näkkileipä

&&&&&&

OLISIKO JONKIN VITAMIININ PUUTE,KUN ON NÄKKILEIPÄÄ HIMO TAI JOKA PÄIVÄ TULEE SYÖTYÄ USEAMPI ,MUTTA EI NIIN NORMAALIA ETTÄ OLISI HIMO NIINKUIN JOLLAIN ON KARKKIIN.

5

2924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiilarit?

Puutetta kuiduista? Kokeile vaikka vehnänleseitä ja katso onko vaikutusta.

• Rautaa

Niin näkkileivässä on paljon rautaa, mutta se ei imeydy ja seuraavaksi olen laittanut syyn.
      Kokojyväleipien fytiinit tai fytiinihapot tekevät raudan, magnesiumin ja sinkin kanssa vaikealiukoisia suoloja, jolloin rauta niistä ei imeydy tai imeytyy huonosti. Asia on kerrottu Valittujen Palojen kirjassa "Terveyttä vitamiineista ja kivennäisaineista" sivulla 96 magnesium ja sinkki. Rautaongelma on sivulla 128. Myös kahvi ja tee estävät raudan imeytymistä ruoasta. Näkkileivän rapeuden vuoksi sitä on kiva pureskella ja siitä on voinut tulla sinulle tapa, josta on vaikeahkoa päästä irti. Samoin Digestive- keksien syöminen voi aiheuttaa vaan tavan syödä, vaikka tarvetta ei olisikaan ja voin kokemuksesta sanoa että kiloja tulee niistä helposti.

• Anonyymi

Joka päivä menee paketillinen näkkileipää 375g taitaa olla, eikä ole liikakiloja tai puutostiloja, ja himo siihen vaan on ja muu ruoka sen lisäksi. Näkkäri on nammm!!

• Anonyymi

Mullon sama! Tekee mieli hapankorppua tai näkkäriä tai ruisleipää... no mä syön aikani niitä enempi menee ohi... kaise keho osaa pyytää mitä tarvii... juuston kanssa sama homma himo välillä ja välilä ei tee mieli ollenkaan!

• Anonyymi

Mulla hapankorppuun ihan hullu himo ja sit aloin syömään rautaa ni tyssäs sen syöminen ku seinään, ei maistunukkaan enää ollenkaan... Taas himo nostanu päätään, tars varman testata taas rautalisän alotus 🤔

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1507
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      74
      965
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      890
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      803
    Aihe