakemiseksi ovat perusteltuja, mutta miten tuo on perusteltua modernimmassa maailmassa?

• ateisti-45
        Ana-mzk kirjoitti:

ei enää palvota koska Rooman valtakunnan pääuskonnoksi nousi toinen mysteeriuskonto -kristinusko.

• SamWeis

Minä olen päässyt eroon jo kohta 10 kilosta ja saanut osan siitä takaisin lihaksina. Mitenkö ? Ei siihen jeesusta tarvittu, vaan kuukausikortti salille, ja tukea/apua kaverilta joka on käynyt koko ikänsä siellä.

Mikäkö tämän viestin pointti on ? Ei mikään, ei tämä edes kuulu tänne vaan se pitäisi siirtää roskakoriin tai kehonrakennus keskustelupalstalle, samoiten kuin tämä aloitus pitäisi ehkä siirtää jollekin jeesustelu osastolle tai roskakoriin.

• Markus

pystyy poistamaan selluliitin ilman punttisaliakin, korjaahan Hän tietokoneitakin kuulemma.

• -mietitään-

Itsekin käyn salilla, mutta en osannut edes ajatella, että olisi ehkä kannattanut liittyä samaan "klubiin" sun kanssa.
        Miltä salilta olet löytänyt pelastusvarmuuden ja avaimet iankaikkiseen elämään ?

• Diagoras
        -mietitään- kirjoitti:

Itsekin käyn salilla, mutta en osannut edes ajatella, että olisi ehkä kannattanut liittyä samaan "klubiin" sun kanssa.
        Miltä salilta olet löytänyt pelastusvarmuuden ja avaimet iankaikkiseen elämään ?

sinua kiinnostaa tuollaiset maalliset asiat, kuten salilla käynti, kun sinä kerta luulet pääseväsi taivaan ikuiseen iloon heti kuoltuasi? Miksi tuhlaat aikaa sellaiseen, kun voisit rukoillakin silloin? Pahimmassa tapauksessahan elinikäsi voi pidentyä kunnon noustessa ja taivaaseen pääsysi siten viivyttyä.

• -mietitään-
        Diagoras kirjoitti:

sinua kiinnostaa tuollaiset maalliset asiat, kuten salilla käynti, kun sinä kerta luulet pääseväsi taivaan ikuiseen iloon heti kuoltuasi? Miksi tuhlaat aikaa sellaiseen, kun voisit rukoillakin silloin? Pahimmassa tapauksessahan elinikäsi voi pidentyä kunnon noustessa ja taivaaseen pääsysi siten viivyttyä.

Mielestäni elämän tarkoitus on se, että ottaa ja tunnustaa Jeesuksen herrakseen.
        Sen jälkeen toinen (*tarkoitus*) tehtävä ihmisellä on kertoa muille ihmisille Jeesuksesta ja sitä kautta myös yrittää saada mahdollisimman monia pelastumaan ja hyppäämään taivaaseen suuntaavaan junaan =)

Yllä mainitusta voit päätellä, että en kiirehdi (omasta tahdostani) kuolemani kanssa.

En tiedä, että olenko mä vielä niin "noviisi" uskossani, kun salilla käynti kiinnostaa, mutta toisaalta mä miellän sen harrastuksen (toistaiseksi) oikein positiiviseksi, koska voinhan vaalia siinä ruumistani pyhänhengen temppelinä.

Liika on tietenkin liikaa! (ettei mennä itsensä palvonnan puolelle ;)

• SamWeis
        Diagoras kirjoitti:

Olet ihan oikeassa Diagoras !

Tajusin sen tänään ...

Olin nostelemassa painoja ja tiputin metrin korkeudesta 60 kilon painon suoraan päähäni, sen jälkeen kompastuin ja iskin pääni betoniin.

Siitä virottuani sairaalassa...

TULIN USKOON ! JEESUS ILMESTYI MINULLE JA JULISTI VAHVAA SANAANSA SANOEN: SALILLA KÄYNTI ON IHAN TURHAA SAMWAIS, PÄÄSET NOPEAMMIN LUOKSENI JOS LOPETAT SEN.

Tulin sitten järkiini.

• ateisteille

Pakko heittää oma lusikkani tähän soppaan..

Eli siis minäkin olen tavallinen fiksu ja filmaattinen ihminen jolla oli elämässään aika rankka lapsuus ja nuoruus.. pedofiiliä.. koulukiusaamista jne..

..elämäni olikin sitten ihan päreinä 15 vuoden ajan.. olin riippuvainen monistakin asioista.. opiskelut korkeakoulussa jäivät kesken.. moni sanoi minun olevan "älykäs ja mukava" mutta sisäinen maailmani oli täysin hajalla..

..kärsin riippuvuuksien lisäksi jatkuvasta unettomuudesta.. ahdistuksesta.. masennuksesta.. ihmissuhteeni olivat hajanaisia.. en kyennyt sitoutumaan joten ajauduin sängystä sänkyyn..

..tämän vuoden alussa kelasin, että koko elämälläni ei ole mitään merkitystä ja laskeskelin, että samalla menolla teen itsarin vuoden-parin kuluessa..

..kunnes tuo samainen Jeesus, Kristus Jumalan Poika kutsui minua.. SUURTA syntistä rakkaudessaan ja armossaan..

Ja nyt minäkin haluaisin ateistien selvityksen siitä mitä minulle on tapahtunut?

Vapauduin kaikista riippuvuuksistani kun ensin sain oman syntisäkkini anteeksi.. osasin antaa anteeksi myös itselleni.. ja ennenkaikkea KUN ANNOIN ANTEEKSI KAIKILLE MINUA VASTAAN RIKKONEILLE!.. kaikki täysin raamatullista asiaa..

..tunsin kuinka valtava painolasti lähti pois sydämeltäni (ihan fyysisestikin).. vapaus tuli laakista!.. ei mitään vieroitusoireita.. ei suurta taistelua "paheitani" vastaan.. vaan Jumalan lapsen vapaus..

..ihmissuhteeni eheytyivät kun 1. kertaa elämässäni osasin olla rehellinen kaikille ja pyytää anteeksi.. (olen myös Pyhän Hengen kehoittamana hyvittänyt muutamille joita olin kusettanut vuosien aikana)..

Juuri nyt sydämessäni vallitsee rauha, ilo ja rakkaus joita en ollut tuntenut koskaan!.. olin katkera, häpesin ja vihasin itseänikin..

En voi muuta todeta kuin että Jeesus Kristus elää ja voi hyvin!.. kaikki se mitä raamattu Hänestä kertoo on täyttä totta.. kukaan ei voi viedä minulta kokemuksiani.. täytyin Pyhällä Hengellä ja puhun uusin kielin (rukouskieli jonka Jumala antaa)..

..ja voin minä tahansa hetkenä tavata kenet tahansa teistä arvon ateisteista jakaakseni tarinani.. kaikki minut tuntevat ovat sanoneet että olen kuin eri ihminen ja siltä todella tuntuukin..

Olen saanut tulevaisuuden ja toivon.. käsittämätön armon lahja ihmiselle joka oli vielä 6kk sitten epäonnistunut ja toivoton (ainakin omasta mielestään)..

Ja sinulle -mietitään- nimimerkki.. SE TODELLA TOIMII! ja Jeesus elää ja voi hyvin.. jatketaan samalla ihmeellisellä tiellä kasvaen ja päästen perille asti.. :)

• Markus

heppu aina kun dramatisoi nämä hellaritodistukset, kun ei niitä erota toisistaan.

• ateisti
        Markus kirjoitti:

heppu aina kun dramatisoi nämä hellaritodistukset, kun ei niitä erota toisistaan.

