normaalilämpö?

viluinen

Moi.

Ihan kysyisin, että millaisia normilämpöjä teiltä löytyy? Itse kun olen koittanut mitata ns. normaalilämmön (ei siis kuumeinen oli tms) niin jää 35 asteen tienoille. Ei nouse millään. Useammalla mittarilla elämäni aikana olen mitannut. Olen aina vain ajatellut, että mittari on ollut huonostu kainalossa tms, mutta kai aikuinen ihminen osaa kuumeen mitata? Ei kai se voi olla niin vaikeaa?

Nyt olen ollut kipeä noin 1½ viikkoa ja vähän väliä kuumeinen olo. Mitattuna apteekista opstetulla tavallisella digitaalimittarilla lämpö on ollut 35.2 - 35.4 välillä. Ja koko ajan hiukan kuumeinen ja huono olo...poskia pakottaa eli varmaan myös poskiontelontulehdus. Miehelläni tämä sama mittari näyttää korkeampaa ns. normaalia normilämpöä.

Jos mulle tulee selvästi kuumeinen olo, niin saan kuumetta ehkä 36,7. Jos saan esim. 37,2 lämpöä niin makaan kotona peittojen alla ja suurinpiirtein hourailen. Eli noin 37 astetta on mulle PAHA KUUME. Kerran muistan, että sain 39.8 asteen kuumeen ja silloin en kyllä enää nähnytkään mitään vaan olin aivan ns. kuollut. Meni kyllä päivässä ohi....mutta olo oli tosi paha.

Pappani veljellä on ollut todistetusti noin 35 celsiuksen ruumiinlämpö, eli mahdollista se on. Mutta hiukan ärsyttävää, että minulle paha kuume katsotaan työpaikoissa yms normaalilämmöksi.

4

3279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanna

Todennäköisesti sinulla on vain tavallista alhaisempi normaalilämpö. Et ole ainoa, eräällä lukioaikaisella kaverillani on kanssa noin alhainen normaalilämpö ja hän on myös tosi kipeä jos lämpö on 37. (Itselläni normaalilämpö on n. 36.3- 36.6.) Sinun kannattaisi keskustella tilanteesta esim. työpaikkalääkärin kanssa ja kertoa sekin, että suvussasi "esiintyy" tätä "ilmiötä". (Anteeksi huono sanavalinta.) Ehkä avoin keskustelu hälventäisi epäluuloja. Voisit jopa tervehdyttyäsi mitata vaikka viikon ajan, 2 kertaa päivässä aina samaan aikaan aamulla ja samaan aikaan illalla, lämpösi. Tarvittaessa voit jopa näyttää tulokset sitten työpaikkalääkärille, jos hän ei ole uskonut sinua jo aiemmin.

• .....

Minunkin normaalilàmpò on n. 35 asteen paikkeilla ja usein sen allekkin, se on jokaisella niin erinlainen.

• -N21-

mulla taas on "normaalilämpö" yleensä tasaista 37.Näin taitaa olla monella meidän suvusta.

Todella pahasti alan houria jos kuume nousee sinne reiluun 40,kerran on tainnut näin käydä...

• kuumeinen(ko)

mun normaalilämpö on 35.5 ja nyt on 36.8 ja hutera olo. Kun nousen silmissä pimenee ja välillä on kuuma ja välillä kylmä. Täysin kuumeinen olo? Lasketaanko tämä kuumeeksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      86
      3176
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3023
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1862
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1812
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1711
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1677
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1336
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1309
    Aihe