Ja taitanut sekin vaihtaa vaan riippuvuudet toiseen.

• Markus
        ateisti kirjoitti:

Ja taitanut sekin vaihtaa vaan riippuvuudet toiseen.

vuoden opiskelija teatterikoulun dramaturgian linjalla, kunnes huomasin, ettei minusta ole muuhun kuin helluntailaisten hää- hautajais- ja uskoontulokertomuksia sepittämään"

• -mietitään-

On aina yhtä ihanaa kuulla muiden kokemuksista ja täydellisestä ratkaisusta elämään liittyen =)

Aloitin tän keskustelun ihan kokeilu mielessä ja on ollut mahtavaa nähdä kuinka paljon ihmisiä on osallistunut jubailuun. Jännä huomata, että ns. ateistit ovat hyvinkin kiinnostuneita uskonasioista ja nimenomaan Jeesuksesta.

Se täytyy kuitenkin itsestäni todeta, että on tässä "savottaa" tiedossa, kasvaessani uskossa, jotta esim. tällainen tietty provosointi loppuu jne =)

Arpoessani ratkaisuja elämääni liittyen ja ennenkaikkea miettiessäni (valheellisesti), että mistä kaikesta mä joutuisin luopumaan uskoon tultuani, oli kieltämättä vaikeaa tehdä ratkaisu.
        Lopuksi mä kuitenkin (ONNEKSI) tajusin, että tässä asiassa on kysymys iankaikkisuudesta valintani suhteen ja sen jälkeen Jeesus tuntui todella yksinkertaiselta yhtälöltä =)

Ei tässä ainakaan mitään häviä, kun ajattelee et mun elämä kristittynä on ihanaa (itselle ja muille) ja onpahan (ainakin varmuuden vuoksi) matkalippu paratiisiin olemassa =)

• ..lisäselvitystä..
        Markus kirjoitti:

vuoden opiskelija teatterikoulun dramaturgian linjalla, kunnes huomasin, ettei minusta ole muuhun kuin helluntailaisten hää- hautajais- ja uskoontulokertomuksia sepittämään"

Heh..

Lähelle meni.. ;) paitsi, että ala oli kaupallinen.. suuntautuminen henkilöstöhallinnon puolelle.. ja noppiakin ehti kertyä 130kpl..

Enkä ole helluntalainen.. en muutenkaan mihinkään tunnustuskuntaan kuuluva.. itseasiassa välillä jopa naurattaa niiden välinen kinastelu pienistä opin eroavaisuuksista.. sanoisin sen olevan täysin hedelmätöntä ja ihmisten voimavaroja turhaan suuntaavaa..

Mitä uskoon ja Jeesuksen olemassaoloon tulee.. niin homman nimi on vähän sama kuin jos olisit asunut koko ikäsi säkkipimeässä huoneessa.. tottunut siis täysin elämään siellä pimeässä.. ja sitten yhtäkkiä valot laitettaisiinkin päälle.. eli ensin hämmästyisit jopa sokaistuen kirkkautta.. sitten menisi aikaa tottua ajatukseen.. ja lopulta varmaankin rakastaisit valossa elämistä ja muistelisit päätäsi pudistellen vuosia jotka meni siellä pimeyden puolella..

Kyse on siis todellakin henk.koht. ratkaisusta ja täysin todellisista koetuista asioista.. hengen asioita on saletisti mahdoton mitata mittareilla tai analysoida koeputkissa, mutta minulla ei ole pienintäkään epäilystä niiden aitoudesta.. ja onhan näkökulmani luonnollisesti vaihtunut maailmaa katsellessani..

..mihin voisi verrata Jumalan läsnäoloa? Varmasti siihen astisen elämän parhaaseen hetkeen.. tilanteeseen jossa on tuntenut olevansa onnellinen ja että kaikki on äärimmäisen hyvin.. ja sitten sen tuntemuksen kun kertoo sadalla niin ollaan ehkä lähellä!!

Vieläkin tulee herkkä olo kun muistelen ensimmäistä kokemusta Pyhän Hengen läsnäolosta.. se laskeutui ylleni kuin vilvoittava tuulen vire.. kietoi minut rakkauden syleilyynsä ja siinä oli niin hyvä olla, että vastaavaa en ollut koskaan enkä missään kokenut.. kyyneleet valuivat väkisinkin poskiani pitkin ja kysymykseni oli lähinnä "Jumalani.. miten voit katsoa näin surkean miehen puoleen tällä tavalla?.. en ole tarpeeksi hyvä/pyhä ansaitakseni tätä"..

Jumala todella on armahtava.. rakastava.. ihmeellinen.. mittaamaton.. kaiken luoja.. kaikkea näkyvää ylläpitävä voima.. ja minäkin joskus kiistin jopa Hänen olemassaolonsa..

Nyt ei onneksi tarvi moista ylpeyttä elätellä.. siitähän on kyse evoluutioteoriassakin.. siis, että ihminen ylpeydessään kuvittelee olevansa niin viisas, että osaa selittää kaiken tieteen keinoin.. ..ja sitten ei sijaa jää korkeammalle älylle ja voimalle eli Jumalalle..

Jotenkin hassua, että yhden Darwinin viime vuosisadalla tekemä tutkimus on otettu kaiken kouluopetuksenkin perustaksi.. mielenkiintoiseksi asian tekee toki evoluutioteoriassa olevat valtaisat aukkokohdat ja sekin että Darwin itse viitisen vuotta ennen kuolemaansa tuli uskoon ja jopa tavallaan kumosi oman teoriansa.. se taas ei ole ylläri, että tuosta ei ole mainintoja historian kirjoissa.. ;)

No, itse en halua täällä kummemmin kinastella.. mielummin toivon ja rukoilen, että Jumala rakkaudessaan vetäisi jokaista ihmistä puoleensa sillä tavalla.. että silmät voisivat avautua näkemään ja kokemaan asiat uudella tavalla.. nimittäin ihmisen sisäistä muutosta... uudestisyntymistä ylhäältä (jossa Jumala "puhaltaa" ihmisen hengen eloon).. ei voi juurikaan analysoida.. se pitää itse kokea!!

Ja koska ateistit eivät sitä ole kokeneet.. eivät he voikkaan hengen asioita ymmärtää.. korkeintaan näkevät hiukan sitä ulkoista muutosta joka on suoraa seurausta sisäisestä muutoksesta eli uudistisyntymisestä..

Toivon, että edes yhdellä teistä riittää joskus rohkeutta lähestyä Jumalaa.. sillä jos sen teette.. Jumala on luvannut lähestyä teitä.. ja Hän tunnetusti tulee paljon lähemmäs kuin puolimatkaan..

Jos heittäisi vielä vertauskuvallisen ajatuksen loppuun.. niin uskoahan voisi verrata vaikkapa vakuutukseen.. eli siis jos nyt minä uskovana.. ja joku ateisti kinastelemme siitä kumpi on oikeassa.. ja kävisi niin, että minä olen väärässä.. niin OK.. molemmat kuolemme pois ja "häviämme tyhjään".. mutta kumminkin itse olen tämän "harhan" vuoksi saanut elää parempaa elämää kuin ennen "harhautumistani".. koska entinen elämäni oli todellakin kuolemaa maan päällä riippuvuuksineen..

..mutta JOS kumminkin minä uskovana olen oikeassa.. ja molemmat kuolemme.. niin minä pääsen tämän "vakuutukseni" ansiosta taivaaseen Jeesuksen ristintyön ja armon ansiosta.. mutta miten käykään sinun kun kohtaat Jeesuksen kaikessa kirkkaudessaan ja Hän sanoo sinulle jotain tyyliin.. "tiedätkö mikä oli suurin virheesi eläessäsi?.. -EI se ei ollut joku yksittäinen paha tekosi.. vaan se, että ylenkatsoit Jumalan rakkauden ja pelastussuunnitelman.. ja pidit monen muun tavoin ristiä hullutuksena järjellesi ja ylpeydessäsi astelit kauas armoni ja rakkauteni luota"..

Koskapa kukaan ei voi tietää lähtöpäiväänsä niin itse olen ainakin äärimmäisen onnellinen, että kuolemaa ei tarvitse pelätä.. vaan voin luottavaisena turvata pelastajaani ja sanoa sydämestäni, että en pelkää kuolemaa pätkääkään..

Mutta onnea ja menestystä jokaisen teidän taipaleelle.. en todellakaan ole yhtään parempi ketään teistä enkä sellaisena halua esiintyäkään.. enkä mainostaa kenellekään mitään uskontoa tai tunnustuskuntaa.. MUTTA jos tunnet jossain vaiheessa elämääsi Jumalan vetävän sinua puoleensa.. älä vastustele.. vastaa KYLLÄ.. ja takaan elämäsi muuttuvan parempaan suuntaan... sillä Hänen tahtonsa meitä jokaista kohtaan on hyvä.. Hänen ajatuksensa ovat vaan niin paljon korkeammat kuin meidän vajavaisten ihmisten ajatukset.. että emme aina edes ymmärrä omaa parastamme.. minä ainakin voin sydämestäni myöntää, että ei tästä saviastiasta ole valajaansa vastaan kapinoimaan ja olen onnellinen, että oma polveni notkistui Jeesuksen edessä peliajan puitteissa (eli eläessäni).. sillä jokainen polvi kerran notkistuu Kuningasten Kuninkaan edessä.. jopa sinun polvesi arvon "Markus".. toivon kaikkea parasta elämääsi sekä iloa ja aurinkoa kesääsi.. :)

• Diagoras
        ..lisäselvitystä.. kirjoitti:

Heh..

Lähelle meni.. ;) paitsi, että ala oli kaupallinen.. suuntautuminen henkilöstöhallinnon puolelle.. ja noppiakin ehti kertyä 130kpl..

Enkä ole helluntalainen.. en muutenkaan mihinkään tunnustuskuntaan kuuluva.. itseasiassa välillä jopa naurattaa niiden välinen kinastelu pienistä opin eroavaisuuksista.. sanoisin sen olevan täysin hedelmätöntä ja ihmisten voimavaroja turhaan suuntaavaa..

Mitä uskoon ja Jeesuksen olemassaoloon tulee.. niin homman nimi on vähän sama kuin jos olisit asunut koko ikäsi säkkipimeässä huoneessa.. tottunut siis täysin elämään siellä pimeässä.. ja sitten yhtäkkiä valot laitettaisiinkin päälle.. eli ensin hämmästyisit jopa sokaistuen kirkkautta.. sitten menisi aikaa tottua ajatukseen.. ja lopulta varmaankin rakastaisit valossa elämistä ja muistelisit päätäsi pudistellen vuosia jotka meni siellä pimeyden puolella..

Kyse on siis todellakin henk.koht. ratkaisusta ja täysin todellisista koetuista asioista.. hengen asioita on saletisti mahdoton mitata mittareilla tai analysoida koeputkissa, mutta minulla ei ole pienintäkään epäilystä niiden aitoudesta.. ja onhan näkökulmani luonnollisesti vaihtunut maailmaa katsellessani..

..mihin voisi verrata Jumalan läsnäoloa? Varmasti siihen astisen elämän parhaaseen hetkeen.. tilanteeseen jossa on tuntenut olevansa onnellinen ja että kaikki on äärimmäisen hyvin.. ja sitten sen tuntemuksen kun kertoo sadalla niin ollaan ehkä lähellä!!

Vieläkin tulee herkkä olo kun muistelen ensimmäistä kokemusta Pyhän Hengen läsnäolosta.. se laskeutui ylleni kuin vilvoittava tuulen vire.. kietoi minut rakkauden syleilyynsä ja siinä oli niin hyvä olla, että vastaavaa en ollut koskaan enkä missään kokenut.. kyyneleet valuivat väkisinkin poskiani pitkin ja kysymykseni oli lähinnä "Jumalani.. miten voit katsoa näin surkean miehen puoleen tällä tavalla?.. en ole tarpeeksi hyvä/pyhä ansaitakseni tätä"..

Jumala todella on armahtava.. rakastava.. ihmeellinen.. mittaamaton.. kaiken luoja.. kaikkea näkyvää ylläpitävä voima.. ja minäkin joskus kiistin jopa Hänen olemassaolonsa..

Nyt ei onneksi tarvi moista ylpeyttä elätellä.. siitähän on kyse evoluutioteoriassakin.. siis, että ihminen ylpeydessään kuvittelee olevansa niin viisas, että osaa selittää kaiken tieteen keinoin.. ..ja sitten ei sijaa jää korkeammalle älylle ja voimalle eli Jumalalle..

Jotenkin hassua, että yhden Darwinin viime vuosisadalla tekemä tutkimus on otettu kaiken kouluopetuksenkin perustaksi.. mielenkiintoiseksi asian tekee toki evoluutioteoriassa olevat valtaisat aukkokohdat ja sekin että Darwin itse viitisen vuotta ennen kuolemaansa tuli uskoon ja jopa tavallaan kumosi oman teoriansa.. se taas ei ole ylläri, että tuosta ei ole mainintoja historian kirjoissa.. ;)

No, itse en halua täällä kummemmin kinastella.. mielummin toivon ja rukoilen, että Jumala rakkaudessaan vetäisi jokaista ihmistä puoleensa sillä tavalla.. että silmät voisivat avautua näkemään ja kokemaan asiat uudella tavalla.. nimittäin ihmisen sisäistä muutosta... uudestisyntymistä ylhäältä (jossa Jumala "puhaltaa" ihmisen hengen eloon).. ei voi juurikaan analysoida.. se pitää itse kokea!!

Ja koska ateistit eivät sitä ole kokeneet.. eivät he voikkaan hengen asioita ymmärtää.. korkeintaan näkevät hiukan sitä ulkoista muutosta joka on suoraa seurausta sisäisestä muutoksesta eli uudistisyntymisestä..

Toivon, että edes yhdellä teistä riittää joskus rohkeutta lähestyä Jumalaa.. sillä jos sen teette.. Jumala on luvannut lähestyä teitä.. ja Hän tunnetusti tulee paljon lähemmäs kuin puolimatkaan..

Jos heittäisi vielä vertauskuvallisen ajatuksen loppuun.. niin uskoahan voisi verrata vaikkapa vakuutukseen.. eli siis jos nyt minä uskovana.. ja joku ateisti kinastelemme siitä kumpi on oikeassa.. ja kävisi niin, että minä olen väärässä.. niin OK.. molemmat kuolemme pois ja "häviämme tyhjään".. mutta kumminkin itse olen tämän "harhan" vuoksi saanut elää parempaa elämää kuin ennen "harhautumistani".. koska entinen elämäni oli todellakin kuolemaa maan päällä riippuvuuksineen..

..mutta JOS kumminkin minä uskovana olen oikeassa.. ja molemmat kuolemme.. niin minä pääsen tämän "vakuutukseni" ansiosta taivaaseen Jeesuksen ristintyön ja armon ansiosta.. mutta miten käykään sinun kun kohtaat Jeesuksen kaikessa kirkkaudessaan ja Hän sanoo sinulle jotain tyyliin.. "tiedätkö mikä oli suurin virheesi eläessäsi?.. -EI se ei ollut joku yksittäinen paha tekosi.. vaan se, että ylenkatsoit Jumalan rakkauden ja pelastussuunnitelman.. ja pidit monen muun tavoin ristiä hullutuksena järjellesi ja ylpeydessäsi astelit kauas armoni ja rakkauteni luota"..

Koskapa kukaan ei voi tietää lähtöpäiväänsä niin itse olen ainakin äärimmäisen onnellinen, että kuolemaa ei tarvitse pelätä.. vaan voin luottavaisena turvata pelastajaani ja sanoa sydämestäni, että en pelkää kuolemaa pätkääkään..

Mutta onnea ja menestystä jokaisen teidän taipaleelle.. en todellakaan ole yhtään parempi ketään teistä enkä sellaisena halua esiintyäkään.. enkä mainostaa kenellekään mitään uskontoa tai tunnustuskuntaa.. MUTTA jos tunnet jossain vaiheessa elämääsi Jumalan vetävän sinua puoleensa.. älä vastustele.. vastaa KYLLÄ.. ja takaan elämäsi muuttuvan parempaan suuntaan... sillä Hänen tahtonsa meitä jokaista kohtaan on hyvä.. Hänen ajatuksensa ovat vaan niin paljon korkeammat kuin meidän vajavaisten ihmisten ajatukset.. että emme aina edes ymmärrä omaa parastamme.. minä ainakin voin sydämestäni myöntää, että ei tästä saviastiasta ole valajaansa vastaan kapinoimaan ja olen onnellinen, että oma polveni notkistui Jeesuksen edessä peliajan puitteissa (eli eläessäni).. sillä jokainen polvi kerran notkistuu Kuningasten Kuninkaan edessä.. jopa sinun polvesi arvon "Markus".. toivon kaikkea parasta elämääsi sekä iloa ja aurinkoa kesääsi.. :)

Nimenomaan kristinuskossa on kyse ylpeydestä, kun ihminen kuvittelee olevansa jotenkin ainutlaatuinen ja valittu laji. Evoluutio sijoittaa oikein ihmisen osaksi eläinkuntaa ja siitähän kristityt aikoinaan älähtivätkin, kun heille tehtiin selväksi, että ihminen on vain yksi eläinlaji.

Evoluutioteoriassa ei ole "valtavia aukkokohtia" toisin kuin kreationismissa... Evoluutionteoria on yleisesti hyväksytty ja todistettu, te fundamentalistit haluatte vain sulkea korvanne totuudelta, ettekä edes halua nähdä todisteita, jotta voisitte jatkaa valheessa elämistä.

Ja Darwin EI tullut uskoon ennen kuolemaansa, se on suosittu valhe kreationistien keskuudessa. Eräs iso kreationistiyhdistyskin laittaa sen väitteen sivuillaan osastoon 'väitteet, joita kreationisten ei tulisi käyttää'.

• on kyllä historian henkilö, mutta tarinat sen ympärillä onkin jo toinen juttu. Kaikenlaista tarinaa sitä onkin lähtenyt liikkeelle ja tarinat pitää pitää vain tarinoina.

Toisaalta saat vapaasti huijata itseäsi tai miksikä sitä nyt kutsutaankin. No sehän on eräänlaista päihderiippuvuutta sekin. Kukin saa uskoa mihin haluaa ja jos siitä uskosta Jeesukseen tulee hyvämieli niin ei siinä mitään.

• -mietitään-

Tämä "tarina" ei pääty koskaan =)

Mistä sä tiedät, että mä huijaan itseäni?

Entäs sitten jos kristinusko olisikin totta?

• ateisti
        -mietitään- kirjoitti:

Sitä ei tiedäkään, mutta kyllä se sitten joskus selviää. Ja silloin onkin myöhäistä pierasta kun paska on housuis. Mutta nyt eletään tätä hetkeä ja se on minun elämäni päätarkoitus.

• -mietitään- kirjoitti:

Niin jos. Voidaan kyllä todeta tuo jos. Jos olisi, mutta yhtähyvin voidaan sanoa jos islamilaiset olisivat oikeassa. Mitä sitten? Jos ...

• Kalki_Avatar

Minun mielestäni uskoontulossa ei sinällään ole mitään pahaa. Yksinkertaistaahan se elämää huomattavasti, kun ei tarvitse enää pitää ihmisinä suurinta osaa porukoista. Jos jätetään jäljelle vain puhtaat ateistit ja uskovaiset, niin ihmiskunnasta voi hyvällä omallatunnolla eliminoida ainakin 50 %.

Ehkä enemmänkin; monihan ns. "uskovaista" todellisuudessa omaa epäoikeaoppisen uskon, ja on valheveli, vaikka onkin pukeutunut lammasten vaatteisiin. Nämä sudet eivät tule olemaan hääjuhlassa mukana.

Ja monet ateistit ovat epäortodoksisella tavalla ateisteja; joku voi uskoa parapsykologiaan; tai johonkin epäjumalaan; tai ainakin mainoksiin.

Tarkkaan laskettuna ehkä vain 10 % ihmiskunnasta on puhtaita uskovaisia ja ateisteja.

Muut..kaikki muut..ovat irrationalisteja, ammattivalehtelijoita ja huiputtajia!!!

Onneksi olen löytänyt Jeesuksen joka selitti mulle tämän kaiken; sen oikean, kymmenesti ylösnousseen hindulaisen Jeesuksen.

• -mietitään-

Semmosta pataa :)

Yhtäkään konkreettista (uskoni kumoavaa) perustetta ei ole koko keskutelussa esitetty, että minkä takia muutos tapahtui kohdallani, kun kohtasin elävän JEESUKSEN.

Jonkin verran oli höpinää itsesuggestiosta, mutta edelleen tuntuu oudolta et mix se ei toiminut missään yhteydessä, millään tavalla ennen kuin nyt, kun tunnustin elämälleni uuden herran.

Kysymys ei ole siitä, että sulkisin simmuni ja korvani teidän Jeesukselle niin rakkaiden ihmisten aloittaessa perustelunsa. En vaan käsitä sitä, että miksi mun sisimmässä tuntuu näin hyvältä ilman mitään vaatimuksia. Mun ei tarvitse marssia Kaisaniemen metroasemalle 70 neitsyen toivossa tms. Ikinä / koskaan mä en ole tuntenut mitään tällaista... ....Onkin super outoa, että kaikki mahdollinen sisälläni oli patoutuneena ja vasta JEESUS avasi kahleet.

Enköhän mä olisi keksinyt (tiedostaen tai tiedostamatta) jonkun muun keinon (vuosien aikana) mikäli kysymys olisi ollut korvaavasta riippuvuudesta tai itsesuggestiosta.

Mut selväähän tässä on, että kysymys on kuin onkin uskonasioista ja näähän ei täydellisesti avaudu kenellekään meistä. Mä rukoilen ihan yleisesti kaikkien teidän puolesta ja toivon, että tavataan joskus JEESUS merkeissä :)

• PaulaPakana

Hienoa että olet saanut elämääsi käänteen parempaan. Jos pidät sitä Jeesuksen aikaansaamana, mikäpä siinä.
        Seuraava henkisen kasvun paikkasi on sen seikan ymmärtäminen, että mikä on totta sinulle, ei ole totta kaikille muille. Ehkä voisit opetella kunnioittamaan muidenkin elämänkatsomusta ja pidättyä kiihkoilevasta saarnaamisesta.

Kuten on jo sanottu, kuvailemasi kaltaisia suuria mullistuksia tapahtuu paljon, muidenkin katsomusten puitteissa. Eckart Tolle kuvaili vastaavaa suurta valaistumista kirjassaan The Power of Now. Hän selitti kokemuksensa niiden seikkojen syvällisellä ymmärtämisellä, että nykyhetki on ainoa millä on merkitystä, koska muu on muistoa tai kuvitelmaa, ja tosiseikat joita ei voi muuttaa kannattaa hyväksyä. Hän koki nämä ajatukset äärimmäisen vapauttavina ja voimaa antavina, samaan tapaan kuin sinun Jeesus-kokemuksesi. Tämä vain esimerkkinä siitä, miten saman kokemuksen voi tulkita monella tavalla. Jos olet rehellinen, et voi väittää tietäväsi että sinun tulkintasi on "oikeampi" kuin Tollen (tai kenen tahansa muuta katsomusta tunnustavan).

Mitä tulee "konkreettiseen todisteeseen, joka kumoaa uskosi"; kai ymmärrät että sellaista ei voi olla. Samoin kuin ei voi olla konkreettista todistetta, joka todistaa muille että sinun uskosi on ainoa oikea. Nämä eivät ole konkreettisesti todistettavia asioita.

Jos uskot, silloin uskot. Tyydy siihen. Yritä myös tyytyä siihen, että on myös toisin uskovia.

-Paula

• Et voi enää suhtautua kriittisesti tähän jeesukseesi, vaikka se ei noudattaisikaan mitään jeesusoppia miltään kirkolta. Täällä on esitetty monia asioita, joilla voisi hyvinkin kumota sun uskoontulon, jos pysähtyisit kunnolla ajattelemaan sitä.

• -mietitään-
        PaulaPakana kirjoitti:

Hienoa että olet saanut elämääsi käänteen parempaan. Jos pidät sitä Jeesuksen aikaansaamana, mikäpä siinä.
        Seuraava henkisen kasvun paikkasi on sen seikan ymmärtäminen, että mikä on totta sinulle, ei ole totta kaikille muille. Ehkä voisit opetella kunnioittamaan muidenkin elämänkatsomusta ja pidättyä kiihkoilevasta saarnaamisesta.

Kuten on jo sanottu, kuvailemasi kaltaisia suuria mullistuksia tapahtuu paljon, muidenkin katsomusten puitteissa. Eckart Tolle kuvaili vastaavaa suurta valaistumista kirjassaan The Power of Now. Hän selitti kokemuksensa niiden seikkojen syvällisellä ymmärtämisellä, että nykyhetki on ainoa millä on merkitystä, koska muu on muistoa tai kuvitelmaa, ja tosiseikat joita ei voi muuttaa kannattaa hyväksyä. Hän koki nämä ajatukset äärimmäisen vapauttavina ja voimaa antavina, samaan tapaan kuin sinun Jeesus-kokemuksesi. Tämä vain esimerkkinä siitä, miten saman kokemuksen voi tulkita monella tavalla. Jos olet rehellinen, et voi väittää tietäväsi että sinun tulkintasi on "oikeampi" kuin Tollen (tai kenen tahansa muuta katsomusta tunnustavan).

Mitä tulee "konkreettiseen todisteeseen, joka kumoaa uskosi"; kai ymmärrät että sellaista ei voi olla. Samoin kuin ei voi olla konkreettista todistetta, joka todistaa muille että sinun uskosi on ainoa oikea. Nämä eivät ole konkreettisesti todistettavia asioita.

Jos uskot, silloin uskot. Tyydy siihen. Yritä myös tyytyä siihen, että on myös toisin uskovia.

-Paula

...tyytyä siihen, että meillä kaikilla on oma juttumme :)

Mutta mä koen niin, että mun velvollisuus täällä (elinaikanani) ollessani on oman ratkaisun tehtyäni, yrittää saada mahd. paljon porukkaa mukaan ihanaan ikuisuuteen.

Jos joku väittää, että Jeesusta (Jumalan poikana) ei ole ollut/ole olemassa, niin täytyyhän se pystyä perustelemaan.

Seuraavaksi tullaan kysymykseen, että miten mä perustelen konkreettisesti olevani oikeassa...
        ...Mulle itselle se on todella helppoa ottaen huomioon muuttuneet asiat, joista jo aikaisemmin olen puhunut. Myös muille (minut aiemmin tunteville henkilöille) sen pitäisi olla hyvinkin konkreettinen ja selkeä todiste siitä, että jotain käsittämätöntä ei ainoastaan tapahtunut, vaan että nimen omaan kohdatessani JEESUKSEN alkoi tapahtumaan (eikä siis koskaan aiemmin).

En missään nimessä voi enkä aio alkaa kunnioittamaan tässä kohdassa muiden (esim. ateistien) ajatuksia uskoon ja pelastus kysymykseen liittyen. Olisihan se hassua, että mä ikäänkuin panttaisin fiilistä ja tietoa itselläni, niin ettei kukaan saisi siitä tietää.

Aloittaessani keskustelun, mä en ollut lyömässä raamatulla tms.
        Kysymys oli ennemminkin siitä, että ollessani näin "alussa" tässä systeemissä, niin halusin ihan mielenkiinnosta nähdä, että onko ihan yksinkertaisesti osoitettavissa se, että nyt mä vasta oonkin tosi kuutamolla (verrattuna johonkin aiempaan kaman käyttöön ;).

Niinku on huomattu, niin mä en usko teitä ja te ette usko mua, joten tää on tosiaan loputon juttu =)

• hekumoija
        -mietitään- kirjoitti:

...tyytyä siihen, että meillä kaikilla on oma juttumme :)

Mutta mä koen niin, että mun velvollisuus täällä (elinaikanani) ollessani on oman ratkaisun tehtyäni, yrittää saada mahd. paljon porukkaa mukaan ihanaan ikuisuuteen.

Jos joku väittää, että Jeesusta (Jumalan poikana) ei ole ollut/ole olemassa, niin täytyyhän se pystyä perustelemaan.

Seuraavaksi tullaan kysymykseen, että miten mä perustelen konkreettisesti olevani oikeassa...
        ...Mulle itselle se on todella helppoa ottaen huomioon muuttuneet asiat, joista jo aikaisemmin olen puhunut. Myös muille (minut aiemmin tunteville henkilöille) sen pitäisi olla hyvinkin konkreettinen ja selkeä todiste siitä, että jotain käsittämätöntä ei ainoastaan tapahtunut, vaan että nimen omaan kohdatessani JEESUKSEN alkoi tapahtumaan (eikä siis koskaan aiemmin).

En missään nimessä voi enkä aio alkaa kunnioittamaan tässä kohdassa muiden (esim. ateistien) ajatuksia uskoon ja pelastus kysymykseen liittyen. Olisihan se hassua, että mä ikäänkuin panttaisin fiilistä ja tietoa itselläni, niin ettei kukaan saisi siitä tietää.

Aloittaessani keskustelun, mä en ollut lyömässä raamatulla tms.
        Kysymys oli ennemminkin siitä, että ollessani näin "alussa" tässä systeemissä, niin halusin ihan mielenkiinnosta nähdä, että onko ihan yksinkertaisesti osoitettavissa se, että nyt mä vasta oonkin tosi kuutamolla (verrattuna johonkin aiempaan kaman käyttöön ;).

Niinku on huomattu, niin mä en usko teitä ja te ette usko mua, joten tää on tosiaan loputon juttu =)

Tuntuu, että haluat vain hekumoida, kyllä se tunne hiipuu, niinkuin kaikki muukin. Vertaa sitä rakastuneen huumaan, parin vuoden päästä ei siitä ole enää tietoakaan. Hekumoi uskovaisten sivuilla, saat myönteistä palautetta ja voit tuntea varmasti olevasi oikeassa.

• Diagoras

Kristinuskon pakanauskonnoista saamista vaikutuksista et sanonut enää mitään, kun sinulle niitä todisteltiin. Päätit vain sivuuttaa, vai?

• PakkaPakana

Ehdin jo kiittää Jeesusta naapurissa mekastavan alkoholistin raitistumisesta.
      Asialla olivat kuitenkin skientologit jotka auttoivat naapuria pääsemään eroon Xenun aikanaan räjäyttämistä thetaneista.

Olen ihan vilpittömästi iloinen sinun ja naapurini puolesta. Uskokaa mihin haluatte ja antakaa päihderiippumattomien pakana naapureiden elellä rauhassa.

• puer86

Pitää kai onnitella uskoontulosi johdosta:) Olen agnostikko, mutta et sinä varmaan minua lynkkaa, vaikka vastaankin.
      Jeesus on tietysti ollut olemassa, mutta varmaan tarkoitat lähinnä perusteluja sille miksi jeesus ei voisi olla jumalan poika?
      Kantani on että mistä sitäkään nyt voi kukaan tietää. Uskoisin kuitenkin että mikäli jumala on olemassa, jokainen uskonto on lähestymistapa kohti samaa jumalaa ja Jeesus oli jumalan ilmentymä. Mutta, mistä sitäkään nyt tietää?
      "Jokainen tulkoon uskossaan autuaaksi" Sanoi joku. Oli sen ilon ja rakkauden tunne peräisin jumalasta tai psykologiasta, niin ainakin ne haitalliset riippuvuudet on ohi. Sekin on jo jotakin.

• uskova

että olet löytänyt Jeesuksen.pidä siitä kiinni, se on elämäsi. olen ollut 21 v Jeesuksen oma ja voin kertoa, ettei onni hiivu, vaan on mahdollista, että se kasvaa vuosien saatossa. kaikki riippuu sinusta. mitä lähemmäksi me pyrimme sitä lähemmäksi pääsemme Herraamme ja mitä enemmän Häntä rakastamme, sitä onnellisempia me olemme. sitä siunatumpaa on koko elämämme.

Jumalalla on niin paljon sinulle annettavaa, kun vain otat vastaan.hän kasvattaa sinua ja valmistaa sinua siihen tehtävään, joka Hänellä on sinulle varattuna.

pidä sydän puhtaana. kun lankeat kiusauksiin puhdistaudu Jeesuksen veressä. pyydä anteeksi. tunnustamaton synti on ainoa asia, joka meidät voi erottaa Hänestä ja uskomme kylmettää.

tulet kokemaan koetuksen aikoja. niistä selviydyt pureutumalla Raamatun sanaan.Usko mitä Sanassa sanotaan ja pidä siitä kiinni, niin selviät.

Rakkain terveisin sisaresi Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa uskova

• tyttö

palsta on ATEISMI-palsta, joten pitäkää noi ylistyspuheet jossain muualla.. tai mä alan kanssa kohta julistaa uskoani vaaleanpunaiseen lentävään elefanttiin, joka tuo mulle niin paljon turvaa ja hyvää oloa tässä raadollisessa maailmassa..

• -mietitään-

...rohkaisusta! =)

Ei tässä paljon vaihtoehtoja ole...
        ...kuin siis uskoa siihen, joka saattaa meidät perille iankaikkiseen onneen!

Niin ku jo aikaisemmin mä oon täällä todennut, niin paljon tässä on duunia edessä. Mutta mestarin kanssa tässä mennään =)

Ps. Rakkaat uskosta (toistaiseksi) osattomat veljet ja sisaret... ...Älkää antako ruukkujenne savuttaa, vaikka tässä hieman ylistetäänkin "teidän" palstalla =)

• uskova
        tyttö kirjoitti:

palsta on ATEISMI-palsta, joten pitäkää noi ylistyspuheet jossain muualla.. tai mä alan kanssa kohta julistaa uskoani vaaleanpunaiseen lentävään elefanttiin, joka tuo mulle niin paljon turvaa ja hyvää oloa tässä raadollisessa maailmassa..

jos tietäisit mistä jäät paitsi, niin kiireesti ottaisit jeesuksen turvaksesi. rukoilen, että löytäisit Hänet, joka on sinuakin rakastanut ennenkuin sinua edes oli. Hän tuntee sinut ja tietää kaikki sinun ajatuksesi. Hän näkee sinut jo kaukaa, än kuulee sinun huutosi ja itkusi. Pyydä Häntä elämääsi ja Hän tulee.

• Nasse

Miten Jeesus ja ateismi liittyvät toisiinsa?

Kirjoitat myös:
      "On ollut mielenkiintoista huomata omalla kohdallani, että päihderiippuvuus ja kaikki mahd. "maalliset" riippuvuudet hävisivät samantien tehtyäni ratkaisun."

Miten "maallisen" riippuvuuden korvaaminen toisella huumeella, uskistumisella, on yhtään sen parempi ratkaisu?

• uskova

olen varma siitä, että tulet sen vielä ymmärtämään. rakkaudella uskova

• Vedanta

Tapanani ei ole "julistaa" onnellista tarinaani ihmisille, mutta koska sinäkin, -mietitään-, teit niin rinnastaen Jeesuksen elämänlaadun paranemiseen, minä kerron myös näkökantani.

Olen luterilaisesta kirkosta eronnut ateisti. Kävin läpi parin tärkeän lähiomaisen kuoleman, jonka jälkeen usean vuoden ajan kärsin vakavasta masennuksesta ja paniikkihäiriöstä. Asiani olivat todella huonosti ja elämä ei tuntunut elämisen arvoiselta. Sitten törmäsin mummoni kirjahyllyn sisältöä tutkaillessani kirjaan, joka kertoi buddhalaisuudesta. Luin kirjan, kiinnostuin aiheesta, luin lisää kirjoja ja lopulta käännyin buddhalaisuuteen ("kääntyminen" ei tosin välttämättä ole oikea ilmaisu, koska mitään radikaalia uskonnon omaksumista ei tapahtunut; sain vain selvitettyä itselleni omat uskomukseni ja elämänkatsomukseni).

Parin kuukauden kuluttua elämäni tuntui paljon mielekkäämmältä ja kaikki kääntyi ylämäkeen. Voitin lopulta masennuksen ja paniikkikohtaukseni ovat hallinnassa. Elämäni on taas raiteillaan ja olen onnellinen. Buddhalaisuuden ansiosta, mutta kuitenkin vain omasta ansiostani. Kuten aiemmissa viesteissä on jo sanottu, vaihdoin yhden riippuvuuden toiseen, terveempään riippuvuuteen. Motivaationi sain buddhalaisuuden opeista, mutta minä itse olen vastuussa suunnanmuutoksesta.

Olen iloinen että olet päässyt eroon riippuvuuksistasi ja löytänyt mielenrauhan kristinuskosta. Mutta muista, että muidenkin uskontojen parissa tapahtuu samankaltaisia "ihmeitä". Ne vain täytyy saada itse tapahtumaan. Olen edelleen ateisti ja sain silti asiani selvitettyä.

• -mietitään-

...mä oon vilpittömästi iloinen sun täman hetkisestä tilanteesta.

Tosiasia on kuitenkin se, että sä olet edelleen "maailmassa" ja vailla pelastusvarmuutta / avaimia paratiisiin.

Täällä on julistettu itsesuggestion jne voimasta ja kieltämättä luettuani ton sun tarinan (kumma kun ei omassani :) mä mielsin, että sun kohdalla voisi (huom. konditionaali ;) kysymys olla juuri siitä. Tosin sillä erotuksella, että esim. buddhalaisuuden taustalla on minun uskoni mukaisesti saatana, joka vetelee naruista.

Paholaisella on annettu melkein "rajaton" valta toimissansa täällä, joten se käyttää sitä myös hyväkseen. Se ei aina tietenkään tarkoita sitä, että jotain kauhistuttavaa pitäisi tapahtua, vaan mikäs olisikaan sen parempi keino kuin manipuloida ihmisen mieleen ajatus / usko siitä, että kaikki on nyt aivan loistavasti (esim. buddhalaisuuden myötä).

Kehottaisinkin sua miettimään kax kertaa tota "klubia", mihin olet "liittynyt" ja ilman muuta palaamaan kristinuskon pariin.

Sä olet oikeesti "hakusessa" ja tämäkin keskustelun pätkä oli johdatusta. Ainakin tiedon olet saanut, joten siitä se ei jää kiikastamaan.

Mä oikeesti toivon ettet ota tätä käsittämättömänä loukkauksena tai provosointina (en ole mikään taituri kirjoittamisessa... ...puhumattakaan pedakogi :), vaan ennemminkin pienenä kuiskauksena, että MIETI VIELÄ!!!

• -mietitään#2-
        -mietitään- kirjoitti:

Tosiasia on kuitenkin se, että sä olet edelleen "maailmassa" ja vailla pelastusvarmuutta / avaimia paratiisiin.

Täällä on julistettu itsesuggestion jne voimasta ja kieltämättä luettuani ton sun tarinan (kumma kun ei omassani :) mä mielsin, että sun kohdalla voisi (huom. konditionaali ;) kysymys olla juuri siitä. Tosin sillä erotuksella, että esim. buddhalaisuuden taustalla on minun uskoni mukaisesti saatana, joka vetelee naruista.

Paholaisella on annettu melkein "rajaton" valta toimissansa täällä, joten se käyttää sitä myös hyväkseen. Se ei aina tietenkään tarkoita sitä, että jotain kauhistuttavaa pitäisi tapahtua, vaan mikäs olisikaan sen parempi keino kuin manipuloida ihmisen mieleen ajatus / usko siitä, että kaikki on nyt aivan loistavasti (esim. buddhalaisuuden myötä).

Kehottaisinkin sua miettimään kax kertaa tota "klubia", mihin olet "liittynyt" ja ilman muuta palaamaan kristinuskon pariin.

Sä olet oikeesti "hakusessa" ja tämäkin keskustelun pätkä oli johdatusta. Ainakin tiedon olet saanut, joten siitä se ei jää kiikastamaan.

Mä oikeesti toivon ettet ota tätä käsittämättömänä loukkauksena tai provosointina (en ole mikään taituri kirjoittamisessa... ...puhumattakaan pedakogi :), vaan ennemminkin pienenä kuiskauksena, että MIETI VIELÄ!!!

"Joudut helvettiin! olet eksytyksen vallassa! elämäntapasi on väärä! Joudut hukkaan! Minä olen oikeassa! Tee niin kuin minä! Minun katsomukseni on AINOA OIKEA! MINÄ kerron niinkuin asiat ovat koska vain minun tavallani ajatteleva on oikeassa! Usko jo! USKO!! MINÄ tiedän miten asiat ovat. Sinä et ymmärrä! MINÄ OLEN OIKEASSA!!!!!"

Tältä sinun juttusi kuulostavat, Miettinen. Rauhoitu jo vähän, vaikka niin kovin "oikeassa" oletkin että päätä huimaa.

• Diagoras
        -mietitään- kirjoitti:

olevasi oikeassa? Kuulostat hyvin ylimieliseltä. Ajattelepa hetki sitä hyvin todennäköistä vaihtoehtoa, että sinä olet väärässä.

• -mietitään-
        Diagoras kirjoitti:

olevasi oikeassa? Kuulostat hyvin ylimieliseltä. Ajattelepa hetki sitä hyvin todennäköistä vaihtoehtoa, että sinä olet väärässä.

Nyt on hetki mietitty.

Mitä minä siinä menettäisin, jos nyt niin olisi, että olisinkin väärässä. Hyvillä elämäntavoilla täällä tulee porskutettua jne...

...Ajatellaanpa hetki sitä hyvin todennäköistä vaihtoehtoa, että tämä asia olisikin totta ja siitä huolimatta eläisin ei-uskovaisena.
        Siinä tapauksessa mä menettäisin (ja paljon!) kaiken sen, mitä mulle kuitenkin tarjottiin otettavaksi vastaan.

Entäpä jos onkin niin, että pieni päätös (vaikkakin elämän suurin :) täällä vaikuttaa ikuisuuden siellä muualla.

• -mietitään-
        -mietitään#2- kirjoitti:

"Joudut helvettiin! olet eksytyksen vallassa! elämäntapasi on väärä! Joudut hukkaan! Minä olen oikeassa! Tee niin kuin minä! Minun katsomukseni on AINOA OIKEA! MINÄ kerron niinkuin asiat ovat koska vain minun tavallani ajatteleva on oikeassa! Usko jo! USKO!! MINÄ tiedän miten asiat ovat. Sinä et ymmärrä! MINÄ OLEN OIKEASSA!!!!!"

Tältä sinun juttusi kuulostavat, Miettinen. Rauhoitu jo vähän, vaikka niin kovin "oikeassa" oletkin että päätä huimaa.

Osasit huomattavasti selkeämmin tuoda esiin sen viestin, mitä olen kieltämättä yrittänyt (aika ajoin ja kautta rantain) tuoda esille ;)

Luettelit asiat, joista tässä todellakin on kysymys.

Hyvä kun on mennyt viesti perille! =)

Ps. Tosin itselleni en halua ihan noin paljon kunniaa!

• Nasse
        -mietitään- kirjoitti:

Nyt on hetki mietitty.

Mitä minä siinä menettäisin, jos nyt niin olisi, että olisinkin väärässä. Hyvillä elämäntavoilla täällä tulee porskutettua jne...

...Ajatellaanpa hetki sitä hyvin todennäköistä vaihtoehtoa, että tämä asia olisikin totta ja siitä huolimatta eläisin ei-uskovaisena.
        Siinä tapauksessa mä menettäisin (ja paljon!) kaiken sen, mitä mulle kuitenkin tarjottiin otettavaksi vastaan.

Entäpä jos onkin niin, että pieni päätös (vaikkakin elämän suurin :) täällä vaikuttaa ikuisuuden siellä muualla.

"Entäpä jos onkin niin, että pieni päätös (vaikkakin elämän suurin :) täällä vaikuttaa ikuisuuden siellä muualla."

Uskot kristinuskon oppeihin ja Allah ainoana Jumalana ei päästä sieluasi Paratiisiin.

Paska säkä.

• Diagoras
        -mietitään- kirjoitti:

Nyt on hetki mietitty.

Ajattelepa jos vaikka islam on oikeassa, silloinhan sinä joudut helvettiin.

• -mietitään-
        Diagoras kirjoitti:

Ajattelepa jos vaikka islam on oikeassa, silloinhan sinä joudut helvettiin.

Siinäpä se hauskuus piileekin, että mä tiedän 110 %:n varmasti sisimmässäni, että valitsemani tie on se oikea.

Aiemmin oli ehkä väärin kirjoitella asioista jos ja jos muodossa, koska tosiaan mä tunnen niin konkreettisella tavalla itsessäni, että kerrankin ollaan oikealla aaltopituudella =)

Seuraavax sä varmaan sanot: "Mutta niinhän ne monet islaminuskoisetkin ajattelee olevansa täysin oikeassa."
        ...ja se on ihan totta.
        Niin tosiaan ajattelee, niin kuin kaikki muutkin minkä tahansa uskonnon / aatteen edustajat.

Eroavaisuus on jälleen kerran pikkuriikkinen :)
        Tää juttu on oikein ja TOTUUS!

Kaikki ketkä ottavat Jeesuksen vastaan (aidosti) tulevat tietämään sisimmässään, että päätös oli oikein. Siinä ei sitten olekaan enään kysymys muiden manipuloinnista tai itselleen valehtelemisesta.

• Diagoras
        -mietitään- kirjoitti:

Siinäpä se hauskuus piileekin, että mä tiedän 110 %:n varmasti sisimmässäni, että valitsemani tie on se oikea.

Aiemmin oli ehkä väärin kirjoitella asioista jos ja jos muodossa, koska tosiaan mä tunnen niin konkreettisella tavalla itsessäni, että kerrankin ollaan oikealla aaltopituudella =)

Seuraavax sä varmaan sanot: "Mutta niinhän ne monet islaminuskoisetkin ajattelee olevansa täysin oikeassa."
        ...ja se on ihan totta.
        Niin tosiaan ajattelee, niin kuin kaikki muutkin minkä tahansa uskonnon / aatteen edustajat.

Eroavaisuus on jälleen kerran pikkuriikkinen :)
        Tää juttu on oikein ja TOTUUS!

Kaikki ketkä ottavat Jeesuksen vastaan (aidosti) tulevat tietämään sisimmässään, että päätös oli oikein. Siinä ei sitten olekaan enään kysymys muiden manipuloinnista tai itselleen valehtelemisesta.

Minäkin tiedän 110 %:n varmasti sisimmäni, ettei mitään jumalia ole!

;D

• Nasse
        Diagoras kirjoitti:

Minäkin tiedän 110 %:n varmasti sisimmäni, ettei mitään jumalia ole!

;D

ettei taas vaan olis parodiaa kehässä ...

• Diagoras
        Nasse kirjoitti:

ettei taas vaan olis parodiaa kehässä ...

Paha sanoa. On tuollaisia oikeastikin.

• -mietitään-
        Diagoras kirjoitti:

...olla huomaamatta, että olet näköjään yksi aktiivisimmista keskustelijoista koko uskonto aihepiirissä. Siis täällä suomi24:ssa.

Se kuvastaa mun mielestä loistavalla tavalla sitä, että sä olet kutsumuksessa. Parempihan se muutenkin on viettää täällä aikaa kuin monessa muussa puuhassa. =)
        Todennäköisesti sulla on tämän luettuasi siellä naurussa pidättelemistä, mutta niin se vaan on!

Huomasin myös, että sähän olet todella nuori kaveri... ...Sain (oikeasti :) sellaisen käsittämättömän fiiliksen, että Jumalalla saattaa olla nimenomaan sulle jokin tehtävä varattuna, kun on sen aika.

Kaikella on tarkoituksensa Diagoras veliseni =)

• Nasse
        Diagoras kirjoitti:

Minulla on kaikesta kyynisyydestäni huolimatta positiivinen ihmiskuva. Sen perusteella tuollaisia ei oikeasti ole - tai ainakin haluan uskoa niin.

• -mietitään-
        Nasse kirjoitti:

Minulla on kaikesta kyynisyydestäni huolimatta positiivinen ihmiskuva. Sen perusteella tuollaisia ei oikeasti ole - tai ainakin haluan uskoa niin.

...meitä vaan on =)

Ja se odottaa myös sinua, jos vaan annat mahdollisuuden ja lähdet avoimesti mukaan!

• Nassen
        -mietitään- kirjoitti:

...meitä vaan on =)

Ja se odottaa myös sinua, jos vaan annat mahdollisuuden ja lähdet avoimesti mukaan!

ja kiitoksia kutsusta.

Menestystä valitsemallasi tiellä.

• Ana-mzk
        Nassen kirjoitti:

ja kiitoksia kutsusta.

Menestystä valitsemallasi tiellä.

oikeesti! =) Mieti nyt tätä seuraavaa sekka:

2. kor 5:1 Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.

• PekkaPakana
        -mietitään- kirjoitti:

...meitä vaan on =)

No kuinka pitkä päihderiippuvuus tuohon tarvitaan. Millä tavaralla pitäisi aloittaa? Onnistuuko pelkällä viinalla vai pitääkö tykittää suoneen?

• Diagoras
        -mietitään- kirjoitti:

...olla huomaamatta, että olet näköjään yksi aktiivisimmista keskustelijoista koko uskonto aihepiirissä. Siis täällä suomi24:ssa.

Se kuvastaa mun mielestä loistavalla tavalla sitä, että sä olet kutsumuksessa. Parempihan se muutenkin on viettää täällä aikaa kuin monessa muussa puuhassa. =)
        Todennäköisesti sulla on tämän luettuasi siellä naurussa pidättelemistä, mutta niin se vaan on!

Huomasin myös, että sähän olet todella nuori kaveri... ...Sain (oikeasti :) sellaisen käsittämättömän fiiliksen, että Jumalalla saattaa olla nimenomaan sulle jokin tehtävä varattuna, kun on sen aika.

Kaikella on tarkoituksensa Diagoras veliseni =)

Tai sitten ei.

• -mietitään-

Onko mitään järkeä yrittää kaikella mahdollisella järkemme kapasiteetilla, mieltää ja ymmärtää kaikkia uskoon ja Jumalaan liittyviä asioita.

Faktaa on nimittäin se, että meidän kaikkien maapallon ihmisten järki (yhteensä) ei ole edes minkään tuntemamme mittayksikön verran JUMALAN meininkeihin verrattuna.

Tuntuu käsittämättömältä edes yrittää, tällä "tiedolla" varustettuna, pohtia esimerkiksi Jumalan ääretöntä rakkautta suhteessa ikuiseen kadotukseen.
      Kaikkein älyttömin yhtälö tuleekin siitä, kun joku alkaa rinnastamaan mietteitänsä meidän käsityksiimme / ymmärrykseemme, vaikka selvää on, että järkemme ei tule koskaan tiettyjä asioita ymmärtämään.

Meitä kehoitetaan olevan tietyllä tapaa "lasten kaltaisia"... ...Ei "maallisilla" tieto / taidoilla hifistelijöitä.

Mielestäni kaikki tarvittavat ohjeet maanpäälliseen vaellukseemme löytyy JUMALAN raamatusta ja mikä sieltä jää ymmärtämättä ja meidän niin "suurella" järjellä selittämättä, niin se saakin jäädä ymmärtämättä. (Tosin joskus Jumala avaa ymmärrykseemme täysin uusia ulottuvuuksia :)

"Usko JEESUKSEEN on enemmän kuin mielipiteet maan."

• Vanha tallaaja

Onnittelen koko sydämestäni hyvästä valinnasta. Olet kokenut saman kuin minä vuosikymmeniä sitten. Tämän kokemuksen saa aikaan vain Jumala. Uskoon tuleminen oin yksin Jumalan teko. Ihminen vain ottaa tuon askeleen ja hyväksyy Jumalan järjestämän pelastuksen omalle kohdalleen. Kun näin käy, Jeesus tulee rakkaaksi, Pyhä Henki tulee oppaaksi ja kaikki Jumalasta lähtöisin oleva on sinulle avoinna. Ymmärrät Jumalaa ja hän tukee sinua.

Ehkä pitkäänkin saat kokea tuota auvoista tilaa, joka on nyt oma kokemuksesi. Itse pitkän tien tallaajana tiedän, että monenlaiset asiat tulevat yrittämään tuhota uskosi. Silloin on vain yksi keino; katso Kristukseen! Me ihmiset olemme vain tomua, mutta Jeesus on ikuisen elämän lähde. Kun häneen katsot, et menetä osaasi ikuisessa tulevaisuudessamme. Tavataan uudessa maassa, tervetuloa Jeesuksen sotureihin. Heihin sinäkin nyt kuulut. Siunausta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe